Az Elden Ring és a God of War Ragnarök tarolt az idei The Game Awardson

Szerző: xoki | 2022. December 09. | hír | 25 hozzászólás

Véget ért a 2022-es The Game Awards, és bár a díjak száma alapján a God of War Ragnarök volt az idei befutó, az év játéka díjat az Elden Ring zsebelte be.

Tehát az idei díjátadó két legnagyobb nyertese a Elden Ring és a God of War volt, melyek közül az első a hőn áhított Év játéka díjat, valamint a „Legjobb rendezés”, a „Legjobb látványvilág” és a „Legjobb szerepjáték” díjakat vihette haza. A God of War Ragnarök 11 jelölést kapott, és összesen 6 kategórián (Legjobb narratíva, Legjobb betétdal és zene, Legjobb alakítás, Innováció az akadálymentesítésben, Legjobb akció-kalandjáték) belül tudott diadalmaskodni.

Az olyan játékok, mint a Stray és a Final Fantasy XIV sem távozott üres kézzel, hiszen az előbbi a „Legjobb független játék” és a „Legjobb indie debüt” díjakat, míg utóbbi a „Legjobb közösségtámogatás” és a „Legjobb folyamatosan frissülő játék” díjakat vihette haza.

Ezeken felül pedig az alábbi címek kerültek még a fennmaradó kategóriák élére:

• Játékok a változásért – As Dusk Falls
• Legjobb mobiljáték – Marvel Snap
• Legjobb VR/AR játék – Moss: Book II
• Legjobb akciójáték – Bayonetta 3
• Legjobb verekedős játék – Multiversus
• Legjobb családi játék – Kirby and the Forgotten Land
• Legjobb versenyjáték – Gran Turismo 7
• Legjobb szimulátor/stratégia – Mario + Rabbids Sparks of Hope
• Legjobb többjátékos cím – Splatoon 3
• Legjobban várt játék – The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
• Legjobb adaptáció – Arcane

A közönségszavazás végeredménye valószínűleg sokakat meglepett, ugyanis a Genshin Impact lett a nyertes, miközben másik kategóriákban nem tudott az élre törni.

Végül itt vannak még az e-sporthoz kapcsolódó kategóriák nyertesei is:

• Legjobb e-sport játék – VALORANT
• Legjobb e-sportoló – Jacob "Yay" Whiteaker (Cloud9, Valorant)
• Legjobb e-sport csapat – LOUD (Valorant)
• Legjobb e-sport edző – Matheus "bzkA" Tarasconi (LOUD, VALORANT)
• Legjobb e-sport rendezvény – 2022 League of Legends World Championship

Amennyiben kíváncsiak vagytok a jelöltek listájára is, akkor azt megtekinthetitek ITT.

Elden Ring
Elden Ring
Elden Ring
Megjelenés: 2022. February 25. (PC)
Műfaj: Akció, Szerepjáték, Souls-like
Fejlesztő: FromSoftware
Hozzászólások: 25
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Kelori avatar
Kár hogy a nagy stúdiókhoz képest sokkal kevesebb emberrel, és sokkal kevesebb pénzből operáló Asobo megint lenyomta a játékipar 99%-át a Plague tale második részével, és mégsem vitt el egy díjat sem.

Az elden ring meg bár nekem is tetszett, meg mint fromsoft játék rajongó amúgy is érdekelt, de szerintem közel sem volt akkora durranás mint amennyi díjat nyert, meg amennyire istenítik az emberek. Nekem továbbra is a dark souls 3 és a bloodborne a kedvenc játékom tőlük. Azokban a játékokban annyira erős volt a hangulat, és annyival sötétebb volt az egész. Az elden ring meg bár hozott pár újítást ami jó volt, főleg ami a combatot illeti, de azzal hogy open world lett a játék, szerintem többet vesztett mint amennyit nyert.

De ez csak az én véleményem. Én amúgy sem szeretem annyira az open world játékokat.
0
0
0
0
Quadgame94 avatar
Alapvetően a show jó volt pár cringe pillanattal, de az már alap sajna. Nálam a Ragnarök az év játéka, ugyanakkor az Elden Ring is nagyon jó volt, de nekem a narratíva hiánya fájó volt. A Souls játékokból valahogy ez mindig hiányzik... Stray nem volt rossz, főleg ingyen, de... azért merésznek tartom a jelölésre. Forbidden West pedig méltatlanul elfeledett... rossz időben jött. Tavaly év játéka lett volna.

Remnant 2!!! Yeahhh. Már várom.
1
0
0
1
no avatar
league of legends mitől ilyen hires még mindig?
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
Törölt hozzászólás
0
5
0
3
💬 10
Quadgame94 avatar
@Legendrush27: Mekkorákat nevettem ezen te jó ég 😄😄 feldobtad a napom, köszi.
0
0
3
0
SotetAlak avatar
@Quadgame94: Ennyit erről, már ki is törölte. Még szerencse hogy láttam én is! 😆
0
0
0
0
kmetovics avatar
@SotetAlak: Én igazából csak a Tsusimaval értek egyet, amit felsorolt. Szerintem sokkal jobb lett, mint a LOU2, legalábbis nekem sokkal jobban adta. Akárhányszor meghallgatom a Sakai Jin Soundtrack-et, egyből kedvet kapok újra kijátszani, amit hamarosan meg is fogok tenni 😁
2
0
0
0
santakigyo avatar
@kmetovics: Ez is nézőpont kérdése. A LoUS 2 részletessége és az egész játék kiváló és ha belegondolunk mit voltak képesek kihozni egy ps4 konzolból....
A Ghost of tsushima meg egy tucat open world játék. A története számomra nagyon adta és a harcrendszere pazar. A látvány elképesztő helyenként, viszont van amikor meg ocsmány ronda. Ez az unalmas sablon játékmenet és a lopakodós része kritikán aluli,sokat rontott rajta. Bár ettől függetlenül a Days Gone melett ez a kettő számomra kiemelkedő volt.
Persze ez saját véleményem 🙂
0
0
0
0
kmetovics avatar
@santakigyo: Na te legalább le tudsz írni egy értelmes kritikát, nem úgy mint egyesek.
Abban igazad van, h nézőpont kérdése a dolog. A lopakodás(akármilyen furán is hangzik) a story része, mert ha Jinék csak szimplán nekirontottak volna a mongoloknak, akkor biztos, h meghaltak volna. Csak ezt a nagybátja nem látta be.
0
0
0
0
santakigyo avatar
@kmetovics: Igen. Bár arra értettem, hogy pl foglalsz el egy tábort, rálőssz az ellene egy robbanó nyíllal és aki melette áll nem veszi észre mert nem arra néz, mindenki csinálja a maga dolgát. De ha jól tudom tesztekben is említették ezt a gyengeséget. Ettől függetlenül persze ottvan a játék és pont most játszom Iki szigetét.
0
0
0
0
kmetovics avatar
@santakigyo: Ja erről a gyengeségről nem tudtam. Na mindegy én amennyit lopakodtam. Kb mint az új AC-kban. Kb semennyit 😀 Jobban beleéltem magam a harcba. A DLC sajnos nincs meg nekem, de szerintem nem lett valami hosszú.
0
0
0
0
santakigyo avatar
@kmetovics: Egész jó DLC-hez képest. Kicsit talán nehezebb is. Úgy tudom vagy 10 órát ellehet bohóckodni benne.
0
0
0
0
kmetovics avatar
@santakigyo: Akkor mégsem olyan rövid. Majd lehet, h beszerzem, már ha belehet külön.
Amúgy jó játékot hozzá 😉
0
0
0
0
santakigyo avatar
@kmetovics: Köszi.
Ezeknél a játékoknál az időtartam nagyban függ a játék stílustól. Ha szeret az ember felfedezni, mellék küldetéseket csinálni akkor el lehet lenni vele. Annyira nem csipázom az ilyet, de ennél a játéknál belehet merülni.
Külön is belehet szerezni úgy tudom.
0
0
0
0
end996 avatar
Eléggé szomorú, hogy a Plague Tale: Requiem egyetlen díjat sem kapott. A legkevesebb lett volna, hogyha Charlotte McBurney elviszi a legjobb alakítás díját, de Kratos dialógusának 90%-át kitevő hm meg *grunt* kapta meg...
1
3
0
2
💬 11
Andor1997 avatar
@end996: Azért kapta meg Kratos hangja, mert előzőleg a RDR2 egyik karaktere vitte el előle...szóval most az első és a 2. részért kapta egyben....és fejlődött is, szóval megérdemelte, még így is.
5
0
0
0
enslaved avatar
@end996: A Plague második része szerintem is az idei év egyik (ha nem a legjobb) játéka volt. A Ragnarök viszont megérdemelte a díjat, le sem tudtam tenni, akárcsak az előzőt. Nálam az Elden Ring az, ami semmit nem érdemelt volna, ugyanolyan tucat szado-mazo Souls játék mint bármelyik, de úgy látszik ez továbbra sem jelent semmit a díjkiosztásnál.
5
3
0
0
SotetAlak avatar
@enslaved: De hiányzott már itt mindenkinek a souls-like stílus szekád... 😏
0
0
0
0
kmetovics avatar
@SotetAlak: Igazából tőle csak akkor lehet valamit olvasni, amikor egy "unfair" souls-like gamehez kommentel.

Enslaved:Csak szólok, h a GOW is lehet olyan nehéz, mint akármelyik dark souls 🤔
0
0
0
0
enslaved avatar
@kmetovics: Szerintem értelmetlen a GOW és a Souls játékok nehézségét egy lapon említeni. Amúgy meg tényleg ritkán írok ide már jó ideje, kevés az időm efféle dolgokra.
0
1
0
0
enslaved avatar
@SotetAlak: Vélemény volt, ami főleg annak szólt, hogy az Elden Ring lett az év játéka. Ettől a játékosoknak még tetszhet ez a stílus, ahogy a zenében is sokkal többen néznek meg egy semmitérő rappet, mint egy igazán jó zenét. Szóval nekem csak ezzel az év játéka címmel van gondom, de nyugi, túlélem😉
0
0
0
0
kmetovics avatar
@enslaved: Szóval szerinted semmitérő a játék? Legalábbis ezt szűröm le abból, amit írtál.
Pedig lehet egy lapon említeni a nehézséget, mert van nem egy idegesítő rész/ellenfél mind2 játékban. A GOW még normal fokozaton is nehéz tud lenni. A souls gamek meg azoknak okoz fejfájást, akik nem tudják pl, h hol bújnak meg az enemyk, akik lesből támadnak meg. De ha az ember figyelmesen körülnéz minden sarkon, akkor észre fogja venni ezeket. Ezt csináltam jópár óra DS3-azás után.
0
0
0
0
enslaved avatar
@kmetovics: Megmondom neked, mi a bajom a Souls játékokkal főleg. A mentési rendszer. Oké, legyen nehéz, de legalább a főellenfelek előtt lenne bonfire, hogy ne kelljen 10 000 km - en keresztül újra végigszenvedni egy-egy adott pályarészt. Lehet, hogy valakinek ez nagyon tetszik (meg sok ideje is van rá), de én nem tudom értékelni az ilyen szívatós kihívásokat. Ja igen, a másik meg az, hogy semmi támpont nincs sok esetben merre is kellene menni, csak mész és állandóan neked rontanak, és kezdhetsz mindent elölről ezredjére is az utolsó bonfire - től. Amúgy az Elden Ring ötletek terén igenis erős visszalépés még a Dark Souls 3 - hoz képest is ezen a téren (na nem mintha több lenne bármelyik is egy szimpla gurulós, győzz le mindenkit játéknál). A GOW sem könnyű, persze, de a történet, a beszélgetések, a különböző feladatok feledtetik azt, amikor tizedjére sikerül megölni valamelyik fő gonoszt, akihez halál esetén nem kell a világ végéről újra visszabandukolnod csak azért, hogy ismét leverjen.
0
2
0
0
kmetovics avatar
@enslaved: Először is ha "10 km-t" is kell lefutni a bossig, nem kötelező megölnöd az útban lévő enemyket. Szimplán elfutsz melletük, meg max kidodgeolod a támadásaikat.
Másodszor olyan nincs, h szivatós kihívásSpoiler!
WUT???
. A kihívás az kihívás és kész. Harmadszor:
na nem mintha több lenne bármelyik is egy szimpla gurulós, győzz le mindenkit játéknál
Ha ennyire szimpla a dolog, akkor mi a probléma? Nem értem 🤔🤔 Amúgy sem muszáj gurulászni, mert ottvannak a pajzsok, amik staminába kerülnek védekezéskor, de azok sem teljesen védik ki az ütéseket(jobb, mintha levenné a fél hp-dat), bár van olyan pajzs is, ami 100%-os védelmet nyújt.
semmi támpont nincs sok esetben merre is kellene menni, csak mész és állandóan neked rontanak, és kezdhetsz mindent elölről ezredjére is az utolsó bonfire - től. Amúgy az Elden Ring ötletek terén igenis erős visszalépés még a Dark Souls 3 - hoz képest is ezen a téren
Ebben sincs igazad, mert igenis javult ahelyzet, mert nagyon sok bonfire van az elden ringben. Kb minden boss előtt van. Max egy kicsit kell futni, nem "10 km-t", hanem csak felet. Ja és az ER-ben a bonfire-ök mutatják, h merre vannak a fő(story) területek. Arra felé mutat egy csillámló fénycsóva. A DS gamek meg kb lineárisak. Na jó nem azt mondom, h nem lehet bennük eltévedni, de érzed, h nehéz mapra tévedtél, akkor elmész egy másik irányba vagy max a könnyebb mapokon farmolsz valamennyit.
Amúgy más játékokban is szokott minimum 10-20 enemy rárontani az emberre. Valamelyik gameben még az 1-2 is sok. A souls gamekben meg csak ki kell taktikázni, h hogy öld meg őket. Ki is lehet csalni a nagyobb dögöket nyitottabb terekre. Vagy belecsalni őket liftaknákba. Vagy van millió és 1 item, amit tudsz használni ellenük. Meg vannak íjak, szóval van választék.
0
0
0
0
enslaved avatar
@kmetovics: Rendben, elfogadom, de én akkor sem favorizálom az efféle játékokat, nem az én világom a farmolás, gyűjtögetés ezerrel, legalábbis ha már túlzásba van víve. Nálam az AC ,a Last of us, Uncharted, Tomb Rider legutóbbi részei, bizonyos indie címek, stb. a favoritok (easy, max. normal fokozaton), meg a jó kis platformok, ahol az ember csak szórakozik egy jót játék közben olykor egy-két halállal, hiszen nem erről kellene szólnia egy játéknak? A kihívás számomra egészen mást jelent, azt nem egy játékban kell megvívni. Az ember általában egy "kihívásos" nap végén ül le kicsit játszani így késő éjszaka (ilyenkorra már a család is letudva), és abba nem igazán fér bele egy Elden Ring féle gyűrődés😉
0
1
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció