Perzsia hercege újra bevetésen...
A herceg ismét eljött hogy egy újabb történetbe kalauzoljon el minket és ezúttal Azad palotájába visz.
Sokadik részéhez érkezett a Prince of Persia. A Ubisoft egyik legszebb munkája a franchise az Assassin's Creed mellett így várható volt az új rész. Mikor hallottam hogy megjelenik a játék , kételyek merültek fel bennem. Vajon lesz-e olyan jó mint a Sands of Time , a Warrior Within és a Two Thornes? Talán annyira pocsék lesz mint a 2008-as förtelem? Annyira rosszra már nem számíthattam mivel nem maradt meg a mese grafika és visszatértek a normális PoP-hoz.
Aztán jöttek a képek , trailerek , játékmenetek és egyre inkább meggyőzött a játék és erősítette a hitem hogy igen ez egy remek PoP lesz!
A történet szerint hercegünk Azadba utazik hogy meglátogassa szeretett fivérét Malik-et. Amikor odaérkezünk látszik hogy valami nagyon nem stimmel és ki is derül hogy a palotát ostromolják. Amilyen gyorsan csak tudunk odamegyünk és célunk hogy keressük meg Malik-et. Sajnos a harcosok nem tudják megvédeni a várat ezért Malik szabadjára engedi Salamon seregét mert azt hiszi hogy ha feltámasztja a sereget akkor azok majd a mi segítségünkre lesznek. Ám tévedett mert a sereg a saját katonáit is megtámadja és homokszoborrá változtatja. Nálunk és is Malik-nél is van egy-egy fél pecsét és csak ezek összeillesztésével állíthatjuk meg Salamont és küldhetjük vissza a sereget oda ahonnan jöttek. Viszont Malik ahogy öli a sereget úgy erősödik és egyre inkább Salamon uralkodik felette. Feladatunk hogy megmentsük Malik-et elpusztítjuk Salamont és a sereget visszaküldeni eredeti helyére. Innen kezdődik igazi kis kalandunk.
Meg kell hogy mondjam őszintén , hogy nekem nagyon bejött a játék. A grafika egyszerűen állejtő. Szédületesen jól néz ki a játék és sok mai játék elbújhat mellette. A játék elején amikor kinn vagyunk a táj minden nagyon szép. Szépen van megvalósítva ahogy a két fél harcol egymás ellen.
Az bizony tény , hogy könnyű a játék. Nagyon nagyon könnyen lehet megölni az ellent de ha mégis elhaláloznánk akkor megmaradt még az idő visszapörgetése is. Az ilyen gyengébb ellenfeleknél csak pár suhintás és porrá lesznek. A nagyobb ellenségeket is könnyű megölni. Főleg amikor már később másik kard lesz nálunk (mert ugye közönséges karddal nem lehet megölni Salamont hanem különleges karddal) így már a gyenge ellenfelek egy suhintás , a nagyobb 2-3 suhintás. Fontos még tudni hogy minden megölt ellenfél utána skill pontokat kapunk amiket a "skill fán" el is oszthatunk. Ezek szerepet játszanak az erőben is.
Ahogy az előbb említettem bizonyos erőket tudunk képviselni később. Pl: Kővédelmet tudunk magunk köré vonni , tüzet hagyhatunk magunk után amire ha az ellenfelek rámennek elégnek , varázslatot tudunk a kardunkra rakni amitől még erősebb a csapás , vagy akár lefagyaszthatjuk a vizet. A skill pontokkal ezeket fejleszthetjük , hogy több ideig tartson vagy erősebb legyen az adott varázslat. Skill pontokkal tudjuk fejlesztni az életerőt is , hogy pl: hosszabb lesz az életerő sáv.
Én igazából csak ezt a tüzes cuccot fejlesztettem mert legalább szórakozgattam vele egy kicsit. És épp ez az ha még trükközünk ezekkel a varázslatokkal még könnyebben megöljük az ellent.
Az ugrálós részek a PoP erősségei ebben a játékban és mindig is azok voltak. Vannak nehezebbek , könnyebbek. Igazság szerint a végére már teljesen elment az eszük a készítőknek. Annyira lebonyolították már hogy ki nyiss egy ajtót hogy az nem igaz. Meg a "vizes ugrálgatás" fagyaszd le , ugorj aztán engedd el hogy a vízesésen átugorj aztán megint fagyaszd le hogy megkapaszkodj utána engedd el megint majd újra fagyassz hogy megkapaszkodj , fuss fel a falon ugorj el róla és engedd el hogy átugorj a vízesésen és megint fagyaszd le hogy megkapaszkodj.... Szóval erről beszélek.
A zenék is jól sikerültek , már amennyi van benne.
Jó játék lett azért az új PoP viszont a vége az szerintem nem sikerült túl jól. Nem is tudom már mennyi idő meg eljutunk a fő boss-hoz , talán még fél órába is beletelik. Nagyon lassan érünk oda hozzá de még ha lenne miért szenvedni és ugrálgatni a madarakon csomó ideig és kődarabokon ölni az ellent (aminek ugyebár már semmi értelme mert 1-2 suhintás) , hogy legalább a könny csordulna ki a szememből hogy IGEN , volt értelme a Boss-hoz jönni! DE NEM! A boss az szerintem nagyon szánalmas lett..... Semmi kihívás nincs benne , nem is lehet bossnak nevezni.... Annyira könnyen meg lehet gyilkolni hogy az nem igaz.... Az ugrálós részek nehezebb voltak mint a Boss... És ez nagyon felháborító , hogy megfelel a grafika , az ugrálós részeket ki lehet bírni , még a történet is jó ennyire elrontani a harccal... Áhh..... Ja igen és rövid!! 5-6 óra az egész ha még egy kicsit fejlesztgetsz is.... És egy ilyen játéknak nem szabad rövidnek lenni , még ha a mai játékoknál ez a divat még akkor sem... Úgy hogy ez is egy negatívum....
Összességében azért nekem bejött a játék ha a harcot és a rövidségét nem vesszük úgy figyelembe , hanem csak ki akarunk kapcsolódni kellemes időtöltést ad. Viszont szerintem csak az igazán nagy PoP fanok fogják többször is végigvinni a játékot.... A többieknek pedig elfelejtett homokszemek lesznek....
Pozitívumok : Működő történet , grafika , ugrálós részek , fejlesztés , zene
Negatívumok : Könnyű harcrendszer , szavatosság , játékhossz.
Értékelés :
Grafika : 10/10
Játékélmény : 8/10
Hang : 9/10
Összességében : 9/10
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Maga a teszt jó,de elbírt volna 1-2 képet. Majd legközelebb...😀
fuzaco : Én nem vagyok fan , kedvelem a PoP-okat. A 2008-as is bejött egy darabig de ezek a gömb gyűjtögetések unalmasak voltak....
Superlompos : Akartam csak a végére nem volt már rá időm így beküldtem képek nélkül.