A mesterlövész teszt
A bugos játékok világában magasan a színvonal felett van ez a gyöngyszem. Amit ha freddyD, a mester nem mutatott volna be, sokan nem tudták volna meg milyen is A mesterlövész ereje.
Mesterlövész újratöltve. FreddyD szavaival élve. Ezt a tesztet én freddyD tiszteletére írom meg
mivel ha ő nem mutatja be ezt a játékot szerintem sok emberhez nem jutott volna el, ezáltal nem
tudták volna megcsodálni a rendkívül jó bugokat, az ellenfelek IQ szintjét, grafikai hibákkal teli
ocsmányságát és még lehetne sorolni. Szóval freddyD ez neked szól, meg persze nektek
tesztolvasók.
Mesterlövész, avagy hogy is jött létre ez az alapjáratban teljesen nevetséges játék?
A játékot egy lengyel cég, vagyis a Mirage Interactive készítette. A Mirage Interactive a
mesterlövész fejlesztése mellett még a másik nagy kedvenc, a Mortyr 2. részét is ők fejlesztették.
De ezen kívül még legalább 25+ játékot fejlesztettek meg, ezek között van még a kiejtés
nagymestere, a Snajper is. Magát a mesterlövészt 2002-ben adta ki a Cenega. Ami azért is vicces,
hogy pont egy ilyen cég ad ki egy ilyen játékot, amik ilyen nevekkel rendelkezik, hogy: Bioshock;
Resident Evil; The Elder Scrolls; Mafia; GTA; Dishonored és hamarosan Borderlands 2. Magyar
színvonalban a CNG terjeszti a játékokat. De hogy ilyen sikeres nevek mellet egy bugokkal teli
játékot kiadni, hát elég nagy merészség volt. De a kritizálás mellett azt kell mondjam, hogy
a terjesztése a Magyar piacon BEJÖTT! És hogy miért is?! Hát lássuk...
Magyar színvonalban sikeres lett a játék?!
Most sokan akik mondjuk elsőként tudnának információkat a játékról és hallottak alapján mind
azt mondanák, hogy a játék egy teljes katasztrófa és pénzt nem ér meg. És sikerről beszélni nem
kellene... . Nos, de így laikusként azt kell, hogy mondjam a játék a sok hibája ellenére nagy
sikert aratott a magyar piacon. És hogy miért és kinek köszönhető?! Hát egyértelműen a videózás
nagymesterének, freddyD-nak a RPCJ (Rossz PC Játékok) kitalálójának, videósának,
kommentelőjének és megteremtőjének egyértelműen. És hogy miért is neki?! Pontosan csak
azért, mert a játékot ugyebár 2002-ben adták ki, de akkor a játékosok nagyon de nagyon kis
része vette meg és próbálta ki. Aminek természetesen akkor katasztrofális végeredménye volt.
De ez a sikertelen eladási széria 2008. augusztus 25-én megszakatt freddyD A Mesterlövész EP.1
videójának köszönhetően. És ezek után az elkövetkező hónapokban, években a játékpolcokról
hirtelen elkezdett fogyni a mesterlövész. (Én is megvettem, és egyáltalán nem bántam meg.) És
freddyD még ha nem is terjesztés formájában töltötte fel a mesterlövészes videóit, hanem
természetesen lebeszélésképpen. De azért nagy meglepetésére a videói és elmondásai alapján
megnőtt a játékosok száma, és nem azért, mert annyira jó játék (mert egyáltalán nem az), de a
rengeteg bug és hiba már annyira vicces, hogy már szinte jóvá teszi a játékot.
A remek történet háttere...
A játék főszereplője és irányításunk alatt álló személye nem más, mint Dominick Trulione mások
nevezése szerint csak Dominick. Fedőneve pedig a "Vadász". Aki egy bérgyilkos. Az alap történet
elején az emberünk, a Vadász egy megbízást kap az esernyők kedvelőjétől, Jack Umbrella-tól, akit
úgy is lehetne mondani, hogy beszédi képességei a hasában rejlenek. A megbízást elfogadva
Dominick-nek egy rabot kell lelőnie nem akármilyen módon. A rabot össze-vissza őrzik ezek a
remekül kiképzett rendőrök, akik esetenként egymást lövik le, mint a Tom & Jerry rajzfilmekben. A
legröhejesebb dolog az egészben, hogy nem egy börtönben tartják a rabot, hanem direkt
kiviszik a placcra, hogy levegőztessék kicsit. És ez egy benzinkútnál van. Természetes, hogy egy
rabot a benzinkúton levegőztetnek szabadon, akár el is futhatna. Az emberünk, a vadász egy
elcseszett baklövésnek köszönhetően amit csak magának köszönhet, elfogják és börtönbe
zárják. A testétbe akkor egy halálos drogot fecskendeznek, és ezek után kezdődik meg az igazi
játékfeeling. A többi történés majd jön magától.
Játékmenet, ahogy Dominick szemével látjuk
A játékmenet roppant egyszerű. Emberünkkel, vagyis a vadásszal kell végig mennünk a rögös
bugokkal és hibákkal tarkított pályákon a végcélig, amíg elérünk a főgonoszhoz, ahol is majd egy
epikus csatában lesz majd részünk. Dominick az említett megbízás után a börtönben a halálos
droggal a testében akar kijutni és ellenszert találni. És az útja során az egyedüli társa ami végig
követi az nem más, mint a drog a vérében.
Pályák és a kiosztott fejezetek
A játékban kemény 6 pálya található, ami több részre bontott fejezetekre épül. Ezek a fejezetek
építik körbe az egyes pályákat. Ilyen pálya például az említett Börtön, vagy éppen a város, ahol is
majd bingós orosz maffiózók várnak ránk bohóc ruhába öltöztetve. Csatornák, a Kínai negyed és
végül a Felhőkarcoló, ahol is a legtöbb fejezet található. Már csak abból az okból is, mert ott van
a főfejes, név szerint nem más mint Don Mario.
Fegyverek, szükségünk van rá?!
Természetesen igen. Maga a játék neve, vagyis a Mesterlövész ne tévesszen meg senkit. Itt
sokan arra gondolnak, hogy beraktak egy pisztolyt, egy magnum vagy más sniper mesterlövész
fegyvert, gránátokat esetekben géppisztolyt vagy gépfegyvert. Nos igen, beraktak géppisztolyt,
gépfegyvert, pisztolyt, gránátot, mesterlövész fegyvert és természetesen vadászpuskát a nagyobb hatékonyság érdekében. Alapjáratban ha mondjuk csak pisztoly meg mesterlövész fegyverünk lenne, akkor hatástalanok lennénk már abból a szemponhtból is, mert a pályák kialakítása szinte mindig közelharcra visz minket. És mesterlövészfegyverrel egy szűk utcában hadonászni, hát kicsit sem a legjobb ötlet. Az egész játékban max 2-3 olyan hely volt, ahol összesen szükség volt a mesterlövész fegyverekre. Vagy még egy kicsivel több. De amúgy meg a többi résznél a kézi fegyverek uralkodtak. Ezek között volt pl. az Uzi; Sig 223; HK-G8 és a P90 gépfegyverek; a már említett mesterlövész fegyver a M-14; egy gyöngyszem a Smith & Wesson 45-ös Revolver; Glock kispisztoly, ami szinte minden harci játékban elengedhetetlen és természetesen a legfontosabb fegyver, amit freddyD a legjobban imádott szerintem az pedig nem más mint a gumibot. A játék elején be tudjuk állítani milyen fegyverre mennyi pontot adjunk. Maximálisan 30 pontot lehet. Kár, hogy a gumibotra nincs ilyen, mert szerintem az viszi a prímet a fegyverek terén. Hatásos, lézerkardnak is elmehetne, jól csúszik a vesén, szépen behorpasztja a fejet, elrettenti a nagy és volt híres boxolókat. És ezt még a végtelenségig lehetne sorolni.
A rettenthetetlen ellenségeink, és az elegáns öltözködésük
A fenti sor ne tévesszen meg senkit, cseppet sem gondoltam komolyan azt a rettenthetetlen és
elegáns dolgot. Ezek a szavak egyike sem jellemző a játékban fellelhető ellenségeinkre, akik a
rettenthetetlen helyett inkább bamba, mellélövő, ocsmány fegyvertartással és beszédstílussal
rendelkeznek. Elegánsnak meg egyáltalán nem elegánsak, inkább szívbajosan röhejesek. Pl.: az
említett bingóruhás orosz maffiózók.
Az egész játékban összesen 6 fajta ellenség lelhető majd fel. Ezek természetesen a rend őrei, a
rettegett rendőrök és a valamivel jobban kiképzett de feleslegesen, ez pedig a kommandósok.
Akkor találhatóak még a sokszor és joggal említett bohócfiúk, vagyis az orosz maffiozók,
bandatagok, akik ugyanúgy szánalmasan néznek ki. A kínai taiharcosok, akik a valósággal
ellentétben a játékban egyáltalán nem harcosok. Az orosz maffiózók lenti tagjai, az olasz
maffiózók. Hát Al-Capone elszégyellné magát, ha ezt a külsőt, amit kaptak látná a játékban.
Szóval az egész játékban az öltözködés, a bambaság és a rendkívüli harci felkészültség jellemzi
az ellenségeinket.
A legfontosabb karakterek, melyek híressé tették a mesterlövészt
Magában a játékban azért nem csak ellenségek találhatóak, akik szinte semmire sem képesek.
Még egy boltot sem tudnának kirabolni, inkább szemberöhögnék az eladók őket. A játékban
fejeseket, fontos és haszontalan embereket is lehet találni és méltó felsorolni.
Természetesen a legfontosabb ember egyértelműen Dominick, a "Vadász" aki a csajozási
módszereivel még egy prostit sem tudott felszedni. Aki egy halálos droggal a testén kijut a
börtönből a bomba őrökkel szemben, végigmegy 5 pályán és végül megküzd az újharcos
maffiavezérrel, Don Mario-val és akibe szerencsétlenségére nem Jessica Alba, hanem Stella fog
beleszeretni és jogosan nem is fogja keresni a harcok után Dominick.
Meg kell még említenem a hasbeszélés főnökét, a Clarion; Reisenthel és még az isten tudja
milyen esernyők kedvelőjét, aki annyira fanatikus, hogy még a nevében is benne van az esernyő
és még óvodában is az lehetett a jele. Ez pedig nem más, mint Jack Umbrella.
A világtörténelem legrondábban kialakított alakja, akinek olyan az orra, hogy a feketelyuk
elszégyellné magát és aki hihetetlenül szerelmes a jóképű Dominick-be, de ő nem szereti, mert
van esze. Ez pedig nem más, mint Stella.
A legdagadtabb és a húsimádók vezetője, kemény testalkatával mint a szél, úgy fut, még a lábát
sem lehet látni. Rendes főnök aki le se sz... az embereit. Az újharcosok és az újszkander
világában az egyetlen ember, aki fegyver helyett az újait tartja mint a gyerekek. Ez pedig a
hamburgerkirály Don Mario.
Egy ember, aki a boxot hátratéve kocsmárosnak állt és a veszélyes állkapocstörések helyett a
poharakat töri a mosogatóban. A Bullseye kocsma csaposa, ahol is el kell viselnie a szépséges
Stella orrlyukját minden egyes nap. A gumibot rettenthetetlen bajnoka és nem Steven Seagal Nico
nevű filmjében szerepelt. Ő nem más mint a nagy Butterbean, vagyis Nico.
Ezek a remek emberek teszik magát a mesterlövészt azzá ami.
Amiért sokan játsszák és teljesen "jóvá" teszi a játékot. Ezek pedig a bug-ok.
Nos, a mai világban a bug szó már csak egy kultusz. Ahogy haladunk az idővel, úgy tűnnek el a
játékokból. Ha lennének, akkor is a Patch segít eltüntetni, már ha adnak ki hozzá. A régi
játékoknál azért még nem volt ilyen kifinomult a részletesség és a bugok elleni harc. Ezér joggal
ki tudom mondani, hogy a Big Rigs mellett a mesterlövész a világ legbugosabb játéka. De ez a
szó elrettentheti az embereket. De a mesterövészt épp ez teszi játszhatóvá és viccessé. A Big
Rigs-el ellentétben, ahol minden bugos, a fák, a hidak, a kilométeróra, a tolatás minden. A
mesterlövészben a bugok a kultuszok. Enélkül én szerintem játszhatatlan lenne, mert nem
bírnánk szakadni az ilyen dolgokon, hogy ha megszólítunk egy prostituáltat és mennénk a
menetre erre meg ugyanott áll. Vagy épp az emberek rendkívüli mozgása, ami teljesen röhejes.
Az ajtók fizikája is, mintha Casper járkálna át rajtuk. Az "állj, kezeket fel" szó teljes jelentése,
amit a rabok még az 5-10kg-al a kezükben is szó szerint vesznek. Az előbb leeső gumibot mint
mielőtt ráugrana a rab vagy éppen a repülési készségünk, amit gombkombinációval is
megtehetünk. És szállunk mint a madár. De a legröhejesebb az az érző és lélekkel teli busz,
amivel megszökünk és szó szerint vérzik. Másik pályán már nem, de akkor meg felrobban. És
persze a helyesírási hibákkal teli szövegek, mint pl.: I lowe lenin. És ezt a bugsort még órákig
tudnám sorolni, de akkor meg túl hosszú lenne már a teszt.
Szóval ezek a bugok ha nem lennének, akkor a mesterlövész nem adna olyan jó feelinget. Így
élvezetesebb, jobb és hangulatosabb.
Grafika, ami hát no comment
Grafikára igazából nem is tudom minek térek ki. A bug rész már mindent elárul a grafikáról.
Hibás grafikai kiépítések, rendszerezetlen mozgások, átmehető falak, úgymont Casperizációs
falak. Csúszás a ládákon, amiken már fizikailag sem lehetne csúszni, de a mesterlövészben
lehetséges, mint a Big Rigs-ben 2,3 millió km/h-val menni. Vagy épp a Barbie Supermodel-ben
körbe körbe menni. De hát a mesterlövész már csak ilyen játék. A grafika lényegtelen, a
játékélményre a bugok nyomják rá a bélyeget, meg persze a néha értelmetlen beszélgetések.
Hangok, párbeszédek
A hangokkal igazából különösen komoly probléma nincsen. Azon kívül, hogy a haláloknál ezek a
hülye halálhörgések vagy mik néha az ember idegeire mennek. A párbeszédekben viszont már
vannak problémák. Néha az adott beszélgetés semmit nem ér, hiába megyünk rá arra amit
kellene csinálni.
Végül, megéri a pénzt a mesterlövész?!
Hát most, amennyit kérnek teljes mértékben megéri. De annó is teljesen megérte az árát. Akkor
kb. úgy 1000-1500 ft lehetett, most pedig már csak 500 ft. Már a hangulata miatt megéri a pénzét. Aki még nem próbálta volna ki, az tegye meg. Majd meglátja milyen hatást hoz ki belőle a játék.
Összességében azt kell, hogy mondjam a mesterlövész egy kiváló játék a rettentő sok hibával is.
Végül is nem azt mondom, hogy tökéletes játék, mert akkor komoly hazugságot mondanék, de a
bugoknak köszönhetően teljesen játszható és élvezetes is. És akár még többször is kijátszható,
ha megunja az ember elteszi és majd később előveszi újra, mint ahogy freddyD is tette.
Én csak az elejével játszottam pár percet, inkább videót néztem 😃
De a teszthez grat, jól sikerült!
Az esetleges helyesírási hibákért elnézést kérek, de ezt a tesztet csak world pad-al tudtam megcsinálni mert újra lett rakva a gép. És lehetnek benne helyesírási hibák.(vannak is) Elnézést kérek ezért.