background
avatar
xoki
Szint: 66
12 éve tag, offline
4.2K ☀
3.4K 💬
543 ⭐
101 🔥
13 🎁
K. Tamás
30 éves, férfi
Szerbia

Patkányok, patkányok mindenhol

Írta: xoki, 2019. May 25., játékteszt
Játék: A Plague Tale: Innocence

Az A Plague Tale: Innocence egy akció-kaland játék, amelyet az Asobo Studio készített és a Focus Home Interactive adott ki. A játék gyorsan népszerűvé vált, amelyet elsősorban az egyedi hangulatának köszönhet és maga a megvalósítás pedig egy újabb remek példája annak, hogy bizony van még igény az ilyen egyjátékos címekre is.

Az A Plague Tale: Innocence a pestisjárvány idején játszódik, amelyben két nemesi családból származó gyermek szemszögéből élhetjük át a borzalmakat. Amicia és Hugo de Rune szinte mindent elvesztett az Inkvizíció látogatásának köszönhetően, akik Hugo vérére pályáznak és mindent megtesznek annak érdekében, hogy rátehessék a kezüket a kisfiúra. Hugo egy betegséggel született, amelyre anyja Beatrice és egy alkímista gyógymódot próbál találni, de a későbbiekben fény derül majd az igazságra, hiszen sokkal többről van szó, mint ahogy az elsőre látszik. Az egyik karakter szavaival élve: Hugo vérében egy ősi gonosz lakozik, amely hamarosan életre kel.

Sajnos az inkvizíció mellett más veszély is leselkedik ránk, illetve mondhatni sokkal nagyobb problémát jelentenek majd a patkányok, bizony ám és ezek az élősködők a későbbiekben fontos szerepet töltenek majd be a történet és a játékmenet szempontjából egyaránt. Nem sokkal a bevezető után miután elmenekültünk otthonunkból egy olyan faluban kötünk ki ahol kitört a pestisjárvány. Már a játék elején látszott, hogy nincs minden rendben és nem sokkal a falu elhagyása után szembesülni fogunk azzal, hogy mindent elleptek a veszélyes patkányok, amelyek azonnal megtámadnak és végeznek velünk, ha túl közel merészkedünk. Szerencsére a tűz és az erős fény (például a villámlás) elriasztja mind és ekkor folytatni tudjuk utunkat, de ha csak kis időre tudunk tüzet gyújtani, akkor bizony sietnünk kell, mert amint lehetőségük lesz rá, ezek a patkányok azonnal visszatérnek prédájukhoz.
A játékban nagy szerepe lesz a lopakodásnak ezért nyílt harcban csak nagyon ritkán fogunk részt venni. Hugo mindössze 5 éves, viszont ettől függetlenül elég éretten viselkedik, de természetesen egyedül semmire sem jutna, így Amicia kénytelen egyetlen parittyájával szembeszállni a rosszfiúkkal és a fiú kezét fogva közlekedni. A lopakodás lényegében kimerül annyiban, hogy guggolva settenkedünk és figyelemelterelések segítségével folyamatosan előrébb jutunk, de ha a patkányok is felbukkannak, akkor már egy kicsit nehezebb dolgunk lesz majd. Ezektől az állatoktól nem tudunk elbújni, de elvonhatjuk figyelmüket, ha épp nincs a közelben tűz. Például a falon levő sonkára is azonnal ugranak, de ha rákényszerülünk, akkor halott embereket vagy állatokat is használhatunk ilyen célra.
Amicia parittyája több funkciót is betölt majd a játék során, amelynek köszönhetően folyamatosan megújul a játékmenet is. Először csak kövek dobására lesz alkalmas. Egy jól célzott lövéssel a katonákat is mozgásképtelenné tehetjük majd, de későbbiekben az alkímiának köszönhetően például tűzgyújtásra és annak eloltására is használhatjuk. Az alkímia ezeken felül további hasznos keverék elkészítését is lehetővé teszi, amelyeket bárhol összeállíthatunk majd a megfelelő alapanyagok birtokában. Néha belebotlunk majd egy munkaasztalba is ahol különböző fejlesztésekre is lehetőségünk lesz, amelyhez szintén szükségünk lesz különböző alapanyagokra.
A játék legnagyobb pozitívuma maga az atmoszféra, a környezet kidolgozottsága illetve Amicia és Hugo közötti folyamatos interakció. Utunk során találkozni fogunk különböző karakterekkel, amelyek közül néhányan velünk is tartanak majd. A játékmenethez szintén hozzájárulnak ők is, hiszen sok esetben egyedül nem leszünk képesek minden helyzetre megoldást találni. Elsősorban mindig Amicia lesz az, akit irányítani fogunk és vele adjuk majd ki társainknak is az utasításokat. Hugo szintén a segítségünk lesz ilyen téren, ugyanis kis termetének köszönhetően például be tud majd mászni a réseken, hogy aztán utat nyisson számunkra is.
A karakterek párbeszéde, különösen ami Amicia és Hugo között zajlik remekül el lett találva. Főleg a történetközpontú játékok kedvelőinek sohasem lesz majd unalmas, hiszen mindig érdemes lesz figyelni a karakterekre. Azok, akik csak a játékmenetre kíváncsiak valószínűleg csalódni fognak, hiszen elég sok játékelem ismétlődni fog a játék során, de azok számára sohasem válik majd egysíkúvá akiket a történetre is nagy figyelmet fordítanak majd. Igazából nem is lehet konkrétan rámutatni mi az, de megvan benne az a plusz ami miatt a játék minden perce élvezhető. A területek remekül átadják a pestisjárvány okozta károkat és szenvedéseket, amelyet az emberek átéltek. A járvány miatt az embereket elzárták a külvilágtól és a rengeteg patkány miatt a legtöbben életüket vesztették. Emiatt a területek kihaltak és lineárisak lesznek, viszont mivel sosem időzünk sokáig egy helyen így mindig valami egyedi látvány fogad bennünket. A környezet változatosságához természetesen az időjárás is hozzátartozik. Lesznek esős és száraz napok és később havas táj is. Mivel a legtöbb időt meneküléssel fogjuk tölteni, így kevés időnk lesz gyönyörködni a tájban, de ahol erre lehetőséget kapunk, mindenképpen érdemes lesz körülnézni, főleg mivel itt-ott rejtett tárgyakat is találhatunk majd.
A játékmenet valószínűleg sokaknak túl egyszerű lesz és emiatt eltántorodnak majd a játéktól, viszont ha ahhoz hozzákapcsoljuk magát a történetet és a párbeszédeket akkor már egy sokkal összetettebb játékot kapunk. Két nehézségi szint közül választhatunk, amelyek közül az egyik egy nagyobb kihívást tartogat számunkra, ugyanis sokkal kevesebb információ birtokában (például HUD nélkül) kell feltalálnunk magunkat.

A játék hosszát tökéletesen eltalálták. Nem vált unalmassá sohasem illetve a vége után sem éreztem ürességet, hiszen a történet befejeződött. A játék körülbelül 10 óra játékmenetet kínál, de aki szeret felfedezni azt akár ennek duplájára is lekötheti. Ha nagyon sietünk előre, még akkor is legalább 7-8 órára biztosan a monitor elé szegez majd.
A játék optimalizációját semmilyen panaszom nem lehet egy közepes gépen is tökéletesen futott maximális beállítások mellett. A játékmenet során meglepő módon nagyon kevés hibába ütköztem. A legszembetűnőbb probléma a fedezékben levő kameraállás volt. Néha minden ok nélkül több vagy kevesebb volt látható, mint ahogy annak lennie kellett volna illetve Hugo kezét fogva néha karakterünk is össze-vissza fordult, hogy megfelelően odasimuljon a tereptárgyakhoz.

    Pozitívumok:
  • kidolgozott párbeszédek és történet
  • remek fő karakterek
  • csodálatos látványvilág és atmoszféra
  • az alkímiának köszönhetően mindig új lehetőségek nyílnak meg előttünk
  • remekül eltalált taktikus játékmenet…
    Negatívumok:
  • …amely sokak számára túl egyszerű és unalmas lehet
  • felejthető mellékszereplők

Összességében egy nagyon jó és élvezetes játékról van szó, amelyet azoknak is érdemes kipróbálniuk, akik nem szeretik ezt a stílust. Az egyszerű játékmenet valószínűleg sokak számára unalmas lesz, de a remek történettel kombinálva nagyszerű kikapcsolódás nyújt majd mindenki számára.

Értékelés:
Grafika:
█████████
90%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
█████████
90%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
A Plague Tale: Innocence
A Plague Tale: Innocence
A Plague Tale: Innocence
Megjelenés: 2019. May 13. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Asobo Studio
Hozzászólások: 1
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Doge avatar
Igényes teszt lett, tetszett.
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
7 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció