Az Assassin's Creed Mirage jelentősen rövidebb lesz a Valhallától
A Ubisoft júniusban a Revelations Konstantinápolyához, illetve a Unity Párizsához viszonyította az Assassin's Creed Mirage pályaméretét, tehát ezúttal nem az újabb részekre jellemző terjedelmes, több nemzetet is felölelő óriási térképet fogunk kapni. Most pedig egy francia youtubernek, Julien Chièze-nek adott interjúja során a játék vezető producere, Fabian Salomon a végigjátszáshoz szükséges időről is lerántotta a leplet, és mint kiderült, a Valhallához képest jóval rövidebb kalandra számíthatunk.
Nagyban folynak a belső tesztelések, és Salomon elmondása szerint átlagosan 20-23 óra körül mozognak a jelentett játékidők. Azok, akik 100%-os végigjátszásra hajtanak, akár 25-30 órára is kitolhatják a játékidőt, de ha sietünk, körülbelül 20 órás élményre számíthatunk.
Mindez azt jelenti, hogy a Mirage nem csak játékmechanikák terén fogja visszahozni a klasszikus élményeket, hanem hosszban is visszatérnek a gyökerekhez. Mivel kizárólag egy városra fókuszáltak, nehéz is lenne kitölteni több tartalommal, miközben biztosan sokan örülni is fognak annak, hogy nem kell majd 100 óra a végigjátszáshoz.
Az Assassin's Creed Mirage október 12-én válik majd elérhetővé.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Spoiler!
Legyen inkább rövidebb, de kössön le, legyen tartalma. Nem minden a játékidő és a térkép mérete, nem attól lesz jó.
A főtörténeti száltól kezdve összes kiegészítővel a Ragnarök végéig, összes mellékküldetéssel ~ 260 óra, durván 4 hónapon keresztül, napi 3-4 óra kockulási idővel, gyerekekkel+feleséggel 😂 igaz, anyám már nekem sem ütötte a fejem, elegendő volt az, hogy néha az asszony nyomott nekem egy Alt+F4-et és elhúzott a kanapéig 😂🤣
A túlvilágos kiegészítőt nem kezdtem el, na oda tényleg kell a plusz odafigyelés, taktika, nem mindegy milyen irányban indulsz el milyen cuccokkal. Abba is bele lehet tolni alsó hangon 90+ órát.
Számomra életem egyik legjobb vétele volt. Abszolút megérte az ár/érték/játékidő arányt.
A lótolvaj kislány az egyik legnagyobb arc a játékban, a fürödni sosem akaró "szász bajnok" és a viperatojástól hatalmasat fingó nő mellett 😃😂🤣 és ott van még a "nudisták királya" akinek segítessz abban, hogy a nem nudisták ruháit eltüntesd amíg a vízben vannak 😅
Egyet sajnálok; nincs benne New Game Plus.
1) Szinte csak olyan szerepjátékoknál működik, ahol tényleg számít a felszerelés, nem skáláznak veled a szörnyek SE a felszerelés, így megéri néha hülye zeg-zugokba bugolni.
2) A történet egységét ez nem bonthatja meg vészesen; legyen egy fő szál, amit - akár több féleképpen is, de - el kell érned, nem pedig csak egy végcél, aztán keringj úgy, hogy semmi nem köt oda.
3) A fő szál nem elhanyagolható hozadéka, hogy a mellékküldetések se legyenek a setting ellenfelévé, ne törjék meg a világ összképét, és ne repetitív "mindenhol van egy barlangvadászat, 2 szörny összetevő, egy boss fight és egy badita tábor, kész a side quest sor" küldetésekből álljon. Ha kell, akkor a fő történethez alternatív megoldásokat találhass, illetve információkat róla.
4) Élettel teli városok, amik nem csak "szigetként" léteznek, és ezzel együtt NPC-k, akik nem kopi-paszta lakosok. Igenis legyen értelme beszélni velük.
5) Ne az legyen, hogy A, B és C városokat találod meg először, a környékén persze minden gyengébb, de ahogy haladsz a továbbiak felé, úgy erősebb minden a környező területen. Vegyüljenek a dolgok, a fontos főváros ne csak az elején, hanem később is érződjön úgy, hogy fontos és erőteljes, és a "szörnyek" vagy egyéb jószágok, amik mondjuk fenyegetik, ne már hogy az elején még erősnek számító lények, később meg 1 hit KO-k.
Ezzel egy jó egységet alkothatnak, kiegészítve esetleg játékmenetben is jó megoldásokkal (akár akciódús, akár nem, de nem buttonmash harcok, fejlődésrendszer) és egy-két játékban egészen el van találva - például a Witcher 3 - egy része (karakterek, mellékküldetések, városok), másban a "megérheti kalandozni, esetleg furcsa helyre betévedni" rész sikerült jobbra (egy-két Bethesda alkotás). Volt, hogy a mellék- és főküldetések, hozzájuk tartozó NPC-k, esetleg az ő szerepük változása lett egész tetszetős (Fallout 1-2 leginkább, ami eszembe jut) Együtt még ritkán sikerült, persze teljesen érthető módon, mert iszonyatosan időigényes lenne ennyi tartalommal feltölteni egy játékot.
Az viszont, amikor ott a sandbox open world, csak hogy rengeteg mászkálással érd el azt, ami lényegében az egyetlen lehetőséged, közben minden sivár, kihalt, mesterséges, "kötelező" NPC-kkel, küldetésekkel, jelentéktelen és önmagukat ismétlő városokkal, amit összes szerepe a világban nulla, na az nem kell.
Hogy a témánál jobban maradjak: Az Assassin's Creednél ez szerintem (a 100% vadászat bullshitet leszámítva) nagyon nehezen működne; egyszerűen nem elég szerepjáték ahhoz, hogy megérje a végtelenségig keresni az erősebb felszerelést, csupán szinteket vadászni pedig dögunalom.
Az Odyssey-nek is épp ez lett a veszte (számomra legalábbis) egy idő után.
Nem teljes árú a Mirage, 49.99€
Én is jobban szeretem az új RPG részeket de most örülök ennek a tematikának, kicsit meguntam mostanra ezeket a lélektelen, üres, semmitmondó átvezetőkkel tarkított cutscene-jellegű történetvezetést és végre motion capture minden, nem minden átvezető olyan mintha előre beprogramozott robotokkal beszélgetnénk ( a főhőst is beleértve) nulla mimikával.
Jövőre úgyis jön az AC Codename Red valszeg a Valhallától is brutálisabb mennyiségű szabadidő pusztító feladatokkal...addig is most ez legalább kicsit más.