Made Man - Vár a maffia
A Made Man egy 2006-os TPS műfajü játék amit, a SilverbackStudios fejlesztett és az Aspyr adott ki.
Sziasztok! Második tesztemben egy 2006-os évjáratú TPS játékot szeretnék bemutatni, ami a Made Man névre hallgat. Vágjunk is bele!
Röviden a Játékról
A Made Man fejlesztését a SilverBack Studios végezte, míg a kiadásért az Aspyr volt a felelős. A játék Playstation 2-re is megjelent, de ott a kiadást a Mastertronic végezte. A Made Man 2006. november 6-án jelent meg Európában rá egy évvel pedig Amerikában. A játék rossz értékeléseket kapott és a kasszáknál se teljesített jól, lássuk miért!
A Történetről röviden
A Made Man története Joel Verola vietnámi veteránról szól, aki a háborúban megmenti az olasz maffia vezérének jobb kezét. A háború után mikor Joel hazatér New York-ba a Don ajánlatot tesz neki, amit rögtön el is fogad. Így tehát Joel-t befogadja a Franzone család, Joel pedig úgy dönt, hogy itt fog karriert felépíteni. Főhősünket ezután rakparti lövöldéshez, temetői leszámoláshoz és utcai harcokhoz küldi a Don, mert egyetlen célja az, hogy leszámoljon a Kínai családdal kiknek a vezetője a gyönyörű Jade Li.
A Játékmenet
Ahogy korábban már leírtam a Made Man TPS műfajú ezért a főhősünket külső nézetből láthatjuk. A Játék sok korábbi ismert címekből vett át ötleteket például az időlassítást a Max Payne-ből és az úgynevezett „Kép a képben” funkciót a XIII-ból. Viszont ezek az ötletek jól állnak a játékhoz csak a megvalósítás lett gyenge. De kárpótol minket az igazi maffia feeling, amikor háztetőkön ugrálva üldözzük a célpontot vagy kihalt sikátorban osztjuk a fejlövéseket de, idesorolnám az izgalmas rakparti lövöldözéseket is. A Küldetések, amiket kapunk sajnos mindig ugyanaz: üldözd, vagy öld meg, ami egy idő után monoton és unalmas lesz. Viszont a helyszínek változatosak az egyik pillanatban még a sikátorban vagy, a másik pillanatban meg Vietnámban a tüzérség tüze alatt. A játék sokszor visszamegy a múltba, a háborús időkbe mert, ahogy haladunk előre a történettel úgy tudunk meg többet arról a bizonyos személyről, akit megmentettünk. Egy kicsit szót ejtenék még a fedezékrendszerről, ami viszont egy plusz pont a játékba, mert a fedezékbe bújás nagyon jó lett, egy rakparti csetepaténál ha azt érezzük hogy szétlövik a fedezéket a játék automatikusan megkeresi a legközelebbi fedezéket és a főhősünk oda bukfencezik.
Grafika
A grafika sajnos nem a legszebb igen 2006-ot írunk, de azért tényleg lehetett volna jobb is. Én a vietnámi pályákon vettem észre jobban hogy a növényzet és a fák nagyon pixelesek. Ugyanez elmondható a városi helyszíneken is, távolról szép a rakparton a víz csillog meg minden, de közelről nézve a dolgokat már nem olyan gyönyörű.
Zene/Hangok
A fegyverek hangja tűrhető sőt, néhány fegyver nagyon is szépen szól. A zenei rész is elfogadható a fejlesztők próbáltak minél maffiásabb zenéket szerezni, viszont az nagy kár hogy a játékban mindössze 5 darab zeneszám van, azért lehetett volna több is. A szinkronhang én szerintem borzalmas lett a színészek bele se élik magukat a szerepbe ez sokat ront a játékélményen.
Végszó
A Made Man egy gyenge/közepes lövölde, amiben próbáltak egy jó sztorit összehozni jó játékmenetel és többszöri végigjátszással. Az én véleményem az, hogy egyszer végigjátszható és tökéletes egy kis kikapcsolódáshoz is, de többre nem érdemes, mert a monoton játékmenet és a gyenge szinkron mind elrontja azt.
Köszönöm, hogy elolvastad a második tesztemet. Várom az építő jellegű kritikákat, hogy a következő tesztem még jobb legyen.
Régen nagyon szerettem ezt a játékot, de nemrég újra elővettem és hát eléggé gyengusz a játék 😃
A zenék tényleg egész jók benne, csak túlzásba nem vitték a mennyiséget........