A Ubisoft tisztázta az inaktív fiókok törlésével kapcsolatos információkat
Tegnap olvashattátok, hogy a Ubisoft megerősítette egy inaktív felhasználói fiók törléséről szóló email valódiságát, amely nem meglepő módon elég nagy port kavart a játékosok körében. Szerencsére a The Verge emiatt gyorsan felvette a kiadóval a kapcsolatot, a Ubisoft pedig azonnal tisztázta is a dolgokat.
A használati feltételek alapján a Ubisoft akár 6 hónap teljes inaktivitás után már törölhetné az adott fiókot, de most megnyugtattak mindenkit, hogy nem fognak minden esetben ilyen lépéshez folyamodni. A hivatalos közleményükből kiderült, hogy már évek óta a GDPR követelményeinek megfelelően hajtják végre a fiókok törlését. Irányelveik összhangban vannak a jogi követelményekkel és az iparági szabványokkal is, és mindez a játékosok csalások elleni védelméül is szolgál.
A fiókok törlése nagyon szigorú folyamatot követ, és előtte figyelembe veszik a játéktevékenységet, a játékkönyvtárakat, az inaktivitási idő hosszát, és hogy az adott felhasználó aktív előfizető-e. Bármiről is legyen szó, a végleges törlés előtt három emailt fognak kiküldeni, és állításuk szerint sohasem töröltek még olyan fiókokat, amelyek 4 évnél rövidebb ideig voltak inaktívak.
A Ubisoft külön kiemelte, hogy a vásárolt játékokkal rendelkező fiókokat nem érinti a törlés. Emellett fontos, hogy például a Steamen fellelhető Ubisoft-játékoknak köszönhetően szintén aktív státuszba lép a fiók.
A kiadó közleménye nincs összhangban a használati feltételeikkel, így nem meglepő, hogy sokan még mindig féltik játékaikat. A PC World 2021-es történetében szereplő felhasználó két évig volt inaktív, és így több száz dollárnyi játéka tűnt el. A Ubisoft állítólag gyorsan felvette a kapcsolatot a történetben szereplő felhasználóval, és remélhetőleg gyorsan orvosolni tudták a helyzetet. Reméljük, ezentúl nem fog hasonló esetre sor kerülni.
1. ha eredetileg tényleg törölni akarták az összes inaktív fiókot játékostul, mindenestül, aztán a közfelháborodás hatására meghátráltak.
2. ha az Ubinál sem tudta mindenki, mit is akarnak csinálni, és valaki félrekommunikálta a dolgot.
Mindenesetre az Ubi elég g*ci cég, szóval én az első felé hajlok.