Családi dráma sárkányok, vérontás, és persze szerelem.
A BioWare ismét egy remek programmal rukkolt elő nekünk. Mint tudjuk a Dragon Age Origins sikeres játék lett a piacon. Sokan mondják hogy a 2009-es év legjobb rpg-je lett. Na de elmondható ez a Dragon Age -ről?
Mai elvárásunknak nehéz megfelelni. Egy igazán jó folytatásnak pedig még nehezebb. A BoiWarenak ez
eddig mindig sikerült. Nézzük a Mass Effect szériát ésA Dragon Age:Origins igazán magasra tette a lécet, így az elvárásaink eléggé szigorúak voltak. Sok teljesült is belőle de a hiányok így is jelen vannak. Akik esetleg nem ismerik a játékot elmondanám hogy a Dragon Age:Origins egy fantasy-szerepjáték. A célunk hogy megállítsuk a gonosz éjfattyaknak és legyőzzük a Vezérdémont, közben fejlesszük magunkat, szintet lépjünk, és új fegyvereket, vérteket, és új képességekre tegyünk szert. De mindezekben vannak segítő társaink kiket a játék különböző helyszínein kapunk meg, akiket szabad szájízünk szerint választhatunk ki hármat akik segítenek előremenetelünkben. Ha olyan dolgot teszünk ami tetszik valamelyik társunknak akkor helyeseli ellenkező esetben nem tetszését nyilvánítja ki. Nemtől teljesen függetlenül nemi kapcsolatot hozhatunk létre vagy akár szerelmi magánéletet is. Ferelden országa a miénk, arra bóklászhatunk amerre csak szeretnénk, és ami a legjobb saját számízünk szerint generálhatunk karaktert magunknak. Három fajba tartozhatunk, miután kiválasztottuk, hogy nő, vagy férfi karakterrel vágunk neki a kalandnak: ember, törpe és elf. Ezen belül szintén három kaszt áll rendelkezésünkre r11; a harcos, mágus és rouge. Ez mind szép és jó, minden ami kell egy vérbeli rpg-hez.
A másodig rész nem folytatja elődjét de nem is áll el tőle. Hawke család történetét játszhatjuk el akik Lothering ostromakor kénytelenek elmenekülni Fereldenből, és elhajózni Kirkwall városállamába. Az igazság az hogy mindazon amin átmegyünk a játékban, amit átélünk az mind mese, Varric nevű csapattársunk meséli el történetünket egy hölgyeménynek. Mivel az események már lezajlottak, Varric pedig igazi nagy dumás, néha túloz is az eseményekre, egy igazi hősnek állít be minket és persze saját magát is hogy három embert lelő egyetlen egy lövéssel a nyílpuskájával stb (spoilerkedés vége). Varrick túlzásba viszi a mesélést, handa-bandázik csak.
Ez a valóságban nem így történik, és mi majd eljátszuk az egészet, és kiderül hogy mi hogyan is történt akkor? A játékot karaktergenerálással kezdjük mint az elődjében. De itt csak pár előre generált férfi és női karakter közül választhatunk, és dönthetjük el, hogy milyen kasztba (harcos, mágus, szerencsevadász) szeretnénk tartozni. Sajnálatos módon csak emberként vághatunk neki a játéknak, nem választhatunk törp vagy elf kasztot.
Ez sajnálatos, megkérdezném a BioWart hogy miért álltak el az első résztől így. Miért hagyták ki őket? De persze a játékban fogunk találkozni velük bőven, hisz társaink is lesznek különféle kasztok(elf törp). Szórakoztató hogy néha felhoznak a játékban Ferelden hőséről ( azok mi lennénk a főhős ki végig vitte az Originst és az Aweking kiegészítőt ) konkrét hőstetteket, de vannak helyszínek hol konkrét szereplőkkel is találkozni fogunk majd. Ez meglepő tud lenni mert váratlanul jelennek meg és segítségünket kérik majd a játékban, amiről mi döntünk hogy segítünk-e vagy sem. Találkozunk majd Flemethel, Bodahnnal és a fiával, kik segítségünkre lesznek majd vért, kard és egyéb nyersanyagokban. Csapattagnak fogadhatjuk az Awakeningből ismerős Anderst is, ki segítségünkre lesz majd a játékban. Felhoznám még hogy aki végigvitte a Dragon Age: Originst az felhasználhatja a mentését a Dragon Age 2-ben is. Sok befolyással lesz a mentés (aki az első részben megölte Zevrannt az elf bérgyilkost, az sajnálhatja mert a második részben már nem lesz bent, vagy aki nem ölte meg, vagy mentés nélkül játszik az felfogadhatja csapattársnak). A második rész helyszíne sokkal kisebb az elődjéhez képest. Itt Kirkwall városa a helyszín (Fereldennek csak negyede). De tartogat meglepetést, több helyen fogunk járni Kirkwallban ( Lowtown, Gallows, Darktown, Hightown, Docks). Kirkwall egyes negyedei nyomornegyedekbe tömörül, korrupcióba.
Ezért a második részben nem tudunk fontos döntéseket hozni,érdekek vannak, lehetőségek, pénz (lefizetés), hazugság, átverések tömege. Lesznek majd a játék során átverések ahol ha lehet ne legyünk kiborulva, az elveszett pénzünket, majd később visszakapjuk a játék során. Új társadalom a Kunárik jelennek meg kik dokkok egyik eldugott sarkában évek óta lapúlnak.
A történet olyan aminek ígérték. Az emberi kapcsolatokat nagyon eltalálták. Az utolsó beszélgetésünk anyánkkal eléggé morbid lesz és a halála egyben a mi lelkünkön is szárad majd. Döntésünknek következményei lesznek, melyek hatással lesznek ránk (édesanyának halála ), ás csapattársainkra. A Dragon Age 2 sokkal akciódúsabb, sőt egyszerűen már brutálissá csinálták a harcot.
Új képességekre tehetünk szert, új harcmodort sajátíthatunk el. Ahogy a harcosok a kardjukat használják vagy a mágusok ahogy harcolnak a varázsbotjukkal (kik nem csak elbújva támadnak varázsbotjukkal), hogy az szinte már hihetetlen. A harcot itt is meg lehet állítani a space billentyű lenyomásával, és így kiválaszthatjuk hogy melyik elsajátított technikával támadjunk, vagy támadjanak csapattársaink. Az igazság az hogy nem is lesz rá szükség, mert a harcot nagyon leegyszerűsítették, nagyon könnyűk lettek. A Boss harcok is felettén egyszerűek, az elődjéhez képest hol normálon már csapkodtuk az egeret, és idegeskedtünk hogy lehetetlen ezt végig vinni normál módban. Változtatás történt csapatársaink generálási módjába. Csak a saját ruhájukat, és fegyvereiket használják. Nincs bele szolhatásunk hogy milyen fegyvert, illetve milyen vértet adjunk rájuk. Szintlépéskor 3 képességpontot kapunk amit karakterünk képzettségéhez képest fogjuk "elkölteni",és egyet új képességek vagy varázslatok tanulására költhetünk el. Szintet gyorsan lépünk majd (én kb 20perc játék után elértem az 5. szintet) Tápolásban nem lesz gond, rengeteg sok holmit vehetünk, szedhetünk fel megöllt ellenfeleinktől (kard, vért, páncél, mágusbot, övek, nyakékek, karkötők). A gond az hogy nem sok ideig fogjuk élvezni új "kiegészítőinket" mert hamar találunk egy jobbat vagy vásárolunk, amire ne sajnáljuk az aranyat, hisz abból lesz bőven a játék során. Megbízóink nem sajnálják majd az aranyat tőlünk.
Csapattársaink civakodása remek hangulatot ad a játéknak. A külcsín megváltozott, új hangulatos zene. Nem is beszélek a grafikáról, szerintem az ilyent azt látni kell. DirectX 11-es videokártya meglétével a külcsín tényleg nagyon szép, gyönyőrű grafikával állít be a játék. A játék rövidebb idő alatt teljesíthető mint elődje, 25 órát vesz igénybe a játék fő szála, melléküldetésekről nem beszélve. A BioWare egy megszokott jó játékot alkotott, amit sok negatívum ért. Hisz sokan az elődjéhez hasonlítják. Igen lehet hogy az elődjét meg sem közeliti mint ahogy ezt sokan említik, de nézzük teljesen más szemszögből. Egy igazi Fantasy-szerepjátékot csináltak, minden elemmel ami kell egy rpg játékhoz. Egy zseniális történetet kapunk, mely az elejétől a végéig magában szippant.
Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Dragon Age II
Megjelenés: 2011. March 08. (PC)
Műfaj:
Fejlesztő: BioWare
Műfaj:
Fejlesztő: BioWare
Hozzászólások: 13
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
csak van benne hiba amit nem írtam bele....
""három kaszt áll rendelkezésünkre r11; a harcos, mágus és rouge""
az az r11 azt ne mén írtam oda. mert elmentettem amit írtam itt van nekem és abban nem szerepel benne, meg pár dolgot ki is vettek belőle :/
Igyekeztem egy picit hogy jól sikerüljön😀
Ez az első tesztem 😀
Én személy szerint nagyon szeretem az origins-t de ezt is kifogom próbálni az biztos😀
a többi netes téma😀
nem is kellet sokat várnom rá. Hát így hogy olvasom vannak benne hibák, már tudom mire kell odafigyelnem a következő tesztemben. Egy pár dolgot ki is vettek belőle, meg is értem miért.
de köszönöm hogy feltettétek 😀