Toy Story 2 - A végtelenbe, és tovább
Aki szerette a filmet, annak ez a játék kitünő választás, mert telejesen visszaadja azt a hihetetlen hangulatot. Ez a játék nem egy hagyományos filből készült adaptáció. Valami van benne, amitől igen nagy sikere volt.
A játékot az Activison adta ki, és Traveller's Tales nevű cég volt a fejlesztője.A játék 1999-ben jelent meg több platformra is, Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue címen. Többek közöt PC-n, PS1-en, N64-en, Gameboy Color-on és Dreamcast-en. A játék elég nagy népszerűségre tett szert az egész világon. A Ps1-es verzió kapta meg a legjobb minősítést, míg az N64-es verzió kapta meg a legrosszabbat. Ez nyílván a hardveres különbségek miatt adódtak. Nekem volt szerencsém több ízben is kipróbálni ezt a játékot. Legelőször PS1-en játszottam vele, majd Pc-n játszottam vele a PC-s verzióval, ezután pedig PC-n játszottam a PS1-es verzióval, természetesen emulátorral segítségével. A PC-s verzió és a PS1-es verzió között igazából nincs semmi különbség, max az irányítás lehet más, bár a PC-s verzió is támogatja a gamepad-ot.
Akkor nézzük először a menüt (nehogy valaki egy nagy tál húslevesre gondoljon). A játék menüjével személy szerint semmi bajom nem volt, mindent meg lehet találni benne könnyen. Nyílván nincs olyan széles skála a beállítási lehetőségek között, mint pl. a mai játékoknál. Tehát a grafikamanók ne keressék a 16X-os élsimítást a grafikai résznél. A grafikán kívül a hangeffekteket tudjuk még állítani. Nagyjából ennyit lehet elmondani a menüről. Termsézetesen az előző mentésünket is be tudjuk tölteni a menüből, de ezt nem kell részleteznem.
A játékmenet az egyszerűen zseniálisra sikeredett. Aki látta a filmet annak ismerős lesz az összes helyszín, ami a játék során feltűnik majd. A történet rövden szólva ugyanaz, mint ami a film volt, meg kell menetni Woody-t a tyúkembertől. Természetesen ez nem lesz ilyen egyszerű, mert 15 pályán
keresztül kell végimennünk ahhoz, hogy eljussunk a játék végéhez.
Mint mondtam a játék 15 pályából, de minden 3. páya egy külön boss-t jelent. Természetsen minden pályán van egy boss, akit le kell győznünk. A pályák, helyszínek nagyon hangulatosak lettek. A játék elején Andy házában vagyunk, majd a szomszédban, a tyúkember lakásán is leszünk, majd a reptéren. Természetesen nem sorolom fel az összes pályát, mert aki játszik vele az úgyis rájön, hogy a film történeti szálát dolgozza fel. Ugyanakkor nem mondhatnám, hogy ez egy klasszikus filmből készült adaptáció. Ezt úgy értem, hogy ez a játék nem merült feledésbe, mint a legtöbb ilyen játék.
Mint mondtam a pályákon különböző feladatokat kell végrehajtani. Minden pályán 5 feladatot kell teljesítenünk, és minden egyes feladat sikeres megtétele utána kapunk egy Pizza Planet Token-t. Ezeket azért kell összegyűjteni, hogy tovább tudjunk menni a következő pályákra, mert ha egy bizonyos szám alatt van nekünk Pizza Planet-ünk, akkor nem enged be a következő pályára a játék. A feladatok úgymond állandóak, mert a feladatok típusa minden pályán ugyanaz.
Következő feladatokat kell teljesíteni:
- Boss fight: Minden pályán van egy főellenség, akit le kel győznünk. A legtöbbet könnyen le lehet győzni, ha megtaláljuk a megfelelő ellenszert ellenük a pályán. (erről később lesz szó)
- Verseny: Ilyenkor általában vagy egy másik karakter ellen kell versenyt futnunk, ami általában 3 körből áll (távirányítós autó), vagy egy bizonyos idő alatt össze kell gyűjtenünk valamilyen tárgyakat, ez attól függ, hogy mit kér az illető (csontgyűjtés, patkógyűjtés). Természetesen ezeket szűk idő alatt kell megszereznünk.
- Gyűjtögetés: Ez abban különbözik az előző gyűjtögetéstől, hogy ez nem időre megy és a pálya különböző részein vannak elrejtve ezek a tárgyak, játékok. (bárány, kis rnünüker1; stb.)
- Az érme gyűjtögetés: Minden pályán megtalálható Guba a malac, akinek 50 pénzérmét kell kicsengetni a Pizza Planet érdekében.
-Egyéb: Általában Rex (a dinó) mondja el erről az információt. Ennek az a lényege, hogy van a pálya egy nehezebben elérhető helyén elhelyzve egy Pizza Planet, amit meg kell szereznünk különböző trükkök segítségével.
Kép a Pizzaplanet-ról:
Mint mondtam a főellenségeket bizonyos fegyverekes segítségével könnyebben le lehet győzni. Több pályán is megtalálható például az a fegyver, ami a sima lövedékünknél jóval nagyobb sebzést tud okozni. Ennek ilyen zöld ceruza alakja van. Van még egy fegyver, amit a páncélosok ellen lehet használni, annak ilyen szürke palacsinta alakja van.
A játékban van egy olyan funkció ami abban segít, hogy könnyebben bannoljk az ellenfelekt a másvilágra, ez pedig a célzás. Elsőre nem hangzik ez valami komolynak, mert minden játékban ahol lőnni kell van célzás. Ezzel a célzással pontosabban tudunk lőnni, abban nagyban megkönnyíti a dolgunkat, és persze megmentheti a billentyűzetünket a totál kártól.
Természetesen az ellenfelek se hagyják magukat, így mis is könnyen megsebesülünk. Minden pályán van legalább 1 plusz életet adó korong, és van egy élet szintet növelő elem. Az elemből áltlaában több van elhelyzve a pálya, míg a korongból általában csak 1 van. Az a különbség a 2 között, hogy az elem felvétele esetén nem nő az életünk száma pl. 8-ról 9-re, míg a koronggal igen. Viszont a korong nem növeli meg az életszintet, tehát ha csak egy kicsi életünk van, akkor az ugyanúgy megmarad a felvétele után.
A pályákon természetesen szoktak lenni akadályok, mint pl. a zöld takony (ezt ne vegyétek szó szerint), amibe ha beleugrunk, akkor veszítünk az életünkből. Meg vannak olyan magas helyek, ahova csak bizonyos eszközökkel segítségével tudunk feljutni. Ezeket a tárgyakat akkor tudjuk feloldnai, ha Krumplifejnek visszaadjuk az elhagyott testrészeit (valamikor az orrát, fülét, száját stb.)
Minden pálya végén kapunk egy összegzést arról, hogy melyik feladatot teljesítettük, és melyiket nem.
A játékról kb. ennyit tudtam mondani, akkor most nézzük a grafikát. A Játék grafikája a maga korában, nagyon jó volt. Aki ilyen Crysis beállítottságú ezen a téren, az felejtse el ezt a játékot. Itt ne keressétek 16X-os élsimítást meg az ultra nagy effekteket. Ezt a grafikamanóknak üzenem. Úgy gondolom, hogy 1999-ben mindent kihoztak belőle, amit csak lehetett.
A játék másik nagy sikere a zenéknek és hangoknak köszönhető. A játék zenéje a film zenéjét adja vissza, tehát megint csak azt tudom mondani, hogy aki látta a filmet, annak ismerős lesz minden szám. Persze minden pályánál más-más zene fut a háttérben. A hangeffektek is egész korrektul lettek megcsinálva. Ezen a téren nem nagyon lehet belekötni a játékba.
A játék közben természetesen vannak átvezetők is, minden főboss offolása után (tehát minden 3. pálya után). Ezeket az átvezetőket természeten vissza lehet nézni a főmenüben. A játékot hamar lehet végig lehet vinni, persze csak akkor, ha nem akarjuk megszerezni mind az 50 Token-t. Mert ahhoz mindegyik Token-t megszerezzük némelyik pályára vissza kell menünk. Mondjuk ez a játék nem abba a kategóriába esik, hogy csak egyszer lehet végigjátszani.
Természetesen vannak hibák is a játékban. Nekem személy szerint a kamer forgása nem tetszett. Azt egy kicsit patchelhették volna, de ezenkívül nagy hibát nem lehet észrevenni.
Összegezve annyit mondhatok, hogy egy remek játékkal állunk szembe. Ha nem fontos a grafika és szeretnél pár órát elszórakozni, akkor mindenképp tudom ajánlani ezt a játékot. Ezt nem csak gyerekeknek mondom, mert felnőtteknek is jelenthet ugyanúgy kikapcsolódást. Így közel 20 évesen szívesen játszok ezzel, szerintem elég vintage felfogás az, hogy ez a játék csak gyerekeknek való. Mindenki próbálja ki, mert nagy valószínűséggel nem fogja megbánni.
Úgy írom őket, mint középsuliban a töri dolgozatokat! 😃 Csak ott nem használtam kocka szavakat: bannolás, offolás stb. 😂
Szívesen olvasod őket? 😃
Kíváncsian várom, hogy valaki rábökik-e a gyengére. 😜
99-ben nem volt ennek rossz grafikája.