Colin McRae Rally 2.0 teszt
A játékot Colin McRae (1968-2007) tiszteletére nevezték el, aki 1995-ben rali világbajnok lett. A Colin McRae Rally sorozat második játéka, ami 2000. decemberében jelent meg. Abban az időben ez volt a legjobb grafikával és játékélménnyel rendelkező rali szimulátor.
Fejlesztő: Codemasters
Kiadó: Codemaster
Műfaj: Szimulátor
Platformok: Windows, PlayStation, GBA (Game Boy Advance)
A Menü
A menü sokoldalú, igen ötletes kivitelezést kapott az előző részhez képest.
Rally
- Championship (Bajnokságot indíthatunk könnyű, közepes és nehéz szinten)
- Single Rally (Egy ország ralis szakasza)
- Single Stage (Egy szakaszból álló rali pálya)
- Time Tiral (Időmérős futam)
- Challenge (Kihívás, amikor egy ellenféllel versenyezhetünk összesen 5 pályán)
Arcade
- Championship (Körversenyes bajnokág)
- Single Race (Gyorsfutam)
- Time Tiral (Időfutam)
Network
Internetes (Online) játéklehetőség
Options
Grafikai, hang és nyelvbeállításokat tudjuk megnézni, emellett billentyű állításokra is van lehetőségünk, megnézhetjük a rekordjainkat és állíthatunk be csalásokat is a játékban.
Credits
A játék készítőinek a stáblistája.
Drivers
Sofőr profilt hozhatunk létre.
Quit
Kilépés a játékból.
Játékmódok (Rally)
A játék kezdete előtt (hangsúlyozom, csak akkor, ha végigvittük a legnehezebb szinten a bajnokságot) 14 autóból, 84 pályából, 3 nehézségi szintből és 3 időjárási tényezőkből válogathatunk. A rali előtt még van 60 percünk, hogy beállítsuk az autónkat, hogy milyen legyen a váltó, gumi, kormány-holtjáték, fékek, lengéscsillapító és differenciálmű. A cél az, hogy minél gyorsabban érjünk be a célba, minden más versenyzőt a hátunk mögött hagyva. A játék során célszerű az autónkra vigyázni, mert nagyon hamar összetörhetjük, amivel kockáztatjuk a futam győzelmünket.
Többjátékos mód
A játék kapott osztott képernyős játéklehetőséget (ami igen ritka volt a 2000-es években a számítógépes játékok terén), de összesen 4 személy játszhatott időfutamokat egymás ellen.
Arcade mód (Körverseny)
3 választási lehetőségünk van, mielőtt elkezdjük a körversenyt. Van bajnokság, egyszeri futam és időfutam. Ha végigvisszük a bajnokságot a legnehezebb szinten, akkor 14 autóból és 8 pályából választhatunk.
Kameraállások
Összesen 6 db kameraállás van. (2 db hátsó kameraállás, amit a szünet menüben testre is szabhatunk, lökhárító, motorháztető, hátsó spoiler és ami a legfontosabb, a belső kormány nézet.) A 2000-es években nem sok játék büszkélkedhetett a belső kameranézettel, hiszen ez még forradalmi újításnak számított, amit igaz elkezdtek, de még nagyon sokat kellett finomítani rajta, hogy igazán jó legyen. Egy kis negatívum a részemről: a belső nézetbe a kormánynak kb. az ¼-e látszódik, de nem is ez a gond, illetve nem is gond, lehet, hogy csak nekem tűnt fel elsőnek az, hogy a műszerfalon lévő műszerek csak vannak, és nem mozognak, de igazából ezt csak megemlítettem, és az értékelésnél semmit se fog befolyásolni.
Törésmodell
Az autónkat ripityára törhetjük, ha nem figyelünk oda egy éles és beláthatatlan kanyarban. A játék készítői remekül megcsinálták a töréseket, behorpad a kaszni, kitörik az ablak, leszakadnak az autó egyes elemei (motorháztető, első, hátsó lökhárító és spoiler) lötyögni kezdenek a kerekek, ha az autó elejét törjük meg, lassabban gyorsulunk, és a végsebességünk is a felére csökken.
Grafika
A grafikáról nem szeretnék sokat írni. Egyszerűen remek. Az első Colin McRae Rally 1998-ban debütált, és a 2 év alatt óriási változásokon ment keresztül. Az autók és a pályák nagyon szépen ki lettek dolgozva, legyen az porfelhő, esetleg vízen átkelés, vagy vihar, minden effektet remekül eltaláltak. (Leszögezném, hogy 2015-ös szemszögből mondom ezt, hogy ennyire szép a grafika, de meg kell hagyni, hogy még a mai napig megállja a helyét, ez az egyszerű, de nagyszerű grafikai megoldás). De sajnos még ebben is lehet hibát találni, és az a környezet. A fákra és a bokrokra már nem fektettek akkora hangsúlyt, mint a pályákra vagy a járművekre, ugyanez elmondható az égboltról is.
Hangok
Kifejezetten jók és élethűek a játékban a hangeffektek. Az autóknak remek hangjuk van, csak úgy, mint Nicky Gristnek, aki ténylegesen McRaenek volt a navigátora 1997 és 2006 között. Kifejezettem pozitívum, hogy körverseny módban, a verseny alatt zene szól, ami arra ösztönöz, hogy rálépj a pedálra és nyerd meg a versenyt.
Autók
Alap autók:
- Seat Cordoba
- Toyota Corrola
- Mitsubishi Lancer Evo VI
- Peugeot 206
- Subaru Impreza
- Ford Focus WRC
Bónusz autók:
- Peugeot 205 Turbo T16
- MG Metro 6R4
- Lancia Delta Integrale
- Mini Cooper S
- Lancia Stratos
- Ford Sierra Cosworth
- Ford Escort MK I
- Ford Racing Puma
Pályák
Rally:
- Finnország
- Görögország
- Franciaország
- Svédország
- Ausztrália
- Kenya
- Olaszország
- Egyesült Királyság
Arcade:
- Olaszország
- Görögország
- Svédország
- Ausztrália
- Finnország
- Franciaország
- Kenya
- Egyesült Királyság
Összességében
A Colin McRae Rally sorozat igen kiemelkedő ékköve a Codemastersnek, ami érthető, hisz az évek során rengeteg jó játékot dobott a piacra. A Colin McRae Rally 2.0 a 2000-es év sikerjátéka, hisz alacsony gépigénnyel rendelkezik, osztott képernyős (haveri) játéklehetőséget kínál a WRC kedvelői számára, és akár 2015-ben is nosztalgikus élményeket tud szerezni szinte mindenkinek. Én az első gépemet amikor megkaptam, pont 2000 végén, járt hozzá ez a rally szimulátor. Sose akartam felállni a gép elől annyira lekötött, egyszerűen gyerekszemmel hibátlannak tartottam ezt a játékot, óriási élmények fűznek hozzá (pl. amikor tesóm hívott ki egy rallyra, hogy este melyik mesét nézzük a TV-ben, az felbecsülhetetlen), így mai szemmel vizsgálva se rossz játék, sőt grafikailag lehet nincs már ott, mint a modernebb társai, de játékélményileg (nálam persze) mindent visz. Mindenkinek ajánlom, aki kipróbálta már a DiRT szériát, mert ebbe se fog csalódni. Próbáljátok ki, nem fogtok benne csalódni. Köszönöm, hogy elolvastátok a tesztemet, további kellemes napot kívánok mindenkinek!
- Pozitívumok:
- Grafika
- Játékélmény
- Sok pálya és jármű
- Van benne kihívás
- Negatívumok:
- Bugok
- Környezet apró elhanyagolása
Műfaj: ,
Fejlesztő: Codemasters
Én annak idején nagyon sokat toltam haverokkal!!
Emlékszem anak idején 566-os Celeronnal toltam 256 MB rammal és a nagy reményekkel beharangozott S3 Savage 2000 vga-val ami egy nagy csalódás volt 😃 Sajnos 2-re kellet levenni az elláthatóságot 😃 De amint egy Inno3D GEforce 2 Ti került a helyére már repült is full grafikán 😃
Illetve egy valami még eszembe jutott a teszt olvasása közben. Írtad, hogy a 2000-es évek elején még nagyon ritka volt az osztott képernyős többjátékos mód. Ezt sem alátámasztani, sem megcáfolni nem tudom és nem is akarom. De! Azért elég érdekes, hogy ma már szinte egy PC-s játékban sincsenek ilyen játékmódok, amit én személy szerint kicsit sajnálok. Megvolt annak is a hangulata.
Valamikor úgy 2001 elején játszhattam vele először az akkori gépemmel
(AMD Duron 750 cpu / TNT2 M64 16 MB vga / 64MB RAM / WINME) és jó volt! 😀
Jó teszt !
Pl ezekről a bónusz autókról.
Viszont azzal az állításoddal, hogy a kormánynézet nem igen volt elterjedve, nem értek egyet. Sőt, több olyan játék is volt, ahol csak belső nézet volt elérhető. (Test Drive 1-3, Indianapolis 500, Grand Prix) meg még ezeken kívül nagyon sok játékban volt választható.