Epic Games Store: letiltanak, ha túl gyorsan vásároltok

Szerző: xoki | 2019. May 21. | hír | 35 hozzászólás

Nemrég elrajtolt az Epic Games Store első nagy leárazása, amely sajnos több problémát is hozott magával. Kiderült, hogy néhány fejlesztő az utolsó pillanatban vonta vissza részvételi szándékát, illetve az sincs kizárva, hogy az akció indulásakor szembesültek játékaik leárazásával.

Most egy újabb, elég kínos problémát fedeztek fel a felhasználók, amelynek köszönhetően fiókunk automatikusan letiltásra kerül, ha túl gyorsan vásárolunk. A jelenlegi akció rengeteg kedvező ajánlattal várja a vásárlókat, ezért nem meglepő, hogy sokan gyorsan le is csapnak ezekre a címekre. A probléma ott kezdődik, hogy ha rövid időn belül (mert ugyebár még nincs kosár az oldalon) egymás után sok játékot vásárolunk, akkor az oldalon található védelmi rendszer blokkolni fogja az újabb tételek beszerzését.

Múlt héten egy streamer, Patrick Boivin leírta, hogy az áruházból öt játékot (5 és 50 dollár közötti értékű címekről van szó) vásárolt rövid időn belül, így a rendszer őt is letiltotta. Az Epic Games szerint ez az agresszív, visszaélések ellen fellépő rendszer miatt történt, és arra kérnek minden érintett felhasználót, hogy vegyék fel a kapcsolatot az Epic Games Store támogatás csapatával.

Hozzászólások: 35
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
SuperPuma avatar
Eddig azt gondoltam, hogy csak a BKK online jegyvásárlós felületén lehetnek ilyen banális hibák...hát nem. Ciki 😊
0
0
0
0
19ati93 avatar
hát ez epik! 😂
0
0
0
0
💬 1
MentaStrike avatar
@19ati93: Epic Failstore 😃
0
0
0
0
no avatar
Sorra veszti a csatákat, de a háborút még nem bukta el.

De az Origin is remekelt:
Sims 4 mostani akció alatt a telepített kliensből nem engedte egyszerűen bezsákolni, csak barátnak küldhettem volna ajándékba.
Ugyanez a funkció webfelületről remekül működött. Azóta felkerült egy olyan mód is, hogy a kliensből az ajándékozás helyett a kívánságlistára tegyük és akkor már engedi a fiókunkhoz hozzárendelni.
0
0
0
0
💬 12
TheMenkuPocok avatar
@Palanova: Nekem egy kliens restart megoldotta a problémát.
0
0
0
0
no avatar
@TheMenkuPocok: Köszönöm a javaslatot, webfelületről megoldottam/megkerültem a "problémát". Lehet nálam van csak ez a kliens gond, éppen frissítés után voltam, valahogy ritkán indítom el, és lehet az kavart be, de ettől még aggályos hogy egy akciózást ilyennel színesíti a kliens alkalmazás.

De, örülünk a Sims 4-nek.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Ráadásul ezeket a csatákat úgy vesztik hogy a másik fél részt sem vesz a háborúban, bármennyire is próbálja Timmyke beráncigálni őket is.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Nem kell feltétlenül aktívan, nyilatkozat és akció meg egyéb csörtékbe beszállni, de mivel léteznek és piacon vannak, nyakig benne vannak ők is.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Alap konkurens szempotból igen, benne vannak.
Abból hogy kifejezetten őket célozzák az egésszel már nem nagyon. Sosem ellenezték a konkurencia létezését, a vásárlókat és fejlesztőket próbálják meggyőzni minden jóval hogy náluk érdemes jelen lenni bármiféle exkluzivitás nélkül, nem más cégek alól kirúgni a lovat hogy növeljék a monopoljukat.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Azért a Steam sem szent, voltak nekik is húzásaik, pl a review problémák kezelése, és nem csak a mostani review bombok miatt hanem korábbi esetekben is. Csak egy egy komolyabb balhé után változtattak a rendszerükön, honnan kapta a terméket feltünteti a review során, greenlight és a mostani EA rendszer variálásai.

Fejlődtek és fejlődnek, de nekik is van pár csontváz a szekrényben. Fejlesztő és/vagy kiadó értékelésének lehetőségének a hiánya...aminél abban egyet értettünk, hogy nem érdekük.

Nem tudom, lehet rosszul emlékszem, de mintha lett volna egy balhé abból is hogy leárazásakor kiírta hogy elfogyott a termék, de nem emlékszem melyik bolt volt már...ingyenes kulcsoknál volt hogy limitált volt a darab és két napig nem tartott ki az akció de az szerintem humble "érdekesség" volt.

Monopoliumot a jó időzítéssel és az ezzel együtt felfutó userszámmal érték el, megfelelő fejlesztésekkel párhuzamosan. Kb mint anno a WoW sikere, ez is megismételhetetlen.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Én sem mondom hogy sosem hibáznak, és végső soron a Valve is egy cég aki pénzt akar keresni, de van egy fényév különbség a két cég hozzáállása között. Még a hibáik fényében is rengeteget tettek hozzá mind a saját platformjukhoz, mind a pc gaming élmémyhez. Mindezt úgy hogy bizonyos értelemben monopoljuk volt, ami megtartásához egyáltalán nem volt szülség minderre.
Az Epic Store-nál egyedül a Borderlands 3 crossplayt tudták felhozni amihez közük sincs, és azt hogy "kell az egészséges konkurencia" holott ez minden csak nem egészséges.

Mindenképpen jogos az igény a kiadók/fejlesztők értékelésének lehetőségére, de egyáltalán nem hiszem hogy kifejezetten a Steam dolga lenne ennek platformot adni. Már a game review-ok miatt is huzzák a szájukat a nagyobb cégek, és a vásárlókat sem kell félteni egy kis oda nem illő betyárkodástól. Valahol meg kell húzni a határt.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Érdekes felvetés: hol lenne a helye a reviewknak, ha nem ott ahol vásárolsz?
Még egy mezei webshopban is van erre lehetőség, pedig nekik sem "érdekük" hogy egy-egy forgalmazott terméket hulladékként jelöljenek.
Más kérdés hogy ebből profitálhatnak is ha az adott terméket, termékvonalat, gyártót mellőzik a közeljövőben...
És ez áll a szoftverekre is.

Steam pedig hogy úgy mond a monopolal megnyerte ezt az igényt/lehetőséget is.
- Egy n+1-dik fikázós oldalra nincs szükség, azt a kutya sem olvasná.
- Reddit meg olyan amilyen.
- Kiadók meg "cenzúrázzák" a saját felületüket, és ez alól nem nagyon van kivétel.
- játékokkal foglalkozó oldalak? Nem fognak rosszat írni arról ahonnan a játékokat és kb a nézettséget vagyis közvetve-közvetlenül a pénzt kapják
- YT videók? Ők sem fognak rosszat mondani, vagy mennek a levesbe, mint volt erre jó pár példa adott játék-termék-YT-er esetében, ahogy masszív visszaélés is
.
.
.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Van helye reviewoknak, ott vannak minden játéknál. Személy szerint olyat még nem láttam sehol, legyen az online store vagy webshop, ahol külön szekció lett volna a cégeket értékelni.

Akárhogy is nézem, sokkal több gond lenne vele mint haszon, akár még vásárlói szempontból is. Tekintve a közösséget és az elkerülhetetlen felesleges vagy csak obszcén módon megfogalmazott értékeléseket, amik már önmagukban megkérdőjelezhetőek hogy egyáltalán milyen alapon születetnének, elvégre ez azért egy kicsit más tészta game reviewokhoz képest. Szerintem érthető, hogy a Steamnek is meg kell tartania valamennyi reputációt a cégek iránt, kicsit sok lenne ha ők adnának színpadot minden felháborodásnak amiből nincs kevés (függetlenül attól hogy a legtöbbször jogosan), és akkor még valahogy maradjanak pártatlanok az egészben. Ha tetszik nekünk ha nem, jobb esetben legtöbbször vagy nem foglalkozna az adott cég az egésszel, vagy rosszabb esetben még föl is lennének háborodva és jönne a számonkérés. Nem értenék velük egyet, de sajnos ez van.

Tudom ezzel úgy tűnhet hogy kézzel-lábbal védeni akarom őket, de ebben az esetben őszintén nem tudom elképzelni hogy ez bármilyen formában is jól sülne el, pedig eleinte még támogattam az ötletet. Mint mondtam, teljesen egyet értek abban hogy egy ilyen kell, de nem ebben a formában látom a megoldást, ha van.

Minden esetre egyelőre van lehetőség külön oldalt indítania a cégeknek Steamen belül, esetleg abból még kisülhet valami pozitív platform a játékosok és cégek között, persze nehezen tudnám elképzelni nagyobb cégekről hogy ezzel éljenek.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Felhasználói visszajelzés sehol sem sül el jól, mármint a "szolgáltatóra" nézve, éppen a fentebb általad vázolt okok miatt.

De akkor válasszuk ketté:
- termék értékelés szerintem kell
- gyártó értékelés, úgyszintén.
Míg az előbbi esetében az adott terméket lehet közvetlenül értékelni, utóbbinál a gyártót lehetne. Lehet hülyeség, de pl akár a kiadót, akár a fejlesztőt külön-külön is lehetne akár az adott játék oldalán is pluszba értékelni:
játékot most akkor értékelhetsz ha megveszed, ha jól tudom. Ha kaptad kiadótól vagy EA verzió, azt külön jelzi a rendszer a reviewnál. Nem hiszem hogy olyan nagy scifi lenne a játék véleménye alá berakni egy fejlesztői pozitív-negatív lehetőséget és egy kiadói pozitív-negatív lehetőséget.
Lehetne értékelni a játékot, hogy mennyire jó vagy rossz, a fejlesztőt, hogy mennyire fékészen-készen adta ki, mennyre volt kreatív, vagy spórolós, és a kiadót is, hogy mennyire jó döntéseket hoz hozott a megjelenés körül:
pl
Division2 (pozitív):
Nálam nem rossz, kb mint a Division 1, első végigjátszásra picit kevesebb óra van benne mint a Division 1-ben, de változtatosabb, még ha két és fél hónap alatt monoton is lesz. Összességében ajánlani tudom annak akinek tetszett az első rész.
Fejlesztő (negatív):
open béta 3 napját nem tudta pár órás karbantartás nélkül lenyomni, division 1-ben elkövetett fejlesztési hibákból nem tanult, most ugyanazokat követi el csak nem három hónappal a megjelenés után hanem már elég volt nekik 2-kettő és fél hónap erre, megjelenéskori hibákat egyik patch javította, majd egy patch múlva újra előjöttek (hiányzó- villogó texturák pár helyen, hulla állva hal meg - T pose), első inváziós rotáció után a játékostársaság 2/3-ával kicsesztek és sz*pó ágra tették őket a túlontúl randomizált invázióval (Nemesis összerakásának elhúzása 3 hétről kb 6 hétre...ok nélkül), raid mm hiánya (pletyka van hogy majd lesz), itemizáció kb koncepciótlan, túlontúl túltolták az rng-t...nem attól lesz egy játék hosszú életű, hogy átgondolatlan, többszörös rng-t teszünk bele
Kiadó (negatív):
tartalomhoz nem kell majd season pass: ehhez képest sorra jönnek a speciális és vip küldetések a season passosok részére (nem ad akkora extrát, de az elv), engedte/követelte a raidet így ebben a formában megjelenni
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Ez tulajdonképpen már most is létezik, sok review része szokott lenni hogy az adott cég milyen módon áll hozzá a fejlesztéshez, kiadáshoz, supporthoz stb. Ezek és az általad említett példák mind az adott termékhez köthetőek, nem review bombing. Gondolom a különbség az hogy ennek külön opcionális rublika lenne egy review mellett. Ezt egyáltalán nem ellenezném, elvégre ez már most is lehetséges, igaz csak review részeként, én a problémát egy teljesen külön, cégekre fókuszált platformmal láttam, a játékoktól külön.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: igen benne van, de nem látom hogy pl kiadóként vagy fejlesztőként ezeket, mert ezek jelenleg csak szavas értékelések amit vagy el tudok olvasni, vagy nem, mert pl kínaiul van írva.

fejlesztő és cég értékelés meg látható lenne minden általuk kiadott játék alatt és ha fejlesztőre vagy cégre vagyok kíváncsi, akkor kiválasztom az adott fejlesztőt és és megnézhetném, hogyan teljesített z elmúlt 1-2 évben..

pl hello games. megjelenéskor le lett volna húzva, majd szépen lassan 3 év alatt lassan átfordulhatott volna pluszba az értékelésük.
0
0
0
0
santakigyo avatar
Minden kezdet nehéz. De ennyire....?!?!
0
0
0
0
Mizushio avatar
Csak ennyit tudok hozzászólni.

https://i.imgur.com/2Sw3ri8.png
0
0
0
0
susguy avatar
Azért ahhoz tudás kell, hogy egy teljesen feature mentes alapon is sikerüljön ennyire alap dolgok felett átsiklani, főleg egy ekkora cégnek. Még egy hazai szexshop szintjét sem érik el.

Persze nem meglepő, amíg ez nem gátolja őket a monopoljuk építésében addig mi a francnak is foglalkoznának vele. A lényeg hogy minden náluk legyen.
0
0
0
0
Andris18 avatar
"Nincs kosár" , itt megálltam pár percre.
0
0
0
0
sunny474 avatar
Sebaj, még az is lehet, hogy az Origin is szent és sérthetetlen kliens lesz a végén, ha az EGS még eleget bukdácsol. Tudom EA ,azért na, de mégis, ott legalább ha tálca kell lehet csengetni 😃
0
0
0
0
💬 2
Kelori avatar
@sunny474: Nem nehéz jónak tűnnie mivel teljesen máshogy állt hozzá az EA amikor létrehozta.
Nem akartak senkit sehonnan átcsábítani csak akartak egy saját klienst hogy több pénzük maradjon az általuk kiadott játékokból. Nincsenek vásárolt exklúzív címek, sosem ígérgettek és nem nagyon csesztették a konkurenciát, csak szép csendben létezett.
Az más kérdés hogy a megjelenés után jó sokáig hulladék volt a store, de 2-3 éve már egész vállalható, és az akciók is jók.

Ettől függetlenül nyugodtan bekaphatja tövig az EA is más indokok miatt, de tény hogy akármekkora igénytelen fos cég, az epicnek sikerült alulmúlnia nem is kevéssel.
0
0
0
0
sunny474 avatar
@Kelori: Persze pénzéhes bagázs. Sok címet elcsesztek mikrotranzakciókkal, a fejlesztők siettetésével. Viszont pont amit leírtál nyílt háborúba még ők sem kezdtek, a klienssel személy szerint sok bajom eddig nemvolt azt leszámítva, hogy megesik néha , hogy nem enged be 😃 . Az EGS viszont szarból akar várat építeni. Az egész exkluzivitás dettó szúrja a szemem, bőven elég konzolon. Fűt fát ígérnek a fejlesztőknek, hogy mi csak 12%-ot csippentünk le stb és mennyivel jobb lesz nekik. Persze ebből a végfelhasználó (játékos) szinte semmit nem profitál, csak szív. Kapunk egy borzasztó fapados sz*r klienst, amin még kosár sincs, az exkluzívok miatt, ha akarunk xy játékkal játszani még rá is kényszerítenek, hogy feltegyük. Továbbá nemcsak mi, hanem még a fejlesztők is szívnak, akiknek állítólag csak a jót akarják, mivel annyira silány kommunikációt folytatnak a partnerekkel ezek szerint, hogy azok kénytelenek levenni a játékaikat egy sale-en, mert még a meg sem jelent címeket is akciózzák. Most az utóbbiról mindenki hallgat, de nem hinném, hogy a 2K örül az agyon hype-olt AAA BO3-al, hogy abból is jó pár példányt kénytelenek voltak eladni 10$-al olcsóbban, hogy a hírnevükön ne essen csorba, de természetesen azt is gyorsan leszedték miután észbe kaptak.
0
0
0
0
Bokorfelugyelo avatar
Már semmin nem lepődök meg ezek után. 😃
0
0
0
0
Balu_kapitany avatar
Ezek után én felejteném ezt a leárazásos témát az epic részéről
0
0
0
0
sean avatar
És ezek akarják letaszítani a Steamet a trónról 😃 Aki sok lóvét hagy náluk azt tiltják 😃
0
0
0
0
TeMeRolEee avatar
Epic failek failek hátán... már meg sem lepődök
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
EPIC FAIL STORE

next level üzletpolitika:
vásárló: sziasztok szeretnék kurvasok pénzt elkölteni nálatok.
epic: bannt neki!
0
0
0
0
💬 1
Apor avatar
@Mesterlovesz: Amúgy kábé... ja.
0
0
0
0
Geravor avatar


Mindig ez csendül fel a fejemben mikor látom hogy balfa**kodik az epic. Tipikusan az a cég akit kár ekézni, elgáncsolják ők szépen saját magukat is, annyira nevetséges amit művelnek. Kész komédia esküszöm.
0
0
0
0
💬 1
teljesenrandomuser avatar
@Geravor: Nekem meg ez


btw, tudom off topic, de tetszik a profilképed 😃
0
0
0
0
gigazte avatar
Ez van akkor amikor a hozzá nem értő emberek Storet csinálnak... 😆
0
0
0
0
no avatar
Sajnálom a support-os alkalmazottakat, hogy ilyen és ehhez hasonló szánalmas problémákkal bombázzák őket. 😊
0
0
0
0
💬 1
SuperPuma avatar
@LordSzalko: Végén kiderül, hogy egyetlen aszisztens dolgozik csak a supportnál 😜
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció