Menu
Sonymeans
Szint 30
Sonymeans avatar
((Sony))
21 éves, férfi
Magyarország
Offline, itt járt 15 napja
8 éve tag
Egyedül a rengetegben - ReCore
Írta: Sonymeans, 2018. július 18., játékteszt
Játék: ReCore (Xbox One)

Önként jelentkeztél egy új élet reményében. Ez az új világ azonban pusztulást, és gépek uralkodását hozta. Későn ébredtél, hiba csúszott a tervbe, de itt vagy, élsz egy kietlen sivár bolygón, hol a szem ellát csak pusztaság van. Mit teszel? Joule Adams útra kell robotkutyusával és válaszok után ered. Ez a ReCore... a Microsoft 2016-os exkluzív címe.

A Metroid Prime sorozat alkotói ezúttal egy vadonatúj Platformer játékkal rukkoltak elő a ReCore képében, A Microsoft exkluzív program sok csúszás után 2016-ban végül megjelent, tavaly pedig egy Definitve Kiadás is napvilágot látott. Egy alapjaiban tökéletes koncepció valósult meg, ami ezúttal tényleg nem csak a minőségen, hanem a mennyiségen is múlott. De miért is lett ennyire elfeledett példány eme program? Nos kezdjük az elején…

Új világ nyomában

A ReCore 2014-es bejelentése egy valóban pozitív pont volt a Microsoft E3-as előadásán. Egy teljesen új IP, remek koncepcióval, és egy olyan fejlesztővel a fedélzeten mint Keiji Inafune, a Metroid Prime és a Megamen játékok tervezője. Az első előzetes baromi ígéretes volt, egy egészen friss és üde program körvonalazódása látszódott. Majd a játék 2016 szeptemberében befutott és nem okozott átütő sikert, sőt, a kritika keményen adta a ReCore-nak az ívet. Technikai téren a ReCore egy katasztrófa volt, melynek legtöbb hibájára a gyógyír csak tavaly érkezett meg egy újra kiadással. A játék körül azonban már egészen hamar borús felhők gyülekeztek, kezdve azzal, hogy a program nyomott áron jelent meg, és az MS már elég hamar kikerülte a AAA jelzőt a programnál. Nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy a ReCore volt az első Xbox Play Anywhere program. Ami röviden annyit jelent hogy ha megvan konzolon akkor Win 10-en is birtokoljuk a játékot. Egy 180 fokos fordulat kezdődött a MS-nél, A ReCore-nál tűntek el teljesen az Xbox Only exklúzív címek. Aminek hatását ma is érzi minden Xbox tulaj.

"Ég a napmelegtől a kopár szik sarja.."

Későn ébredtél…

A ReCore története egy utópisztikus kolónián, a Far Eden bolygón játszódik. Főhősünk Joule Adams önkéntes jelentkező volt a föld expedíciós missziójára. A küldetés célja kideríteni, hogy a robotokkal benépesített bolygó hosszú évek után hogyan képes működni, és a cél, minthogy a robotok és az emberek képesek-e hosszú távon együtt élni sikeres-e. Így tehát a jelentkezők, köztük Joule is hibernációt kap. Azonban hiba csúszik a tervbe, Joule későn ébred, és ha ez nem lenne elég, amint ki lép a Crypto Pad-ból, meglátja a kietlen, sivataggal teli Far Eden bolygót, hol élet jele egyenlő a nullával, de egy rádiójel talán még segíthet túlélőket találni e kietlen vidéken. Joule tehát kis robotjával Mack-el útra indul, hogy válaszokat kapjon a Far Eden-en történt esetről. Kalandja során számos új barátság köttetik meg. Új túlélőkkel találkozunk, új robotok csatlakoznak hozzánk, és számos rejtély megoldására kerül sor. A ReCore történeti háttere eszméletlenül jól fel lett építve, Mass Effect szintű háttértörténet van a program mögött, számos cetlit, audio log-ot és lapokat találunk, amik részletesen beszámolnak arról az időről amikor még mélyen aludtunk. A ReCore története alapvetően jó, nem ez a legnagyobb negatív pontja a címnek. Hiába jó a körítés, ha ez egy monoton játékmenet köré van felépítve, de erről majd később.

Csillog mint Salamon.....

Veszélyesen élni

A ReCore egy akció kaland platformer elemekkel felruházva. Le sem tagadhatná Megamen-es, és Metroid Prime-os gyökereit. Joule-t TPS nézetben irányítjuk. Mozogni vele nem nagy nehézség, lábára szerelt rakétáival pedig siklani is lehet a felszínen. Far Eden a valódi pusztaság, egy hatalmas sivatagot kell elképzelni egy-két helyen nagyobb komplexummal, hegyekkel, és rengeteg földalatti járattal, játékos nyelven: Dungeon-el. Az igazat megvallva ez utóbbi adja a játék fő gerincét. A felfedezés hamar kifullad, és felváltja a klasszikus MMO-s Dungeon tisztogatás, ami megvan spékelve egy-két helyen logikai feladványokkal és időre teljesítendő feladatokkal. Ezekből létezik fő és mellék vonal egyaránt. A program első órája a játékmechanikai megismerésére irányul, ami komolyan szólva, nevetségesen egyszerű, ugyanez igaz a ReCore harcrendszerére is. Joule fegyvere 4 fajta üzemmódban működik, színei szerint, fehér, kék, sárga és vörös. Ezek Joule fegyverihez modulként csatlakoznak, az ellenfelek típusai is ezen szisztéma szerint tagozódnak. Értelemszerűen a vörös színű ellenfélbe a vörös modulú lövedék sebez a legtöbbet. A modulokat a játék elég hamar feloldja, nem ez fogja képezni a program legnagyobb kihívásait. Ugyanis kihívás nem annyira lesz a játékban. Talán az időre teljesítendő feladatok fognak okozni kisebb fejfájást, de ezen kívül nem nagyon. A felfedező játékmenetet felfrissíti a ReCore egyik nagy újítása, amivel magát a programot is promózták, egyszóval, a robotok. Joule társa a program elején Mack lesz, egy szeretni való kutyarobot. Azonban nem ő lesz az egyetlen társunk, kalandunk során. A történetben előre haladva új robotokat kapunk, de a világban szétszórt ládákkal és ellenfelek legyőzésével akár egy kompletten új társat is építhetünk. Robotjaink különböző alkotó elemekből épülnek fel, e részeket fejleszthetjük vagy akár ki is cserélhetjük, ezekkel elég mókás darabokat tudunk kreálni, de a kreativitás itt nem áll meg, minden robotnak van egy különleges támadása és képessége. Ez lehet egy eddig nem használható felület megmászása a nagy sivatagban, vagy egy kritikus sebzés a szívósabb ellenfelekbe. Egyértelműen látszik, hogy a robotok kidolgozása és fejlesztése kapta a legnagyobb figyelmet a fejlesztés során, mert az igazat megvallva, ez a legkidolgozottabb feature a játékban. Társaink ezen felül tudnak kutakodni is, a nagy sivatagban adhatunk neki parancsot egy adott terület átvizsgálásához, ilyenkor útra indul, és ha talál valamit, kiássa nekünk, ez lehet alkatrész, gömb vagy, és ami nálam a legtöbbször előfordult, szunnyadó gépszörnyek. Ahogy korábban volt szó róla, a fő szálon kívül vannak mellékküldetések is. Mivel a játék zárt zónákra osztódik, a zónák megnyitásához egy adott számú kristálygömb szükséges. A kristálygömb egy fontos elem, nem csak a program történetében, hanem játékmenetében is. Ugyanis ezekkel a kristályokkal tusunk előre haladni, új helyeket felfedezni, és persze karakterfejlesztés terén sem utolsó ennek megléte. Felfedezésünk során gyakran eltévedhetünk, ezért kapunk egy frappáns térképet is a menüben is. Amiket itt felsoroltam, körülbelül ennyit takar a játékmenet, menj oda, hozd el ezt, mászd meg azt, pucold ki ezt az alagutat, ásd ki azt és folytathatnám. Borzasztóan repetitív a játékmenet, és a történet során egyszer sem hajlandó meg újulni. Az ember hamar megunja ezt az egészet, és bizony én is sokáig hanyagoltam a ReCore-t.

A húzós helyzetek egyike

A pusztaság gyönyöre…

Elérkeztünk egy kritikus ponthoz, a program technikai oldalára. Ami finoman szólva is: pocsék. De komolyan, valami elképesztő mire képes a program. Szerintem ez a legrosszabb Xbox exkluzív cím technikai oldalról. Kezdjük azzal, hogy a töltési ideje a GTA V-el vetekszik, 7 percig töltött a játék, egy akkora zónát, mint a GTA III-as Portland. Ahol ráadásul volt egy csomó NPC is, itt meg egy nagy pusztaság, nulla dinamikával. De oké túltettem magam ezen, és nem is tekinthető a legnagyobb gondnak. A ReCore igazi baja, hogy durván bug-os. Skyrim-et megirigyelő dolgok történnek a Far Eden bolygón. Beleolvadunk a sziklába, robotunk egyszer csak fogja magát és Lajka kutyát megirigyelve föld körüli pályára áll, időre menő küldetéseknél az időmérő lefagy, töltés közben be crashel, ellenfelünk Son Guko-t játszva a föld alá dob minket és hasonló jóságok. Viszont ami engem igazán zavart, és én a mai napig ezt tartom a ReCore legnagyobb negatívumának, hogy nagyon színtelen. A Játék világa a narancs és a fekete 50 árnyalata. Az alagutaknál lesz csupán egy kis felüdülés színek terén, de ezt leszámítva egysíkú, és baromira rosszul áll neki. Nyílván nem egy Vice City-s neonfényes parádét várok, de nem is ennyire sivár megvalósítást. És ha ez nem lenne elég, A ReCore alatt a Unity engine ketyeg. Az egyik legidiótább döntés volt az Armature és a Comcept részéről. A Unity számos helyen elvérzik, a zónákra való osztás, a hosszú töltés és problémás optimalizáció mind betudható a Unity jellegzetes ismérveinek.

Van ahol viszont szép is tud lenni a látvány

Síri csend honol végig

Hogy pozitívat is mondjak a ReCore-ról. Zeneileg tökéletes darab. A program muzsikáit Chad Seiter komponálta, aki valóban Pazar munkát végzett. A zenei betétek tökéletesen passzolnak a hangulathoz, remekül visszaadja a kietlen, sivár vidéket. A ritmusváltás is remekül működik, a harc szekcióknál pörgős darabok dominálnak, míg a szívósabb ellenfeleknél komolyabbra vált a program. A zenei terület az, ahol a ReCore remekel, ez nem tagadás. Ajánlom mindenkinek a program OST-jét, izgalmas darab, mindenki talál magának kedvére valót.

Újrázás

2017-ben a ReCore másodjára is bepróbálkozott. A Definitve Edition új zónákat, új robotot, HDR és natív 4K támogatással érkezett. Ezen felül pedig a játék minden területén fontos foltozásokkal is előrukkolt. A töltési idő drasztikusan lecsökkent, számos Game breaking bug javításra került, és úgy összességében egy sokkal stabilabb produktumot faragtak a ReCore-ból. A szomorú ebben csak az, hogy simán lehetett volna csúsztatni a megjelenést, hiszen ebből is látszik, hogy rengeteget javulhatott volna a megjelenésre a program.

Szóval.. ReCore. Igazán nagy bajban voltam ezzel a játékkal. Régen volt már olyan program, amit egyszerűen nem voltam képes 1-2 óra játék után újra elővenni másnap. A monotonitás és a számos technikai probléma előre megbélyegezte a ReCore sorsát. Azonban úgy tűnik, úton van a folytatás, és bizony már Unreal 4 fog alatta ketyegni. Mindenesetre bizakodó vagyok. A ReCore nem egy borzasztóan rossz játék, egy erős közepes, ami nagyot álmodott és remek ötletekkel rukkolt elő, bizony nem az ötletei miatt bukott el, hanem ahogyan az ötleteit tálalta. Én azért arra bíztatok mindenkit, próbálja ki a ReCore-t. A műfaj kedvelői szeretni fogják, és az ára sem olyan vészes már. Egy próbát megér.

Köszönöm, hogy elolvastad a tesztemet. További szép nyarat kívánok minden Gépigény tagnak!

Sonymeans voltam

    Pozitívumok:
  • Szerethető főhős
  • Háttértörténet
  • Pofás platformer részek
  • A robotok zseniálisak
  • Érdekes történet....
    Negatívumok:
  • ...Ami aztán teljesen belefullad a monotonitásba
  • Nagyon gyenge technikai megvalósítás
  • Színtelen világ
  • Repetitív

A ReCore ékes példája egy olyan címnek, hol a koncepció, a világ és a mondanivalója tökéletes, de mindez a megvalósításon elbukik. Egy közepes platformer, mely nem fogja megreformálni a műfajt, de erősíteni fogja azt. A műfaj kedvelőinek erősen ajánlott kipróbálni, de akár annak is javasolni tudom, aki csupán csak pár órára akar kikapcsolódni.. a ReCore erre tökéletes.

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 2
Tyrion Lannister avatar
72 napja | 2018. 08. 04. 22:28:24
#
Ismételten remek teszt, örülök, hogy azért vissza-visszatérsz az íráshoz. :)
Sonymeans avatar
71 napja | 2018. 08. 05. 14:54:18
#
@Tyrion Lannister: Köszönöm szépen! :D Igen, de valószínűleg változtatni fogok ezen, rengeteg remek alannyal volt szerencsém az elmúlt hónapokban, ha az összesről nem is, de 2-3 játékról azért szeretnék megvalósítani egy cikket. Hogy aztán összejön-e... az már a jövő kérdése :D
Értékelések
Összes átlaga:
██████████
10
5 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Lite versions: