Az AMD bejelentette a 10 és 12 GB-os Radeon RX 6750 GRE kártyákat

Az AMD bejelentette a Radeon RX 6750 GRE grafikus kártyát, amelyből két variáns (10 GB-os és 12 GB-os) is készül. Mindkét kártya az 1440p felbontást megcélzó játékosoknak készült, és a tény, hogy 300 dollár alatt lesznek kaphatók, kissé megnehezíti az NVIDIA GeForce RTX 4060 GPU-k, illetve még az AMD saját Radeon RX 7600 8 GB grafikus kártyáinak helyzetét is, amelyek az év elején jelentek meg.

A frissen bemutatott kártyákat a feljebb látható specifikációk jellemzik.
Teljesítmény szempontjából a 10 GB-os AMD Radeon RX 6750 GRE a 12 GB-os modell 85-90%-os tartományában helyezkedik el. A 12 GB-os változat a magasabb, 1440p felbontásnál mutatja meg igazán az erejét, míg a 10 GB-os modell remek 1080p-s megoldásként szolgálhat. Mindkét kártya támogatja az FSR 3-at, de az Anti-Lag+ támogatása az RDNA 3 GPU-kra korlátozódik.
A referencia MBA dizájn és az egyedi modellek is október 18-án válnak elérhetővé. Az MBA dizájn megegyezik a Radeon RX 6750 XT-vel, és 8+6 tűs csatlakozóval rendelkezik. Az egyedi dizájnokat az ASUS, a Gigabyte, a PowerColor, a Sapphire és az XFX fogja kínálni. A 12 GB-os Radeon RX 6750 GRE 289 dollárért, míg a 10 GB-os változat 269 dollárért lesz kapható. A MyDrivers és az Expreview pedig már az első teszteket is közzétette.


3080 nak meg 12GB
3080Ti nak meg 16GB
Csak nvidia végig spórolta az egészet!
De ne felejtsük el PS5 es Xbox korlátozza a Vram használatot nagyon is.
Aminek nem elég 4K ba a 12GB az igen csak szarul megírt game.
Emellett manapság már extrém módon számít az egyéni izlés is. Egy technikailag fejlettebb és ezáltal reálisabban működő (de nagyobb gépigényű) grafika lehet kevésbé megkapó, mert a valósághűség nem olyan jól stilizált. Erre nagyon jó példa a Quake 2 RTX verziója. Piszkosul jól néz ki, reális fényviszonyokat teremt, de atmoszférában a Remaster rommá veri a maga klasszikus stencil árnyékaival töredék gépigénnyel.
De hogy kitérjek arra, amiből kiindult a vita: optimalizálatlanság. Sajnos manapság valóban sok olyan cím érkezik, aminek a PC portja day one nem túl fényes, de a problémák nem exkluzívan a gyengébb játékosok gépeit sújtják, sőt... . A legtöbb esetben a high-end játékosok szívnak, mert a magas beállítások nincsenek balanszolva, vagy maga a port van tele olyan hibákkal, amik a konzolos fejlesztés hagyatékai. Kivétel itt mondjuk a Starfield, ami aztán tényleg egy igazi pofán csapás, olyan hibákkal, ami még egy első szemeszteres programozónál is nevetségesnek számítana. Hová akarok ezzel kilyukadni? Oda, hogy az optimalizálatlan játékok nem tolják jellemzően a gépigényt, nem ezzel ösztönzik a játékosokat az új hardverek vásárlására, hanem a toxikus "gamer" közösség saját magát, aki azt hiszi, hogy folyamatosan harácsolni kell a hardvert, mert attól jobb lesz.
Ezt már többször is leírtam, de leírom most is. Egy ideje elértünk arra a pontra, ahol a hardver fejlődése megtorpan a fizikai korlátok miatt, a szoftver fejlődése pedig új utakat keres adaptálódva a hardverek által adott lehetőségekhez. Mindkét oldal formálja egymást, de ez az út rögösebbik része.
Az UE5 brutálisan gépigényes, nagyjából ugyanolyan grafika mellett lassabban fut, mint az UE4, de olyan rendszereket tartalmaz, ami által végre ki tudunk majd lépni a hagyományos raszteres grafika korlátai mögül és el tudjuk hagyni a klasszikus pop-in LOD rendszereket. Ennek nagyon durva hatása lesz a grafikára és a beleélést nehezítő faktorokra (pozitív értelemben persze), de meg van az ára, amit hardverben mérnek. És ez csak egy példa, emellett még számtalan engine keresi az utat, többek közt a ForzaTech is.
A végére megjegyzésként: tévedsz, mindkét játékkal játszottam 😉 .
Amúgy nem tudom hogy került ide az UE5 most, Motorsportot a Forza szériához fejlesztett motor hajtja, a forzatech. De ha már UE5, Immortals of Aveum nagyon ***án fut a 6800XT-men és ha másra talán van is de a grafikára ott aztán panasz biztos nincs.
Ami nekem nem fér a fejembe hogy oké, hogy sok autó van motorsportban, a grafika egyértelműen nem nem kérhet akkora brutális hely kapacitást. Szóval akkor mégis mi a ***nak kell ide 130GB ? Tudom hogy a nagy tárhely kapacitás gyakorlatilag a Forza névjegye már, de ha összeteszem a Horizon 5-el amiben egy országot bejárhatsz, én tényleg fele ekkorára se számítottam.
Most meg mivan? Szándékosan úgy írt játék ami nem indul el ha nincs a processzorban a megfelelő utasítás készlet.... amit egy modder 5 perc alatt kiütött és lazán indult a játék.
Természetesen van az szint ami már kevés, de érezhetően kitolódott a használhatóság. Persze itt azért erős kompromisszumokkal kell számolni ez is igaz.
Mondom ezt úgy, hogy gyakorlatilag átéltem a 90-s évektől kezdve az egészet.
Nem most zajlik először, én legutóbb mikor találkoztam ezzel, 5 perc keresgélés után indult a játék és gond nem volt vele, régen erre nem volt megoldás (én nem emlékszem)
Száz szónak is egy a vége, manapság jobban kitolódtak a határok ami a kihordhatóságot jelenti. Szerintem ez jó, mert most is csak egy középkategóriás gépet raktam össze és bízom benne, hogy egy darabig (kompromisszumokkal) elég lesz.