Uralkodás a káoszon
2002.július.3. A Blizzard Entertainment kiadja, az akkor nagysikerű Warcraft: Orcs & human folytatását a Warcraft III: Reign of Chaos-t. Sokak nem is vártak rosszat a Blizzard-tól, de most lássuk hova is jutottak a Reign of Chaos-al. Vajon megtörik a siker?! Ez a tesztből kiderül.
Kezdetek kezdete:
Mint már említettem, a Blizzard 2002 júliusában piacra dobta sokak álltal nagy sikernek ígért
Warcraft sorozat következő utódját, a Warcraft III: Reign of Chaos-t. Az elődjét, az Orcs &
Human-t is nagy siker örvendezte, mivel az volt a C&C sorozat mellet ami nagyon népszerűvé
tette az RTS játékokat.
A Blizzard akkor úgy gondolta, nem érdemes ennyinél megállni, így tervbe vettek egy újított
változatú játékot és így teremtődött meg a Reign of Chaos. Igazából a brilliáns elme, aki tervezte
a játékot az nem más volt mint Rob Pardo.
Rob sok nemes játéknak adott életet, kezdve a Warcraft sorozattal a Starcraft Blood Waron át a
Diabló 2-ig mindet ő tervezte. Ezen kívül a harcos játékok között is taroltak a gyártói játékai, mint
PL a Martal Kompat.(2011.év harcos játéka a Mortal Kombat lett)
Visszatérve a tesztalanyunkhoz, nézzük mit is rejt a lepel alatt a Reign of Chaos....
Kezdjük a külső optikával, vagy is a menüvel:
A menűt kegyetlen jól eltalálták. A láncemelős menütovábbítás kegyetlen jó, mondjuk a
betüstílus-t írhatták volna egyedire, de így is tökéletes. A háttérben ahogy hullanak a zöld
meteorok(amik igazából Infernál-ok, csak meteor formában) meg az elhullot
pajzsok,kardok,bárdok és a főzászló látványa már a játék megkezdése elött hatalmas
játékkedvet add.
Játékmenet és maga a játék...
A játék célja az hogy minél elöbb felülkerekedj az ellenfeleden, és elintézd őt. De azt hogy elérd
sok fejlődésre van süksége az embernek. És itt szeretnék rátérni az orcs & human utáni újítáokra,
melyet a Reign of Chaos-ba behoztak.
Mint azt tudjátok és már a név is mutatja, az orcs & human-ban csak 2 faj volt (orc és
human(ember) ) de a Reign of Chaosba a fejlesztők beletettek + 2 fajt. (az Undead (élőhalottak-
at) és a Night Elf (Éselfek-et). Ennek az újításnak köszönhetően, sokkal nagyobb lett a választási
lehetőség és ezzel egyvonalban növelve a játékkedvet.
És ha már növelték a fajok számát, akkor növelték a harcosok/szörnyek/épületek és főhősök
számát is.
És mi van a campaign-el?! A Campaign maradt a régi, kiegészítve a 2 új faj campaign-el.
És itt szeretném kiemelni azt a nagyszerű dolgot, amit én nagyon szívlelek a campaign részben.
Itt nem úgy van a játék mint Pl: C&C Red Alert 2-ben, hogy választhatsz melyik küldetéssorozatot
viszed vagy a "szövetségeseit vagy a szovjetekét". Itt a Reign of Chaos-ban egyik fajjal
elkezdjük, és addig nem is mehetünk tovább míg nem végzünk vele.
Sokan kritizálták ezt a módszert, de be kell látni így hozza meg a hangulatot a további fajok
küldetésére a játék.
És hogy ne legyen túl egyszerű a Campaign, a Blizzard tervezői a megszokott Easy fokozatot
kihagyták, és csak Normal meg Hard fokozat van. Úgy hogy gyenge, alap játékosoknak nem is
nagyon ajánlott mert hamar megérzik a fokozat erejét.
A Single Player modban minden részletes dolgot be tudunk állítani. Kezdve a pályával. A
pályaválasztásnál, nincs hiány pályákból, mivel több mint 40 pálya vár ránk kezdve a
2személyestől, a 12 személyes pályákig.
A nehézségi szint az ugyan olyan mint minden játéknál. Van Easy/Normal és Hard fokozat. De
érdemes tudni, hogy ahogy növelitek a fokozatot, annál inkább csal a játék. Ezeket a csalásokat
úgy értem (sajnálom hogy ezt kell mondanom mert ez nagyon elrontja a Single Playert) hogy a
computer ellenfelünk parasztjai/aranygyüjtői nem a megszokott 10-el szednek ha nem 20-al. Ezt
ha nem hiszitek, nézzétek meg egyszer visszajátszásban, én is itt vettem észre. ezt én kegyetlen
rossz döntésnek érzem, hogy így csökkentsék a human játékos esélyét, de így is verhető az
ellenfél még Hard fokozaton is.
Visszatérve a Single Player indításához.... A pályák és fokozatok mellet még belehet állítani azt is
hogy a computer velünk legyen vagy ellenünk. Ezen kívül még extra dolgokat (melyet szerintem
a Single Player-ből kihagyhattak volna) mint pl a néző helyet. Vagy is azt, hogy bejöhetnek nézni
meccset, de nem irányíthatnak senkit. És ez a Single Player-nél kicsit értelmetlen, mivel itt a
computeren kívül nincs senki. De ez lanon vagy Battleneten teljesen kihasználható.
Maga a játék bemutatása után, térjünk rá a grafikai dolgokra....
A játék grafikája 2002-höz képest nagyon szép.
1280x1024-es felbontásban minden High beállításon, így teljes a gyönyör. De kisebb
felbontásnál, ugyan ilyen High beállításnál szinte ugyan ilyen a grafika. A grafikát igazából 1
valami rontja el, és az a szörnyek/emberek karaktere. Tudom, hogy 2002-es játékról van szó és
ezért el kellene nézni ezt, de ezt a szép grafikát néhány szörny ronda megrajzolásával keverni
eléggé leminősíti a grafikát. A szörnyek körvonala szinte kockás, ez látható is az arcnézőben lent
középen az opvális nézőkében. De hogy mondjak pozitívumokat is, a házakat elégszépen
megcisnálták ,meg a tájelemeket is.
Rátérve a Bugokra....
A játékban elég kevés bug található, néhol észleltem összeolvadó szörnyeket, meg hogy később
érzékelte a hidat a lába a szörnynek és így a hídban ment a szörny. De ezeken kívül nem volt
nagyon bug. Ami elég szép, mivel sok mai játék tele van buggal. (És itt említeném meg FreddyD
kedvenc játékát, A Mesterlövész-t)
Hangok élménye a játékban:
A hangokat nagyon jól eltalálták. A szörnyek hangja igazán tükrözi a külselyüket. A
katonák/házak hangját is szépen megoldották, főleg a Night Elf házaknál, mivel ott a HunterHall
és az életadó házon kívül mindegyik él és beszél. A térhatást annyíra nem erőltették a Warcraft
fejlesztői, de így is remek munkát végeztek vele.
Ami a lelket adja egy játéknak, a játékélmény:
Ide röviden le tudnám írni, hogy miylen is maga a játék élménye, de hát akkor túl rövid lennék.
Ezért hosszan próbálom kinyílvánítani azt hogy a játékélmény tökéletes! Egy rossz szó sem lehet
arra, hogy unalmas lenne vagy monoton. A Reign of Chaos mindig rejt valami újat, és így hozza
meg az izgalmat.
És most az összegzés:
A játékban lévő néhány hibát eltekintve, egy nagyon kíváló RTS játék. A játékélmény teljesen
tökéletes, a grafikában van néhány hiba, de azokon kívül szép. A hangok átjárása is megadja a
hangulatot ami kell, de a kezdőhangulatot a menű adja meg.
Úgyhogy én így pontozom a Warcraft III: Reign of Chaos-t:
Grafika: 8
Hang: 9
Játékélmény: 10
Összességében: 9
Köszönöm az olvasást és a figyelmet. Első tesztem volt, és remélem tetszett!
Folytatás hamarosan következik.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Blizzard Entertainment
Elijeszted a játékosokat? 😆
Hát a campaign-tól csak azokat, akik szeretnek könnyü játékmódot menni 😃
Elijeszted a játékosokat? 😆