Need For Speed: The Run játékteszt
2011 második NFS-e. Nagy durranásra készültünk, de sokakat csalódás ért. A tesztből kiderült, miért!
Az EA nagyon próbálkozik, hogy a Need For Speed-et újra a sikerlisták élére helyezzék. Az utóbbi időben a Hot Pursuit és a Shift 2 is jó próbálkozás volt, hiszen nagyon jó játékok lettek. De olyan átütő sikerre máig nem volt példa, mint ami pl. a Most Wanted-nél volt.
Sajnos, ezen az új The Run sem változtat, ami-bármennyire is nem tetszik- nem lett jó.
Kezdjük is el az alaptörténettel.
A black Box-nál autós játékhoz képest egész jó sztorit csempésztek a játékba. A főhősünk Jack, aki valamiért a maffia útjába került. Ezt rögtön a játék elején megláthatjuk, hiszen a gyönyörű autóval együtt hulladék kockát akarnak préselni Jack-ből. Itt jön rögtön elő a The Run egyik újítása, az interaktív átvezetés. Különböző billentyűk lenyomkodásával kell Jack-et tettekre bírnunk, hogy kimásszon az autóból, amit bezúznak. Ilyet a Battlefield 3-ban is láthattunk. Miután megmenekültünk a présgép általi haláltól, meg kell szöknünk a roncstelepről. Ezt egy lopott Audi RS4-essel tehetjük meg. Mivel loptuk, ezért a maffia emberei természetesen "mérgesek" lesznek, rögtön üldözőbe is vesznek minket.
Mivel bűnözőkről van szó, az autó épsége nekik nem jelent semmit, és a lövöldözéstől sem riadnak vissza. Menekülésünket egy vonat állítja meg,amin mi átjutunk, üldözőink viszont nem.
Ezután egy étteremben találkozunk Sam Harperrel. Ő vezet be minket az Amerikát átszelő hosszú versenybe, ami San Franciscotól egészen New Yorkig tart. Miután választottunk egy verdát, indulhatunk is a hatalmas versenyre.
Az új NFS különlegességei:
Az újdonságok szerintem egyben a játék negatívumai is. Az egyik újdonság az interaktív átvezető. Ez amikor a kocsiból kiszállva magát a karakterünket kell irányítani különböző gombok megnyomásával. Összesen 3 alkalommal van ilyen a játékban, de még ennyit sem kellett volna. Nem illik egy autós játékba, inkább egy akciójátékban jellemzőek az ilyenek. A másik nagy újítás a reset-rendszer. Ez arról szól, hogy ha valamit elszúrtunk, akkor a játék visszahelyez minket a legutóbbi checkpointra. Ez egy bizonyos fokig jó. De: amikor az útról egy kicsit is letérünk, akkor is visszahelyez minket a régebbi pozíciónkba. Rendkívül idegesítő tud lenni! Ennél fogva tűnik fel a játék következő elrontott részlete: a pályán minden alkalommal ugyanaz történik. Az elénk becsúszó zsaruk ugyanoda mennek, minden ütközés ugyanúgy történik, minden ellenfél ugyanúgy megy mindig. Nem elég ez, az ellenfelek is rendkívül kiszámíthatóak. Hozzánk viszonyítva, előre meg van írva a pozíciójuk, így ha egy kicsit is tudunk játszani, biztosak lehetünk a győzelemben, hiszen legalább azt nem követték el, hogy lehetetlen küldetéseket raknak a játékba. Sőt minden túlságosan könnyű, amit a játék a gémer idegelésével próbál meg ellensúlyozni. A fejlesztőcsapat megölte a Need For Speed valódi célját,
a győzelemért való küzdelmet! Ebben a játékban semmi sem a véletlen műve, minden előre el van döntve, a játékélmény rovására. Továbbá Rendkívül idegesítő, amikor nem sikerül valami, és a resetrendszer miatt újra és újra belefutunk ugyanabba a hibába, mert mindig, minden ugyanúgy történik!
Grafika:
Ez egy olyan pont, ahol nem csak negatív kritikát érdemel a játék. A játékot a Battlefield 3-ból ismert Frostbite 2 motor hajtja, így a grafika szép, bár ez csak első ránézésre van így. Én bárhogy próbálkoztam, nem tudtam olyan magas részletességet beállítani, hogy ne találkozzak életlen részletekkel, kidolgozatlan elemekkel. És habár a motor tudja azt, amit egy modern grafikus motornak tudnia kell, a kidolgozás mégsem jó. Az autó és az út, az égbolt, és néhány fa nagyon szép, de van ami egyszerűen nincs kidolgozva. És még jön, ami talán a leghülyébb ötlet a játékfejlesztők részéről. Mégpedig az, hogy a játékba egy képsebesség korlátozást írtak, ami 30 FPS. Ez pont az az érték, ami rontja az irányíthatóságot, és a kép sem gördülékeny, szép, hanem kicsit lassú, vontatott. Nem tudom, hogy ezt milyen megfontolásból kellett. Egyetlen ötletem, hogy a multiban mindenki ugyanolyan esélyekkel induljon, de az egyik, hogy miért ilyen kevés? A másik, hogy akkor a single-ben miért van?
Érthetetlen.
Irányítás, fizika:
Gyászos pont ez is. Nem értem, hogy adhatott ki az EA a remek Shift 2 után egy olyan borzalmas irányíthatóságú játékot mint a The Run. Persze nem olyan rossz, de egy autós játékba, legalább egy Need For Speed-be tegyenek olyan irányítást, ami nem idegesít fel mindig. Kicsit késik, kicsit olyan, mintha nem is mi irányítanánk az autót, és a jármű néha indokolatlanul elkezd csúszni, amit küzdelem visszahozni. Ezek miatt sokszor megint kimegyünk az útról, ami miatt resetel a játék. Igen, néha nagyon feltorlódnak az ilyen idegesítő momentumok, és ekkor szokott mérni az ember pár csapást a billentyűzetre, vagy az asztalra. Persze a rossz irányításhoz a korlátozott FPS is hozzájárul. De ez megint csak a játék hibája, szóval ugyanott vagyunk...
Hang:
A hangokkal nincs alapvetően probléma, az autók hangja is megfelelő. Külön pozitívum a zenei felhozatal, nagyon jó, és a játékhoz illő zenék kerültek a játékba. Hiába, az NFS soundtrack-eket nem lehet elrontani! Ez egyértelmű plusz pont a játéknak.
Online multiplayer:
A multi is gyarapítja a pozitívumok sorát. Gondolom nem lepődik meg senki, hogy ez a játék is megkapta a Hot Pursuit-ban debütált autolog rendszert. Ez teljesen rendben van, áttekinthető és élvezetes a multi. A multiban nincs az az elképesztően túlscriptelt játékmenet mint a single esetében. Itt fokozatosan elérhetjük a játékban elhelyezett autókat, amikből a karrier során túl sokat nem láthatunk, csupán a challenge series-ben versenyezhetünk az összessel. Barátainkkal élvezetesebb a versenyzés mint a gagyi botokkal, és ha sok barátunk van, akinek szintén megvan a játék, hosszú órákat lehet akár azzal is eltölteni, hogy az időket megdöntsük. Ez egyértelműen jó, itt nem sok kritika lehet.
Összhatás, összegzés.
Újra egy olyan Need For Speed ami nem talált be. A Hot Pursuit és a Shift 2 jó volt, az EA jó úton járt velük. Ez újra egy csalódás, remélem, hogy nem ezen a vonalon fog tovább haladni az EA. Mindig adok egy új esélyt a játéknak, mindig szeretnék egy jót játszani vele, de nem sikerül, mindig elkedvetlenít az a sok elrontott rész, ami belekerült a játékba. És bármennyire is szeretem a Need For Speedet, ezt a részt nem tudom kiválóra értékelni. Sajnos ez a játék csalódást okozott számomra. És ezzel nem vagyok egyedül.
Pozitívumok:
-Jó alaptörténet
-Szép grafika
-Jó zenék
-Jó multiplayer
Negítívumok:
-scriptelt jelenetek
-előre eldöntött versenyek
-rossz irányítás
-30 FPS korlát
-reset rendszer
-interaktív átvezetések
-néhol nagyon idegesítő a játék
Köszönöm, hogy elolvastad a tesztemet. Kérlek jelezd kommentben, mi nem tetszett benne, min javítsak jövőbeli tesztjeim írásánál!
Műfaj:
Fejlesztő: EA Black Box
A másik dolog meg az hogy nem véletlen csinálja ezt az EA évi 3 NFS-ből nagyobb bevétele van mint 2 évente 1 jót kiadni...
Szerintem van benne épp elég akció 😃😃😃
vennék rá a fáradtságot, kérdeznék meg a gamereket mit akarnak.
évente 2 NFS-t (ami vagy jó vagy nem) vagy 2 évente egy nagyon jó NFS-t?
Miska16: valóban egy kicsit negatív a teszt, de sajnos tényleg egy csalódás a játék. Ne értse félre senki, nem arra akarok buzdítani mindenkit, hogy ne próbálja ki a játékot, mert minden megér egy próbát, de a Need For Speed-től eddig megszokott, és most már talán el is várt minőséget nem üti meg a játék.Legnagyobb sajnálatomra! 😞
de látom egy nagy csalódás lett a game, szinte csak a hangot meg a multit dicsérted 😕
A játék nekem sem igazán tetszett, összecsapott lett nagyon, mint ahogy minden rész az utóbbi 4-5 évben.
Superlompos: jól látod, volt korábban egy teszt szintén erről játékról, de az elég rövidre sikeredett, kicsit hiányérzetem volt, hogy egy need for speedet nem elég részletesen mutatok be 😀