Tom And Jerry in House Trap (PS1)
Játék: Tom And Jerry in House Trap (PS1)
Tom és Jerry az elválaszthatatlan páros! Készen állsz a küzdelemre?
Bevezetés:
Gondolom sokan emlékeznek még arra a rajzfilmre, amiben egy egér és egy macska szüntelenül püfölte, s csapkodta egymást. Ez így elsőre agresszívnak tűnik, de nagyon jó hangulatú volt annak ellenére, hogy egyik főszereplő se szólalt meg leszámítva egy-két filmet, amit a sorozat után adtak ki. Ez a rajzfilm pedig a Tom és Jerry. Nos igazából nem egy klasszikus rajzfilm adaptációval állunk szemben. A játék elsősorban a fiatalabb korosztályt célozta meg, de nagyoknak is ajánlott. A játékot 2000-ben adták ki PS1-re és GameboyColor-ra Tom and Jerry in house trap néven. A japán verzió csak 2002-ben jelent Tom and Jerry in Mouse Attacks néven. A kiadó személyében az Ubisoft-ot és a NewKidCo-t üdvözölhetjük az európai (PAL) verzióban. Míg a fejlesztő Warthog Games volt.
Menü:
Néhány sor animáció után a rendszer megkísérli betölteni az adatokat, ha van a memóriakártyán. Ezután elérkezünk a menühöz, ami a szokásos elemekből áll. Lehet egyjátékos mód, ill. 2 játékos mód közül választani. A beállítások opcióban ki tudjuk kapcsolni a vibrációt, az irányítást viszont nem tudjuk módosítani. Hangokat tudjuk szabályozni és a képernyőt tudjuk mozgatni. Ezeket az apró beállításokat a képernyő mozgatása kivételével meg tudjuk tenni játék közben is. Ezenkívül a készítői stáblista áll a rendelkezésünkre. A háttérben mindig ugyanaz a zene ismétlődik, viszont a háttér az mindig megváltozik, ha más menüpontba lépünk be.
Játékmenet:
Mint az előbb említettem van egy- ill. kétjátékos mód. Nyilván ha ketten toljuk a játékot, akkor sokkal izgalmasabb, mint egyedül. Mindig az első számú játékos van Jerry-vel, míg a másik Tom-mal. Tehát ebből kifolyólag, ha egyedül játszunk, akkor minidg a kis rágcsáló barátunkkal fogunk rakoncátlankodni. A játék lényege annyi, hogy a ház adta lehetőségekkel élve kinyírjuk a másikat. Persze itt nem 20 hektoliter vérre kell gondolni, csak civilizáltan kell egymást a másvilágra küldeni. Nos ha a gép ellen küzdünk, akkor nagyon egyszerű dolgunk van, hiszen az AI meglehetősen buta, s nincs lehetőségünk nehézségi szintet állítani. A helyszín gyakorlatilag a ház ahol élünk, s az ahhoz tartozó kis terület. Ahogy haladunk előre úgy fog bővülni a hely. Persze lesz olyan is, mikor néhány hely megint lockolva lesz. De nemcsak ez bővül, hanem a fegyverek tárháza is. Nos, akkor beszéljünk egy kicsit a harcokról és a fegyverekről.
Miután indítunk egy menetet, 3-tól elkezd visszafelé számolni az óra, ezután indulhat a móka. Összesen 3 fegyver lehet nálunk egyszerre. Természetesen látni fogjuk, hogy mennyi van nálunk, mert a képernyő jobb oldalán ott van az a 3 gomb, amivel használni tudjuk őket. A Négyzet, Kör és a Háromszög gomb van kitéve. Elővenni úgy lehet őket, ha megnyomjuk a neki megfelelő gombot. Tehát ha a Négyzetnél van a seprű, akkor azt megnyomjuk és már a kezünkben is van. Ha pedig ütni szeretnénk vele, akkor az X gombot kell igénybe vennünk. Ez minden fegyvernél így működik. Persze a fegyverek se tartanak örökké. Itt most az olyanokra gondolok, amelyekkel jól lehet csapni, vágni ilyen pl. seprű, dákó stb. 2-3 ütés után eltűnnek a semmibe, ezzel az egyszerű megoldással intézték el a készítők a fegyverünk eltörését. Minden fegyver más és más sebzést tud okozni. Olyanok is akadnak, amelyeket csak egyszeri csapásra tudunk alkalmazni, ilyen pl. az akvárium, torta. Ha elég közel van az ellenfél, akkor csak neki kell dobnunk. Ha eltaláltuk az illetőt, akkor dob egy hátast.
Csapdákat is tudunk állítani, amelyekből nagyon sok az ötletes, ill. jópofa. Kezdeném a rajzszögekkel. Akármelyik játékos fel tudja venni feltéve, ha az R1 gombot folyamatosan lenyomva tartja, s úgy megy érte. Ekkor a karakterünk szépen lassan kullog. Ha teperve megyünk, akkor sebződünk és a fegyver visszakerül a default helyre. Ez minden eszközre vonatkozik. Ezenkívül a hűtőszekrényt is tudjuk remek célokra használni. Ehhez is szintén a csendes járást kell alkalmazni annyival kiegészítve, hogy meg kell nyomni az X gombot. Ha ez sikeres volt, akkor egy pillanatig villogni fog a hűtő. Ha pedig csak egy téglalap formában elhelyezkedő sok csillagot látunk, akkor már be izzította az ellenfél. Ebből az következik, ha elég figyelmesek vagyunk, akkor könnyen ki tudjuk kerülni ezeket a csapdákat.
A gép sokszor csak mindenen átgázol, így könnyű legyűrni minden vérizzadás nélkül. Azzal is meg lehet viccelni a másikat, ha beállítjuk a TV-t. Ha belefut, akkor szépen leül, s nézi a Tom és Jerry bevezető sorait. Ez remek alkalom arra, hogy adjunk az ellenfélnek egyet-kettőt a szeme alá. Azonban vigyázni kell, mert a csapdák nemcsak az ellenfélre hatnak, hanem arra is visszaüthetnek, aki kreálta azt. Persze a szobai fűnyíróról sem szabad megfeledkezni. Ha ez átmegy rajtunk, akkor gyakorlatilag levetkőztet minket alsógatyára és trikóra a rendszer. Ezt nagyon ötletesen csinálták, ugyanúgy mint a sütő előtti leégést. Ezt a szó szoros értelmében kell érteni. Ha itt ér minket a végzet, akkor porrá válunk. A rádió is kiváló eszköz az ellenfél összezavarására. Ha ezt benyomjuk, akkor az áldozat a zenére elkezd táncikálni. Az benne a pláne, ha van nálunk valamilyen eszköz pl. seprű, akkor azt is pörgeti a kezében a ritmusnak megfelelően. Persze rengeteg egyéb szivatási lehetőség van még, amiről írhatnék még egy regényt, de ezeket csak felsorolás szintjén említem meg: Ragasztó, bowling golyó, fagyasztott hal, dinamit, kalapács, labda, WC pumpa, pudingos sütemény, óra stb. Ha sérülünk, akkor egy pár mp erejéig villog a karakterünk, s amíg ez nem szűnik meg nem tudunk újabb sérülést szerezni. Ha sokáig elhúzódik egy harc, akkor különböző bónusz elemek kerülnek a pályára. Az egyik egy hatalmas hús szelet. Ha azt felszedjük, akkor visszanő az életerőnk jelentősen. A másik pedig a turbó ital. Ha ezt felkapjuk, akkor hatalmas sebességgel tudunk száguldani. Azt is mondhatnám, hogy Celeron processzor helyett egy i7 kerül be hősünk elméjébe.
Ez volt az általános verekedős pályákra vonatkozó jellemzők. De most lássuk a többit, mert nem ennyiből áll az egész játék. Minden 5. pálya (összesen 15 pálya van) tartalmaz egy kis extrát. Ekkor a másikat kell megakadályozni a feladat teljesítésében. Itt nem számít a pofon, hiszen itt nincs HP. Olyan feladatban lesz részünk, hogy pl. fel kell ébresztenünk a kutyát. Persze ez az egérnek célja. A macskának pedig az, hogy ezt elkerülje. 5 eszköz van, amit össze kell gyűjteni. Ebben az esetben Jerry-vel a kutyához kell futni és ott el kell kezdeni játszani az adott hangszeren. Tom esetében meg az a feladat, hogy a szemetesben landoljon az összes hangszer. Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy elég ha 3 sikeres akció van akármelyik oldalon, mert onnantól kezdve nem lehet fordítani. Egyébként a hangszerek nem mindig ugyanott vannak, hanem a ház különböző pontjain vannak szétszórva. Ha az egyik játékos megszerzi, akkor lehetőségünk van belőle kiverni. Ha egy párszor rácsapunk, akkor kiesik belőle, s mi elfuthatunk vele. Ez teszi még izgalmasabbá ezt a módot. Van több ilyen mód is: kacsákat kell megmenteni Jerry szemszögéből, Tom részéről pedig megsütni.
A 14. pályán van egyedül Boss. Ekkor sajnos egyedül kell harcolnunk a Mechanical Cat ellen. Mint a neve is mutatja ez egy mechanikus macska, azaz egy robot. Csak úgy tudunk rajta sérülést okozni, ha a kis játék egérrel tőrbe csaljuk. Ez egy olyan kis felhúzhatós egér, ami könnyen megtéveszti a macskákat (ez Tom-nál is alkalmazható). Ez az egyetlen alkalom, hogy hozzáférhessünk mindenféle sérülés nélkül. Ha nem használjuk ezt, akkor hamar meghalunk. Ez a legnehezebb része a játéknak.
Ha végeztünk egy adott pályával, akkor lehetőségünk van menteni manuálisan a következő pálya elindítása előtt.
Grafika, hang, irányítás:
A játék grafikus megjelenése szerintem elég gyengére sikerült. Az objektumok elég kockásak, elnagyoltak. Ha megnézünk pl. egy Crash Bandicoot játékot, akkor látjuk a különbséget. Mondjuk a halovány megjelenés mellett azért jó dolgok is bekerültek. A robbanás és egyéb sebzési effektek nagyon viccesre sikerültek, így erre nem lehet rossz szavunk.
A hangok terén nem túl változatos a játék. Összesen kb. 2 zene van, ami ismétlődik. A hangeffekteket viszont jól megcsinálták a készítők. Mikor pl. elesünk egy rakás billiárd golyón, akkor az a hang visszaad egy kis rajzfilmes feelinget. A karaktereink üvöltenek, ha valami fájdalmuk van, tehát nem némultak el.
A négy alapgombon (X, Négyzet, Kör, Háromszög) és az iránygombokon kívül az R1-et kell használnunk. Az irányítás pofonegyszerű, így ezen nincs mit nagyon taglalni.
Összegzés:
Egy nagyon szórakoztató játékkal állunk szemben, amivel akkor tudjuk legjobban elütni az időt, ha ketten ülünk le a TV elé. Sose felejtem el azokat a napokat, mikor még én se egyedül játszottam vele. Aki szereti a rajzfilm sorozatot, annak ez is fog tetszeni, mivel itt is egymást kell püfölni, s rengeteg variáció közül tudunk választani az ellenfél szivatására. Kicsiknek és nagyoknak egyaránt ajánlott. A játék tökéletesen működik ePSXe-vel.
Értékelés:
Játékélmény: Egyedül sajnos hamar megunható, mivel a gépi ellenfél elég gyenge. (7/10)
Irányítás: Kézre esik, egyszerű. (10/10)
Hang/zene: Csak 2 db zene megy végig, bár a hangeffektek jól sikerültek. (7/10)
Grafika: A tárgyak eléggé elnagyoltak, sokszor túlságosan is egyszerűek. (6/10)
Szavatosság: Ha nem egyedül játszunk, akkor akár néhány hétre is le tud kötni. (8/10)
Összességében: Ha leszámítjuk az apró hibákat (buta AI, ismétlődő zenéket, gyenge grafikát), akkor egész korrekt játékot kaptunk, ami ki tud minket ragadni a való életből. (38/50)
a tesztet még olvasom, jó hosszú 😃