Száguldás a paradicsomban
A Criterion csapata készíti már több éve a Burnout szériát. A Paradise a sorozat 4. része, PC-re csak később jelent meg, mint konzolokra, de ezt a késést a fejlesztők egy nagyon kellemes dologgal kompenzálták: Jó pár DLC-t beleraktak a számítógépes verzióba, amiért konzolon fizetni kellett volna.
Én az előző részekkel konzol hiányában nem tudtam játszani, így ahhoz nem tudom viszonyítani ezt a játékot. Ezért valamilyen szinten a hasonló típusú Need for Speed szériával fogom összevetni, ha szükséges.
Az első dolog, ami a magyar játékosoknak feltűnik, az a teljes magyarítás. Még a bevezető videót is leszinkronizálták, így egy szerintem elég kellemes hangú hölgy mutatja be a várost, ahol (többek közt) versenyezni fogunk. Sajnos a többi szöveg nincs szinkronizálva, de minden szöveg le lett fordítva a játékban.
A város kiterjedése hatalmas és ez nem csak a versenyek miatt szükséges. Mondhatjuk, hogy a különböző versenytípusok csak egy körítést adnak a kocsikázásnak, hiszen ellenben az EA NFS sorozatával, itt valóban értelmes dolog a szabad kószálás. Így lehet megtalálni a benzinkutakat (Teljesen feltöltik a nitrót), javítókat, roncstelepet és a versenyeket is nekünk kell megtalálni. Emellett, hogy legyen mindig kihívás, minden főútszakasznak van rekordja, ami csak arra vár, hogy egy játékos megdöntse azt (Ez az alapja az EA Autolog rendszerének). „Városnéző” módban meg lehet keresni a 400 útzárat. Emi kicsit csalóka, hiszen általában párba vannak, de így is 200 db-ot kell megtalálni belőle. 50 db szuperugrást kell sikeresen végrehajtani és szintén 50 db Criterion feliratú táblát kell eltörni. Bőven beletelik egy pár órába, amíg mindet megtalálod. Ezek mellett még van 5 különböző típusú verseny is:
Verseny (itt A-tól B pontig kell eljutni, de vigyázat, könnyen el lehet tévedni).
Egy gyakorlatilag roncs derbi futam, ahol az ellenfél kocsijait kell szétverni egyre többször. Szerencsére a világító utcatáblák segítenek.
Megbélyegzett, ahol szintén el kell jutni a célig, csak közben 2 kocsi ezt megpróbálja megakadályozni.
Burning route: Adott kocsival kell időn belül célba érni.
Kaszkadőrfutam: Trükközéssel minél több pontot kell elérni.
A kocsik márkái sajnos kitaláltak, de eléggé hasonlítanak különféle híres modellekre. 3 féle típus van: sebesség, erő és mutatvány kategória. Különféle versenyekre ajánlott az adott típusú kocsival menni, mert egy kaszkadőr futamon szinte lehetetlen elegendő pontot szerezni egy gyorsaságra kitalált kocsival.
A vezetési élmény nagyon arcade, de ez konkrétan senkit se érdekel. Nem véletlen, hogy sebességmérő sincsen: El tudom képzelni, hogy pár kocsival kiakadna a mérő. Ettől függetlenül én szeretném tudni, hogy mennyivel megyek, ha már egy Lamborghini Gallardo kinézetű kocsival száguldozok. Piszokul élvezetes dolog száguldozva szétverni az ellenséget, nem kell közben figyelni a túlkormányzásra és minden apróságra. Persze Gran Turismo fanoknak ez biztos nem jön be, de így legalább lehet billentyűzettel irányítani. Az viszont piszkosul idegesítő, hogy a gombkiosztást nem lehet megváltoztatni. Így az A a gáz, Y a fék. Mellettük a bal shift a nitró. Értem én, hogy így jobban kézre esik pár embernek, de szinte mindenki a WASD vagy a nyilak segítségével irányítja a kocsiját. Balkezeseknek (mint én) ez így elég jól kézre áll, de az átlagembereknél ez erősen zavaró tud lenni. Kormánnyal még nem próbáltam az irányítást, de szerintem nincs is értelme azzal próbálkozni.
Sokan mondják, hogy a kihívás faktorral gondok vannak a játékban. Valamilyen szinten igazuk van, mert nem túlságosan nehéz dolog megnyerni a versenyeket, általában csak eltévedés miatt szokott ez a sajnálatos dolog megesni. De szerintem a játék valódi kihívása a felderítésben rejlik, hiszen mire mind az 500+ felderíthető dolgon átmegyünk, átugratunk, már bőven 10 óránál hosszabb idő el fog telni. Tudom, hogy a legtöbben ezzel nem foglalkoznak, de szerintem érdemes keresgélni.
Mint írtam, a PC-s verzióba jó pár DLC is bekerült, köztük a motorokat tartalmazó. A motorokkal történő vezetés megint egy teljesen másféle élményt nyújt, mintha négykerekű társaikkal mennénk. Legalább akkora sebességet lehet velük elérni, de vigyázni kell, nehogy kicsússzon a lábunk alól az a több 100 lóerő. Szerintem mondanom se kell, hogy ilyenkor animációt nem játszanak le, mert akkor az már legalább 16+-os besorolást hozna a játéknak.
Azért azon csodálkozok, hogy „Paradicsom városban” nincs rendőrség, így maximum a megbélyegzett futamokon kell attól tartani, hogy nem érünk be épségben a célba. A Most Wanted-hoz szokott játékosoknak ez biztosan egy fájó pont, de gondolom, az már nem Burnout lett volna, hanem valami más (Kb. a Hot Pursuit). Az már tényleg elég furcsa, hogy irányítható kocsinak bekerült egy rendőrkocsi.
Party mód is található a játékban, itt különféle játékmódokban lehet összemérni egymás tudását. Elég szórakoztató tud lenni, de hosszú távon elég monoton tud lenni. Ez amúgy az egész játékra is igaz, mert megállás nélkül mindig ugyanazt kell csinálni: mész és kiütöd az ellenfelet, keresel pár táblát és újra. De ez melyik kocsis játékban nincs így? Itt legalább van egy normális, élvezhető szabad kószálás.
A kocsik törésmodellje nem rossz, de sajnos scriptelve van. Nem ütközés közben számítja ki, hogy törik a kocsi, hanem adott ütközésnél adott videót játszik le. Így legalább nem kell az ütközések közbeni laggon aggódni. Az ablak törése, gumi kifordulása is elég jól meg lett oldva. Csak néha előfordulnak olyan bugok, mint az utastérbe csúszott gumiabroncs és hasonlók. Azt nem értem, hogy egy 360 fokos átfordulás után hogy képes kiírna a játék csupán csak annyit, hogy „koccanás”.
Több mint 90 zene található a játékban. A főcímdal Guns ’n Roses: Paradise Citytől kezdve egészen Brahms: Hungarian Dace-éig. Biztos, hogy mindenki megtalálja a saját ízlésének tetsző zeneszámot. Ezért éri meg sok tűzeneszámot betenni egy játékba: Nem lehet azzal gond, hogy valakinek egy előadó se tetszik.
A grafikája nemcsak a 2009-es szinthez képest brutálisan szép, hanem még ma is megállná a helyét. Emellett a gépigény szinte eltörpül, az én alsó-középkategóriás gépemen, FullHD-ban, maximális grafikán fix. 30-35FPS-t produkál. Ez egy kocsis játékban bőven elegendő. A többmonitoros megjelenítést is támogatja a Paradise, de ezt még nem sikerült kipróbálnom. Azért nem ártott volna egy DirectX 11 támogatás, hogy a legnagyobb grafika fanoknak se legyen kivetni valójuk.
A Criterion játéka a valaha volt egyik legjobb PC-re is kiadott arcade autós játék, amivel eddig játszottam. Hibái ellenére is kötelező vétel, ma már 1000 ft környékén is beszerezhető. Ha szereted a kocsis játékokat és nem bírod kivárni a Most Wantedet, akkor vedd meg. Nem fogsz benne csalódni, ezt garantálom.
Értékelés:
Grafika: 9/10
Hang: 10/10
Játékélmény: 9/10
Szavatosság: 8/10
Összességében: 90%
Értékelés:
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
90%
Összességében:
██████████
90%
Burnout Paradise: The Ultimate Box
Megjelenés: 2009. February 05. (PC)
Műfaj:
Fejlesztő: Criterion Games
Műfaj:
Fejlesztő: Criterion Games
Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Egyébként ahhoz képest, hogy milyen szép, mégsincs orbitális gépigénye. Ez azért elég fontos.
Az irányítást igenis át lehet állítani nyilakra(én úgy játszottam)
A rendőr kocsik azért kerültek be a játékba, mert a Multiplayer egyik játékmódja a Cops 'n Robbers
Illetve ahogy xCube mondta a DirectX 11 később jelent meg mint a játék.
Még annyit felsorolnék negatívumnak, hogy gyorsan váltasz témát. Egyik mondatban még a játékmenetről, másikban meg már a zenékről beszélsz. Ide egy kis átvezető nem ártana.
Hogy jót is mondjak, tetszik a fogalmazásod, jó pörgős, érdekes megéri tovább olvasni😃
Én erre a tesztre adok egy Erős 4*
Ha következő tesztedben utánanézel a háttérinfóknak simán menni fog rá az 5* !
Nem tudtam ,hogy hamarabb jött ki a játék, mint a Win7, csak az év azonos volt. Így viszont a grafika 10/10
Amibe viszont mindenképpen belekötök:
"Azért nem ártott volna egy DirectX 11 támogatás, hogy a legnagyobb grafika fanoknak se legyen kivetni valójuk."
A játék megjelenésekor még nem is létezett DirectX 11 -es hardver, sőt Windows 7 sem, ami egyáltalán támogatta volna. Több mint fél évvel később jelentek meg ezek a piacon.