Egy más istenség.
Ebben a tesztben szeretném elmondani azt is, hogy honnan ered a játék!
Tehát először szeretném elmondani a játék eredetét:
A Call of Cthulhu nem csak egy játék, hanem H. P. Lovecraft könyve is. Ha valaki ismeri az írót akkor tudja, hogy horror novellákat írt.
Cthulhu: egy fiktív űrbéli lény, mely az idők során isteni szerepet kapott a pogány, sátánista emberekben, talán a tenger "istenének" tartották és áldozatokat mutattak be neki.
Egyébként a Headfirst, nekik ez volt az egyetlen befejezett játékuk, mert rögtön utána csődbe mentek, viszont azért ez a játékuk eléggé ütősre és izgalmasra sikeredett!
Na ennyit az eredetről!
A játék FPS, Konzolos átirat, ez gyanakvásra is adhat okot, de ebben az esetben igen jól sikerült. Nyilvánvaló volt a készítőknek is, hogy el kell szakadni a novellától, de ezt jó érzékkel, csak a játék második felében tették meg. Mivel a novella is horror ezért a játékban is megtartották ezt, és bizony néha néha nagyon is nyomasztó és ijesztő.
Főszereplőnk: Jack Walters magándetektív. 6 éves amnéziából felépülve, éppen a kirakós darabjait próbáljuk összerakni és magyarázatot találni a néha bevillanó emlékképekre, de mindeközben jön a megbízatás melyre a játék épül. Innsmouthban egy kis halászvárosban eltűnt egy fiatal fiú, aki előtte kirabolta a boltot ahol dolgozott. Az ügy nem tűnt túlságosan bonyolultnak, de a városkába érve egyre csak furcsább dolgok történnek, emiatt egyre mélyebbre ássuk magunkat a város piszkos ügyeibe. Az emlékképek egyre inkább kezdenek összeállni.
A játék fő erőssége egyértelműen a hangulat, de azért a képi megoldások is kiválóak ahhoz képest, hogy a játék 2006-ban készült, folyamatosan félnünk kell a lebukástól és attól ,hogy azok a fura kinézetű emberszerűségek elkapnak. Rengeteg fejtörő nehezíti majd a továbblépést, de egy kis gondolkodással mindet ki lehet találni. Sok tárgyat és feljegyzést találunk a játékban melyek kellenek a továbbjutáshoz ezért nem árt egy kis angoltudás. A játék bizonyos része után lesznek fegyvereik is és ez kihat a játékmenetre is, mivel innentől sokkal akciódúsabb lesz, itt van pár hiba, pl.: nem lehet érezni, hogy mikor kell egy nagyobb ugrást végrehajtani. A sérülést is jól találták ki ,mivel amikor lőnek ránk nem látjuk az életerő szintünket, ami valljuk meg talán illúzióromboló lenne, amikor egyedül vagyunk meg tudjuk nézni hogy álluk életerőileg és lehet találni gyógyító csomagokat is melyek azonnal segítenek, ha baj van. Csak bizonyos helyeken menthetünk a játékban, ami néha szívás! Van a játékban egy hatalmas újítás, mégpedig az idegállapot, aminek akkor van jelentősége amikor valami ijesztővel találkozunk, ekkor erősödik az elmosódás, lassul a mozgás és gyorsul a szívdobogás.
Összességében szerintem ez egy igencsak jó játék, és én a novellát is ajánlom elolvasásra.
Értékelés:
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Megjelenés: 2006. April 26. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Headfirst Productions
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Headfirst Productions
Hozzászólások: 14
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
amugy azok NAGYON NAGY RÉSZEK😆😆😆😆😆
főleg amikor kinyírja JB-t😆