Egy évig csak az Epic Games áruházából lesz megvásárolható a Metro Exodus
Hamarosan megjelenik a sokak által kedvelt Metro-széria következő része, viszont egy ideig csak az Epic Games áruházából lesz beszerezhető.
Az exkluzivitás sokaknál kiverte a biztosítékot, illetve a Valve szintén szóvá tette, hogy a megjelenés alig néhány hétre van tőlünk, és most döntöttek úgy, hogy a játékot eltávolítják a platformjukról. A rengeteg negatív visszajelzés ellenére úgy tűnik, a Deep Silver döntése végleges, így a február 15-ei megjelenést követően az Epic Games Store lesz az egyetlen online áruház, ahonnan meg tudjátok vásárolni a játékot. Állítólag a dobozos példányok szintén egy Epic Games Store kódot fognak tartalmazni.
Az előrendelők számára azért jó hírrel is szolgálhatok, ugyanis mint kiderült, ha valaki például a Steamen rendelte elő a játékot, akkor ott is fogja majd megkapni azt a későbbi letölthető tartalmakkal egyaránt, tehát ilyen esetben egyáltalán nem lesz szükség az Epic Games kliensére, ha játszani szeretnétek vele. Tartalombeli különbség nem várható sem az alapjáték esetében, sem pedig az érkező DLC-knél, tehát az Epic Games áruháza ilyen szempontból nem nyújt majd többet, viszont mivel az Epic Games kevesebb részesedést csippent le, így néhányan kedvezőbb áron juthatnak majd hozzá. Sajnos Európa legtöbb országa továbbra is 60 eurós áron szerezheti be a játékot, viszont például az amerikai játékosok 50 dollárért vásárolhatják meg.
Az exkluzivitás 2020. február 14-én szűnik meg, tehát ezt a dátumot követően, vagyis egy év után ismét megvásárolható lesz majd a Steamen, illetve egyéb platformokon is.
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: 4A Games
A Steam az pedig "A STORE"!!!
Sőt!!! Több, mint "STORE"!
Én 0% részesedést kértem hogy exklúziv a hátsó garázsból árulhassam a játékot, de ezek a szemetek mégsem fogadták el. Pedig ezzel keresték volna a legtöbbet, 100% profit!
Nincs elfelejtve, hogyan indult a Steam, de sajnos 2019-et írunk, azóta már vannak elvárt standardok (az eléhertő játékok számán kívül), Steam mögött pedig 15+ év tapasztalat és rengeteg olyan feature van amiknek a számát az Epic Store még csak meg sem próbálja megközelíteni. 15 éve még elfogadható volt hogy olyan szinten indult egy platform, ma már nem.
Az egyetlen előnye az
lefizetett"exklúziv" címek mellett hogy 20%-kal kevesebbet tesz zsebre, ami önmagában a sok negatívum mellett (teljesen jogosan) marhára hidegen hagyja a vásárlót. Sajnos az eladásokban lévő különbözetért nem a vásárlóknak, hanem a kiadó platformnak kell megdolgozni, elvégre erre kapja a 10%-ot, az a munkája hogy eladja a terméket. A tény hogy még egy bolhafingnyi részét sem csinálja annak amit a Steam tökéletes bizonyítéka hogy magasan tesznek a vásárlóikra.Ha lehet próbálok mindent egy platormon (lehetőleg steamen) tartani... na ez egyre csak nehezebb lesz!
+ GoG
+ WG
Amúgy pont emiatt a hozzáállás miatt csinálnak a kiadók azt amit akarnak, és szarnak a játékosokra mocskosul magasról.
Mert a sok hülye így is úgy is megveszi. Ragel egy sort a fórumon majd tömi a kiadó zsebét. Az meg röhög a markába.
Division 1 megjelenésekor Steamen első nap csupa negatívat kapott mert a szerverek nem bírták a rohamot és megjelenés órájától +8 órán át nem lehetett belépni.
No Man's Sky megjelenéskori leértékelése...
Epic Storeban többek között erre sincs lehetőség.
Merjetek élni... Kockáztassatok... Éljetek veszélyesen...
Előnye akkor lenne a sok storenak, ha azonos játékra más-más akciók lennének, de eddig ezt nem tapasztaltam.
Ha Steamen le van értékelve valami akkor ugyanannyira van leárazva a uplayen, vagy originben, vagy gog-on, vagy arc-on. Humble csak azért nem került ide, mert az nem kliensezik. Még.
Mivel árkülönbséget én nem tapasztaltam, mi haszna van a még több storenak? Azon felül ha éppen nosztalgiázok
és párhuzamosan játszok 4+ játékkal az rossz esetben azt jelenti hogy 4+ store fut a gépen párhuzamosan. (steam, origin, arc, wg, uplay, gog)
- sz*r a játék, a fejlesztő a hibás
- sz*r értékeléseket adott xyz YT-s csatorna, a YT a hibás
- jó a játék, de a vásároló lehúzza optimalizálatlanságra hivatkozva, a vásároló az idióta
- jó a játék, de a negatív értékelések elriasztják a többi potenciális vásárlót, az értékelő rendszer a hibás
- remek marketing ellenére nem fogy, a marketinggel megbízott cég a f*sz
és még sok más dolgot is.
Szerintem az még véletlenül sem lesz az eredmények között, hogy a kiadó döntéseinek következménye képpen lett olyan a termék fogadtatása, amilyen, hiszen a kiadó sosem téved, sosem hibázik, azt csinál amit akar és akkor amikor akar és úgy ahogy akar.
Azt is megértem hogy a kiadó tolja a saját áruházát, nulla hozzáadott értékkel. De ez hogy felrakja mindenhová a játékát, utána meg csodálkozik hogy a vásárlónak ez nem tetszik...nem is értem mit várt. Jellemzően Ubi játékokkal jártam így, hogy a uplayen kívül elkezdtek Steamre is megjelenni. Most meg már Epic storeban is. Kinek jó ez?
Felhasználóként nekem biztosan nem, hiszen nincs verseny a különféle store-ok között.
Abban viszont egyet értek, hogy emiatt nem megvenni nem biztos hogy van értelme, hiszen lehet hogy egy jó IP-t nyírunk ki ezzel. Megéri? A kiadók a mikrotranzakció nélküli játék esetében szerintem csak az első 1-3 hónapot nézik, hogy nyereséges lett-e a játék vagy sem. Utána pont nem érdekli őket, hogy kiadás dátuma + 365 nappal később ismét meglódulnak az eladások vagy sem. Bár még az is elképzelhető, hogy kiadás dátuma + 300 nap és a megjelenési ár 3/4-ére lemegy, hogy fogyjon még egy kicsit, majd Steam debütáláskor visszamegy friss ropogós megjelenéskori árra az egy éves termék...profitmaximalizálás 102.
iOS a jobb ^^
Visszatérve aki játszani akar vele annak ezt le kell nyelni. Ennyi.
Nem biztos hogy észreveszik. Náluk konkrétan uplayen keresztül megy az egész, storetól függetlenül. Max akkor esik le nekik ha a pénzügyi jelentések és a uplay adatokat összevetik és kijön, hogy bizony nem 60€ folyt be minden egyes eladott példány után hanem store függően különböző ár, pl :
- uplayről 60€
- dobozos verzió 60€ (uplay kód van benne)
- ES-ből 54€ (epic store; ha az 10%-al dolgozik most)
Ha steamen lenne akkor meg 48€ amennyiben a steam 20%-al dolgozik.
De ebből ami kimaradt az, hogy melyik storeból mennyi példány fogyott. Pl ha steamen lenne, lehet ott több példány menne el és a végén kiderülne, hogy a kisebb bejövő összeg ellenére is megérte volna ott értékesíteni.
De elég lenne neki a Division 1 mintája alapján átnézni a fogyási adatokat. Ott akkor még csak a uplay vs steam volt.
THQ esetében pl a warhammer40k játékok, legalább egy helyen lennének...
Viszont ha most meg lennék őrülve a Metro Exodusért, akkor ettől függetlenül is megvenném és ezzel nem vagyok egyedül. Kíváncsian várom az eladási mutatókat 😃 .
[LINK]
Alapból sem túl bölcs húzás a már, megjelentetett játékot egyik napról a másikra, ráadásul megjelenés előtt pár héttel levenni az oldalról.
Addigra 50%-ot esik az ára is. 😜