Menu
A Valve egykori írója közzétette a Half-Life 2: Episode 3 szinopszisát
Szerző: xoki, 2017. augusztus 25., hír

Egy elég érdekes és egyben váratlan dolog történt. Marc Laidlaw, aki a Half-Life írója volt, de már nem dolgozik a Valve-nál, közzétett egy írást blogján „Epistle 3” cím alatt.

Laidlaw mindegyik Half-Life részben betöltött valamilyen írói szerepet, amelyek közül az utolsó két résznél már vezetői posztot kapott. Úgy tűnik, már azelőtt írt valamiféle vázlatot az Episode 3-ról, mielőtt kilépett volna és most már mi is elolvashatjuk, mit gondolt ki. Az „Epistle 3” bizony az Episode 3-ra utal, amelyben minden központi karakter nevét kicserélve írta meg Laidlaw a soha meg nem jelent utolsó epizód történetét.

Az „Epistle 3” elolvasható Laidlaw weboldalán.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 37
KalmarErik avatar
27 napja | 2017. 08. 28. 15:18:36
#
Szokásos Half-Life történet meg minden, de egy nagy probléma van vele:

Ez nem lezárás, mármint az, de nem illik ehhez. Szerintem abba kellett volna hagyni a tudományos háttértörténet bővítését, és egy sokkalta személyesebb, bensőségesebb, inkább a karakterekre fókuszáló történetet kellett volna felépíteni. Ötleteim ezzel kapcsolatban:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Kevés szereplő a történetben. Mi lett volna, ha leginkább csak Freeman-Alyx-Mossman és ráadásul G-man bevonásával futott volna tovább a sztori, mert nekem ez a Breen-kukac dolog olyannyira nem illik bele, konkrétan csak zavaró tényező az alap történet megértésében.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. Freeman megismerése. Sok ember hangoztatja azt a teóriát, hogy G-MAN valójában Freeman másik identitása, ami nekem viszont rohadtul bejön. Gondoljunk bele: G-man mindig "teleportál", pont oda, ahol Freeman van, és akár lehetne egy amolyan szellem, hisz az Episode 1 elején, vagy Episode 2 elején megállítják az idegenek (mondjuk a Blue Shift-es és Opposing Force-os megjelenéseit belemondhatjuk, hogy ott még kósza identitás volt, és ezért láthatta bárki ott, és a Half-Life 1 végén amolyan szerződéssel beleköltözött Freeman-be, hisz a dimenziók, létsíkok a H-F világában amúgy is nagy szerepet kapnak). Freeman meg valamilyen genetikai rendellenesség miatt ugye nem tud beszélni, de attól még nem szavaival, hanem cselekvéseivel tud kifejezni. Ilyen lehet pl. a harag, a megértés, és kétségbeesés stb. Itt lenne jó lehetőség Freeman rossz oldalát bemutatni, a hős leleplezését, amikor nem sebezhetetlen. Pl. Freeman elnyomja magában az eddigi bűneit és baklövéseit, G-man meg ezt feszegeti, aminek hatásai is vannak, közben meg ezekben a víziókban kiderül ez meg amaz G-MAN-ről és Freeman, sőt még a kettejük közötti kapcsolatukról is.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Karakterek megváltozása. Ez persze nem külsőleg értem (bár az is lehet, hogy a közben történtek megváltoztatták őket külsőleg is) hanem szellemiségükben, tulajdonságukban. Alyx ugye egy vakmerő, intelligens, de még nem teljesen talpraesett nő, aki a hatalom ellen harcol. Ezt viszont megcsavarnák azzal, hogy az apja halála után ért trauma és a neki tett ígéret egy bosszú szomjas, agresszív, és eléggé megkérdőjelezhető személy, akinek épp az ő irányítása alatt van az ellenállás. Ugyan még maradt valami a "régi énjéből", de ez már a múlt. És ennek a változásnak hatása is van, ugyan is nem egyszer nem tudja magát kordában tartani.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Választási lehetőségek. A játék során nem egyszer kellene nekünk dönteni, és kétféle befejezése lenne a játéknak. Ilyen döntés lenne pl. amit benne hagynék, hogy Alyx és Mossman vitáját és Mossman azutáni halála. Ekkor kellene döntenünk, hogy lelőjük Alyx-et (ezzel a "rossz befejezést" megkapni) mert ő már veszély az emberiségre, ezzel ugyanúgy hős maradni, vagy megkegyelmezünk neki (ez lenne a "jó befejezés";) és belátjuk, hogy ő is csak egy ember, aki a jót akarja szolgálni más eszközökkel, ugyanakkor belátni a saját (Freeman) hibáit.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. A két befejezés. Én úgy képzelném el, hogy egyik sem lenne jó, viszont láthatóan máshogy és más milyen összegzéssel végződne. A rossz befejezésnél az ellenállás emberei ellen kell harcolni a végső csatában, majd látva, hogy minden utunkba állót megöltünk, elmennék egy repülővel, és G-MAN szavaival végződne, miszerint a hősök sosem változnak, ugyanolyan eszközökkel mennek beton biztosan a célnak, mint mindig: halállal. Ezzel kiforgatva és kicsit grotesz képen bemutatva a hős ideológiát.

A jóban meg elérjük a Borealist, és rajta kiderül, hogy a természetfeletti erejének miatt "halhatatlan", és csak az idő és tér ugrás közben lehet elpusztítani. Ekkor meg jönnek az ellenséges idegenek megállítani minket, de legyőzve őket, majd mi feláldozva magunkat elteleportálunk vele, bombával együtt. Alyx ezt persze nem engedi, ebben a jelenetben látnánk azt, hogy még mindig ott van az a kapocs kettejük között, viszont Alyx mondatait figyelmen kívül hagyva mégis eltűnünk a hajóval együtt. A térbeli utazásunkon G-man elbúcsúzik utoljára, elmondja nekünk, hogy nagy valószínűséggel ő is megszűnik létezni, azt is elmondja, hogy végül Freeman végre kilépett a saját árnyékából, és ő a maga rideg stílusával eltávozik. Utolsó másodpercekben csak a bomba ketyegését és easter egg-ként Glados hangját hallhatjuk, ahogy visszaszámol, és fehér képernyő. Végezetül ugyanúgy, mint a rossz befejezésnél ug…
Tyrion Lannister avatar
27 napja | 2017. 08. 28. 16:03:26
#
Nem rossz a Half-Life története, engem leginkább a főhős némasága zavart, és az, hogy nincs egy kidolgozott karaktere. Ez egyébként a BioShock alatt is zavart, ott is sokat elvett az élményből. És ezek után csomóan így is az egyik legjobb videójátékos karakternek tartják Freemant, és külön pozitívumként élik meg a némaságát, hogy így mennyire bele tudják élni magukat a szerepébe. Én sajnos ilyet nem tapasztaltam, legalábbis nem jobban, mint bármely más hasonló játék esetén. Persze ez csak az én véleményem, de ha valaki számára jobban működik a beleélés, az akkor sem a karakter, hanem más tényezők, játékelemek érdeme (pl. más karakterek, atmoszféra, stb.)

Persze sokan már amiatt oda vannak mindenért, ami a játékkal kapcsolatos, hogy egy kiváló címről beszélünk, de ettől nem lesz hibátlan, vagy tökéletes. Az idő egyébként is jót tett a játéknak, egyfajta klasszikusi státuszba lépett, ami nem is baj, de néha emberek hajlamosak túltolni az ilyesmit. Például az külön fantasztikus volt, hogy emberek azért értékelnek le más Valve-es játékokat, mert nem készül a HL3. Nyilván mindenki szeretné, ha megjelenne, még ha ezt maximum csak modderektől várhatjuk, de ez a viselkedés akkor is nevetséges.

Ez a kis szösszenet persze nem a játék ellen szólt, sokkal inkább a mindent megmagyarázó, ellenvéleményt nem tisztelő emberek ellen. Szó sincs róla, hogy más játék esetén ne fordulna elő ilyen, és én különben is sokkal kritikusabban állok az olyan dolgokhoz, amelyek efféle kultikus szerepet töltenek be, vagy csak hihetetlenül népszerűek (ennek az az oka, hogy véleményem szerint sokszor más, talán jobb címhez képest sokszor indokolatlan ez a nagy figyelem - és itt nem a HL-ról, hanem általánosan beszélek).
Milton avatar
27 napja | 2017. 08. 28. 14:52:14
#
lived avatar
27 napja | 2017. 08. 28. 12:03:32
#
Örülök hogy kikerült a története.
A moderek majd készítenek egy méltó folytatást.
Gaben7 avatar
27 napja | 2017. 08. 28. 11:19:41
#
Nem hiszem hogy valaha is elfog készülni a HL folytatása olyan magason van a léc amit meg kéne ugrania hogy szerintem úgy sem sikerülne, meg amíg a Valvenek termeli a pénzt a Steam addig nem lesz új HL.
KalmarErik avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 14:23:58
#
Hát kijelenthetjük, hogy ez már döglött projekt. :D
bszilvagyi avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 12:01:46
#
Valakit még lázba hoz ez az overhyped shit? :D
Milton avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 12:45:48
#
Sajnos ez a baj a minőségi játékokkal, szeretik az emberek :( Nyugodtan menj csak vissza battlegrundozni, addig élvezd míg azt is alá nem ássa a saját fejlesztője mint az összes többi hasonlót XD
bszilvagyi avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 15:57:29
#
Minőségi játék? Ember, ne sírjál már, a többi is silány volt, ez, ha meg is jelenne egy erőltetett fing lenne. Aminek ugye mindig szar lesz a vége :D
A PUBG-t is meguntam, inkább maradok a Forzánál. ;)
Milton avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 16:48:42
#
i.imgur.com/mXyupD1.gif
no avatar
28 napja | 2017. 08. 27. 09:06:20
#
Jajajaj Forza Forza..A Half-Life igenis minőségi játék..Mert amikor a Valve piacra tette a Half-Life 1-et 1998-ban, akkor az valami brutális volt..Év játéka is lett..És csak mondom, hogy a Half-Life sorozat 1998-van jelent meg, míg a te Forzád 2016..
KalmarErik avatar
28 napja | 2017. 08. 27. 09:09:18
#
Aha, '98 legjobb játéka.... csak annyit mondok ellenérvnek: Metal Gear Solid 1. Szívesen.
no avatar
28 napja | 2017. 08. 27. 11:10:31
#
Oké, de a Forzát ne hasonlítsuk már a HL-hez, ami 2016-os...
bszilvagyi avatar
28 napja | 2017. 08. 27. 12:17:35
#
Ferike, szövegértésed az a nullához közelít látom..
A PUBG-s megjegyzéshez szólt a Forza, nem a halflifeodhoz.. :D
HakuDragon avatar
28 napja | 2017. 08. 27. 12:13:00
#
Ez inkább csak a te egyéni véleményed.
xCube avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 23:38:17
#
Srácok! A hír kicsit hiányos, például nem kerül említésre az a tény, hogy az író titoktartási megegyezését szegte meg azzal, hogy ezt megosztotta (innen a nevek kicserélése).

Gordon Freeman történetének folytatása belátható időn belül nem lesz. Esetleg további spinoff címek, de azok sem egyhamar. A HL széria tagjai mind a még jobb beleélést segítő technológiai fejlesztésekre alapoztak. Sokan bíztak (köztük én is) abban, hogy a Valve lát elég fantáziát a VR -ben, és megpróbál egy nagy címmel beugrani a buliba, de a VR sikertelensége nem ilyen irányt mutat (lásd 10 Eurós szemétre való VR játékok, illetve maga a VR kötöttsége).

Egy szó mint száz, felesleges bármit várni a HL világából a közeljövőben. A történetért pedig köszönet, íg legalább lekileg lezártnak érezhetjük a sorozatot.

Pont.
Milton avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 23:49:39
#
A titoktartási szerződés nem rég járt le, ezért is osztotta meg. Persze a cikk ettől függetlenül is bőven hiányos.
mikej95 avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 01:00:57
#
Bezzeg amikor én állítottam, hogy a HL címek jól álcázott techdemók...
Milton avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 01:20:12
#
Rajtad kívül senki sem érti, miket állítasz XD
xCube avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 01:24:18
#
Már vártam a kommentedet :D . Én azokat a játékokat tekintem tech demónak, ahol a technológia kiforratlanul kerül integrálásra csak bemutatási céllal, nulla körítéssel. Ha megnézed a HL játékokat ott azért kezdtek is vele valamit, lehetőségeket adtak a játékos kezébe vagy a beleélést próbálták segíteni. A HL2 tárgymanipulációs részét félig én is tech demónak tartom, de mivel az esetek 60 - 70 százalékában korrekten implementálták, így nem rovom fel nagy negatívumnak. A HL1 -et pedig azért nem nevezem tech demónak, mert akkor fél évente történt innováció, a csontváz rendszer implementálása csak idő kérdése volt.
mikej95 avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 12:51:48
#
Én sem állítom, hogy negatívum, csak azt, hogy túltolták, főleg a járműves részekkel amik nem feltétlenül a tetőpont voltak. A HL1-nek pedig az intrójan öncélú a többi okés.
HakuDragon avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 17:24:34
#
Inkább épp hogy pozitívum, hogy nem csak passzívan vannak ott tereptárgyak.
Működik is, jó az.
batmanvok0021 avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 21:55:59
#
megjelenés: soha napján kiskedden mikor piros hó esik! :D
no avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 21:23:02
#
Sose fogom megérteni, miért sóvárognak a kockák mindig folytatások után.. ahelyett, hogy inkább az újító, eredeti ötleteket támogatnák.
worosp avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 21:38:09
#
Mint például egy Artifact-ot?
19ati93 avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 07:25:19
#
Na az pl nagyon gyenge lesz. Nem értem mit akar vele a Valve.
Jen Ledger avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 22:04:21
#
ez meglehet egy folytatásban is. attól h az új sztori kapcsolódik a régihez nem jelenti azt h semmi újat nem mutat.
santakigyo avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 22:05:10
#
Inkább a történet lezárása miatt sóvárognak sokan.Ütős vége is lett és elég szépen megalapozták a folytatást,erre sehol semmi.Ez a rajongók szembeköpése.
Nem vagyok rajongó,nem azért írom,csak így látom.Szerettem a játékot de csak egy játék.Ha nem lesz folytatás hát nem lesz.
Újító játék meg nincs is,egyszerűen nem képesek új irányba menni,a jól bevált rókabőr.....
no avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 08:41:52
#
Pedig kellene folytatni..A végén Alyx apja meghal, mert elakartak volni indulni az Északi-Sarkra Dr.Mossman (Judith) után..És Alyx apja azt mondta, meg kell semlegesíteni azt a hajót az Északi-Sarkon bármi ára legyen..Tehát.
HakuDragon avatar
29 napja | 2017. 08. 26. 17:26:59
#
Mikor képbe került a hajó az Aperture-s konténerekkel, egyre jobban érdekelt mi lenne a folytatás.
no avatar
28 napja | 2017. 08. 27. 09:07:54
#
Hát igen..Mert valamiért minden áron megkell semmísiteni a hajót, de kedves Valve nemakarja folytatni.Pedig sztori fele már megvan hozzá..
atemi105 avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 20:25:49
#
Abbahagyhatnák ezt a játszadozást, vagy jelentsék be hogy készül, vagy töröljék végleg.
no avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 20:11:31
#
Hoppá hoppá...Talán még van remény..
atemi105 avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 20:25:06
#
"egykori író"
no avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 21:25:28
#
Tudom..De talán visszaszállhat a Valve-be, bár kétlem :(
HakuDragon avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 22:18:40
#
Há' költőt nem írhatnak oda
Sztrelok avatar
29 napja | 2017. 08. 25. 19:47:01
#
Tyűűűűű