Az AMD bejelentette a 10 és 12 GB-os Radeon RX 6750 GRE kártyákat

Szerző: xoki | 2023. October 17. | hír | 20 hozzászólás

Az AMD bejelentette a Radeon RX 6750 GRE grafikus kártyát, amelyből két variáns (10 GB-os és 12 GB-os) is készül. Mindkét kártya az 1440p felbontást megcélzó játékosoknak készült, és a tény, hogy 300 dollár alatt lesznek kaphatók, kissé megnehezíti az NVIDIA GeForce RTX 4060 GPU-k, illetve még az AMD saját Radeon RX 7600 8 GB grafikus kártyáinak helyzetét is, amelyek az év elején jelentek meg.

A frissen bemutatott kártyákat a feljebb látható specifikációk jellemzik.

Teljesítmény szempontjából a 10 GB-os AMD Radeon RX 6750 GRE a 12 GB-os modell 85-90%-os tartományában helyezkedik el. A 12 GB-os változat a magasabb, 1440p felbontásnál mutatja meg igazán az erejét, míg a 10 GB-os modell remek 1080p-s megoldásként szolgálhat. Mindkét kártya támogatja az FSR 3-at, de az Anti-Lag+ támogatása az RDNA 3 GPU-kra korlátozódik.

A referencia MBA dizájn és az egyedi modellek is október 18-án válnak elérhetővé. Az MBA dizájn megegyezik a Radeon RX 6750 XT-vel, és 8+6 tűs csatlakozóval rendelkezik. Az egyedi dizájnokat az ASUS, a Gigabyte, a PowerColor, a Sapphire és az XFX fogja kínálni. A 12 GB-os Radeon RX 6750 GRE 289 dollárért, míg a 10 GB-os változat 269 dollárért lesz kapható. A MyDrivers és az Expreview pedig már az első teszteket is közzétette.

Hozzászólások: 20
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 5
no avatar
@JatekLabor: Ez a játékfejlesztők hibája nem pedig a VGA gyártóé szerintem kicsit eltévedtél :D
0
0
0
0
no avatar
@Csakos10: Nem tévedtem el, mert ez a trend ma már sajnos! Nem optimalizálnak PC re olyan szinten mint konzolra. Így azért több tartalék elvárható lenne az AMD-től is mert az NVIDIA elég szépen veri a DLSS miatt. 😄
0
0
0
0
PoPet avatar
@JatekLabor: Akár hogy töröm a fejem, a 6900XT egy 2020-as kártya. 3 éves. Nem 1. ☠️
0
0
0
0
no avatar
@PoPet: Amikor megvettem még top kártya volt az RTX 3090-el karöltve.... Nem a megjelenéséről írtam! 😉
0
0
0
0
PoPet avatar
@JatekLabor: Az is egy 3 éves kártya ¯\_(ツ)_/¯
0
0
0
0
MaximumGame avatar
Hàt kiváncsi leszek én ezekre.. valóban lesz e haszna. 3070 nek kellett volna 10GB Vram
3080 nak meg 12GB
3080Ti nak meg 16GB
Csak nvidia végig spórolta az egészet!
De ne felejtsük el PS5 es Xbox korlátozza a Vram használatot nagyon is.
Aminek nem elég 4K ba a 12GB az igen csak szarul megírt game.
0
0
0
0
💬 14
enslaved avatar
@MaximumGame: Szarul megírt játékok meg mindig is voltak és lesznek is, különben minek gyártanák az újabb és újabb hardvereket? Azért kell mindig az újabb és erősebb, hogy a sok optimalizálatlan fos tűrhetően fusson.
2
0
0
0
Pokman avatar
@enslaved: Hát manapság igen. Régen még azért kellett a jobb hogy jobb grafikával fusson.
0
0
0
0
enslaved avatar
@Pokman: Régen igen, de régen minden más volt. Vehettél bármit, azt hosszú évekre vetted, most minden úgy van megcsinálva (legyen az autó, tévé, mosógép, stb.), hogy 3-5 év, aztán dobhatod ki, mert már javítani sem lehet, vagy ha mégis, annyiba kerül mintha újat vennél. A játékoknál maradva eszembe jut mindig a Mafia 3 amikor megjelent, mondhatni semmi grafika, de kellett hozzá egy bivaly gép, hogy nagyjából tartani tudja a 60 fps - t, most meg itt az új AC, ami lényegesen szebb, és kis túlzással még egy 1060 - as kártyával is lehet vele játszani. Ez is azt bizonyítja, hogy a legtöbb esetben főleg az optimalizáción múlik hogyan fog futni egy játék, legalábbis ha van egy viszonylag jó géped.
1
0
0
0
Pokman avatar
@enslaved: Igen, én például most ránéztem Forza Motorsportra és hát a grafikától azért nem esett le az állam. Sőt, NFS Unbound a csili-vili képregényes effekteket leszámítva, néhány helyen még jobban néz ki. Csak Unboundhoz kell egy 6700XT 1440p maxhoz, amivel kapsz 80FPS-t és Motorsporthoz egy 6800XT sem elég hogy 70FPS meglegyen. A Horizon 5-ről meg nem is beszélek, ami mindkettőt lepipálja.
2
0
0
0
xCube avatar
@Pokman: Az NFS Unbound és a Forza Motorsport között Grand Canyon méretű technológiai szakadék van.

Emellett manapság már extrém módon számít az egyéni izlés is. Egy technikailag fejlettebb és ezáltal reálisabban működő (de nagyobb gépigényű) grafika lehet kevésbé megkapó, mert a valósághűség nem olyan jól stilizált. Erre nagyon jó példa a Quake 2 RTX verziója. Piszkosul jól néz ki, reális fényviszonyokat teremt, de atmoszférában a Remaster rommá veri a maga klasszikus stencil árnyékaival töredék gépigénnyel.
0
1
0
0
Pokman avatar
@xCube: Látszik hogy egyiket sem játszottad még 😂. Gyakorlatilag mindenki egyetért abban hogy a Motorsportnak a grafikája nem azt hozza amit ígértek. Reálisabban működik az tény, de az nem ad okot arra hogy egyes helyeken ténylegesen rosszul nézzen ki. A gépigényét meg pláne nem indokolja. RT persze sokkal jobb Motorsportban, de ha csak a modelleket nézzük akkor bizony néhány, megkapóság és valósághűség ide vagy oda, rosszabb vagy ugyanolyan. De akkor meg ott van Horizon 5 amivel össze lehetne hasonlítani, vagy Crew Motorfest. Őszintén nincs semmi Motorsportban ami indokolná ezt a teljesítmény, gépigényt és árat. Szóval vidd máshova a grand kanyon méretű különbségedet
0
0
0
0
xCube avatar
@Pokman: Nem igazán értetted, hogy hová akarok kilyukadni. Attól, hogy a Motorsport szenved bizonyos hibáktól még mindig fényévekkel fejlettebb motor hajtja, mint az Unbound -ot. A Horizon 5 motorja is a lightweight kategória a Motorsport -tal szemben, ezért is fut olyan jól ezer éves hardvereken és handheld PC -ken is. Eljutottunk arra a szintre, hogy a klasszikus grafikus motorok felépítése sokszor praktikusabb, mert látványban még nagyon erősek tudnak lenni ha a designerek jó munkát végeznek, de nem annyira komplexek, hogy lassan fussanak.

De hogy kitérjek arra, amiből kiindult a vita: optimalizálatlanság. Sajnos manapság valóban sok olyan cím érkezik, aminek a PC portja day one nem túl fényes, de a problémák nem exkluzívan a gyengébb játékosok gépeit sújtják, sőt... . A legtöbb esetben a high-end játékosok szívnak, mert a magas beállítások nincsenek balanszolva, vagy maga a port van tele olyan hibákkal, amik a konzolos fejlesztés hagyatékai. Kivétel itt mondjuk a Starfield, ami aztán tényleg egy igazi pofán csapás, olyan hibákkal, ami még egy első szemeszteres programozónál is nevetségesnek számítana. Hová akarok ezzel kilyukadni? Oda, hogy az optimalizálatlan játékok nem tolják jellemzően a gépigényt, nem ezzel ösztönzik a játékosokat az új hardverek vásárlására, hanem a toxikus "gamer" közösség saját magát, aki azt hiszi, hogy folyamatosan harácsolni kell a hardvert, mert attól jobb lesz.

Ezt már többször is leírtam, de leírom most is. Egy ideje elértünk arra a pontra, ahol a hardver fejlődése megtorpan a fizikai korlátok miatt, a szoftver fejlődése pedig új utakat keres adaptálódva a hardverek által adott lehetőségekhez. Mindkét oldal formálja egymást, de ez az út rögösebbik része.
Az UE5 brutálisan gépigényes, nagyjából ugyanolyan grafika mellett lassabban fut, mint az UE4, de olyan rendszereket tartalmaz, ami által végre ki tudunk majd lépni a hagyományos raszteres grafika korlátai mögül és el tudjuk hagyni a klasszikus pop-in LOD rendszereket. Ennek nagyon durva hatása lesz a grafikára és a beleélést nehezítő faktorokra (pozitív értelemben persze), de meg van az ára, amit hardverben mérnek. És ez csak egy példa, emellett még számtalan engine keresi az utat, többek közt a ForzaTech is.

A végére megjegyzésként: tévedsz, mindkét játékkal játszottam 😉 .
0
0
0
0
Pokman avatar
@xCube:
még mindig fényévekkel fejlettebb motor hajtja, mint az Unbound -ot. A Horizon 5 motorja is a lightweight kategória a Motorsport -tal szemben, ezért is fut olyan jól ezer éves hardvereken és handheld PC -ken is
pontosan erről beszéltem én is. Az a szomorú hogy fejlettebb motor hajtja és mégse sikerült olyan grafikai minőséget letegyenek az asztalra mint amivel promózták. Hadd el promózás, alig van fejlődés (már ha van). Bár ez manapság egyre gyakrabb, lásd Forspoken többek között. De ha akármelyik fórumra felnézel, láthatod hogy mindenki azon a véleményen van mint én a grafikával kapcsolatban (jó mondjuk ők nem a NFS-t hozták fel példának). Steamen nagyon szar az értékelése a többi Forzával szemben (meg úgy általánosságban), bár ott már más dolgokat is felhoznak grafikán kívül.

Amúgy nem tudom hogy került ide az UE5 most, Motorsportot a Forza szériához fejlesztett motor hajtja, a forzatech. De ha már UE5, Immortals of Aveum nagyon ***án fut a 6800XT-men és ha másra talán van is de a grafikára ott aztán panasz biztos nincs.

Ami nekem nem fér a fejembe hogy oké, hogy sok autó van motorsportban, a grafika egyértelműen nem nem kérhet akkora brutális hely kapacitást. Szóval akkor mégis mi a ***nak kell ide 130GB ? Tudom hogy a nagy tárhely kapacitás gyakorlatilag a Forza névjegye már, de ha összeteszem a Horizon 5-el amiben egy országot bejárhatsz, én tényleg fele ekkorára se számítottam.
0
0
0
0
xCube avatar
@enslaved: A tervezett elavulás nem az utóbbi évek gyümölcse, jó ideje így készül sok termék. Ez viszont magukra a hardverelemekre a klasszikus értelemben nem igaz, maximum a túlárazott, gyenge hardverrel (és alkatrészekkel) szerelt prebuilldekre. Sosem volt még annyira hosszú kihordási ideje a hardvereknek, mint az utóbbi tíz évben. A kilencvenes években egy két éves PC -vel már el sem indultak az új címek, a kétezres évekelején - közepén dettó kukázhattál egy három - négy éves hardvert. Manapság egy hat - nyolc éves hat magos procival lazán tudsz játszani 1440p -ig ha van egy középkategóriás grafikus kártyád, néhol még 4K -ban is ha erősebb a VGA. Egy GTX 1080 Ti -al dettó lehet játszani akár a legújabb címekkel is. Vagy ahogy te is írod, egy GTX 1060 még mindig elboldogul egy akár aktuális címmel is, ha az ember a megfelelő beállításokat használja.
0
0
0
0
xCube avatar
@enslaved: Nagyon divatos általánosítás ez manapság. Ezen analógia alapján elég kéne lennie egy Core 2 egy 8800 GTX -szel UE5 -höz? Az azért könnyen belátható, hogy ez nem így működik.
0
0
0
0
santakigyo avatar
@xCube: Pedig igaza van. Régen jött egy új direct x és arcul csapott a valóság, nem indult a játék.
Most meg mivan? Szándékosan úgy írt játék ami nem indul el ha nincs a processzorban a megfelelő utasítás készlet.... amit egy modder 5 perc alatt kiütött és lazán indult a játék.
Természetesen van az szint ami már kevés, de érezhetően kitolódott a használhatóság. Persze itt azért erős kompromisszumokkal kell számolni ez is igaz.
Mondom ezt úgy, hogy gyakorlatilag átéltem a 90-s évektől kezdve az egészet.
0
0
0
0
xCube avatar
@santakigyo: Ebben a párhuzamban én pont a DirectX esetét venném a durvább arcul csapásnak, hiszen ott a Microsoft és a GPU gyártók a játékfejlesztőkkel karöltve intettek be olyan hardverekkel rendelkező felhasználóknak, amik csak pár éve voltak piacon. Az AVX esete (gondolom erre céloztál) sokkal inkább arról szól, hogy egy több mint tíz éve (jelenleg 12) minden CPU -ba beépített technológiát általánosnak vesznek. Azok a procik eleve annyira elavultak, hogy az AVX -et igénylő játékok nem is futnak rajtuk normálisan. És ez sem most zajlik le először, annak idején három - négy év után egyre - másra jöttek olyan játékok, amik nem indultak el a procimon (Athlon 1400c), mert nem támogatta az SSE -t. És itt csak három - négy évről beszélünk, ráadásul egy olyan processzorról, ami nagyon nem az alsó kategóriát képviselte, amikor megvásároltam.
0
0
0
0
santakigyo avatar
@xCube: Igen, nagyjából erre gondoltam.
Nem most zajlik először, én legutóbb mikor találkoztam ezzel, 5 perc keresgélés után indult a játék és gond nem volt vele, régen erre nem volt megoldás (én nem emlékszem)
Száz szónak is egy a vége, manapság jobban kitolódtak a határok ami a kihordhatóságot jelenti. Szerintem ez jó, mert most is csak egy középkategóriás gépet raktam össze és bízom benne, hogy egy darabig (kompromisszumokkal) elég lesz.
0
0
0
0
Pokman avatar
@santakigyo: Reméljük hogy FSR3 és Frame Gen kitolja ezeket a határokat még jobban és akkor nem kell egy 7900XTX-et vegyek már jövőre 😅
1
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció