A Microsoft felvásárolja a Bethesdát és a ZeniMax Mediát

Szerző: xoki | 2020. September 21. | hír | 48 hozzászólás

A Microsoft a mai napon bejelentette, hogy a sikeres tárgyalásoknak köszönhetően felvásárolják a ZeniMax Mediát, vagyis a Bethesda, az Arkane Studios, az id Software, a Tango Gameworks és további stúdiók hamarosan az Xbox Games Studios család tagjaivá válnak.

A Microsoft 7,5 milliárd dollárért szerezte meg az alábbi neves stúdiókat: Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog, és Roundhouse Studios. Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy az olyan rendkívül népszerű szériák, mint például a The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM, Quake vagy a Dishonored is hozzájuk kerül.

Még sok kérdés nyitott a felvásárlással kapcsolatban, de nem sokkal a bejelentés után Phil Spencer tisztázott néhány fontos dolgot az exkluzívokkal kapcsolatban. A cég fejese elárulta, hogy tiszteletben tartják a Sony korábban beharangozott, ideiglenes exkluzivitást élvező címeit, mint amilyen a Ghost Wire Tokyo és a Deathloop. Minden Bethesda/ZeniMax játék elérhetővé válik majd a konzolos és PC-s Xbox Game Pass részeként, illetve minden jövőbeli játék már a megjelenés napján bekerül a kínálatba. Más plaformokat pedig játékonként fognak számításba venni, tehát konzol-exkluzívokra is számíthatunk. Feltehetően az olyan széria, mint a The Elder Scrolls marad multiplatform IP, de a teljesen új címek már valószínűleg elkerülik a Sony konzolját.

A felvásárlást követően az eddigi magas beosztású személyek - mint például Todd Howard vagy Pete Hines - mind megtarthatják vezetői pozíciójukat, illetve valószínűleg minden eddigi alkalmazott is a megszokott ütemben folytathatja tovább a munkáját.

Hozzászólások: 48
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Legendrush27 avatar
Ez egy kicsit (nagyon) off ,de ,hogy mégse legyen annyira az szerintetek ki lesz a következő "àldozat" (ezt jó értelemben is lehet venni) ? Pl van esély ,hogy egy Rockstart meg vegyenek ? Gondolom nem pénz kérdése inkább hajlandóság a Rockstar részéről...?

( Ma vettem meg a GTA SA Xboxra 1300ftert 😜😆😉
0
0
0
0
💬 2
kolbaszkarika avatar
@Legendrush27: Minden eladó. A kérdés hogy mennyiért, és hogy adnak-e érte annyit. Tippekbe nem megyek bele rálátás nélkül, de bármi elképzelhető.
0
0
0
0
Rocky12 avatar
@Legendrush27: Hát a Rockstar Games-ben óriási a potenciál, szóval ki tudja. Ha a Microsoft-nak megéri akkor gondolom úgyis fel fogják vásárolni a céget.
0
0
0
0
Vigilante avatar
Vajon a Quake Champions-el kezdenek még valamit!? 😊
0
0
0
0
wolf0914 avatar
jó döntés a Bethesda részéről
0
0
0
0
Maros avatar
Akkor a következő Wolfenstein-t Microsoft Store-on lehet majd kapni?
0
0
0
0
💬 11
P a i n avatar
@Maros: Szerinted tudja rá bárki is a választ ?😊
0
0
0
0
Maros avatar
@P a i n: Saját véleménye mindenkinek lehet. 😃
0
0
0
0
P a i n avatar
@Maros: Ez így igaz, viszont te egy kérdést tettél fel, amiben én semmi vélemény kifejtést nem látok.
0
0
0
0
Maros avatar
@P a i n: Igen, egy kérdést tettem fel amelyre mindenki válaszolhat a saját véleménye szerint.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Maros: Ha a Microsoft tulajdonában van, akkor logikusan a Microsoft saját boltjában szerinted elérhető lesz?
A kérdés az, hogy a pass-ban benne lesznek-e ezek a játlékok.
0
0
0
0
kolbaszkarika avatar
@csuz-li: 😲 Ezer éve nem láttalak kommentelni.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@kolbaszkarika: Mert ezer éve nem voltam itt. Most is csak azért, mert írtam megint tesztet, feltöltöttem és kicsit körbenéztem.
0
0
0
0
Maros avatar
@csuz-li: Hát igazság szerint benne kéne, hogy legyenek. 😆
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Maros: Épp a napokban néztem az előfizetést. Egy olyan nem volt a listán, amit amúgy megvettem, tehát semmi, ami érdekel. Ám, ha bekerülnek a bethesda játékok, akkor az azt jelenti, hogy mindegyiket már megvettem, tehát érdekel, így már megéri az éves előfizetés, ha csak egy is megjelenik ezek közül az adott évben.
0
0
0
0
Maros avatar
@csuz-li: Mondjuk én az évi előfizetést nem szoktam bevállalni. Nekem elég az 2 hét, ha meg valami annyira megtetszik akkor inkább megveszem. 😃
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Maros: Jogos. Én úgy vagyok vele, hogy évente 36000 Ft az előfizetés. Ha egy évben akár csak kettő játék bekerül, amit amúgy is megvettél volna, máris beljebb vagy. És a lehetőségek közül a Microsofté a legjobb ilyen szempontból.
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
Ez most megint jól meg kavarja a dolgokat. Ha jól értem akkor most aki Doom,Falloout VR játékot vesz PS-re tulajdonképpen a konkurens konzolt támogatja ?
Az ,hogy tiszteletben tartja a PS5-re megjelenő játékokat mit jelenet ? Hagyja megjelenni ? Még szép...de pár hónap és jönnek Xboxra is gondolom.
Lehet szidni a Bethesdát ,de van olyan gamer akinek nem volt kedvenc egyetlen játékuk sem? Doom,Fallout,Quake,Wolfenstein,Dishorned stb...
0
0
0
0
💬 11
susguy avatar
@Legendrush27:
van olyan gamer akinek nem volt kedvenc egyetlen játékuk sem?

Igen. Főleg úgy hogy a Fallout eredetileg nem az övék, és csak tönkre tették.
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
@susguy: Úgy látszik utána kellene olvasnom . Melyik résztől az övék ? Nekem a 3 volt a favorit a 4 már nem kötött le.
0
0
0
0
no avatar
@Legendrush27:
van olyan gamer akinek nem volt kedvenc egyetlen játékuk sem?


Van.

Quake 2 és Q3 az ami ha nem is kedvenc volt akkoriban az UT - UT2003 mellett jó kis lövöldék voltak, persze ekkor még a Bethesdának köze sem volt hozzá...
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
@Palanova: Ez szomorú . Azért ennyire nem vagyok képben. Nekem a Quake 3 volt az első MP FPS a mai napig talán csak a CS vagy a COD ami felveszi vele a versenyt. (Szerintem)

A Doom pedig az első FPS volt amit végig vittem . Az sem az övék eredetileg ?
0
0
0
0
susguy avatar
@Legendrush27: 2009-ben vette fel a Bethesda az id Software-t (pontosabban a ZeniMax Media vette fel, ami alatt van a Bethesda).
Kiadóként egyébként nem vészesek, amíg nem ők fejlesztik addig nem igazán szokott gond lenni a játékokkal (legalábbis most csak jó példák jutnak eszembe).
0
0
0
0
no avatar
@Legendrush27: A Quake és a Doom eredetileg az id Software készítette, John Carmack vezetésével, és kb az első FPS-ek egyikei voltak, még 1993-ban.

Bár a Bethesda kb 1986-ban alapították nem volt köze se a Doomhoz se a Quakehez, akkoriban kb az The Elder Scroll volt az ami miatt ismertek voltak, mint fejlesztők.

A Bethesda Game Studios az meg kb 2001-ben alapult, miután a főcég átment kiadóba és a fejlesztést házon belül akarták megtartani...az hogy anevük most rajta van uzsonnás táskán meg lángszórón nem jelenti azt hogy ők is készítették, max kiadják.
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
@Palanova: Köszönöm a felvilágosítást nektek ! Érdekes dolgokat tudtam meg 😀
0
0
0
0
xCube avatar
@Legendrush27: Kicsit kibővíteném az eddigieket. Az első kommentedben írt játékok egyike sem Bethesda saját fejlesztés. Kivétel a Fallout, amit a harmadik résztől fejlesztett a Bethesda (sokak bánatára, de erre majd még visszatérek).

Ahogy Palanova is írta, a Bethesda annak idején saját fejlesztőként kezdett, majd különböző kiszerveződésekkel (mint például a ZeniMax Media, amit egyébként azért alapítottak, hogy ne menjen tönkre a cég) nőttek akkorává, amekkorák most. Eleinte csak fejlesztettek (Elder Scrolls címek, Terminator címek, néhány sportjáték, stb...), majd kiadóként is elkezdtek operálni, később pedig elkezdtek különböző fejlesztőstúdiókat felvásárolni. A fent említett játékok fejlesztőit a ZeniMax Media vásárolta fel egymás után, de pozitívumként említendő, hogy a felvásárlást követően megmaradtak szuverén fejlesztőként, nem kerültek teljes integrálásra.

Az id Software annak idején az egyik legfontosabb fejlesztő volt a piacon. A kilencvenes évek elején nem nagyon volt olyan játékos a földön, aki nem ismerte a nevüket és a játékaikat. Nevezhetjük őket az FPS műfaj atyjaként, hiszen ők hozták el és fejlesztették tökélyre a gyors ütemű első személyű lövöldözős játékok műfaját. A két legfontosabb név: John Carmack és John Romero. Carmack programozózseni, aki olyan játékmotorokat tudott rövid idő alatt írni, amit másoknak nem sikerült, vagy meg sem próbálták. Neki köszönhető ez első folyamatosan scrollozó platformer játék PC -n (Commander Keen), az első gyors ütemű textúrázott raycasting alapú FPS (Wolfenstein 3D) és a mai napig játszott etalon, a DOOM. A DOOM a maga idejében olyan volt, mint a rockzene, ami részben inspirálta. Kultúrfenomén, kasszasiker, játékipari ikon. A mai napig része a legtöbb game design tananyagnak. Mindemellett megteremtette a multiplayer alapjait, amit aztán az első gyors ütemű valódi 3D FPS (Quake) vitt tovább, és a harmadik epizód vitt tökélyre (Quake 3 Arena), már ami a player skill alapú kompetitív aréna harcot érinti. Az első sikereiket még shareware modellben érték el az Apogee -vel (belőlük alakult a 3D Realms), később kiadói oldalról kooperáltak a GT Interactive -el (DOOM II és Quake), majd az Activision -nel (Quake II, Quake 3 Arena, DOOM 3), a Rage fejlesztése alatt pedig megtörtént a ZeniMax Media bevásárlás, így azóta Bethesda címerrel jöttek a játékaik. Hozzátenném még azt is, hogy a Raven Software (mára Call of Duty gyári munkás) annak idején szorosan kapcsolódott az id Software -hez, az ő technológiájukra építkezve (és rengeteg technikai segítséget kapva) született meg a Hexen és Heretic, amjd ezek folytatásai, ők készítették el a Return to Castle Wolfensteint, majd később a kevésbé sikeres 2009 -es Wolfenstein "újraélesztést". De ha már a Wolfenstein -nél tartunk, a legújabb iterációkat (The New Order és utána) fejlesztő Machine Gamest pedig a Starbreeze Studios régi tagjai alapították, akiknek a szuper Riddick játékokat köszönhetjük.

A Dishonored fejlesztői (Arkane Studios), annak idején egy Ultima underworldre hajazó érdekes RPG játékkal jelentkeztek, majd az UbiSoft égisze alatt fejlesztették a mai napig rendhagyó, és számukra a nagyok közé belépést biztosító Dark Messiah of Might and Magic -et. Ez volt az a játék, ami megmutatta a csapat tehetségét a fizikailag karakterközpontú beleélős szimulátorok piacán (ami a mai modern formát tekintve akkor kezdte bontogatni a szárnyait).

Visszatérve magára a Bethasda saját fejlesztésre (ma Bethesda Game Studios), tőlük is érkezett sok emlékezetes cím. Az Elter Scrolls széria indulása nem volt zökkenőmentes, az Arena sok sebből vérzett és a Daggerfall sem tudta ezt teljesen korrigálni (mindemellett szuper játék), a Morrowind viszont hatalmas jelentőséggel bír az RPG játékstílus újjáélesztése, pontosabban továbbfejlesztése szempontjából (a Gothic sorozat mellett). Minden hibája ellenére kiváló alkotás, ami új utakat nyitott. A folytatásokat nem kell bemutatni, lehet őket szeretni vagy utálni, a tény az tény, játékipari mérföldkövek.

A Fallout sztorira visszatérve az első fontos pont, hogy az első két játéknak semmi közük egymáshoz. Az első kettő világa, története, lehetőségei és karakterei messze túlmutatnak a Bethesda által degradált elképzelésen. Ezekben egy valóban létező lélegző világ körvonalazódott karakterekkel, akik egyéni motivációik szerint cselekedtek, lehetőségekkel, amik megváltoztatták a történet menetét. A harmadik rész ezzel szemben mondhatni egy Oblivion Fallout köntösben, abból is a gyengébbik fajta. A New Vegas ilyen szempontból egy nagyon pozitív kivétel, de az ugye az Obsidian gyermeke (amit a Black Isle Studios törzstagjai alapítottak, a Fallout eredeti fejlesztői, akik a kilencvenes évek végi és kétezres elei izometrikus AD&D RPG -k királyai voltak). Az Obsidian lehet gyengébb technikai kivitelezésben, de ami a szerepjáték elemet érinti, abban nagyon otthon vannak. Olyan címeket köszönketünk nekik, mint a KotOR, Neverwinter Nights 2, South Park, The Stick of Truth, Pillars of Eternity, Tyranny, stb... …
0
0
0
0
xCube avatar
@Legendrush27: Folytatás ...

Legutóbbi játékuk a The Outer Worlds szintén iskolapéldája annak, hogy mit jelent a tapasztalat és akarat, ha a fejlesztő az első perctől kezdve integrálni akarja a játékost a történetbe.

Hogy kicsit kiszélesítsem a képet, a Fallout ötlet atyja, Brian Fargo az, akinek az eredeti Fallout (vagy még inkább annak előfutára, a Wasteland) modern elgondolását, a Wasteland 2 -t és 3 -at köszönhetjük. Megint csak fontos tény, hogy annak idején többek között Brian Fargo által alapított Interplay adta ki a legtöbb izometrikus RPG játékot, és náluk ibdult be a BioWare szekere a Baldur's Gate -tel. Érdekes adalék még, hogy a Blizzard (akkor még Silicon & Synapse) az Interplay alatt adta ki az első játékait PC -n. Olyan címekről van szó, mint a The Lost Vikings és a Blackthorne, amit minden platformer és 2D akció rajongónak csak ajánlani tudok.

Huh, ezzel azt hiszem véget is ér a "történelemlecke", remélem jó fogadtatásra talál és nem kioktatásként veszed 😀 .
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
@xCube: Nagyon szépen köszönöm többször is elolvastam ebből akár le is diplomàzhtnál 😃 Élő Wikipédia. Sok érdekes dolgot megtudtam és jó vissza gondolni ezekre a legendás játékokra. 😀 A Doom volt az egyik legelső játék amit végig vittem talán a Super Mario után 😀 A Quake 3 pedig az első multi címem.
0
0
0
0
Quadgame94 avatar
@Legendrush27: Nincs tamogatas, mivel a penz az penz mind1 h mire veszed. Az MS tudja h fele annyi konzolt sem fog.eladni mint a Sony ezert szoftverre/szolgaltatasra mennek.
0
0
0
0
Twist avatar
Azért a Bethesdát így említeni, hogy "neves stúdió" nagyon kemény 😂
Bár, a rossz hírnév is hírnév...😊
0
0
0
0
💬 1
no avatar
@Twist: ...amíg helyesen írják a nevét. 😃

Valamint mindenki jó valamire, ha más nem elrettentő példának.


De bizonyos szempontból a Bethesda Rockstar magasságokba tör. Egyiknek sem volt eredeti játéka az elmúlt 6 évben kb. 😃
0
0
0
0
Mystream_HBL avatar
Hmm Akkor adja az ég hogy csináljanak egy újjabb new vegas-t hamár ott van az Obsidian. 😊😊
0
0
0
0
foley951 avatar
Jaj, csak ezt ne! Amihez a Microsoft hozzányúl azt inkább ne. Épp elült a Bethesda által felkavart por, erre egy ilyen csodálatos hír. Erős a gyanúm, hogy el lehet köszönni a TES 6-tól... legalábbis, ami a minőségét érinti.
0
0
0
0
💬 5
vyne avatar
@foley951: Tes 6 tol mar reg elkoszontem, miutan lattam mit muvel a bethesda az elmult par evben. Nem kell oket sem felteni, ha arrol van szo, hogy hulladek jatekot kell kiadni. Kitudja, talan a microsoft majd jol fejbekolintja Tod Howie baratodat es osszekapjak magukat. 😃
0
0
0
0
foley951 avatar
@vyne: Jobb ötletem van, ketten elmegyünk és együtt rúgjuk fenékbe az összes disznót! 😃
0
0
0
0
vyne avatar
@foley951: En adom! 😃
0
0
0
0
kolbaszkarika avatar
@foley951: Na, akkor töröld csak le szépen a windowst a gépedről. 😆
0
0
0
0
susguy avatar
@foley951: Azért ült le a por mert egy ideje nem adtak ki semmit, nem volt mit elbaszniuk 😆 A TES 6 nem a Microsofttól van veszélyben, hanem a Bethesdától.
0
0
0
0
no avatar
Hát ez kezd nagyon durva lenni amit a mikro csinál. Hol fognak megállni?
0
0
0
0
gigazte avatar
GamePass EA kollaborációs hír előtt: "Az EA egy pénzéhes köcsög, a játékaik is nagyon gyengék lettek az elmúlt években"
GamePass EA kollaborációs hír után: "Az EA játékok a legjobbak, mit lép erre a Sony?"
Bethesda felvásárlása előtt: "A Bethesda már nem régi, pénzéhes köcsögök, a Fallout 76 is milyen?"
Bethesda felvásárlása után: Spoiler!
Folyt köv 😂


Nem akarok senkit se megbántani, de hihetetlen nagyot fordult a közmegítélés egyik napról a másikra, és eléggé szúrja az ember szemét!
0
0
0
0
💬 7
no avatar
@gigazte: Ők se tudják mit szeretnek éppen, hagyd rájuk 😜
0
0
0
0
susguy avatar
@gigazte: Mindig és mindegyik egy pénzéhes köcsög, a kérdés az hogy a játékosokkal együttműködve, vagy őket kihasználva szerzik meg s szajrét 😆 Microtost nem követtem annyira, a gamepasst pedig mindig is leszartam, de tudtommal nem volt annyira rossz a címeknek/cégeknek amik alájuk kerültek (Ori, Minecraft, Obsidiam Entertainment). Majd meglátjuk hogy gatyába tudják-e rázni ezt a szerencsétlen bandát is, de lehet hogy csak megbánják és megprobálnak úgy megszabadulni tőle mintha csak egy nemi betegség lenne 😆
0
0
0
0
no avatar
@susguy:
a játékosokkal együtt működve
?
Ma már kevés cég tudja ezt magáról elhitetni, és bár minden pr anyag erről szól, elég ha az exkluzívok és online boltok körüli balhékat nézi az ember, rájön hogy a játékos/felhasználó a legutolsó a sorban akivel egy cég foglalkozik.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Azt nem mondtam hogy ezt csinálják, csak azt hogy így kéne. Viszont azt sem mondanám hogy csak rossz példa létezik erre, csak azokra könnyebben felfigyelünk (amúgy jogosan).
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Persze, vannak cégek melyeknek elhiszik a játékosok hogy értük vannak (ezt a véleményt én nem osztom, szerintem minden érintett cég profitért csinál mindent, nem a játékos két szép szeméért, hanem a pénzéért, az hogy azt el tudja hitetni, az más kérdés - ahhoz kell jó játék és/vagy megfelelő PR), azért nem ez a jellemző a játékiparra, mióta iparrá vált.

A kis garázscégek mikor indultak mind-mind játékosközpontúak voltak, mert:
- fejlesztőknek lövésük sem volt a kiadáshoz-terjesztéshez, meg úgy általában az emberekhez, csak készíteni akartak egy játékot amivel azután házaltak a kiadóknál
- hittek abban hogy nem kellene hülyének nézni azt akitől pénzt remélnek
és akkor jöttek a kiadók...

De sajnos a játékossokkal való együttműködésnek eddig nem láttam tényleges pozitív hatását. Wow Classic esetében a blizz engedett a tömegnek / megpróbálta a pr kárt enyhíteni, érdekes lenni látni adatot így egy év után hogy mennyien nyomják még...
Egyéb címnél meg amikor a játékos beleszólhat a játékfejlesztésbe, csak egy szűk réteg adhat hangot a véleményének (minden játékost bevonni lehetetlenség is lenne), a casual meg le van sz*rva. Lásd Settlers Kingdom of Anteria:

Hardcore settleresek meg lettek hívva a belső tesztre, és kb elküldték a BB-t a francba hogy ez nem settlers, hanem valami kókány, BB meghajolt előttük és átszabta majd kiadta Champions of Anteria néven és azóta sincs új Settlers...ennek 6-7 éve, na de majd 2021-ben aztán tuti...BB egyetlen jó húzása volt hogy az Anno 1800-ban visszatértek az Anno 1404 alapjaihoz és nem eröltették a 2205 "újításait".

Vagy amit a Massive művelt a Division 1-2-ben. Meghívták az Elite Task Force-t magukhoz (kb válogatott nevesebb játékosok, együtt bandáznak a CC-vel aki még védte is őket mikor masszívan (höhö masszívan) exploitolták a garázst) hogy véleményezzék az újításokat és ennek köszönhetően kb komolyabb patchenként mindig újra kell szedni a teljes geart egy cseszettül random rendszerben, mert mindig variálnak valamit aminek nincs sok értelme csak az időhúzás. Division 1-ben a játékosok kértek 8 fős raidet felhőkarcoló témában, erre kaptunk egy 4 fos "raidecskét" egy szoba+garázs felállásban.
A Division 2-be a ma érkező The Summit is kb egy Division 1 player concept, de kellett 6 év a Massive megcsinálja és még így is elb*szta...nem raid, csak random szobák egymás felett, nulla koncepcióval, nulla munkával nesze kontent vakulj paraszt oppardon kedves felhasználó.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova:
Persze, vannak cégek melyeknek elhiszik a játékosok hogy értük vannak (ezt a véleményt én nem osztom, szerintem minden érintett cég profitért csinál mindent, nem a játékos két szép szeméért, hanem a pénzéért, az hogy azt el tudja hitetni, az más kérdés - ahhoz kell jó játék és/vagy megfelelő PR)
Ezért kezdtem azzal hogy mindig és mindegyik pénzéhes, de lehet a "játékosokkal együttműködve" rész félreérthető volt a számomról. Nem konkrét együttműködésre gondoltam, hanem hogy olyan terméket is lehet ajánlani amiért a játékos is szívesen fizet (és utólag sem bánja meg). Ehhez egyáltalán nem kell azt hinni, hogy a cég szívességből teszi az egészet, de persze vannak akik ezt hiszik. Ugyanígy én sem szívességből dolgozok, hanem a fizetésért, de erre fordítva is lehet negatív példákat találni olyan munkáltatókkal akik elvárják hogy munkaidőn kívül is a munkával foglalkozz, viszont ez már egy másik történet.

Egyáltalán nem állítom hogy nem a pénz lenne a cégek fő célja (ismétlem, ezért kezdtem azzal hogy mindig és mindegyik pénzéhes), de attól még lehet úgy csinálni hogy meg is éri az amiért elkérik a pénzt. Ha pedig nem is a játékosokért fejlesztik az adott játékot, mindenképpen lehet élvezet meglakotni valamit, mint ahogy ez rengeteg munkával lehetséges, persze ez indie cégektől feljebb (és persze azok között sem mindig) már közel sem ennyire fekete-fehér, ahol egy adott játékon több tizen-százan-ezren dolgoznak.
0
0
0
0
gigazte avatar
@susguy: A gamepasst én is leszarom, mert akárhogyan is fényezi mindenki a Microsoft csak az életben maradás miatt állt rá erre a szolgáltatásra! Ilyen Crackdown 3, State of Decay 2 címek mellett mondjuk nem is csodálkozok rajta, azok mellett még azt mondom, hogy az EA Access játékai tényleg előrelépésnek számítanak! 😂 Ami a Bethesdat illeti, szerintem az a csapat, akiket elég nehéz lesz gatyába rázni, és a Microsoft többi csapatának középszerűnek is sokszor alig mondható játékait figyelembe véve a Microsoft nem hiszem, hogy különösebben bele szól bármibe is. 😂 Arra pont jók lesznek a Bethesda játékai is, hogy első nap "ingyen" játssza mindenki a gamepass által... 😆 Az ingyen nem véletlenül van idézőjelben, mert van sok okos ember, aki úgy hivatkozik a gamepass játékaira! 😂
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció