Hamarosan a Windows 10 is támogathatja majd az Xbox One-játékokat
A legújabb játékkonzolok már főként PC-ken alapulnak, és ez különösen igaz az Xbox One-ra. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy jelenleg PC-n is futtathatók az Xbox One-ra készült játékok, ellenben a Microsoft állítólag pont azon dolgozik, hogy ezt lehetővé tegyék.
A Game Pass és az exkluzív játékaik PC-re való eljuttatása után úgy tűnik, a Microsoft szeretné az Xbox-játékokat Windows 10-kompatibilissé tenni, és ezzel együtt átalakítani a Windows Store-t is. Phil Spencer nemrégiben beszélt erről egy kicsit, és elmondta, hogy 2019-ben sokkal nagyobb figyelmet kap majd a PC gaming. Az idei E3-on rengeteg újdonságra számíthatunk majd tőlük, valamint az év későbbi szakaszára is tartogatnak néhány érdekességet.
A Microsoft több éven keresztül ígérgeti már a PC gaming-élmény növelését, viszont azóta sajnos több hibát is elkövettek már. Például a Windows Store-exkluzivitás, valamint az UWP által generált hibák, amely jelen sem lenne, ha a játékok például a Steamen jelennének meg. Nagyon úgy tűnik, hogy a Windows Xbox app lesz majd a Microsoft PC-s játékainak új otthona. Mellesleg ezeken kívül a cég már PC-s tartalmakra is lecsapott már. Például nemrégiben felvásárolták az InXile és Obsidian stúdiókat, akik a PC-s RPG-ről híresek. Az sincs kizárva, hogy a Microsoft hamarosan felvásárolja majd a Relic Entertainment csapatát, akik jelenleg a Segánál tevékenykednek, és egy Age of Empires játékra fókuszálnak.
A Microsoft tervére nagyban utal a Windows Insider program, vagyis a korai Windows verziók tesztelésére szolgáló platform, ahol a cég nemrégiben elérhetővé tette a State of Decay egy új, speciális verzióját. A játék érdekes módon nem a Microsoft Store szerveréről töltődik le, hanem az asets1.xboxlive.com oldalról. További nyom a fentiekre az .xvc kiterjesztés, amelyet a Microsoft 2013-ban vezetett be az Xbox One-játékokhoz, és jelen esetben a PowerShell frissített verziójával telepíthető a Windows 10 19H1-es verziójában.
Ráadásul digitális formában kapod meg. (nincs CD, tok, papírfecnik stb...) Plussz nyereség.
Az Xbox az Windows alapú konzol. Igazából csak a különböző konfigok optimalizálása lesz macerás majd egy kicsit.
Viszont simán megéri, mert így a Pc-s tábor a Microsoft-tól vásárol majd.
Erre megy ki a "játék"!
Kezdhették volna inkább a Red Dead 2-vel! 😂
A témához szólva ez egy érdekes koncepció és nem feltétlenül vonzza magával az XBox, mint konzol halálát. Ahhoz, hogy egy XBOne játékot direktben PC -n futtasson az ember, ahhoz kell egy sokkal erősebb és sokkal drágább PC, hiszen sok mindent
emulálni kell. Akinek van egy laptopja és egy konzolja, az nem fog azért egy bivajerős PC -t venni, hogy XBox játékokkal játsszon.
Maga a megvalósítás is kíváncsivá tesz. Jelenleg annyit tudunk, hogy a Windows új modulja kezeli az XBox formátumot, ami egyelőre "szimpla" emulálást jelenthet. Ha ez így marad, akkor hatáfoktól függően lehet jó vagy rossz is. Ha viszont arról van szó, hogy az adott játéknak lesz PC -re és konzolra optimalizált kódja és ezek tudják ugyanazt az adatforrást használni (textúrák, assetek, stb...), az már érdekesebb lehet.
Nekem van PS-em,de a multiplatform címek one x-en sokkal jobbak az a pár exkluzív meg nem mindenkit érdekel.
még arra sem voltak képesek hogy a gpu/cpu nak foglalatuk legyen bga forrasztás helyett.
pedig ha fogalalattal csinálnák meg többet adnának a hűtésre akkor sokkalta kevesebb esélye lenne a sárgalednek meg ilyen hülyeségeknek.
pl a ps4 ekből még az ólmos forrasztó ónt is kispórolták, ólommentes genyóval forrasztották be a cuccokat, oszt az ember meg csodálkozhat hogy egy éven belül mehet bga-ztatni a konzolt mert elengedett a forrasztás, főleg a slim ps4 ek esetében.
Konzolom nem fognak nagy látómezőt csinálni annyira, ezért is kevés az mmo- konzolra.
Sok kis mag van benne kis mhz-en a PC hez képest ha jól tudom 😀
Ezen mindig jót mosolygok, amikor az emberek azt mondják, hogy olcsóbb a konzol gaming. Nem, nem az. Amíg a kalózkodás ennyire el van terjedve addig pc az olcsóbb. Sőt ha kalózkodás mint olyan nem létezne, akkor is olcsóbb lenne nulláról pc-t építeni mint konzolt venni. Playstationt nem veszel meg komponensenként.
Csak egy jobb tv kell, meg egy konzol, meg havidíjat fizetni a multiért, meg évekig megvenni hozzá az eredeti játékokat. Ha akartál kicsit pofázni játék közben a haverokkal, Xbox 360-hoz annyiba került egy tetves mikrofon, mint egy-két kontroller. Aki pc-n játszik, töltheti a játékokat, bővítheti vagy megépítheti a pc-t komponensenként, akár úgy is ha minden hónapban csak egy alkatrészt vesz meg. Konzol grafikához meg nem kell csúcsgépet építeni. Egy újgenerációs konzolt néhány hónap, max 1-2 év alatt egy középkategóriás pc teljesítményben simán utolér. Olcsóbb a számítógépen játszani. Akinek kevés pénze van könnyebben jut pc-hez mint konzolhoz.
Amiben látszik a spórolás a legújabb konzol generáció terén az a kiválasztott architektúra. Mivel itt egy teljesen PC alapú SoC -ról van szó egy gyártótól, rengeteg költséget lehet megspórolni a tervezéstől a gyártáson át a supportig. Az sem véletlen, hogy mindkét konzolban hasonló rendszer dolgozik, megrendelőspecifikus átalakításokkal mindkét oldalon.
Miért ne tarthatna ugyanitt a játékipar konzolok nélkül is? Vagy ezt honnan tudjuk? Attól, hogy egy fix platformra könnyebb fejleszteni/optimalizálni, még nem feltétlen jelenti azt, hogy a jelenlegi állapotot nem lehetett volna elérni a konzolok nélkül. Legfeljebb nem lett volna annyira egyszerű a fejlesztőknek. De én mint user ezt kb le se sz...
Olyan, mintha azt mondanád, nem létezne a higiénia a jelenlegi formájában, ha nem találták volna fel a fürdőkádat.
Értem én a konzolok létjogosultságát, és nyilván sokkal több ember ismerkedhetett meg a játékok világával, hisz nem igényel semmilyen ismeretet konzolt használni, az is játszhatott aki totál inkompetens volt pc ügyben. Hazviszed, bedugod, működik. Mi előnye van ezen kívül a pc-vel szemben? Az egyszerűbb használatot nem számítva? Ettől még nem egy megkerülhetetlen vagy kihagyhatatlan evolúciós lépcsőfokról van szó.
Most nem tudom eldönteni, hogy ennyire csak a jót feltételezed másokról, vagy csak simán naiv vagy. Platformot biztosítanak a fejlesztőknek? A fejlesztő tud pc-re is optimalizálni/fejleszteni, vagy legalábbis megtanultak volna páran konzolok nélkül. A mikrofos nem azért kezdett xboxot gyártani, hogy a fejlesztőknek könnyű dolga legyen, vagy mert túlteng bennük a jószándék...
A szarevő megák miatt játszottam olyan pc játékokkal (kétezertienegynéhányban 😆 ) sok ezer forintért amiben annyira nem vették a fáradtságot hogy ne a tetves xbox gombkiosztást lássam pc-n játék közben. (Mondjuk a mikrofos biztosított nekik hozzá platformot, az igaz. 😃 ) A szar konzolok miatt néz ki máshogy a 20 ezres pc játékod mikor megveszed, mint ahogy az E3-on elhúzták a mézesmadzagot előtted. Neked meg leesett az állad. Az e3 demo után is, meg néhány hónap múlva is, mikor hazaviszed a játékot. Én pl a watch dogs első indításánál azt hittem super mariozom az e3 demohoz képest. 30fps lock? Gagyi laggos optimalizálatlan konzolportok? Ennyit kaptunk mi pc-sek a konzoloktól. Nem előnyöket.
Nagyon nem sikerült leszűrni az írásomból mondanivalót. A kérdés az, hogy mi az a pótolhatatlan dolog ami a konzolok nélkül nem jöhetett volna létre a pc számára. Semmi olyat nem tudsz mondani, pc gaming vonatkozásban, ami nem létezne a konozlok nélkül. Nem lehetett volna egy RdR, Uncharted, vagy a GoW sorozatot kiadni pc-re? De igen. Minden játék amit konzolon tolsz pont ugyanúgy létezhetne pc-re akkor is ha egyetlen konzol sem lett volna soha a világon.
Nemááááá'! Új játékok alá izmos pc kell!? Mi ebben az új, de legfőképp hol ezzel a gond?
Pont az a lényeg itt, hogy a konzol mint játékplatform teremtett olyan játékos közeget, ami előhívta az említett játékstílust. Nem véletlen, hogy ezek mind konzol exkluzív címek tipikusan couch gamingre kihegyezve. Felesleges azon vekengeni, hogy konzol nélkül is lett volna ilyen vagy sem, mivel a konzolok így is úgy is létre jöttek volna.
A lenti kommentem folytatása (nem fért bele a karakterlimitbe):
A Sony és a Microsoft egyetlen fejlesztőnek sem mondja meg, hogy ne optimalizáljon PC -re. A szar optimalizálás a fejlesztő, de leginkább a kiadó hibája és / vagy döntése. Egy olyan platformra, ahol a játékosok nagy része nem vásárolja a tartalmat, hanem magától értetődőnek tartja, hogy ingyen letölti feltörve, oda nem fognak komolyabb pénzmagot áldozni az optimalizációra. Nem jóhiszeműség azt állítani, hogy ha komolyabb eladásokat tudna produkálni a PC mint platform, akkor az optimalizáció is erősebb lenne.
Hogy a konzolok miatt kerül butításra egy PC verzió? Valamilyen szinten igen. De amit te említesz az inkább félrevezető marketing. A WatchDogs nem csak a grafikája matt vérzett el. Btw ez a fajta félrevezetés elsosorban a Ubisoft szokása, másnál nem nagyon fordul elő. De nézd meg az új Mertót, ami PC -n fényévekkel jobban néz ki. Vagy a DOOM -ot. Vagy hogy egy konzol fejlesztést említsek a Quantum Break -et. A QB is szebb PC -n, mint konzolon.
Ha te jóhiszeműnek és naivnak tartasz engem az alapján, amit leírtam, akkor én olyannak tartalak téged, aki mindenben az összeesküvést és a mindenek fölötti hasznonszerzést keresi. Természetes, hogy az ember szkeptikus és fontos, hogy megkérdőjelezzünk bizonyos témákat. Egyértelmű az is, hogy mindenhol a profitorientáltság a jellemző. De manapság a gyíkemberek, ufók és lapos föld korában (hála az internetnek) annyira durván ültetik az emberekbe a paranoiát, hogy sokan átesnek a ló túloldalára. Ez a jól ismert magyar pesszimizmussal együtt különös dolgokra képes, sajnos saját barátaimnál is meg kellett már tapasztalnom.
Nem csak azt mondanám, szikla szilárdan ki merném jelenteni, hogy "nem létezne a higiénia a jelenlegi formájában, ha nem találták volna fel a fürdőkádat". Létezne de nem a jelenlegi formájában.
Mondjuk a példa kicsit sántít, hiszen a füldőkád nem kreáció eredménye, hanem a természet és a megfigyelés leképezése.
Viccet félretéve nekem a sz*arevőzés alapvetően nem tetszik, manapság nagyon trendi mindent leszarozni ami multi / nagyvállalat / gazdagember, mert mindenki mindent jobban tud.
A játékiparra és konzolokra visszatérve egyértemű számomra, hogy mi két teljesen eltérő szemléletmóddal közelítjük meg a témát, ami jó vitaalap, de csak akkor ha belátjuk egymás észérveit. A digitális játékipart a játékautomaták nyomán kifejlődő házi konzolok alapozták meg. Nagyon sokáig a PC (mint személyi számítógép, nem csak x86 -ra gondolok) nem is képzett semmilyen játékos alapot. Később, ahogy ezek erősödni kezdtek, kezdték felvenni a versenyt a házi konzolokkal, majd a rapide fejlődés hatására át is vették a vezetést egy időre. Sosem fogom vitatni a PC szerepét a játékiparban, hiszen a 90 - es és 00 -es évek borzasztó erős PC vonalat képviseltek, elsősorban a deathmach, a LAN és az internetes játék és a tipikus PC címek hatalmas sikere miatt. De emellett továbbra is ott dolgoztak a konzolok ontották azokat a címeket, amik PC -n sohasem lettek volna sikeresek, pontosabban konzolok nélkül nem / nem úgy fejlődtek volna ki ahogy ma ismerjük őket. A platformer stílus például egy tipikus konzolos dolog. Persze PC -n is jelentek meg szuper jump n run / platformer játékok, de ezek nem vették fel a versenyt konzolos társaikkal, inkább csak lehetőséget adtak a PC társadalomnak is az ilyetén tartalom élvezetére. A mai mászkálós és gyűjtögetős platformerek is jobban teljesítenek konzolon, mint PC környezetben.
Ezért is fontos belátni, hogy a konzol VS PC vitában nincs létjogosultsága annak a kijelentésnek, hogy a PC többre is képes. Igen, de a két dolog nem összehasonlítható, pontosabban az összehasonlításnál nem szabad mást figyelembe venni a játékplatform mivolton kívül. PC -vel valamelyes ki lehet váltani egy konzolt, ezzel viszont elveszti az ember a lehetőséget, hogy bizonyos címekkel játsszon. Konzollal nem fogsz semmilyen munkát elvégezni, de cserébe plug n play a szó szoros értelmében, amit te is leírtál (most tekintsünk el attól, hogy manapság egy frissen vásárolt konzol beüzemelése updatek miatt akár két - három órába is bele telik).
Emellett ugye a vásárlói igényt sem kell elfelejteni. Manapság már nem távoli PC szegmensben sem a couch gaming, de a vásárlók döntő többsége inkább egy célhardvert preferál a maga egyszerűségével. Az utóbbi időben nagyon kevés olyan PC exkluzív cím kerül kiadásra, ami a konzolos közönségtől hódítana el vásárlóerőt a PC irányába. Nem ritka az sem, hogy a háztartásban konzol és játékos PC is van.
Pontosan ennyi előnye van. De ez egy borzasztó nagy előny. Fejlesztői oldalról nézve dettó előnyös, mert sokkal célorientáltabban lehet optimalizálni. Ez egy olyan evolúciós lépcsőfok, ami szükségszerű volt, a létrejötte egyenes következménye az igényeknek.
Nem értem miért kell direkt jószándékot belemagyarázni abba a kijelentésbe, hogy platformot biztosítanak a fejlesztőknek. Ha nem tennék, akkor nem generálnának piacot maguknak. A PC -re optimalizálásról később...
A Microsoft azért lépett be a konzol piacra, mert volt hely a piacon. Ez a piac szépen át is rendeződött.
A Sony és a Microsoft egyetlen fejlesztőnek sem mondja meg, hogy ne optimalizáljon PC -re. A szar optimalizálás a fejlesző ,de leginkább a kiadó hibája és / vagy döntése. Egy olyan platformra, ahol a játékosok nagy része nem vásárolja a tartalmat, hanem …
Erre mit is mondhatnék...............
Na meg hogy soha nem olvasott életében el egy könyvet😀