A BioWare már többször is próbált új életet lehelni a KOTOR szériába

Szerző: xoki | 2019. January 22. | hír | 18 hozzászólás

Nemrégiben kiderült, hogy leállították az EA Vancouver nyílt világú Star Wars-játékának fejlesztését, és a hírt követően sokakban felmerült a kérdés, hogy vajon miért vannak a jogok még mindig az EA kezében? Az utóbbi évek során mindössze két kiemelkedőbb alkotás készült, így sokan megkérdőjelezték a kiadót, illetve azt is, hogy hogyan is használják ki a felvásárolt jogokat.

2017-ben felbukkant a hír, mely szerint a BioWare egy Knights of the Old Republic rebooton kezdett el dolgozni, és a játék törlésének híre szintén emlékeztette erre a rajongókat. Sajnos ekkor nem kapott zöld utat a játék, és a BioWare csapatának nagy része egy új játékon kezdett el dolgozni. Ez pedig nem más volt, mint a hamarosan megjelenő Anthem.
Az EA vezérigazgatóját, Andrew Wilsont igazából sose töltötte el izgalommal a Star Wars-jogokkal kapcsolatos szerződés, hanem inkább az EA saját IP-jeire akart fókuszálni helyette. A Star Wars IP megszerzésére a Wilson előtti vezetőség idején került sor. Ebből kiindulva már egy kicsit tisztábban láthatjuk a helyzetet, és lehetséges, hogy ez az oka annak is, hogy a két új Star Wars Battlefront játékon kívül nem jelent meg egyetlen új cím sem.

Az új információkat a Kotaku írójának köszönhetjük, ugyanis Jason Schreier összeszedte a fontosabb adatokat ezzel kapcsolatban. Később, miután rákérdeztek a KOTOR-ra, illetve a BioWare-re, azt válaszolta, hogy a BioWare már többször is próbálkozott a széria felélesztésével, viszont nem jártak sikerrel. Amikor a KOTOR prototípusa szóba került, úgy tűnt, mintha a BioWare mondott volna le róla, de az új információk alapján már nem lehetünk biztosak ebben.

Star Wars: Knights of the Old Republic
Star Wars: Knights of the Old Republic
Star Wars: Knights of the Old Republic
Megjelenés: 2003. November 18. (PC)
Műfaj: Szerepjáték
Fejlesztő: BioWare
Hozzászólások: 18
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Inkább ne csináljanak vele semmit. Szép volt jó volt, nem kell bemocskolni.
0
0
0
0
Kemy avatar
Senkiháziak kezében van a popszakma!
0
0
0
0
santakigyo avatar
Az EA egy szemét cég.Sőt mindegyik már.Őket nem érdekli a játékosok véleménye,hogy mit szeretnének.Ma már nem nincsenek jó játékok csak vannak azok amiket végigvisz az ember.Ha ezt elmondhatja magáról akkor az mai szemmel jó játék.Meg vannak a többi játékok amiket kise próbál az ember vagy hamarosan törli meg vannak az indie szemetek.(1-2 kivétel a millióból).
Eddig undorodtam a remakektől,mert azt is pénzlehúzásnak nézem,de pl a Resident evilt elnézve a jó irány az volna ha mindenki inkább remakeket készítene.Több értelme volna.
0
0
0
0
💬 2
Midorima Shintaro avatar
@santakigyo: Fájdalmasan igaz amit írsz. Egyetlen dologban nem értek egyet, illetve látok másképp. Nem kell mindenkinek remakeket csinálni. Illetve nem hiszem, hogy minden remake ennyire egyben lenne/lehetne, mint ez. Ráadásul alapnak egy legalább ennyire kultikus játék kell mint a resident evil régebbi részei. A resident evil széria kétség kívül a horror akció műfaj koronázatlan királya, nagyon mellé is lehetett volna nyúlni vele. Egy egy az egyben remake, ami nélkülöz némi újítást , lényegében csak grafikailag modernizált (magyarán egy remaster) nem szól akkorát (Lásd házon belul: Biohazard HD). Kell bele egy kis plusz. Ellenben egy ilyen címnél nagyon belepiszkálni sem szabad, mert nagyon hamar ellentétes hatást vált ki. Akkor meg kikelnek magukból a fanok és ami a nagyobb gond, nem lehet vele és a leendő folytatásokkal egy valag kreditet bekaszálni. Nagyon vékony az a határ, amitől ennyire eltalált lesz egy remake, mint ez itt.
De igen, valóban több értelme lenne remakeket készíteni régi értelmes játékokból. Ellenben ne felejtsük el hogy ez a játék annak flash igazán aki tolta a régieket. A gyerekem ha leültetem elé közel sem biztos hogy ilyen élmény lenne neki, mint nekem. Ez igaz az összes remakere. Elég szűk ezeknek a piaca, és ha valamire nincs kereslet... Fejlesztői/kiadói szemmel ez elég kétséges biznisz milliónyi buktatóval.
0
0
0
0
no avatar
@santakigyo: Nem vagyok benne biztos, hogy a remaket/remasteredet mindenből lenne a jó irány. Az olyan, mintha kiveszett volna a kreativitás, az alkotási kedv a készítők oldaláról. Minek törjék magukat ha remakelgethetnek is, persze a szokásos 60€/db áron.

Abban egyetértek, hogy több tucat 1995-2009 közötti cím van amire bőven ráférne a remake (20+ éves játék esetében, teljes grafikai és játékmenetbeli ráncfelvarrás), és szintén amire a remaster (grafikai tuning mai szintre) is (10+ éves címre).

Annak nem látom értelmét amit az Ubi csinált hogy AC2 remaster. Teljesen felesleges lépés volt, idén lett 10 éves, a grafika persze változott 10 év alatt de a remaster verzió siralmas lett, még így is.

Szerintem a remaster/remake az maradjon meg második szintű bevételnek vagy ha az adott fejlesztő éppen szabad akkor a 10-20 éves régi játékait csiszolja mai szintre.

De ész nélküli remasterelésnek nem látom értelmét, lásd Hollywoodi filmek sokasága az elmúlt 6 évből...
0
0
0
0
NeTuddMeg avatar
a KOTOR és KOTOR2 még mindig a 2 legjobb játékuk.. szerintem.. bár akkor az EA még gondolatban sem volt.
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
Szerintem felesleges is lenne Star Wars játékokat kiadni a filmek fényében. Kb ugyanazt a gyerekes stílust hoznák szerintem. Persze, ha méltó lenne a Star Wars címre úgy más lenne, de én EA-val semmiképp se erőltetném a dolgot.
0
0
0
0
💬 5
no avatar
@Tuhajohn: Lehetne azért érdekes játékokat készíteni a mostani filmek alapján is. Pl Rogue Sqadron 2 az SW7-8-9 filmek alapján:
sw7:
- térképpel eljutás a jakku-ra észrevétlenül
- csillagrombolóról megszökés egy tie vadásszal
- vissza jutni a yavin-i támaszpontra
- Takodana-i légicsata
- visszakísérni a yavinra
- Starkiller elleni csata akár több lépcsőben
és ez még csak egy filmből kiemelt pályák...eredeti rogue sqadronban volt kb 16 pálya.

De akár egy fps vagy tps is kiférne ami a film eseményeit követi valamelyik főszereplő bőrébe bújva, de semmiképen sem full multi lövölde.
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
@Palanova: Nekem egyébként teljesen mindegy, hidegen hagy a SW. De ha birodalmiakkal kéne lázadók ellen menni az azért érdekelne.
0
0
0
0
no avatar
@Tuhajohn: Az biztos hogy egy Birodalmi nézőpont érdekes lenne egy SW7-ben játszódó FPS, aminek a végén a rohamosztagos társaiddal ott állsz a Starkiller felszínén és felnézve az égre látod ahogy a Millenium Falcon távolodik, miközben reng a talpatok alatt a felszín...

Vagy, a Rogue One idejében játszódna ahol is a támadó lázadókat kellene megállítani hogy ellopják a terveket, és éppen leszedtétek a vak erőhasználót meg a Mandaloriai társát, mikor felnézve felbukkan a horizont mögött a Halálcsillag...

Nem is tudom melyiknek lenne jobb vége:
A fenti kettő valamelyikének vagy a Mass Effect 3-nak 😃

Bár az is érdekes lenne, ha egy a klónok háborújától végig az SW6 végéig lenne egy (klón)rohamosztagos(pilota) története...a jedi mészárlásban benne volt, a Rogue One alatt Vader hajóján szolgált, majd az SW4-ben a elkapta a Millenium Falcont és bekísére, végül a Halálcsillag védelme közben átvezényelték, így azt túlélve az SW5-ben a Hothról menekülő lázadókat támadná, majd a Millenium Falcont üldözné az aszteroida mezőben, ahol nyomát veszti, Bespinen azonban ismét üldözőbe veheti, de a kis droid miatt a Falcon megint meglép, végül az SW6-ban a Szuper csillagrombolót védte, mai lezuhan, majd a Halálcsillagot próbálná megvédeni, ahol berepül a Falcon után, de félúton másik irányba fordulva üldözi a többi lázadóhajót így épségben kijut onnan is.
Vagy baromi mázlista lenne vagy nagyon béna 😃 Plusz ha az SW7-et is belekavarjuk akkor a Falcon megint felbukkan és megint nem tudja elkapni.
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
@Palanova: Azt a mindenségit, te aztán szeretheted az SW-t.
Off: Nekem valamiért kimaradt a Mass effect trilógia, szerinted megéri pótolni? Andromeda nem érdekel.
0
0
0
0
no avatar
@Tuhajohn: Mass Effectet érdemes pótolni. Remek történet, kiváló karakterek, párbeszédek, és a harcrendszer sem annyira borzalmas, de a ME1 után szokni kell majd a harcrendszer váltást. A sorozat egyetlen szépséghibája szerintem a ME3 utolsó 30 perce, ahol is a Bioware először bukott meg az én szememben. Utána a ME:A körüli balhéval kerültek nálam B kategóriába.
Ezen felül a ME:Andromeda is egyszer végigjátszós, nem akkora gond a sokak által lehúzott animációs probléma, inkább az, hogy az is trilógiára lett az is tervezve, de egyelőre leállítottak minden fejlesztést, így kb 1/3-nyi történet van benne. De attól még egyszer végig lehet nyomni, vannak jó pillanatok és jó pályák benne. (egyik társ lojalitás küldije egy űrhajón játszódik, ami sodródik az űrben emiatt néha elfordul a pálya a hosszanti tengelye körül, nagyn hangulatosra sikerült egy ilyen apróság miatt, plusz a terepjáró vezetése is élmény a jeges bolygón, full gázzal, kikapcsolt rásegítéssel, tokyo drift elbújhat mögötte...)
0
0
0
0
no avatar
SWTOR a mai napig fut, így aki KotoR környezetre vágyik, ott megtalálhatja. Persze egy remake jó lenne belőle, mert a grafika felett eljárt az idő, és ráadásul a rajongói modokat is lelőtték a bemutatójuk után (hogy ez mennyire volt helyes vagy sem arról lehetne oldalakat írni pro és kontra).

De tény, hogy az EA nagyon rosszul bánik az SW jogokkal. Nem várok SW játékdömpinget, de bőven lehetne két évente egy új és főleg jó játékot készíteni abból a világból.

Egyik legjobb infografika a témában:
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a1Qr0bG_700b.jpg

Persze annyiból érdekes, hogy az előzmény trilógia (1999-2005) alatt jött ennyi cím, és most is benne vagyunk egy trilógiában nyakig, tehát lehetne játék is belőle. Más kérdés hogy amik kijöttek és nincsenek a képeken azok milyen minőségűek voltak. Racer, Starfighter, pit droids, galactic battlegrounds...
0
0
0
0
💬 5
SuperPuma avatar
@Palanova: Túl sok fejlesztési idő nem lehetett a Battlefrontokban. Persze jó koncepció, elvégre voltak valóban csaták, de a második rész kb nem más, mint teljes árú "map pack"
0
0
0
0
no avatar
@SuperPuma: Na igen a felsorolt címek között is volt kétes minőség, és ebből is látjuk, hogy a mennyiség nem minden, de.
Még mindig több, minőségi játék került ki, mint az EA kezei alól. Ha csak a képről szemezgetünk: Kotor 1-2, Jedi Academy, Empire at War, Lego Star wars-ok...

A mapppackos folytatásra nekem a kedvenc példám az CoD:MW3 😀
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@Palanova: Én az OutCastokat szerettem leginkább. Korához képest igen jó grafikája volt.

Hát az az engine már akkor nagyon korosodott, de maga a játék elég jó volt. (Na meg egész jól futott Pentium 4-en 7600GT-vel)
0
0
0
0
no avatar
@SuperPuma: Én inkább fentieket részesítettem előnyben. A korai fps-ek nekem kimaradtak, később meg már nem pótoltam őket, akár mennyire is ajánlgatták. Quake 2 elé nem megyek vissza az időben 😢

Egy jó kis Jedi Academy féle fénykardos "tps" viszont hiányzik. Komolyabb grafikai és fizikai motorral, erőhasználattal, igaz látványorgia lehetne...
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@Palanova: Abban váltható volt a nézet
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció