Harc a városi dzsungelben
Az első rész szép kis bevételt hozott, és rajongók ezreit csábította a monitor elé. A gamerek nagyrésze tátott szájjal bámulta a fantasztikus grafikát, a multiplayerrel még
a mai napig sokan tolják. Ám ennek ellenére az eladások szempontjából mégse volt átütő siker. Vajon a Crysis 2 már hozta az elvárásokat? Ebből a tesztből kiderül. Egy kis tipp: nem egészen...
Story, avagy mentsük meg New York-ot!
A Crysis első részét sokan kritizálták az egyszerű story miatt, néhányan csak egy grafikát demonstráló Tech Demonak csúfolták. A Crysis 2. részénél a Crytek ezt már nem akarta
a véletlentre bízni. A történet elkészítésével egy híres vagy inkább hírhedt írót Richard Morgent bízták meg. Valakinek biztos ismerősen cseng a név, én életemben most hallottam róla először.
Az FPS-ben egy Alcatraz nevű személyt irányítunk (jól hallottátok Alcatraz mint a börtön) akiről történetesen mindenki azt hiszi hogy maga a Próféta aki egyébként a játék elején főbe lőtte magát. Szerintetek ez az USA egyik legjobb katonájához méltó?
Az emberünk érdekes módon nem tud beszélni, és esze ágában sincs elárulni hogy ő nem a próféta. Erre a furcsaságra később se fogunk választ kapni. A nanoruhás katonákat odavezényelték New Yorkba ahol már nagyban dúl az idegen invázió. Nekünk végig A-ból B pontba kell mászkálni, és közben leölni mindenkit akivel találkozunk. A Crysis 1 is erről szólt, de valahogy annak sokkal jobban átjött a hangulata. Ki ne mászkálna szívesebben a dzsungelben néhány koreai társaságában. Nekünk egy Nathan Gould nevű professzort kell megkeresnünk, aki
segíthet legyőzni az idegeneket. Ezt az unalmas és egyhangú játékmenetet néhány fordulat próbálja izgalmassá tenni, de ezek aligha változtatnak valamit. Az én véleményem szerint hiba volt a jól megszokott dzsungeles atmoszférát átpakolni városi környezetbe. Ráadásul pont
New Yorkba. Hány játék is játszódik itt? Rengeteg. Gta IV, Prototype, GTA 3 stb....
Játékmenet
Mint írtam a játékmenet gyakorlatilag abból áll hogy A pontból B pontba kell mászkálnunk és közbe lövöldözni. A jól megszokott és forradalmi újításnak szánt nanoruha itt is kíséri utunkat. Válthatunk a módok között bár nincs túl sok értelme. Én felszoktam vinni páncélra és többet
nem is vacakodok vele. Elvileg ezt a játékot lopakodós, sniperes stílussal is végiglehetne tolni de ez csak az elmélet. Valójában csak menni kell előre és boom headshoot, boom headshoot... nincs értelme taktikázni én kipróbáltam :) Az ellenségeket két nagy csoportra választhatjuk szét
Emberek és alienek. Az emberek ugyanolyanok, csak a fegyverzetükben térnek el. Hogy pontosan miért is kell ellenük harcolni amikor invázió van és még egy rejtélyes vírus is pusztít számomra nem teljesen érthető. Idegenekből már kapunk több félét, a kis emberszerűektől az óriás
pókokig minden megtalálható. Az első részhez hasonlóan itt is vannak járművek, a tankos küldetést kifejezetten szerettem. Menetközben gyüjthetünk be spórákat az idegen lényektől és ezzel fejleszthetjük a nanocuccos képességeit. A mesterséges intelligencia nem lett okosabb, sőt...
Gyakran találkozhatunk a kocsiban vagy éppen a betonban beragadt ellenfelekkel. A játék sajnos tele van bugokkal, legalább annyival mint az első részben. A Cryengine 3 fizikáját se lehet korlátlanul dícsérni, ugyanis sok az előre scriptelt jelenet. Például az egyik barátommal azt
vettük észre, hogy amikor egy adott jelenetnél becsapódik egy helikopter és felrobban minden ugyanúgy törik össze. Pontosan ugyanúgy, ezekszerint még a töréseket is előre beprogramozták.
Grafika és látványvilág
Köztudott hogy a 2007-es Crysisnak egyszerűen brutálisan jó grafikája volt. Ez ekkoriban tényleg forradalmi újításnak számított, ilyen fotorealisztikus és nagyfelbontású textúrákról előtte még álmodni se mertünk. A Cryengine 2 ráadásul egyszerűen moddolható volt.
Na de mi a helyzet a folytatással? A játékot immáron a Cryengine 3 motor hajtja. A grafika első látásra szépnek tűnik, és a rivális Fps-eket mint a Call of Duty Black Ops vagy Battlefield Bad Company 2 még így is a földbe döngöli, mármint a grafika terén. Igaz az utóbbit csak épphogy.
New York teljesen szépen, és korrekten levan modellezve. Az utcán rengeteg roncs, poszterek, szerencsétlen lakosok, szennyeződések és tárgyak egyszóval minden megtalálható. Viszont ha kicsit jobban szemügyre vesszük a dolgokat, érdekes jelenségeket is tapasztalhatunk.
Néhány textúra kifejezetten homályos és kis felbontású. A geometriai modellezés a kisebb tárgyaknál feltűnő hibákat eredményez. De jön a nagy kérdés. Vajon jobb e a grafikája mint a Crysis 1-nek? A válasz egyértelmű. Nem! 4 év alatt nem sikerült jobb grafikát összehozni.
A játéknak természetesen így is ez az egyik erőssége, de a Crysis 1-nél ígyse jobb. Legalább az optimalizálást most dícsérhetném, de nem tudom ugyanis egy felháborító és egyben szomorú dolog teszi tönkre. A játék DirectX 11-es, maximum felbontásban való futtatásához csak
az Nvidia csúcskártyái megfelelőek. Ilyen beállításokkal Legalább egy GTX 470-re van szükségünk a türhető FPS számhoz. Pedig hozzáteszem a játék grafikája ilyen beállításokkal se jobb mint az első résznek maximumon. Még az ATI egyenlőkategóriás kártyái is kevés FPS-t hoznak. Ez tipikusan olyan eset, amikor
az Nvidia fizetett az optimalizáció elrontásáért.
Zene és hang
A Crytek a játék zeneszerzéséhez az utóbbi időben elhíresült Hans Zimmert választotta. Én személyszerint egy zseninek tartom őt, nagyon hangulatos számokat tud összehozni. A Crysis 2 ilyen téren tényleg remekel. A menü alatt hallható zenét főleg megdícsérem. A hangokat
se siették el a elég változatosak és élethűek. Minden fegyvernek más hangja van és pont oda illő. Az egyedüli gyengepont talán az alienek hangja, ami nem sikerült túl egyedire.
Multiplayer
A multiplayer tipikusan az a dolog, ami a Crysis Warsban jó volt de itt már nem. Bevezették ezt a Call of Dutynál elhíresült pontozási rendszert amit én személyszerint nevetségesnek találok. Persze lehet valakinek ez tetszik, de nekem tipikusan nem jön be. Szánalmas dolog ha bárk is
azért tolja hogy szintet léphessen benne. A játékban sok perkhez és fegyverhez csomagokat kell megvennünk az interneten. Valakik képesek ezért több száz-ezer dollárokat kidobni az ablakon. A multiplayerben csak az lehet igazán eredményes aki gazdag. Aki nem vesz kiegészítőket csak
gyengébb fegyvereket használhat a többjátékos üzemmódban. Ez nagyon unfair húzás volt a Crytek részéről. Az irányítás is teljesen más lett, úgyhogy hiába volt az ember jó az előző Crysisokban ez itt már aligha fog bármit is számítani.
Összegzés
Én egy jó FPS-nek tartom a Crysis 2-őt, egyszer minimum érdemes végigtolni. Ám az ember egy ilyen nagy játék folytatásától többet várt volna. Nem is kicsivel többet.
Köszönöm hogy elolvastátok a tesztemet, jó játékot!
Műfaj: ,
Fejlesztő: Crytek
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
Még végig se vittem 😆
Szerk: Élmény csak 7..?!? hát nemtom részemről nekem hetesnél azért nagyobb az élményem.Mondjuk én sokszor nem gázolok mint egy tank hanem lopakodok predátor módjára lehet amiatt.
de érdekes mert pl. PC Guru videotesztben azt mondták jó játék csak néha gond van az AI-vel
én személy szerint csak a demojával játszottam a 2nek de egy biztos az jó volt és ha nem lenne most kifejezet célom hogy mire gyüjtök akkor sztem megvenném ezt azért
de ha tudom hogy jár hozzá a Bad Company 2 akkor nem azt veszem meg februárban 10k-ért hanem kivárom ezt és akkor most nem az 1el játszanék hanem ezzel
de csak úgy mondanám hogy aki nem tudja a Wars az nem külön játék az elméletileg a warhead multi része asszem vagy vmilyen aljátéka amiben csak multi van
A multiplayer pedig sokkal rosszabb mint az előző részekben akárhogyan nézzük. Meg a pénztáraknál se teljesített vmi jól a játék, még a Crysis 1 is több bevételt termelt annak ellenére hogy eleinte egy tech demonak indult. Kérdezz meg bárkit aki Crysis rajongó megmondja hogy jobb mint a 2. rész. Persze valakinek ez is bejön.
Amugy ha jól emlékszek Scart azt pénzért lehet venni és köztudott hogy az legjobb fegyó játékba.
Én személyszerint Nvidia párti vagyok, de itt tényleg fizettek a Cryteknek hogy Dx11-ben rontsák el az optimalizációt. Így lesz értelme megvenni a 100k-s karikat. A multiplayernél pedig nagyon aljas húzás volt a pénzért vehető fegyverek bevezetése.
Jó teszt lett, de szerintem nem annyira rossz, mint megírtad.
,, Hogy pontosan miért is kell ellenük harcolni amikor invázió van és még egy rejtélyes vírus is pusztít számomra nem teljesen érthető."
Az egyik átvezetőben mondta Lockhart (azt hiszem ő), hogy prófétát, tehát a nanoruha viselőjét, (aki nekünk adta a ruhát) meg kell ölni, mert terjeszti a vírust. Ezért lőnek ránk a CELL emberei.