Csapjunk bele!
...por csikorog a fogaim közt, a beomlott ház mennyezetéről még izzó parázs hull a valaha gyönyörű utca romjai közé. Napon vagyok, szemeimet marja az izzadság, de nem mozdulhatok, mert amaz biztosan kiszúrja. Őrületesen lassan feléje mozdítom a puskám csövét... ráhajtom fejem a válltámaszra, és az optikába nézek. Hallom a szívverésemet, és szinte az övét is.... lassan kioldom a fegyver biztosító peckét... mutatóujjam a ravaszra csúszik, és...
Ha nem is tömegeket, de jó pár embert megmozgatott a Sniper Elite első részének játékmenete. Nekem személy szerint technikai okok miatt nem tetszett, voltak kisebb nagyobb hiányosságok, ezért az első részről nem is ejtenék sok szót. Május 3-án láttam meg a steam reklámjai közt, hogy lám: kész a második rész. Nem fűztem hozzá nagy reményeket, de tekintve, hogy minden a témához kapcsolódó dolog foglalkoztat úgy döntöttem befizetek egy vadászatra.
És nem bántam meg! Nagyon nem!
Belépéskor egy kellemesen megkomponált 3D-s menü fogad, ahol lehetőségünk nyílik beállítani mindent a szánk íze szerint. Ha ezzel megvagyunk, indíthatjuk a játékot. 3 nehézségi szinten játszhatunk: Cadet, Marksman, és Sniper Elite. A Cadet-ra nem pocsékolnék sok szót, konkrétan egy nehezebb Call of Duty-t kapunk így, ahol akár 4 halálos lövést is túlélünk, és magunkat használhatjuk fel az ellenséges lövész előcsalogatására. A Marksman már valamivel nehezebb, itt már ügyelnünk kell a lövedék, és a gravitáció együttesére is, és nem kapunk indikátorokat az ellenség pozíciójáról.
A Sniper Elite pedig maga a tökélyre fejlesztett realizmus. Hősünk liheg, ez elmozdítja a fegyvert, futás után gyorsan ver a szíve, és ennek a tetejébe jön még a gravitáció kellemetlen tulajdonsága, miszerint szereti maga felé húzni a tárgyakat. Az ellenségek taktikai érzéke néhol dicséretes, néhol gyengécske, de összegészében úgy éreztem, hogy a célnak tökéletesen megfelelnek. Próbáltam őket rajtakapni, ahogyan négyszer ötször kinéznek ugyanonnan, de nem láttam ilyet. Nem Campelnek, vagy ha mégis, akkor ügyesen csinálják. Nem maradnak ugyanazon a helyen, ha egyszer kinéztek valahonnan, akkor odébb mennek.
A játék Grafikája engem a Mafia2 motorjára emlékeztetett, ami valljuk be kicsit idejétmúlt már, és itt-ott bele is futottam csúnyácska textúrákba, de emellé rendkívül alacsony gépigény, és közepesen jó látványvilág társul (magamat ismételve, a célnak megfelelő). A játékmenet pedig leginkább a Hidden&Dangerous 2-re hajaz. A hangsúly a lopakodáson, és csendes gyilkoláson van, bár azért gyakran elő kell majd kapnunk a jó öreg Thompson-t is, hogy rendet rakjunk az aktuális rosszarcúak között, bár ez játékosonként változik. Ha valaki képes 5-10 percet egy helyben maradni, vagy kúszva megtenni egy nagyobb távolságot, megeshet, hogy könnyebben old meg egy feladatot, mintha berohanna egy automatával.
Azért említsünk meg negatívumokat is, mert ugye tökéletes játék nincs, csak elfogult tesztelő.
A zene förtelmes. A menüben még kibírtam valahogy, de játékban úgy a második pályán végleg elnémítottam ezt a nagyzenekari induló-szerű valamit. Egyszerűen nem illett a hangulathoz, és különben is, kinek van szüksége zenére, mikor minden érzékszerve az ellenséget kutatja a romok közt, és lehet hogy pont abba hal meg, hogy nem hallja a mellé lopódzó másikat.
Emellett meg kell még említenem, hogy a játék iszonyúan véresre, és brutálisra sikeredett. Nem öncélú erőszakról van szó, tehát nem horrorba illő darálásról, ó nem... ennél sokkal rosszabbról. Az ellenséges katonák nem csak poligonbabák, akiket ha lelövünk élethűen csuklanak össze, hanem virtuálisan felépített hús-vér, csont, emberek. A fejlesztők összerakták minden egyes ember anatómiai térképét, magyarán van szívük, májuk, agyuk, heréjük (!!!) meg minden cucc ami egy emberben lenni szokott. És ha nagy távolságról adunk le egy lövést mindezek a dolgok láthatóvá válnak egy röntgen-szerű effekt kíséretében, és elképesztően hiteles animációk mellett meglátogathatják a külvilágot. Nem csak a fejlövéseknél ad be \"bullet cam\"-et, hanem minden lövésnél. Ha vállon lövöd az ellenfelet, láthatod ahogy a nagy kaliberű lövedék szétrepeszti a kulcscsontját, és porc, és csontszilánkok kíséretében távozik a lapockáján. Igen, a csontok törnek, beleértve a koponyát is. Ennél a játéknál a korhatárt teljesen komolyan kell venni. Némelyik lövés szinte nekem is fizikai fájdalmat okozott, annyira élethű volt. Talán kicsit eltúlozták, talán pont ez adja az igazi hangulatát a játéknak, nem tudom, de annyit le kell szögeznem, hogy mindenképp eredeti, izgalmas, és játszható szösszenettel állunk szemben.
A Multiplayer részt nem volt alkalmam tesztelni, de amint időt tudok rá szakítani, (és találok egy cimborát Co-oP-ra) megejtem.
Tehát aki már unja a soron következő sztár FPS-t, esetleg nagyon szomjazik már egy kis Hitman-re vagy lopakodásra, annak csak ajánlani tudom, meg egyáltalán mindenkinek. Egy próbát bárkinek megér, és szerintem 10-ből 9 embernek be is fog jönni. Ezért én is 9 ponttal jutalmazom a 10-es skálán!
Műfaj: ,
Fejlesztő: Rebellion
Egyébként gereisti-nek igaza van azzal kapcsolatban, hogy valóban nem akarjátok letenni a könyvet, mert iszonyat jó.
És ha lehet törtel co-op ozni engem felirhatsz a listára😉
Osztálytársaim azért húzták le mert hallották (!!!!) hogy Citys (!!!!!!!!!!!!!!) és ki se fogják próbálni, majd nálunk volt haverom és megtetszett neki de nagyon annyira hogy még az első részét is megvette!!
Az egyik legjobb ilyen típusú film 😎
Értem köszi 😃
Meg is találtam neten, 590 Ft mellette még 2 regénnyel.
ndaver69
Az Orvlövész c. filmet pedig már nem egyszer láttam 😎
Kaptam rolla egy liket ha erdekel valakit ([LINK]). Es telleg ha egyszer nekifogtok nem tudjatok letenni, en mar haromszor elolvastam eddig, miota megvan minden evbe egyszer 😆,
ndaver69:Ebben igazad van, hogy akkoriban meg nem specialisan erre a celra epitett fegyvert es toltenyt hasznaltak, erre egyaltalan nemis gondoltam. Es mondjuk meg az is szamit egy mesterlovesznel hogy a tolteny egy dobozbol szarmazzon mivel azokban ugyanolyan adag lopor van es annak a minosege is megegyezik, szoval nem adohatnak nagy elteresek ket loves kozott, mert egymasutan keszultek. Szoval ezeknek a masodik VH-s mesterloveszeknek rohadt nehez dolguk lehetett. Jah es a mai mesterloveszeknek mindig van celfigyelojuk aki megmondja hogy eltalaltak a celpontot-e mivel a mesterlovesz nem lathatja ezt a fegyver visszarugasa miatt.
De attól még elolvashatom 😆
Esetleg megtudnád mondani a könyv címét ?
Mert nagyon kíváncsi lennék rá 😀
Imádom a mesterlövészes témákat.
Tudod en elolvastam egy egesz konyvet a mesterloveszekrol es tudod azutan ez csak egy halvany megkozelitesnek tunt. Eloszor is a jatekba mindig olyan kozel vannak az ellenfelek (meg a legtavolabbi is ami asszem valami 400m) hogy a puska golyo iranyat se a szel se a gravitacio nem valtoztatna meg, masodszor az SMG-k rohadt pontatlanok es ez sem valosaghu, Ha ilyenek lennenek a valosagba minden haborut meglehetne vivni mesterloveszekkel Osszesegeben azert csinaltak ilyenre az SMG-ket hogy inkabb a Sniperre bizzuk magunkat, es a Snipert meg ilyen pontatlannak hogy nagyob legyen a kihivas. Ezeket leszamitva is NAGYON jo jatek lett es nagyoon tetszik, de a konyv olvasasa miatt nemtudtam magam beleelni.
És a játék nkeem is tetszett.