Nagyot nőtt az Epic Games Store népszerűsége
Az Epic Games egy új blogbejegyzésben felfedte, hogy milyen ütemben növekszik áruházának népszerűsége. 2019-hez képest a havi aktív játékosok száma 32 millióról 56 millióra növekedett. Ez mindenképpen nagy ugrás volt, de még mindig messze vannak a Steamtől, ahol havonta 120 millió aktív játékosról beszélhetünk.
Az Epic Games Store most már 160 millió PC-s felhasználóval büszkélkedhet. A napi aktív játékosok száma 192%-kal növekedett 2019 decemberéhez képest. A legtöbb egyidejű játékosok csúcsa pedig 13 millióra növekedett, miközben 2019-ben 7 millió környékén volt. A cég szerint a vásárlók több mint 700 millió dollárt költöttek el az Epic Games Store-ban, amelyből a third-party címek 37%-ot, 265 millió dollárt tesznek ki.
Természetesen az áruház népszerűségéhez nagyban hozzájárult az a rengeteg játék, amelyet a cég teljesen ingyen elérhetővé tett a felhasználók számára. 2020-ban az Epic 103 játékot ajándékozott (összértékük 2407 dollár), miközben az év folyamán 749 millió játékot zsebeltek be a felhasználók.
Az Epic Games Store legnépszerűbb játéka nem meglepő módon a Fortnite volt, illetve néhány olyan ismertebb cím is a sikerük kulcsa lett, amely ezen a platformon vált először elérhetővé, ide tartozik például az Assassin's Creed Valhalla és a Borderlands 3.
Valamint miért hibáztatsz egy szoftverboltot mert egy adott játék multijában csalók vannak. ennyi erővel a Steam a hibás mert pl. a PUBG tele van csalóval, van éppen a GTA Online. Semmi köze egymáshoz a kettőnek. GTA Online csalók annak a készítőijének, a Rockstarnak a sara, nem a szoftverbolté ami eladta/adta a terméket.
Mióta használok Epic-et nem jött elő semmi instabilitás, semmi probléma, minden rajta keresztül indított játék megy szépen, és frissítik is magukat.
Ott más is közre játszott szerintem.
Az viszont igaz hogy, a GTA tele van moder alakokkal, de az a Rockstar hibája hogy lesz@rja a dolgot.
És mivel még mindig a free gamek.
A szoftverbolt jó eséllyel a játék kiadója beleegyezésével adja ingyen az adott címet. vagyis a Rockstar jóváhagyta az egészet és kb ezzel felelős is az egész a helyzetért. Az ami itt ment a GTA V EGS free időszak alatt, na az tényleg kriminális volt. De nem az áron volt a hangsúly, nem is emlékszem hogy akkor bárki is anyázott volna emiatt itt a kommentekben, de most nem is nézem át mindent megint, mert nincs értelme, hanem hogy a rockstar és EGS szerverek lehaltak, és napokig nem lehetett bezsákolni, játszani.
Nem hiszem hogy az baj lenne ha egy játék az életciklusa alatt esetleg ingyen elérhető lesz. Ezen felháborodni meg megint csak értelmetlen, amikor a játék kint van már 5-6 éve. Tegyük fel megjelenéskor megveszel egy címet full áron, amit 5 évvel később Steam akcióban 75%-al olcsóbban lehet bezsákolni. Akkor is háborogsz? A háborgás akkor lenne esetleg jogos ha a free bezsákolás előtt vetted volna meg nem sokkal, mondjuk 1 hónapon belül. Akkor megértem, hogy b*ssza meg, kifizettem 60€ és 4 héttel később meg ingyenes.
Anno pl Steamen bezsákoltam a Surviving Mars (140 órát tettem bele), Subnautica (60 óra jelenleg) és Railway Empire (20 óra) című játékokat. Mindkettő évekkel később EGS-en free lett, de eszembe nem jutott emiatt háborogni. Inkább ajánlottam a játékostársaknak akiknek tudtam, hogy nincs meg egyik cím sem, hogy zsákolja be ingyen, mert remek címek és nagyon jó élmény végignyomni őket. Abszolút nem fájt hogy én fizettem érte 1-2 évvel korábban 20-40€-kat per cím, ők meg hozzájuthattak ingyen. Nem sajnáltam tőlük 😀
Kis adalék: Steamen van opció a visszatérítésnél megjelölni, hogy most kedvezményesebb mikor megvettem...többek között ebből a szempontból is kevesebb az EGS.
May 14 - May 21, 2020
Igen, így már érthető, hogy miért problémás a free gta mikor másfél hónappal előtte vetted meg 30€-ért ami megjelenéskor 60€ volt 😀
Ez inkább választás. De kinek mi.
Értem mire gondolsz, de sajnos a pénz körül forog minden.
És sajnos eléggé sok érdekes cím van náluk amik a steamen nincsenek vagy csak egy évvel később lesznek elérhetők, amit persze a játékos szív meg csak.
Közben
Persze közben ekkora bevétel mellett sem sikerült kiegészíteni az egy darab gyakornok webfejlesztőből álló csapatot. Nem mintha ez meglepő lenne a céljaikat nézve.
Ami a steamen nincs kategória:
- a különleges alkalmak alatt osztogatott vásárlásonkénti 10€-s kuponok amik szintén nem elhanyagolható kedvezmények, így alávágnak a steam azonos eventjének kb minden alkalommal. - És szerintem ez az ami miatt náluk vásárolnak az eventek alatt.
Minden másban használhatóbb a Steam.
Mert az EGS boltja még mindig hulladék, a játékleírások legjobb esetben is erősen megkérdőjelezhetők (egyértelmű single cím van coopnak feltüntetve, helytelen típusba van besorolva az adott cím, ami a vásárló megtévesztése minimum - anno 2205 mint körökre osztott) és kétlem hogy olyan írta volna aki akár egy grafikát is látott volna az adott címből, nem hogy értene hozzá.
2018-ban a uplay mellett az ubi a steamre is elkezdte felrakni a címeit. Kezdtem örülni, hogy a uplay végre kinyuvad és marad a Steam. Be is jelentették hogy jön az Anno 1800 amit kétszer elhalasztottak közben.
Tavalyelőtt az Anno 1800 még jött volna steamre, de közben az EGS beindult és az ubit meggyőzve az ubi odavitte az összes címét, steamről meg lekerült az Anno 1800...
Ebből nem nehéz kihozni egy jó kis konteót 😃
De hozzá kell tennem: nekem eddig nem volt emlékezetes gondom steamen ubis címekkel.
---
Szerintem a Steam alapból semmivel sem drágább mint az EGS. Egyedül ahol árdifferencia van szerintem az az eventekkori 10€-s kuponozás. Azonkívül dettó ugyanazok a leértékelések. Ha EGS-nél -17% egy cím akkor steamet megnézve és ha ott is fent van az a cím, ott is detto -17% lesz a kedvezmény, nem -10%, nem -15%, nem -18%, pont -17%. Mert a kiadó-fejlesztő ezt határozta meg, bolttól függetlenül.
De ez még nem lesz elég a bukásához. Nagyon sok minden van a steamben amit 15+ év alatt fejlesztettek bele és aminek az EGS a közelében sincs még. Pl.: kosár, normális kategóriázás 😃
És azért a választék már nem annyira rossz az EGSnél, de Steamen bőven több és szerintem jobb cím van még úgy is hogy a napi megjelenések 90%-a hulladék mobilos game konvertálva...de persze EGS-en is vannak gyöngyszemek: pl.: Before we Leave
És igen az ár is fontos, és a steamnek is lépnie kellene ez ügyben, de ők inkább emotikonokat adnak a vásárlások után, nem 10€-t...
Ennek a két boltnak a versenyével a kiadók-fejlesztők csak nyernek. EGS-től zseton az 1 évi kizárólagosságért, EGS premier, vevő bezsákolja mert megjelent, 1 év után Steam premier aki eddig várt mert steamre gyűjti a cuccait az ekkor zsákolja be: kétszeres megjelenés - kétszeres hype - nagyobb eladások.
Hja és a felhasználó? Az le van sz*rva, csak a baj van vele, reklamál, visszatérítést kér, stb...