Leragasztották a Steames logót a Metro Exodus dobozos verzióján
Megjelent a Metro Exodus, és ahogy azt valószínűleg már sokan tudjátok, a játék PC-s verziója kizárólag az Epic Games áruházából vásárolható meg. A játék eredetileg Steamen vált volna elérhetővé, és az exkluzivitást csupán néhány héttel a játék megjelenése előtt leplezték le, ami természetesen sokaknál kiverte a biztosítékot.
Szerencsére azok, akik Steamen rendelték elő a játékot, a Valve platformján kapták meg a saját példányukat, viszont kiderült, hogy a dobozos példányok mind Epic Games Store kódot tartalmaznak majd. A dobozok természetesen már jóval a játék megjelenése előtt elkészültek, ezért ahogy az várható volt, a Steames logó került rá ezekre, amelyet aztán leragasztottak egy Epic Games Store-os matricával, hiszen a dobozos verziók az Epic Games áruházában felhasználható kódokat tartalmaznak.
Ez az új hír már csak hab a tortán olyan előzmények után, mint például az Epic Games Store exkluzivitás bejelentését követően kialakult ellenszenv, a Steam negatív értékelésekkel való bombázása, a hír, mely szerint egy év után a játék Steamen is elérhetővé válik, illetve a Metro írójának kérése a rajongók felé, hogy ne árulják el a szériát az exkluzivitás miatt.
Meglepő módon ezen problémák egyike sem húzta le a játékot. A Metro Exodus a legtöbb értékelés alapján nagyon jól sikerült, illetve egyelőre eladásokban is elég jól teljesít.
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: 4A Games
Nem a sok platform a probléma, ez elkerülhetetlen, mert nyilván mindenki a saját szekerét tolja, hanem ezeknek a minősége.
Én kipróbáltam a steamen kívül az Origint és a Uplayt és egyik se volt képes arra, hogy 3-an barátok letöltsünk egy játékot, felvegyük egymást barátnak és együtt játsszunk. Egész egyszerűen azért, mert egy rakás igénytelen bughalmaz az összes ilyen store, amik nem csak hogy kevesebbet nyújtanak a steamnél, de még azt a keveset sem képesek biztosan szolgáltatni.
Az Atari csődje és a mai játékpiac egészen más, inkább átalakul, mintsem bebukik. A legnagyobb bevételt éppen a casual vásárlókból szerzi az iparág, akik hajlandóak sokszor keveset fizetni a Candy Crush tizenkilencért.
Én szívesebben fizetek 60 Eurót egy jól megkomponált single játékért, mint egy multiért. Persze nálam a multi nem is preferencia, alig játszok manapság valamivel online.
Persze nem vitatom, hogy sokkal jobb "befektetésnek" érzem én is, ha egy jól sikerült játéktól 40 óra játékidőt kapok szemben azzal ha egy dettó jól sikerült játéktól csak 10 - 15 órát, de az utóbbi esetén sem vagyok szomoró, mert jól szórakoztam. Én amúgy is hajlamos vagyok a többszöri végigjátszásra és a bogarászásra / nézelődésre, így 15 óra nálam akár 45 is lehet végeredményben. Ha értelmes és jó achivementek is vannak (értsd nem grindolni kell hozzá, vagy indokolatlanul sok ideig játszani), akkor még jobb a helyzet.
A kiinduló témához visszakanyarodva, függetlenül attól, hogy single vagy multi, minden store nak minőségi (és széleskörű?) szolgáltatást kéne nyújtani és akkor nem lenne harmadannyi panasz se rájuk "én csak steamen akarok játszani" jeligével.
Ezt a modellt használta sok, korábban havi díjas MMO is a nagy átálláskor. Van akinek jól sikerült az átállás, és van akinek kevésbé.
Multiban az óraszám erősen függ attól, hogy a játékos mit is keres, illetve a játék mit is nyújt. Le lehet tudni 40 óra alatt is egy multi címet, de lehet tolni 4000+ órát is ha az embernek bejön. Közel hasonló a helyzet egy single setében is. Le lehet tudni pár óra alatt, de játékostól és tartalomtól függően 100+ óra is lehet benne simán.
De mára már nem lehet egyértelműen kijelenteni hogy a mikrotranzakció csak multira érvényes. Lást Origins és Odyssey mikrotranzakciói. Alap 60€ ár, + 40€ season pass + mikrotranzakció...
Storeokat illetően:
HA:
- annyit tudna, mint most a steam, minden opcióval együtt, és
- annyi játék lenne rajta most, mint a steamen
akkor is masszív hátrányban lenne: felhasználók létszáma, és a felhasználók által korábban vásárolt játékok elérhetősége miatt.
De látjuk hogy a fenti gyűjteményből ismét hiányzik a felhasználó. Akinél a bankkártya van. Aki fizet.
A témához itt is visszatérve igen, a Steam jelenleg az egyetlen platform, ami minden funkciót egyben kínál. A többiek csak kullognak utána, az EPIC store pedig még csak a babacsörgővel játszadozik hozzá képest.
Lehetne jobb dolgokról is cikket írni.
Amúgy a játék meg kurta jó, persze hogy jó a pontozásoknál is. Az lett volna még a szép, ha a sok hisztinek lenne is bármi köze a játék minőségének értékeléséhez. 😆 😂
Matematikai kérdés:
Ha egy AAA játék 12 órás, akkor egy 70 órás hány A-s? 😃
Vagyis úgy mondom számomra nem a játékidő a lényeg.
Nálam valahol 40 óra single körül ér 60€-t egy játék. Az már csak a hab a tortán hogy ha több idő van benne, lást Odyssey a maga 90 órájával.
De ha lejjebb megyünk árban a single is lehet rövidebb: Subnautica 24 óra és kb 20€, vagy most az Astroneert nyomtam végig, 24€, és 70 óra.
De értem mire gondolsz, csak én ezt a dolgot mindig más szemszögből nézem. Nekem konkrétan hányingerem van az ilyen nyitott virágú játékoktól.
De értem, hogy az árát tekintve nem ad annyit neked mint vártál. Sajnos erre az a megoldás, hogy nem veszed meg, vársz vele 1-2 napot és elődöntöd mások tapasztalatai alapján, hogy megéri e neked vagy nem.
De ugye már megvetted.....
Nekem is tetszett pl anno a COD MW1-2, még ha rövid is volt a single részük, mert jól fel volt építve, jól be volt scriptelve. Az MW3 már csak egy mappack volt a szememben, nem is lett vétel.
Odyssey 90 órájában voltak persze üres járatok, 10-12 perces hajókázások, nagyon sok 3-5 perces utazás egyik városból a másikba, de ez része/átka a nyitott világnak. Nyitott világ persze nem jöhet be mindenkinek, és nem is jön be.
Nem nyitott világban is vannak üresjáratok szerintem, legalábbis ahogy én tapasztaltam, csak az nem utazással telik hanem felesleges henteléssel, történetből kilógó helyszínekkel, játékba nem illő megoldásokkal és össze-vissza haladó történetvezetéssel. De valamivel ki kell tölteni az időt, hogy legalább ennyi legyen benne.
Bár a 12 órán én is meglepődtem mert ugye nem teljesen lineáris a játék és kb annyit ad így is mint a többi része,és a beharangozások alapján nekem többnek ígérkezett.Nem tudom ez mennyire futva végigjátszás.Ha igaz akkor úgy tudom elképzelni mint a Rage című játékot.Azt is kb annyi volt végigvinni pedig sokkal többnek igérkezett.
Persze, az sem lenne választás ha csak ott jelenne meg, de soha nem is volt erről szó.
Ehhez képest ha a fenti állításuk igaz, függetlenül a division 2 megjelenésétől, eléggé nagy hátraarcot tettek.
Mindenesetre ez gusztustalan húzás volt, még az Activision is képes volt időben közzétenni ilyen információkat.
Spoiler!
Nagyon is szívesen maradok begyepesedett a Steamen, ha ez az alternatíva.
HA:
- annyit tudna, mint most a steam, minden opcióval együtt, és
- annyi játék lenne rajta most, mint a steamen
akkor is masszív hátrányban lenne: felhasználók létszáma, és a felhasználók által korábban vásárolt játékok elérhetősége miatt.
De látjuk hogy a fenti gyűjteményből ismét hiányzik a felhasználó. Akinél a bankkártya van. Aki fizet.
Ezért nem tudta kb 6 évvel ezelőttig egyik MMO sem megszorítani a WoW-ot, mert bár volt bennük tartalom, közel sem annyi, mint az akkor 10 éves wowban. Akkor is ezek voltak a védekezések, hogy majd 10 év múlva abban is lesz annyi tartalom, hja, csak közben a világ halad, és a legyőzendő fél is fejleszt. Most kell egy 10-14 éves MMO-nyi tartalommal előrukkolni hogy vetélytárs légy, nem majd 13 év múlva eljutni arra a szintre. Persze azóta a Blizzard nagyban megkönnyítette a konkurencia dolgát a sorozatos hibás döntéseivel...de az egy másik történet.
Az önmagában jó dolog, hogy van piaci verseny, de nem vagyok hajlandó egy ilyen undorító húzást támogatni.
Ebből a szempontból nincs semmifél verseny.
A storeok között max a kiadók kegyeiért van verseny, de lássuk be, a userek ebben a képletben nem szerepelnek. Ennyi. Mint fizető ügyfél annyit dönthetsz el, hogy: megveszed vagy nem veszed az adott játékot. A melyik storeból még élő kérdés volt pár éve, de azóta egyre inkább az a válasz: amelyikben megjelenik.
Az enyém nincs leragasztva...hmmm