A behemótok földjén
A Dauntless története régebbre nyúlik vissza annál, mint amikor én először találkoztam vele, de bevallom, a sokak által nem kedvelt Epic Games Launcherben találtam rá a játékra, ahol megjelent május 21-én. Ezelőtt saját launcherrel rendelkezett, míg nem jött ki a béta fázisból. Az eltelt időben viszont rá kellett jönnöm, rettentő módon képes magába szippantani az embert. A titok nyitja a részletekben rejlik.
A játék a bizonyára rengeteg gamer által ismert Monster Hunter alapjaira építkezett, és hozta létre saját világát. Célja tulajdonképpen egyszerű. Csapatba verődve maximum három fővel magunkon kívül, különböző szörnyeket kell levadászni, melyekből aztán hasznos elemeket nyerhetünk ki fejlődésünk szempontjából. Háttértörténettel csak elvétve találkozunk, viszont itt egyáltalán nem ezen van a hangsúly. A Dauntless ízig-vérig egy online co-op játék, folyamatosan próbál minket előre terelni ezen az úton. És teszi ezt olyan egyszerűséggel, hogy még olyanok is könnyedén belejöhetnek, akik amúgy nem szoktak játszani. A játék a Phoenix Labs nevű stúdió első alkotása, azonban igazi veteránok is közreműködtek elkészültében, akik olyan neves fejlesztőcsapatoknál dolgoztak, mint a Riot Games, vagy a Bioware.
A történet szerint az emberiség túlélt egy világméretű katasztrófát, és most egy lebegő szigetekkel teli világban próbál meg túlélni. A szigeteket elözönlötték a különféle behemótok, mi pedig a vadász szerepét vesszük magunkra, hogy megszabadítsuk tőlük az emberiséget. Így az egész játék egy The Shattered Isles nevű világban játszódik, ahol adott egy város, Ramsgate. Itt a vadászok összegyűlnek, elköltik pénzüket, fejlesztenek magukon, craftolnak, stb. Ez szolgál a játék lobbijaként, ahol számos másik játékossal mozoghatunk együtt szabadon. Találunk itt páncél és fegyverkovácsot, lőfegyverekért és gránátért felelős szakembert, olyat is, akinél különböző főzetekre tehetünk szert. Vagy olyat, aki egyszerűen csak küldetéseket ad, melyeket nem árt, ha megcsinálunk, ugyanis számos jutalomban lehet részünk általuk. Ramsgate azonban sokáig nem képes fenntartani az ember érdeklődését, ha elvégeztük minden dolgunkat, akkor bizony indulhat a vadászat. Választhatjuk a privát vadászatot, amikor is csak magunk, vagy barátainkkal közösen mehetünk rá egy-egy szörnyetegre. Illetve a nyilvános vadászat opciót is, ahol azonban véletlenszerű társakat sorsol mellénk a rendszer. Ez jól, és rosszul is elsülhet, könnyen előfordulhat ugyanis, hogy mind a négy ember szükségeltetik egy teremtény legyőzéséhez, és könnyen megjárhatjuk, ha az egyik csapattagunk inaktív.
A látványvilágra nem lehet panaszunk. Motorja a méltán népszerű Unreal Engine 4, amely ezúttal sem okoz csalódást. A grafika inkább mesés, mint realisztikus, leginkább a Paladins látványához tudnám hasonlítani. Nem beszélhetünk nyílt világról, minden vadászat külön, félig nyitott pályákon játszódik. Ezeken szabadon mozoghatunk ugyan, de lehetőségeink végesek, legtöbbször kimerülnek anyagok gyűjtésében, míg nem keveredünk harcba. A pályák felépítése részletes, járhatunk olykor facsoportokkal tarkított tisztásokon, ahol tiszta vízű patakok csordogálnak, de megfordulunk majd sivatagos szavannai, és havas sarkvidéki környezetben is. A vadászat zajlódhat éjszaka vagy fényes nappal is, a fények, és a növényzet felépítése nagyszerűen lettek kivitelezve a pályadizájnt tekintve. Sajnos egyelőre nem sok pályatípus szerepel a játékban, azonban remélhetőleg hamarosan bővül majd a kínálat, hiszen a fejlesztők folyamatosan dolgoznak a háttérben.
Maguk a lények is egyediek, és természeti elemüknek megfelelően néznek ki. Lehetnek semlegesek, jég, tűz, áram (shock) és föld beállítottságúak is. Mindegyikükből készíthetünk páncélt, illetve fegyvert is, amelyet a megfelelő anyagok, részek segítségével craftolhatunk ki a városban. A vadászat elején kiválaszthatjuk, melyik lényre szeretnénk támadni, ezeket fokozatosan oldja fel a játék előttünk, ahogyan egyre jobban fejlődünk. Mindegyikük különböző képességek birtokosa, véleményem szerint nem egyszerű kiismerni őket, néhányuk egészen kiszámíthatatlanul mozog. Többször is előfordult, hogy még négyen is kevesen voltunk, hogy leigázzunk egy-egy izmosabb teremtményt. Viszont a játék számos lehetőséget kínál, hogy győztesen kerüljünk ki a harcokból. Fegyverből hat féle van jelenleg, ezeken belül pedig minden lényhez tartozik egy-egy saját egyedi kinézet, és hozzá megfelelő képesség. A játék másik célja, hogy minél több páncél szettet, illetve fegyvert fejlesszünk fel a maximális szintre, ugyanis itt nem egy meghatározott szettre lesz szükségünk. Folyamatosan cserélgetnünk kell őket, az éppen aktuális célpontunk képességeit, és beállítottságát felmérve. A fegyvereket különböző modokkal ruházhatjuk fel, melyeket véletlenszerűen kapunk, miután kinyitottuk őket úgynevezett core-okból.
A játékban helyet kaptak a mikrotranzakciók is, melyek azonban ügyesen lettek tálalva, nem verik ki egyből az ember szemét. Lehetőségünk van egy úgynevezett battle pass megvásárlására, amelyből extra jutalmakra tehetünk szert. Testre szabható az is például, hogy hogyan érkezzünk meg egy-egy vadászatra, leugorva a minket szállító léghajóról. Továbbá különböző emote-ok, és pack-ek szerepelnek még a kínálatban. Aki jobban beleveti magát a játékba, annak érdemes beruházni a battle passre is, azonban nem szükségeltetik a játék teljes körű kiélvezéséhez. Nem hoznám fel feltétlen negatívumként, azonban a játék egy idő után igencsak farmolóssá válik, sok időt kell beleölnünk, mire minden a rendelkezésünkre áll majd a további fejlődéshez. A szerverek a teszt írásának pillanatában még tudnak instabilak is lenni, bár nálam nem fordult elő egyszer sem, hogy sokat kellett volna várni, mire bedob mellém pár játékost, illetve kifagyást sem tapasztaltam egyszer sem. A játék még mindig szorul némi fejlesztésre, és hibamentesítésre, azonban néhány esetet kivéve maximálisan élvezni tudjuk minden részletét.
Mindent egybevetve a Dauntless egy remek kooperációs alkotás lett, egyszerű, de mégis szórakoztató formulájával egyből rengeteg játékost nyert magának az elmúlt időszakban. Mindenképpen barátokkal ajánlott belevágni a vadászatba, így sokkal élvezetesebb véleményem szerint, azonban véletlenszerű társakkal is megmarad az élmény. Aki szeret fejlődni, és időt fektetni karakterébe, annak mindenképpen megér egy próbát.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Phoenix Labs