Sniper: Ghost Warrior 2
A City Interactive már ismert Sniper: Ghost Warrior című játék március 12-én megjelenő folytatásáról fogok egy rövid véleményt írni.
A játék első része elég sok kritikát kapott, jót is, rosszat is. Valaki szerint egy nagyon hangulatos, élvezhető játék lett, mások azt mondták, hogy tele van hibával, lineáris, és nem is túl valósághű. A kérdés talán, hogy az utóbb említett réteget most mennyire sikerült meggyőzni, megpuhítani. Ami biztos, hogy a megjelenés előtti képek, trailerek okot adtak arra (ha csak minimálisan is), hogy a kritikusabb játékosok is bizalmat szavazzanak most a City Interactive-nak.
Mivel nem az első részről írok véleményt, csak annyit szeretnék még megemlíteni a játék kapcsán, hogy én is végigjátszottam, és tulajdonképpen annyira nem is győzött meg, nem voltam oda érte, de azért nem tudtam azt elmondani, hogy annyira tele lenne hibával, vagy hogy élvezhetetlen, így nálam tízes skálán akkor egy erős 6-ost kapott. A második részt nem fogom összehasonlítani más FPS-ekkel, viszont azzal igen, hogy ma, 2013-ban mi várható el egy hasonló játékról.
A játék menüje teljesen rendben van, szépen néz ki, teljesen átlátható, ami lényeges az options-ban beállítható 1-2 dolgot kivéve, de erre később térnék ki. A játékot elindítva egy egész kellemes grafikát kapunk. Nem mondanám a legszebbnek, mert néhol előfordulnak benne hibák, de mivel én nem is nagyon szoktam egy játéknál a grafikával foglalkozni, így 10-ből egy 9-est adnék rá (ugyebár CryEngine 3 motor).
Hangokat nem szeretném túlságosan részletezni, megvagyok velük elégedve.
Fő fegyverünk ugye egy mesterlövész puska lesz a játékban, e mellé kapunk egy hangtompítós pisztolyt is, illetve az E betűvel lehet a késsel csápolni. Ezzel kapcsolatban az észrevételem az, hogy a halott katonáktól nem lehet elvenni a lőfegyvert, de az is előfordulhat, hogy csak én bénáztam valamit, később ezzel annyira már nem is foglalkoztam. Egy mesterlövészt irányítunk ugyan, de azért ez számomra érdekes volt már így az elején. Mindjárt az elején van egy társunk, aki igazából elmondja nekünk a dolgokat, célzás, stb. Célzásnál ami feltűnt, hogy a célkereszt közepe alatt jobbra, vagy balra szokott lenni egy kis piros karika. Ez jelzi nagyjából a golyó útját, ami azt jelenti, hogy a készítők gondoltak a ballisztikára, ami mindjárt egy kis realitást kölcsönöz a játéknak. Lövéseknél van killcam, amit bár gondolom nem kell bemutatni, lényegében annyit tesz, hogy mutatja a golyónk útját egészen az áldozatig, ezt is ügyesen megoldották. Célzás közben a Shift-et (alapbeállítás) lenyomva visszatarthatjuk a lélegzetünk, amitől pontosabb lesz a célzás, és belassítja az időt is. Bal alsó sarokban van egy kis radarunk, ami egy részletet mutat a területből, és azt is jelzi, hogy mennyire vagyunk láthatók az ellenfél számára. Hogy észrevegyenek sziklák, falak, stb. mögé bújva tudjuk elkerülni. Ha két ember szépen egymás mellé áll, jó szögből egy lövésre akár 2 áldozatunk is lehet.
Így elsőre minden megvan a játékban, ami kell, ugye?
Nos, részemről pont ez volt a baj, hogy csak elsőre. A fentebb említett pozitívumok mellé, amik a realitás fokozásához elengedhetetlen dolgok, mindhez társul valami hiba, ami eleinte még úgy elnézhető, mert azt gondolná az ember, hogy ilyen néha van.
Hogy miről is van pontosan szó?
A piros kis kör célzásnál, ami a ballisztikát hivatott fokozni gyakran rááll magától a célpontra. Tény, hogy nem túl látványosan, szóval azért valamennyire be kell céloznunk az embert, de azt vettem észre, hogy sokszor van, hogy csak úgy rá ugrál az emberekre a piros karika. És a helyzet az, hogy 10-ből 8-szor el is találom így, és itt jön be az, amit az elején írtam a beállításokról. Nem lenne ez baj, ha a beállításoknál ezt a piros kört ki tudnánk kapcsolni, vagy ezt az automata-célzást megszüntetni (tény, legnehezebb fokozaton nem próbáltam, de a többiben ugyanúgy, ugyanolyan mértékben áll rá a célra a piros kör). Következő a célzás közbeni levegőnk visszatartása. Igen, ez kell egy ilyen játékhoz. Még a lassítás is jó ötlet, ezzel csak az a baj, hogy ugyanolyan gyorsan tudjuk mozgatni a fegyverünket, tehát ha lelősz valakit, mire azt észrevenné valamelyik társa, már a következő célponton vagy. Az is jó ötlet, hogy jelzi, hogy mennyire lát ránk az ellenfél. De amit észrevettem, hogy sokszor van, sőt, szinte mindig, hogy ha elkezd ez a csík (tulajdonképpen kör, mert a radar körül van...) felfele menni, és elbújunk a kő mögé, de annyira, hogy már nem lát ránk 100%-ra a katona, akkor is megy fel tovább ez a csík, sőt, észre is vehetnek, ami ugye nem túl előnyös, ha lopakodnánk.
És ha már lopakodás: Egy ilyen játékban ez alap tényező, hiszen nem ronthatunk neki 5-10 vagy akár 20 katonának egy távcsöves puskával, meg egy pisztollyal, főleg, hogy az életet elég szépen szedik lefele. A lopakodás terén nem az előbb említett hiba az egyetlen zavaró tényező. Konkrétan azt megengedi a játék, hogy elsprinteljek az ellenfél mögött. Amíg nem vagyok kb. fél méter közel hozzá meg sem hall. Viszont olyan is előfordulhat, hogy fent vagyok egy toronyban például, lent egy katona, de nem felém néz. A toronyban egy másik katona, akit készülök megkéselni, de hirtelen megfordul. Oké, az én hibám, nem nyomtam elég korán az E betűt. De! Megfordul a katona, még egy hangot sem ad ki, nem is lő, megölöm késsel, a lenti ellenfél mégis észrevesz, aki ráadásul gépfegyverrel bármilyen messziről képes eltalálni, még ha sprintelek is, minden 2-3. lövése eltalál! Ettől függetlenül sok pályán simán megengedheti magának az ember, hogy a 80%-át úgy csinálja meg, hogy sprintel, késel, sprintel, késel, leszed két-három ember, és tovább. Nem beszélve arról, hogy van mikor jelzi a játék, hogy kit kell, vagy kit érdemes lelőni (ami szintén nem kapcsolható ki). És ugyebár említettem azt is, hogy a golyó át tud hatolni az emberek testén kárt okozva ezzel egy másik embernek. Nos, a következőt tapasztaltam pályánként minimum 2-3, de maximum akár 10-12 alkalommal: áll a tag kettő másikkal, az egyik tőle 11 órára, a másik 2 órára. Meglövöm, és körülötte a másik kettő is elhalálozik. Ez általában olyankor, amikor már komolyan el kezdtem gondolkodni, hogy hogyan is oldjak meg egy helyzetet, de mindig csalódnom kellett. Szerintem elmondható az is, hogy a játék maradt valamilyen szinten lineáris. Van, hogy láthatatlan falak állják utunkat, ha valahova épp felmennénk. Meg igazából még sok apróság. Nem lehetne mindet felsorolni.
Összegezve a játékban vannak jó ötletek, de a grafikát leszámítva ez a játék nem 2013... Nem lehet tökéletes egy játék, de úgy gondolom, hogy egy ilyen játéknak vannak alapvető igényei a játékélmény fokozására, és hogy minél realisztikusabb legyen, legalább ezekre oda lehetett volna figyelni. Bár meg sem lepődöm már, mert rengeteg mai játéknál egyszerű, mégis nagyon fontos dolgok hiányoznak.
Igazán jó lehetne ez a játék. Vannak ötletek, melyek pozitívumok lehetnének, mégis:
- Láttuk már őket valahol (ami ma már annyira nem nagy baj, de...)
- ... a megvalósítás nem az igazi.
A rengeteg hiba miatt nem lesz az egész játék realisztikus, ami egy sniper játéknál azért nem lenne elhanyagolható, legalábbis ha a játékos igazán bele szeretné élni magát. Az első rész se volt a kedvencem, de még ahhoz képest is nekem csalódás volt a játék.
A gond talán abból adódik, hogy nem igazán tesztelték a játékot kiadás előtt, mert ezek olyan dolgok, amik már minimális időbefektetéssel korrigálhatók. Számomra ezért ez is csak egy tömegjáték, ami valójában a grafikával próbálja levenni a játékosokat a lábukról.
Félreértés ne essék, nem lehúzni akarom a játékot, miért is lenne nekem az jó? Csak leírtam a véleményem a játékról az alapján, hogy mik lennének az igényeim egy hasonló típusú játéktól 2013-ban.
Végére a pontozás:
Grafika: 8
Hang: 9
Játékélmény: 3.5
Összességében: 3
További, számomra fontos tényezők az összpontszámhoz:
Játszhatóság: 4
Irányítás: 9
Szavatosság: 2
Realitás: 2
Köszönöm a figyelmet!
Műfaj: , ,
Fejlesztő: CI Games
Nem azért, mert City. Sok más játék van, ami egyáltalán nem tetszik, ennél még rosszabbnak tartom, és nem City. Igazad van, vannak apró hibái, de lássuk be, van még több nagy. Az emberek lelövésére pedig nem kéne sorrend. Hadd döntsem már el én hogyan akarom megcsinálni. Ha meg nem úgy csinálom, ahogy a játék akarja, ne csaljon már.
bence493:
Szerinted jó, neked tetszik. Oké. Viszont ez az én véleményem, nem pedig egy teszt, így számomra a valóságot tükrözi az 1-es értékelés, mivel nem tudtam benne semmit értékelni a hangon kívül.
egyébként lehetne szebb, ha már Cry Engine 3... de az a multi.. o.O 1 játékmód és 2 pálya, fel se tudtam fogni : D
Én csak a Terrosrist Takedownnal játszottam, és leégette a videókártyámat, azóta nem játszom Citys játékkal 😃