Verseny a kis ház körül
Átmenet az árkád és a szimuláció között, sok Ford típusú autóval és némi jókedvvel!
Ahogy a névből is sejthetjük, a játék a leghíresebb német autómárka csodáinak és bájainak, egyéb generációját vonultatja fel. Megpróbálva elvarázsolni ezzel, az igen csak vérben forgó szemű lehetetlent kérő játékosokat! A karrier módban előrehaladva, illetve egyéb feladatokat teljesítve egyre gyorsabb és híresebb autóknak, a kényelmes ülésüknek a huzatát melegíthetjük a fenekünkkel, miközben kétszázzal süvítve daráljuk le az összes őszi s száraz falevelet, szomorkodva, hogy már megint mily gyorsan eltelt a Nyár! 2005-ben eljött a Ford Racing 3 (gyorsan még az NFS MW előtt), hogy bizonyítani próbáljon autóival és játékmenetével, így hát mi kezünkbe kaphattuk szép tokjával együtt, hogy aztán a meghajtó forrószeleibe vehesse következő áldozatát!
ALKALMI JÁTÉKOS VAGYOK!
A menüben legfelül választható Quick Race mód, ami mindig véletlen döntése a játéknak, hogy milyen pályát kapjunk, milyen autóval. Feltéve ugye, hogy egyáltalán milyen pálya vagy autó érhető már el a híres profil nevünk alatt. Bármikor beugorhatunk az Options menüpontba is, itt lehet állítani, hogy a játék automatikusan mentsen-e, szeretnél-e váltogatni vezetés közben, milyen mértékegységben mutassa a sebességed a játék, km/ó-ban vagy inkább mérföld/ó-ban, az autók irányításának billentyűzet kiosztását is meg lehet akár változtatni, azt még nem említettem, hogy felbontást és egy-két egyéb grafikai dolgot is lehet állítani, de csak a játékon kívül! A lényeg, ha már kiéltük magunkat a beállítások rejtelmeiben és egy gyors menetet is lenyomtunk, ideje lenne lassan már, valami komolyabb és kifizetődőbb vállalkozásba is belevágni!
MI VISZONT TELI REMÉNYEKKEL ÉRKEZTÜNK!
A játéknak a Single Player menüjén belül is négyfajta menüpont van, de gyorsan rá fogunk jönni, hogy a legfelső a "Ford competition" jelenti az afféle karriermódot. Aztán "Ford Challenge", itt könnyű fokozaton általában elérhetünk egy új autót, közepes fokozaton új színeket is, és "hardon" egy érmét is. Aztán lesz "Ford Collection" amibe belépve 11 típusú verseny közül választhatunk, például klasszikus verseny, kiesős verseny, "boost" ahol körönként kétszer kb. 10 másodperces turbót adhatunk az autónknak. (ez a 11 "versenymód" lesz elosztva a "Ford Challenge" módban az összes autóra) A nehézséget az összes "típusnál" váltogathatjuk, de az ellenfelek és a körök számát is majdnem az összesnél. Megemlíteném még a "Driver Details" menüpontot, ahol a teljesített %-ot írja ki a játék, az egyéb megnyert versenyeknek megfelelően, továbbá megnézhetjük a körrekordjainkat és hogy azokat milyen autóval teljesítettük. Akkor térjünk vissza egy kicsit a "karriermódra", itt nem tudjuk állítani a nehézséget, hanem a játék fokozatosan nehezedik, jó pont lehet viszont az, hogy nem muszáj mindig elsőnek lenni, habár az összesítésben muszáj lesz elsőnek lennünk. Általában többkörös versenyekről lesz szó, négy-öt ellenféllel, különböző, de hasonlóképességű autóik lesznek. Itt megjegyezném, hogy minden sorozatos verseny előtt kiválaszthatjuk a számunkra legszimpatikusabbat, ami már elérhető az adott kategórián belül. Mindjárt kitérek a kategóriákra és az autóknak az egyéb képességeire.
AUTÓKRÓL ÉS KÉPESSÉGEIKRŐL
Először is, összesen ötvenhárom csoda van amit "táncba vihetünk" és ez az összes autó öt kategóriára van osztva! Akkor menjünk szerintem lentről felfelé! Van két autó a "vintage" őskövületű kategóriában, mintha csak a Mafia első részéből csórták volna át a két leglassabb autót. Következő a "Classic" a több tízével ezelőtti autók, az 50-es, 60-as és 70-es évekből, szám szerint tizenöt van belőlük a játékban. Ebből a korból talán a Mustang volt a leghíresebb, van is belőle hat, a különböző évek kiadásai szerint. Következő kategória a "Modern" ebben tizenhárom fajta relatív mostani autó található (igaz a játék is 2005-ös). A legismertebb márka altípus ezek közül a Mondeo és a Focus. Következő a "Performance" ahol szintén "mostani" autók vannak, csak ezek amolyan "bikásabb" autók, szintén van köztük több Mustang is, összesen tizennégy autó van ebben a kategóriában, az utolsó az "OFF-ROAD" itt többnyire terepjárók vannak, de akad egy-két rally autó is, ezekből összesen tizenegy van. Akkor most jöjjenek az autók képességei amik nyolcas skálán vannak behatárolva. Van végsebesség, irányíthatóság, gyorsulás és súly. Többnyire a végsebességen van a legkisebb hangsúly, mert a pályák igen csak rövidek, és színtiszta egyenes is alig-alig fordul elő. Főleg a gyorsabb autók végsebességét konkrétan egyszer sem tudjuk kihasználni, így hát a gyorsulás a sok kanyar után egyértelműen előnyösebb szempont. Aztán az irányítás, az autók irányítása így is úgyis kicsit "érdekes" főleg ha még egy skála szerint is gyengus irányítású autót választunk, akkor aztán imádkozhatunk, mert ha telibe kapunk egy szarvast, az mérgében telibe fogja csinálni az autónkat, és aztán a nincs pénzünk, mert elköltöttük autóillatosítóra, a következő verseny alkalmával legfeljebb egy nagyon olcsó biciklivel indulhatunk ami kattog. Aztán ott van a "súly" annyira nem tartottam lényeges szempontnak, de néha-néha kétségtelenül hasznos lehet fölkenni a falra egy kemény ellenfelet!
LÁTVÁNY, ZENÉK, PÁLYÁK, KEZELHETŐSÉG
Ezzel a bekezdéssel a játék egyik pillanatról a másikra eltűnt és azóta sem találom! Ezek a dolgok a játéknak elég kényes részei. Menjünk akkor már sorjában! A grafika főleg 2005-ös szemmel egyáltalán nem nevezhető annyira rossznak, sőt itt-ott, ha nem is áll lejtőnek, de egész kellemesnek hatott a látvány, máshol meg mintha baltával faragták volna a havat meg a pálmafákat. A hónál tartunk akkor már inkább a Colin első része, vagy a Rally Masters (amik 2000-ben jelentek meg). A zenékből egy vagy talán kettő lesz az egész játék folyamán, de azok is olyanok, amilyenek. Ott vannak a motorhangok, azok sem olyanok amikről egy szakértő meg tudná mondani, hogy melyik típusú autónak a hangját hallja, sőt egy idő után lehet, hogy szükségét fogjuk érezni, hogy lekapcsoljuk a hangfalakat. Jöjjenek a "pályák". Ilyen hosszúságú pályák, mint amik a játékban vannak, szerintem kicsit röhejesek. Átlagban körülbelül 1 perc 20 másodperc alatt teszünk meg egy kört az adott autóval. Tehát itt nem is azzal lenne a baj, ha lenne egy-két rövidebb pálya, hanem azzal, hogy az összes ilyen rövid. A másik dolog ezzel kapcsolatban, hogy elvileg 24 pálya van, de ez becsapós, ugyanis igazából 12 pálya van, a másik 12 ennek csak a fordítottja, megjegyzem hogy a játék havas, pálmafás, őszi és tavaszi pályákon játszódik, és mindegyikre jut hat, de valójában három pálya, egyébként a havas és a pálmafás pályák nekem, kifejezetten nem tetszettek az egész felépítésük miatt. Tehát lehetett volna sokkal több pálya, több helyszínen, és nem is ilyen 1/másfél perces körökkel! Hiányzott a sok pálya, amik fantáziadúsak és jóval hosszabbak lettek volna, csomó más eltérő környezetben. Jöjjön az irányítás. Az autók irányítása úgy ahogy elmegy, de mind szimulátor, mind árkád is lehetne sokkal jobb. Nekem kicsit úgy tűnt mintha az irányítás amolyan árkád és a szimulátor kissé gyenge minőségű keveredése lenne, továbbá a sebességérzettől sem leszünk elájulva, pedig az szerintem alapja egy jó autósjátéknak.
JÖJJÖN A MUSTANG!
Az egy dolog, hogy nem lehet az autókat tuningolni semmilyen módon, meg hogy semmilyen története nincsen, meg, hogy egy autómárkára épül a játék, sőt az is egy dolog, hogy nincsenek benne rendőrök, hiszen ez voltaképpen legális versenyre épülő játék, vagy hogy árkád vagy szimulátor, mind a kettőnek megvan a maga rajongótábora. Vannak dolgok amiket nem feltétlenül, sőt egyáltalán nem mérvadó negatívumként említeni egy adott autós játékban, legalábbis nem olyan mércével, hogy rossz, csak azért mert más célközönséget kíván megcélozni, viszont vannak olyan dolgok is amik alapból hozzátartoznak egy jó játékhoz az adott műfaján belül. Egy gengszter játék esetében ne üljön le a történet és a játékmenet a negyedénél, és kicsit igényesebb vége legyen mint, hogy puszit kapunk a kezünkre! Egy jó autós játéknál legyen kiváló sebességérzet, hiszen az az egyik főszempont egy akármilyen stílusú autósjáték esetén. Legyen sok pálya ami hangulatosabbnál hangulatosabbak. Legyen jó irányítása, akár árkád, akár szimulátor, akár ennek a kettőnek a keveredése. Kiváló motorhangokkal és zenékkel. Rendben, én nem bántam volna ha lett volna története, meg azt sem bántam volna, ha lett volna benne 300 autó típus, meg vegyesen vannak benne illegális versenyek, sőt azt sem bántam volna ha a világ összes részéről lett volna benne 200 pálya, stb., stb. Viszont én itt a cikkben olyan dolgokba kötöttem bele, amik szerintem egy igazán jó autósjáték esetében abszolút alapdolgok lettek volna. Sajnos itt alap dolgok nincsenek a helyükön, és ezek miatt nem lehet határozottan kijelenteni, hogy ez egy jó játék. Kétségtelenül megvannak a maga előnyei is. Vannak benne jó gondolatok, egy-két pályának kifejezetten jó hangulata van, és az ember minden hibája ellenére csak-csak végigjátssza a játékot, ha tudja.
GRAFIKA
2005-höz képest nem olyan rossz, voltak jó részei, de a havas pályák elég fertelmesen néztek ki benne már akkor is.
HANGOK
Van benne egy zene, ami szerintem a játékhoz sem passzol, a motorhangok talán itt-ott picit eltérnek egymástól, de nem nagyon hinném, hogy a valóságnak megfelelőek lennének.
JÁTÉKÉLMÉNY
Vannak jó játékmódok, el lehet vele szórakozni a "karriermód" során sok Ford típusú autóval!
ÖSSZESSÉGÉBEN
A játék egy olyan határon van, hogy nem lehet azt mondani, hogy a Ford Racing 3 egy kifejezetten rossz játék, vannak benne jó gondolatok mint már írtam, van benne sok Ford típus. A kivitelezés sem lett annyira rossz, hogy már az első verseny után törölje az ember, sőt, néha-néha kifejezetten szórakoztató is lehet levezetni egy-két versenyt, a negatívumok amikről már írtam: gyenge sebességérzet, kevés pálya, amik még rövidek is, középszerű irányítás (ami főleg a gyorsabb autóknál, és a kemény ellenfelekkel a játék vége felé, eléggé frusztráló tud lenni) stb. Ezeknek összessége miatt, a Ford Racing 3 csak egy középszerű autós játék lehetett, ami élvezhetőnek élvezhető, és jólesik látni a polcon a szép tokját is, de más világba elrepülni nem fogsz tőle! Biztos van olyan is aki igen.
- Pozitívumok:
- Néhány igen tetszetős suhanó doboz
- Egy-két hangulatosabb pálya
- Néhány jópofa versenymód
- Ha megpróbálunk kilökni valakit, nem feltétlenül mi járunk rosszul
- Negatívumok:
- Kevés pálya, amik még igen rövidek is
- Gyenge sebességérzet, nem túl jó irányítással...
- ...részben ezek által nem sok meglepetést tartogat a "főjáték" sem
- Itt-ott elég fertelmes grafikai megoldás
Rendben van, amerikai márka, és még ha Német is lenne, lehet hogy akkor sem a Ford lenne leghíresebb Német márka, mert "ott van" mégis csak a BMW, Mercédesz elsősorban. Azért mentségemre szóljon az, hogy vannak olyan Ford modellek (még a játékban is) amiket valóban a Németek terveztek és építettek a saját országukban, távol Amerikától. 😀 Valószínű ez kavart be egy kicsit nálam, hogy hirtelenjében Németnek tituláltam magát a márkát. Hibáztam egy kicsit, kegyelmezzetek a bukott gladiátornak, aki legalább becsülettel harcolt! 😃
Ne tévedj el, ezen játékok pont az amerikai Ford-okról szólnak 😀
Azt akkor sem értem hogy mire fel 1*, mert ha mindent lesz*roztam volna mindenféle indoklás nélkül, azt mondom jól van, nekem semmi bajom azzal ha ez a játék valakinek így tökéletes ahogy van, sőt én sem azt írtam hogy ez egy borzalmasan gyenge játék, mert akkor 2* ment volna neki nem pedig 5, de azért közel sem az autós játékok királya, ennél az előző része is jobb volt egy fokkal.
Dono: Csomó szó van amivel nem kezdünk elvileg mondatot, "például": hogy, mert, aztán, de, ha, és, sőt, továbbá, hátha, ami, amivel, hiszen... Amik most így hirtelen eszembe jutottak, de még több van, amiket én sem mindig tartok be. Az meg a másik, hogy nem egészen vagyok profi szinten sem, az írással. Mindenesetre köszönöm nektek a biztatást!
djwarp: Rendben van, várjuk szeretettel! 😀