Felbukkant egy prezentációban a GeForce GTX 1660
Az utóbbi időben szinte minden napra jutott valami újdonság az Nvidia következő kártyáival kapcsolatban. Eddig úgy tudtuk, hogy hamarosan előállnak majd a GTX 1100-as szériával, viszont nemrégiben a GTX 1660 is felbukkant, mint a cég lehetséges új kártyája. Egyelőre, amíg hivatalos bejelentés nem érkezik, mindkét széria megjelenésére van esély, viszont az új információkat alapul véve a GTX 1660 megjelenése a legvalószínűbb.
A GTX 1660 megjelenése tehát lehet közelebb van, mint gondolnánk, ugyanis egy érdekes kép került fel a világhálóra. A kép egy prezentáción készült, és amint láthatjátok, a háttérben felfedezhető a GTX 1660 felirat, vagyis a GTX Turing kártya. Ha minden igaz, akkor két kártya fog megjelenni, azaz a GTX 1660, illetve a GTX 1660 Ti. A Ti variáns valószínűleg GDDR6 memóriát kap majd, a sima GTX 1660 pedig GDDR5 memóriát. Utóbbi esetében 6 GB-os modell és 3 GB-os modell is várható.
Ahogy azt már valószínűleg tudjátok, ezek a kártyák mindenféle ray tracing funkció nélkül kerülnek majd a boltok polcaira, ezért várhatóan sokkal pénztárcabarátabb kártyák lesznek.
Én ott is szétnéznék mielőtt VGA-t vennék. Persze megbízható eladótól vennék csak. És szerintem jó darabig még bőven elég lesz az ereje annak is. Max idővel picit lentebb kell venni a grafikából 😀
Ugyan úgy ahogy a 1050 sem éri meg 1060 hoz vagy rx 570 hez viszonyítva...
Végfelhasználói szempontból meg tök mindegy hogy a hanyag optimalizáció miatt van, úgy löknek a konzol karjaiba mint a disznó.
Mafia 3-at próbáltam ki rajta maxon, igaz csak 1080P volt de ultrán nagyon jól nézett ki. Csak az a baj hogy a RTX kártyákon meg akkora a felár.
A GTX 1070 389 dolcsiért jelent meg, erre itt a RTX 2060 350 dolcsiért.
na erre befizetek, Ngreedia, it's meant to be payed.
Bírom, ahogy mindenki azt várja, hogy majd jönnek a megváltó NAVI kártyák, meg GTX ek fillérekért. Aztán majd jön a nagy pofára esés. Nem fejlődik már olyan szinten a technológia, hogy elavulttá tegye egy-két éven belül a korábbi generációt. A gyártástechnológia sem lett olcsóbb. Az AMD nem szeretetszolgálat, az Nvidia meg durván tolja az RTX et, miért szúrná tökön magát egy sikeres non-RTX szériával? Az az igazság, hogy ha jót akar az ember, bele kell nyúlni a pénztárcába és kész. Persze a 3rd gen Ryzent meg a Navit érdemes megvárni, de arra se számítson senki hogy majd "olcsó" lesz. Pont annyit fognak kérni érte, amiért jól el tudják adni. És nem a felét.
Egyszerűbben mondva, ha ma veszek egy kiló krumplit 200Ft ért, holnap pedig 1.5 kilót 400 ért, azt hiába próbálják beállítani a mezőgazdasági fejlődés sikertörténeteként, azért látjuk, hogy nem az.
1060-100k
2060-150k
az envidia jobban teljesít😆
A PC hardver piac mindig is egy érdekes pontja volt a játékfejlesztésnek, de manapság már közel sem annyira fontos, mint korábban. Ennek több oka is van, amik közül én a következő ötöt tartom a legmeghatározóbbnak:
1. A konzolok egyre nagyobb térnyerése és ezek limitáló ereje.
Erről sokat nem kell beszélni, mindenki tudja mit jelent ez különösen a hetedik generációs konzolok óta.
2. A játékok mindennapunkban betöltött szerepének drasztikus megnövekedése.
Mára a játék nem csak valami hóbortként van számon tartva. A mai 30 -as generáció tetemes része rengeteget játszott gyerekként és játszik a mai napig is, ami komolyan befolyásolj a piacot és eltolja az árakat / értékeket. Ma már nam "szégyen" a gémerség vagy a geek mivolt, sőt... . Többek között ezért is lehet ma mikrotranzakciókkal és félkész játékokkal (amik csak DLC -kkel tehetők teljessé) rengeteg pénzt keresni, mert a piac hatalmas és képes felvenni ezt ilyen formában.
3. A technológia határainak rapide közeledése.
Manapság már nem tudunk egyik évről a másikra csíkszélességet csökkenteni, illetve az eddig elért csíkszélesség gyártási költségei sem összevethetők a korábbi időkkel. Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az elektronikában is vannak fizikai korlátok, amiket már nagyon megközelítettünk és egyelőre nincs direkt alternatíva a váltásra. Ahhoz, hogy továbbfejlődjünk először szemléletváltásra van szükség mind hardver mind szoftver fejlesztői szinten.
Amit az amerikai hadsereges példáddal írtál az megint részben igaz, de túlságosan sarkos és a példaválasztás is tipikus. A hidegháborús titkolózás óta még mindig sokakban benne van, hogy a hadsereg levetett dolgaival dolgozunk a mindennapokban. Ez mára annyira nem igaz, hogy sok esetben a haditechnológia vesz fel dolgokat a mindennapi eszközeinkből. A technológia egyébként nem is igazán egyezik, mert a hadászatban többszörösen redundáns rendszerekkel kell dolgozni, amik nagyon egyszerűek és célorientáltak azért, hogy kiküszöbölhetők legyenek még az előre nem látható hibák is.
Igen, ha valamiért pont a hadseregnek kéne letennének egy kétszeres teljesítményű chipet az asztalra, de nem egy hónap alatt. Egy architektúra kifejlesztése éveket vesz igénybe és még a módosítása is legalább hónapokat. Egy hónap alatt letennének egy működő kétchipes megoldást, de nem többet.
4. A játékok gépigényének természetes drasztikus növekedése.
A játékoknál is elértünk egy bizonyos szintet, ahol a hagyományos technológiákkal már nem lehet drasztikus erőforrásigény növekedés nélkül lényeges előrelépést elérni. Régebben évente megduplázódott a polygonszám, a textúrák felbontása is sebesen emelkedett, de ez az egész nem lineáris, hanem négyzetes folyamat. Minden egyes lépés egyre több erőforrást igényel. Ilyen szempontból igaz a kijelentésed, hogy "A szoftveres igényről pedig annyit, hogy szépen megy felfele, a hardveres oldal pedig nem tudja technológiai fejlődéssel lekövetni.", de ez nem egy az egyben mesterséges igénykeltés.
5. Az előzőből és a megnövekedett sztenderdből következő hatalmas fejlesztési költségek.
Manapság egy AA / AAA játék fejlesztése horribilis összegekbe kerül a korábbi időkhöz képest. Aki ezt nem érti meg, annak javaslom, hogy nézzen meg pár werkfilmet arról, hogy hogyan készülnek a modern játékok, hányan dolgoznak rajtuk és mennyi mindent kell mozgósítani ahhoz, hogy egy komoly projekt elkészüljön.
Ezzel nem a PC hardverek fejlődésének szükségességét akartam megkérdőjelezni, hiszen az viszi előre az iparágat. Az új generációs konzolok már nem olyan speciális rendszereket kapnak mint korábban, PC fejlesztés alapó az összes.
sztem az is aaa-s cim és még sem volt olyan rossz megjelenéskor
És erre viszont azt mondom legyen kevesebb de minőségi és bug mentes játék
Ez csak egy része a gyűjteményemnek.
Plusz sok mindent manapság már digitálisan veszek meg.
Még mindig nem vagyunk barátok.
De nem is állítottam ilyet...
Ha kicsit ránagyítasz találsz párat 😉 .
Szép kis játékgyűjteményed van.
Van eredeti PS -em és játékaim is, ez a hordozhatóság és a hobbymodding miatt lett megvásárolva 😀 .
Ha már a mindig kukacoskodó kolléga fotót csináltatott velem töltök majd fel új képeket a profilomba a gyűjtemény aktuális állapotáról.
Nekem ps2 van még Xbox 360 arcade szekrényben vannak.
A kollégával meg ne foglalkozz tipikus troll.
Nem kevés imádott klasszikust látok, és micsoda dísz dobozok!
Gratulálok hozzá, és sok sikert a bővítéshez!
Szerintem inkább normális hűtést kellene tervezni a kártyákra.
Eddigi legjobb léghűtéses kártyám volt.
Én sem értem miért a felbontást kergetik az emberek... 60hz en tolja inkább 3K meg 4K ba... amikor 2K ba tolhatná 144hz en 😉
[LINK]
Mekkora játék volt ez, a mai gyerekek már elborzadnak egy ilyentől.
A Golden Axe nekem is nagy kedvencem volt. Életemben először az iskola könyvtári gépén játszottam vele 😃 .