A Valve egykori írója közzétette a Half-Life 2: Episode 3 szinopszisát
Szerző: xoki | 2017. August 25. | hír | 37 hozzászólás
Egy elég érdekes és egyben váratlan dolog történt. Marc Laidlaw, aki a Half-Life írója volt, de már nem dolgozik a Valve-nál, közzétett egy írást blogján „Epistle 3” cím alatt.
Laidlaw mindegyik Half-Life részben betöltött valamilyen írói szerepet, amelyek közül az utolsó két résznél már vezetői posztot kapott. Úgy tűnik, már azelőtt írt valamiféle vázlatot az Episode 3-ról, mielőtt kilépett volna és most már mi is elolvashatjuk, mit gondolt ki. Az „Epistle 3” bizony az Episode 3-ra utal, amelyben minden központi karakter nevét kicserélve írta meg Laidlaw a soha meg nem jelent utolsó epizód történetét.
Az „Epistle 3” elolvasható Laidlaw weboldalán.
Half-Life 2
Megjelenés: 2004. November 16. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Valve
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Valve
Hozzászólások: 35
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Ez nem lezárás, mármint az, de nem illik ehhez. Szerintem abba kellett volna hagyni a tudományos háttértörténet bővítését, és egy sokkalta személyesebb, bensőségesebb, inkább a karakterekre fókuszáló történetet kellett volna felépíteni. Ötleteim ezzel kapcsolatban:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Kevés szereplő a történetben. Mi lett volna, ha leginkább csak Freeman-Alyx-Mossman és ráadásul G-man bevonásával futott volna tovább a sztori, mert nekem ez a Breen-kukac dolog olyannyira nem illik bele, konkrétan csak zavaró tényező az alap történet megértésében.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Freeman megismerése. Sok ember hangoztatja azt a teóriát, hogy G-MAN valójában Freeman másik identitása, ami nekem viszont rohadtul bejön. Gondoljunk bele: G-man mindig "teleportál", pont oda, ahol Freeman van, és akár lehetne egy amolyan szellem, hisz az Episode 1 elején, vagy Episode 2 elején megállítják az idegenek (mondjuk a Blue Shift-es és Opposing Force-os megjelenéseit belemondhatjuk, hogy ott még kósza identitás volt, és ezért láthatta bárki ott, és a Half-Life 1 végén amolyan szerződéssel beleköltözött Freeman-be, hisz a dimenziók, létsíkok a H-F világában amúgy is nagy szerepet kapnak). Freeman meg valamilyen genetikai rendellenesség miatt ugye nem tud beszélni, de attól még nem szavaival, hanem cselekvéseivel tud kifejezni. Ilyen lehet pl. a harag, a megértés, és kétségbeesés stb. Itt lenne jó lehetőség Freeman rossz oldalát bemutatni, a hős leleplezését, amikor nem sebezhetetlen. Pl. Freeman elnyomja magában az eddigi bűneit és baklövéseit, G-man meg ezt feszegeti, aminek hatásai is vannak, közben meg ezekben a víziókban kiderül ez meg amaz G-MAN-ről és Freeman, sőt még a kettejük közötti kapcsolatukról is.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Karakterek megváltozása. Ez persze nem külsőleg értem (bár az is lehet, hogy a közben történtek megváltoztatták őket külsőleg is) hanem szellemiségükben, tulajdonságukban. Alyx ugye egy vakmerő, intelligens, de még nem teljesen talpraesett nő, aki a hatalom ellen harcol. Ezt viszont megcsavarnák azzal, hogy az apja halála után ért trauma és a neki tett ígéret egy bosszú szomjas, agresszív, és eléggé megkérdőjelezhető személy, akinek épp az ő irányítása alatt van az ellenállás. Ugyan még maradt valami a "régi énjéből", de ez már a múlt. És ennek a változásnak hatása is van, ugyan is nem egyszer nem tudja magát kordában tartani.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Választási lehetőségek. A játék során nem egyszer kellene nekünk dönteni, és kétféle befejezése lenne a játéknak. Ilyen döntés lenne pl. amit benne hagynék, hogy Alyx és Mossman vitáját és Mossman azutáni halála. Ekkor kellene döntenünk, hogy lelőjük Alyx-et (ezzel a "rossz befejezést" megkapni) mert ő már veszély az emberiségre, ezzel ugyanúgy hős maradni, vagy megkegyelmezünk neki (ez lenne a "jó befejezés"😉 és belátjuk, hogy ő is csak egy ember, aki a jót akarja szolgálni más eszközökkel, ugyanakkor belátni a saját (Freeman) hibáit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. A két befejezés. Én úgy képzelném el, hogy egyik sem lenne jó, viszont láthatóan máshogy és más milyen összegzéssel végződne. A rossz befejezésnél az ellenállás emberei ellen kell harcolni a végső csatában, majd látva, hogy minden utunkba állót megöltünk, elmennék egy repülővel, és G-MAN szavaival végződne, miszerint a hősök sosem változnak, ugyanolyan eszközökkel mennek beton biztosan a célnak, mint mindig: halállal. Ezzel kiforgatva és kicsit grotesz képen bemutatva a hős ideológiát.
A jóban meg elérjük a Borealist, és rajta kiderül, hogy a természetfeletti erejének miatt "halhatatlan", és csak az idő és tér ugrás közben lehet elpusztítani. Ekkor meg jönnek az ellenséges idegenek megállítani minket, de legyőzve őket, majd mi feláldozva magunkat elteleportálunk vele, bombával együtt. Alyx ezt persze nem engedi, ebben a jelenetben látnánk azt, hogy még mindig ott van az a kapocs kettejük között, viszont Alyx mondatait figyelmen kívül hagyva mégis eltűnünk a hajóval együtt. A térbeli utazásunkon G-man elbúcsúzik utoljára, elmondja nekünk, hogy nagy valószínűséggel ő is megszűnik létezni, azt is elmondja, hogy végül Freeman végre kilépett a saját árnyékából, és ő a maga rideg stílusával eltávozik. Utolsó másodpercekben csak a bomba ketyegését és easter egg-ként Glados hangját hallhatjuk, ahogy visszaszámol, és fehér képernyő. Végezetül ugyanúgy, mint a rossz befejezésnél ug…
Persze sokan már amiatt oda vannak mindenért, ami a játékkal kapcsolatos, hogy egy kiváló címről beszélünk, de ettől nem lesz hibátlan, vagy tökéletes. Az idő egyébként is jót tett a játéknak, egyfajta klasszikusi státuszba lépett, ami nem is baj, de néha emberek hajlamosak túltolni az ilyesmit. Például az külön fantasztikus volt, hogy emberek azért értékelnek le más Valve-es játékokat, mert nem készül a HL3. Nyilván mindenki szeretné, ha megjelenne, még ha ezt maximum csak modderektől várhatjuk, de ez a viselkedés akkor is nevetséges.
Ez a kis szösszenet persze nem a játék ellen szólt, sokkal inkább a mindent megmagyarázó, ellenvéleményt nem tisztelő emberek ellen. Szó sincs róla, hogy más játék esetén ne fordulna elő ilyen, és én különben is sokkal kritikusabban állok az olyan dolgokhoz, amelyek efféle kultikus szerepet töltenek be, vagy csak hihetetlenül népszerűek (ennek az az oka, hogy véleményem szerint sokszor más, talán jobb címhez képest sokszor indokolatlan ez a nagy figyelem - és itt nem a HL-ról, hanem általánosan beszélek).
A moderek majd készítenek egy méltó folytatást.
A PUBG-t is meguntam, inkább maradok a Forzánál. 😉
A PUBG-s megjegyzéshez szólt a Forza, nem a halflifeodhoz.. 😃
Gordon Freeman történetének folytatása belátható időn belül nem lesz. Esetleg további spinoff címek, de azok sem egyhamar. A HL széria tagjai mind a még jobb beleélést segítő technológiai fejlesztésekre alapoztak. Sokan bíztak (köztük én is) abban, hogy a Valve lát elég fantáziát a VR -ben, és megpróbál egy nagy címmel beugrani a buliba, de a VR sikertelensége nem ilyen irányt mutat (lásd 10 Eurós szemétre való VR játékok, illetve maga a VR kötöttsége).
Egy szó mint száz, felesleges bármit várni a HL világából a közeljövőben. A történetért pedig köszönet, íg legalább lekileg lezártnak érezhetjük a sorozatot.
Pont.
Működik is, jó az.
Nem vagyok rajongó,nem azért írom,csak így látom.Szerettem a játékot de csak egy játék.Ha nem lesz folytatás hát nem lesz.
Újító játék meg nincs is,egyszerűen nem képesek új irányba menni,a jól bevált rókabőr.....