RTW-Avagy 2004 stratégiai gyöngyszeme
Mostanában rengeteg játékkal játszottam,avagy töltöttem le,de egyik se nyerte el a tetszésemet.
Aztán visszagondoltam a régi szép időkre,mikor a barátomnál ezt a játékot láttam, és gondoltam fel kéne idézni pár jó kis emléket.
Jó hír, hogy azóta könnyen találhatunk hozzá magyarosítást, így a gyenge angolosok is vígan játszadozhatnak ezzel( Az amúgy elég nehéz )
fantasztikus stratégiai játékkal.
Kezdjük az elején a főmenüvel. Véleményem szerint nagyon jóra sikeredett, mivel a piros
háttérben sötét feketés emberek harcolnak, lőnek , vagy éppen egyéb háborús tevékenységet
folytatnak :) Tehét ez egy jó pont a játékra nézve. Továbbá lehetőségünk nyílik Gyors csatát,
Hadjáratot, tetszőleges csatát vagy Történelmi csatát kezdeni. A gyors csatában egy gép álltal
sorsolt birodalommal, random katonákkal kell küzdenünk,egy másik birodalom ellen.A
tetszőleges csatában már választhatunk birodalmat,és ehhez tartozó egységeket is. A történelmi
csatákban híres ütközeteket vívhatunk meg, amik a történelem alakulása során történtek meg.
És végül elkezdhetjük a játék legfőbb összetevőjét:A hadjáratunkat.
A Rome-Total War-ban választhatunk Brutus-Scipio-Julius ház közül. Készült továbbá 2
kiegészítő, pontosabban az Alexander, és a barbarian invasion.
Az utóbbiban választhatunk Nyugat/Kelet-Róma , vagy egyéb barbár törzsek közül. Az
alexanderral sajnos nem volt lehetőségem játszani, ezért arról nem nyilatkozom inkább.
Játékmenet:
Minden hadjárat célja, hogy adott számú tartományt uraljunk, köztük egy, vagy több kitűzött
tartományt. Tehát pl: Uralj 30 tartományt, köztük Rómát
és szicíliát. Kiválasztottuk a birodalmunk, most pedig a nagytérképen találjuk magunkat. Itt
számontarthatjuk városainkat, egységeinket, tartományainkat,
továbbá városainkat fejleszthetjük. Építhetünk csatornát a város tisztasága érdekében,
templomot/szórakozóhelyeket a közbiztonság és elégedettség érdekében,
vagy építhetünk kaszárnyát-Lőteret-Istállót katonák képzése érdekében. Ha városunkban kicsi a
közbiztonság, és a lakosok elégedettlenek, lázadások törhetnek ki, amik civiljeink és katonáink
életébe kerülhetnek(Vagy épületeink sérülhetnek). Városunkban növelhetjük/csökkenthetjük az
adót, ha rendelkezünk arénával akkor beállíthatjuk a játékok sűrűségét, helyőrséget
helyezhetünk el, és a tartomány uralkodóját cserélhetjük. A lakosság növekedésével együtt
fejlődik a város is,és adott számú lakos után továbbfejleszhetjük városunkat a városháza
továbbépítésével. Ekkor további épületek lesznek elérhetőek(Ezen épületek csak
továbbfejlesztettek, tehát Arénából Amfiteátrum lesz stb.) ezzel növelve a lakosság
elégedettségét, további növekedését, és persze városunk védelmét. Emellett új egységeket is
elérhetünk. Minden város egy-egy tartományhoz tartozik, azt hogy miként, s hogyan juthatunk
ezekhez leírom lentebb.
Területfoglalás, harc, egységek:
Mint azt fentebb leírtam, egységeket kaszárnyákban-Istállókban-Lőtereken képezhetünk. Mielőtt
csatába indulunk,érdemes kiküldeni egy kémet, esetleg egy bérgyilkost,
hogy egy tehetségesebb vezért megöljünk, és tudjunk az ellenfél egységeiről. Minden sereg élére
érdemes kinevezni egy vezért. A vezér növeli az egységek harci szellemét,
és saját testőrséggel (Álltalában nehézlovasság) rendelkezik. Vezérek a született, későbbiekben
pedig felcseperedett családtagjainkból lesznek, vagy egy lányunkhoz férjül
fogadott kívülállóbol. Továbbá az elfoglalt tartományokhoz is szükségünk van egy helytartóra, ha
jót akarunk magunknak. Minden egységnek megvan a maga bónusza, és hátránya.
Például a lándzsások ellen esélyük sincs a lovasoknak, még a nehézlovasok is csak nagyobb
veszteséget okoznak, míg az íjászok távolról kiválóak, és ráadást gyorsabban futnak
az átlag katonánál ( Kivéve lovasság) de közelharcban semmi esélyünk,mivel mindenki alázza
őket. Tehát mindenki képviselhet egy saját stratégiát, amit előnyére fordíthat. Készen
is vagyunk, neki indulhatunk expedíciónknak. A térképen a karakterünk körönként adott
mennyiségű távolságot tehet meg. Ez a távolság függ az időjárástól, és hogy mennyi
gyalogos/lassú egységből áll seregünk. Nem vághatunk át hegyen völgyön, csak utakon
közlekedhetünk. Ezt kihasználva könyebben védhető anyaországunk, mivel kisebb erődökkel az
utakon könnyen gyengíthető az ellenség. Elértük ellenfelünket. Miután nekitámadtunk, kiadja az
esélyünket, a saját és ellenfél egységeinek a számát, és 3 további opciót: Visszavonulás, Csata
autómatikus lefolyása , Harc a csata térképen. Ha az automatikus csatát választjuk, akkor a gép
az erőviszonyokat tekintve lejátsza a csatát, és eképpen nyerünk/vesztünk. Ez csak türelmetlen
játékosoknak ajánlott. (Bár ezzel a játékkal ilyeneknek nem érdemes játszani szerintem) Ha a
"harc a csata térképen" opciót választjuk, kidob minket egy harctérre, és valós körülmények
között lejátszhatjuk a csatát.Jó pont továbbá, hogy ha például egy folyó mellett vagy hídon
találkozunk ellenfelünkel, netalán sivatagban, a gép egy adott csata térképet tölt be nekünk, Sőt!
Még az ellenfél/saját érkezési irányunkat is figyelembe veszi a gép. Várostromnál már
szükségünk van ostromgépekre, vagy a város méretétől függően, nagy seregekkel fent
tarthatunk egy ostromot, míg a város el nem esik. Ha a csata folyamán lerombolunk egy
épületet, vagy falat,akkor az valójában sérült lesz, és javítanunk kell. Miután elfoglaltunk egy
várost,választhatunk mit kezdünk a várossal. Megszálljuk, Kiírtjuk a lakosságot, vagy
rabszolgasorsba dobjuk a civileket. Ahogy szeretnénk. Ám nem csak háborúzni tudunk, hisz
köthetünk szövetségeket is. Ha van diplomatánk, lehetőségünk van tárgyalni más birodalmakkal.
Sarcoltathatjuk őket, követelhetünk tartományokat, kereskedelmi egyezményt köthetünk velük,
vagy katonai szövetséget egyeztethetünk egy adott birodalom ellen.
Apropó minden birodalom más-más tulajdonsággal rendelkezik. Van amelyiknek a
gyalogsága/lovassága kitűnő, vannak amelyek speciális egységekkel rendelkeznek, vagy ezek
elegye. Ezekről ennyit, a többi történés már a játékosok dolga :)
Grafika, Hangok, összegzés:
A grafikája 2004-hez képest elég szép, mai szemmel elég csúnya. Ámbár egy teljesen 3D-s
grafikus motort kapott, ami mondhatjuk elég szépen bőg (Na nem úgy :D ) óriási, akár 30.000
fős csatákat is vívhatunk. A hangok szépek, korhűek, jól kidolgozottak. A tájak változatosak, az
időjárással együtt. Azt hiszem nincs is további mondanivalóm csak az:Ha szereted a stratégiai
játékokat, van időd, türelmes vagy, próbáld ki!!! Szerintem a stratégiai játékok egyik legjobb
darabja.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Creative Assembly
Balra zárt😂
a teszt is nagyon király 😀