A BioWare már többször is próbált új életet lehelni a KOTOR szériába
Nemrégiben kiderült, hogy leállították az EA Vancouver nyílt világú Star Wars-játékának fejlesztését, és a hírt követően sokakban felmerült a kérdés, hogy vajon miért vannak a jogok még mindig az EA kezében? Az utóbbi évek során mindössze két kiemelkedőbb alkotás készült, így sokan megkérdőjelezték a kiadót, illetve azt is, hogy hogyan is használják ki a felvásárolt jogokat.
2017-ben felbukkant a hír, mely szerint a BioWare egy Knights of the Old Republic rebooton kezdett el dolgozni, és a játék törlésének híre szintén emlékeztette erre a rajongókat. Sajnos ekkor nem kapott zöld utat a játék, és a BioWare csapatának nagy része egy új játékon kezdett el dolgozni. Ez pedig nem más volt, mint a hamarosan megjelenő Anthem.
Az EA vezérigazgatóját, Andrew Wilsont igazából sose töltötte el izgalommal a Star Wars-jogokkal kapcsolatos szerződés, hanem inkább az EA saját IP-jeire akart fókuszálni helyette. A Star Wars IP megszerzésére a Wilson előtti vezetőség idején került sor. Ebből kiindulva már egy kicsit tisztábban láthatjuk a helyzetet, és lehetséges, hogy ez az oka annak is, hogy a két új Star Wars Battlefront játékon kívül nem jelent meg egyetlen új cím sem.
Az új információkat a Kotaku írójának köszönhetjük, ugyanis Jason Schreier összeszedte a fontosabb adatokat ezzel kapcsolatban. Később, miután rákérdeztek a KOTOR-ra, illetve a BioWare-re, azt válaszolta, hogy a BioWare már többször is próbálkozott a széria felélesztésével, viszont nem jártak sikerrel. Amikor a KOTOR prototípusa szóba került, úgy tűnt, mintha a BioWare mondott volna le róla, de az új információk alapján már nem lehetünk biztosak ebben.
Műfaj: Szerepjáték
Fejlesztő: BioWare
Eddig undorodtam a remakektől,mert azt is pénzlehúzásnak nézem,de pl a Resident evilt elnézve a jó irány az volna ha mindenki inkább remakeket készítene.Több értelme volna.
De igen, valóban több értelme lenne remakeket készíteni régi értelmes játékokból. Ellenben ne felejtsük el hogy ez a játék annak flash igazán aki tolta a régieket. A gyerekem ha leültetem elé közel sem biztos hogy ilyen élmény lenne neki, mint nekem. Ez igaz az összes remakere. Elég szűk ezeknek a piaca, és ha valamire nincs kereslet... Fejlesztői/kiadói szemmel ez elég kétséges biznisz milliónyi buktatóval.
Abban egyetértek, hogy több tucat 1995-2009 közötti cím van amire bőven ráférne a remake (20+ éves játék esetében, teljes grafikai és játékmenetbeli ráncfelvarrás), és szintén amire a remaster (grafikai tuning mai szintre) is (10+ éves címre).
Annak nem látom értelmét amit az Ubi csinált hogy AC2 remaster. Teljesen felesleges lépés volt, idén lett 10 éves, a grafika persze változott 10 év alatt de a remaster verzió siralmas lett, még így is.
Szerintem a remaster/remake az maradjon meg második szintű bevételnek vagy ha az adott fejlesztő éppen szabad akkor a 10-20 éves régi játékait csiszolja mai szintre.
De ész nélküli remasterelésnek nem látom értelmét, lásd Hollywoodi filmek sokasága az elmúlt 6 évből...
sw7:
- térképpel eljutás a jakku-ra észrevétlenül
- csillagrombolóról megszökés egy tie vadásszal
- vissza jutni a yavin-i támaszpontra
- Takodana-i légicsata
- visszakísérni a yavinra
- Starkiller elleni csata akár több lépcsőben
és ez még csak egy filmből kiemelt pályák...eredeti rogue sqadronban volt kb 16 pálya.
De akár egy fps vagy tps is kiférne ami a film eseményeit követi valamelyik főszereplő bőrébe bújva, de semmiképen sem full multi lövölde.
Vagy, a Rogue One idejében játszódna ahol is a támadó lázadókat kellene megállítani hogy ellopják a terveket, és éppen leszedtétek a vak erőhasználót meg a Mandaloriai társát, mikor felnézve felbukkan a horizont mögött a Halálcsillag...
Nem is tudom melyiknek lenne jobb vége:
A fenti kettő valamelyikének vagy a Mass Effect 3-nak 😃
Bár az is érdekes lenne, ha egy a klónok háborújától végig az SW6 végéig lenne egy (klón)rohamosztagos(pilota) története...a jedi mészárlásban benne volt, a Rogue One alatt Vader hajóján szolgált, majd az SW4-ben a elkapta a Millenium Falcont és bekísére, végül a Halálcsillag védelme közben átvezényelték, így azt túlélve az SW5-ben a Hothról menekülő lázadókat támadná, majd a Millenium Falcont üldözné az aszteroida mezőben, ahol nyomát veszti, Bespinen azonban ismét üldözőbe veheti, de a kis droid miatt a Falcon megint meglép, végül az SW6-ban a Szuper csillagrombolót védte, mai lezuhan, majd a Halálcsillagot próbálná megvédeni, ahol berepül a Falcon után, de félúton másik irányba fordulva üldözi a többi lázadóhajót így épségben kijut onnan is.
Vagy baromi mázlista lenne vagy nagyon béna 😃 Plusz ha az SW7-et is belekavarjuk akkor a Falcon megint felbukkan és megint nem tudja elkapni.
Off: Nekem valamiért kimaradt a Mass effect trilógia, szerinted megéri pótolni? Andromeda nem érdekel.
Ezen felül a ME:Andromeda is egyszer végigjátszós, nem akkora gond a sokak által lehúzott animációs probléma, inkább az, hogy az is trilógiára lett az is tervezve, de egyelőre leállítottak minden fejlesztést, így kb 1/3-nyi történet van benne. De attól még egyszer végig lehet nyomni, vannak jó pillanatok és jó pályák benne. (egyik társ lojalitás küldije egy űrhajón játszódik, ami sodródik az űrben emiatt néha elfordul a pálya a hosszanti tengelye körül, nagyn hangulatosra sikerült egy ilyen apróság miatt, plusz a terepjáró vezetése is élmény a jeges bolygón, full gázzal, kikapcsolt rásegítéssel, tokyo drift elbújhat mögötte...)
De tény, hogy az EA nagyon rosszul bánik az SW jogokkal. Nem várok SW játékdömpinget, de bőven lehetne két évente egy új és főleg jó játékot készíteni abból a világból.
Egyik legjobb infografika a témában:
Persze annyiból érdekes, hogy az előzmény trilógia (1999-2005) alatt jött ennyi cím, és most is benne vagyunk egy trilógiában nyakig, tehát lehetne játék is belőle. Más kérdés hogy amik kijöttek és nincsenek a képeken azok milyen minőségűek voltak. Racer, Starfighter, pit droids, galactic battlegrounds...
Még mindig több, minőségi játék került ki, mint az EA kezei alól. Ha csak a képről szemezgetünk: Kotor 1-2, Jedi Academy, Empire at War, Lego Star wars-ok...
A mapppackos folytatásra nekem a kedvenc példám az CoD:MW3 😀
Hát az az engine már akkor nagyon korosodott, de maga a játék elég jó volt. (Na meg egész jól futott Pentium 4-en 7600GT-vel)
Egy jó kis Jedi Academy féle fénykardos "tps" viszont hiányzik. Komolyabb grafikai és fizikai motorral, erőhasználattal, igaz látványorgia lehetne...