background
no avatar
futopeter97
Szint: 7
14 éve tag, offline
415 💬
296 ☀
26 éves, férfi
Baja, Magyarország

Isaac újra akcióban!

Írta: futopeter97, 2012. January 25., játékteszt
Játék: Dead Space 2

Szeretném tisztázni hogy nem fogok még egyszer mindent kivesézni, csak arról fogok külön beszélni ami más lett az első részhez képest (akit érdekelne esetleg:http://gepigeny.hu/articles.php?article_id=316).

A játék 2011 január végén jelent meg az Electronic Arts kiadásában. Ha jól hiszem a Visceral Games készítette, de ez nem biztos.

Történet: A történet kicsit csalódást okozott DE még így is szenzációs lett! Szintén nagyon hamar belecsapunk a lecsóba, aki az első résszel nem játszott az megnézhet a játék előtt egy rez előtt a Dead Space 1-ben kisvideót, bár biztos jobban megéri kijátszani azt is. Isaac végre kapott valamicske személyiséget, és már beszél is! Aki azonban legjobban tetszett az Stross. Hihetetlenül precíz módon ki lett találva mind a személyisége, mind a tevékenysége a játék során. SPOILER!: Komolyan, mikor megöltem vegyes érzések kavarogtak bennem. SPOILER VÉGE. Viszont folytatás szempontból nem tetszett. Mint az előző tesztben említettem a játék végével tökéletesen megalapozták a folytatást. Nicole halott, ám folyamatosan kísért minket, mint egy zombi. De az a fesztivál amit lerendeztek a második részben az szerintem kicsit sok volt. A bevillanó ijesztgető jellegű látomások jók voltak, de a végén kezdett érthetetlenné válni az egész. A 4. lépéssel elérjük hogy ne akarjon minket kinyírni, segít nekünk mintha mindvégig a mi oldalunkon állt volna aztán a végén még is: "Time to Die!!". Na most akkor hogy is van ez? Az a 4. lépéses dolog tetszett, de nem látom a logikát hogy akkor miért kell a végén megtámadnia? És szerintem egy kicsit túlgondolták az Isaac - jelölőoszlop kapcsolatot is. Habár azt nem mondom, hogy rossz és értelmetlen, de kicsit nehéz volt kihámozni az igazi lényeget a sok szövegből. Túlbonyolították. Egyszóval: Jó ez csak az első részé jobb volt, pedig abból a zárásból nagyon sok mindent ki lehetett volna hozni.


Grafika: Amikor még az első videókat láttam róla, azon gondolkodtam, hogy ezen semmit sem változtattak? A válasz: De változtattak rajta és igencsak pozitív irányba. A fényeffektek nagyon szépek még mindig, az animációk is stimmelnek, és a szörnyek is "gyönyörűen" rondák. A sötétség ugyan sokkal jobban előtérbe került de erről később. Ami megér egy misét az a TPS nézet amit előző cikkemben agyba-főbe szidtam, ugyanis borzasztóan kezelhetetlen volt. Örömmel jelenthetem be, hogy ezt kijavították, így most már nem kell ész nélkül huzigálni az egerünket az asztalon hogy a hátunk mögé tekinthessünk. És ha jól emlékszem buggal sem találkoztam. Bár ez nem biztos.


Játékmenet: Na hát akkor ezt megint több részre bontom.
Horror: A játéknak még mindig nagyon fontos eleme az, hogy félelemben tartsa az embert. Hmm... sikerült is de megint csak többet vártam. Sokkal több olyan rész van ahol tök sötét van, az orrunk hegyéig se látunk el, még zseblámpával sem! De ezt annak ellenére hogy először negatívumnak számoltam, el kell ismernem, hogy nagyon hangulatosak. Tessék-lássék itt az élő példa: Attól még hogy egy horror játékban sötétséget kell használniuk attól még lehet jó. És ami teljes mértékben kiegyenlítené ezt a sötétség problémát az az, hogy kifejezetten kevés van belőle. A szellőzők háttérbe szorultak, de nem baj megjelent pár új szörny. Kiemelném azt, amelyik percekig fedezék mögött áll majd feléd rohan és felöklel. Szereztek pár kellemetlen percet a rohadékok. A kivégzési jelenetek bővültek van egy-két speciális gombnyomogatós jelenet, amiket ha elrontasz elég "érdekes" látvány fog fogadni. Összesített tapasztalatom: Ez a játék is ugyanabban a szindrómában szenved mint az első rész.
Habár ez azért javult, de a 12-13 fejezet körül átment ez is egy lövöldébe. Még valami: Azt az egy pályát az Ishimurán hihetetlenül jóra csinálták meg. Talán a legjobb pálya volt az egész játékban...


Akció: A végtag megcsonkítás megmaradt, ugyancsak három fontos fegyver van, igaz lehet újabbakat venni de egyik sem egy nagy durranás. Amit itt is szidni fogok az a Boss Fight: Ehhez képes még az előző is nehéz volt. Ez már nevetséges volt. Oké, értem én a lényeget, kellett az epikus záráshoz Nicole, de Minek??? Minek kellett annyira lekorlátozni a "Boss Fightot" hogy lőni kell Nicolet, meg azt a sárga gennyhalmazt?? Amikor a játék közepén az a behemót nagy dög ránk támadt, az nagyobb kihívás volt komolyan... Szánalmas, erre nem tudok mást mondani.


Logikai feladatok: Végre valami amit pozitívan tudok értékelni. Ugyancsak a két alapvető képességre, és a két alapvető helyszínre válik szét a játék. Ugyanúgy tölthetjük a sztázist, bár most már lassan magától is töltődik. A kinézis modul semmit sem változott, csak több erre optimalizált cuccot találtak ki, így kell például az elejét túlélni.
A nullgravitációs és vákuumos területek megnövekedtek, nehezebb, több időt igénybe vevők lettek. És több is lett ezekből a részekből a játékban. A nullgravitációban való repkedést most már nem faltól falig módszerrel kell játszanunk, újonnan Isaac ruháján megjelent pár fúvóka amivel nagyon jól lehet irányítani a főhőst. Azért amit még megemlítenék itt az az úgymond Platform részek. Nagyon kevés volt ezekből, de legalább azok jók voltak. Itt is rendszerint nullgravitációban voltunk, elég érdekes volt néha kikerülni a forgó pengéket, meg egyéb kivégző gépeket.


Ami nem változott: A HUD. Szintén gerincünkön az életcsík, mellette a sztázismodul, és minden holografikusan jelenik meg. Perfekt! Az irányjelző bővült így, most már nem csak a célirányt mutatja hanem a bolt, munkapad, mentéspont pozícióját.
RPG?: Nem még mindig nem az. Ugyan a Munkapadban lévő lehetőségek is bővültek és a boltban is több minden van, nem, ez nem egy RPG. Csak vannak benne olyan elemek.

Hang: A hangok megint csak nagyon jók lettek, a mindenféle dögökkel és zörejekkel. Isaac szinkronhangja nekem nagyon tetszik, és örülök hogy végre megszólalt ő is. Ami különösen tetszett az a Boss a pálya közepén. Ahogy az ránk üvöltött...


Zene: Ki lett javítva. Végre nem lőtt le előre poénokat, így tökéletesen adta a hangulatot. Szép volt srácok!

Összesítve: Az első Dead Spacehez képest nem egy nagy erőlelépés. A horrorjelenetek ugyan stimmelnek, de már kezdenek kopni, a Boss tragikus volt. A logikai részek pozitív irányba fejlődtek és a Zene hibáit is kijavították. A grafika és a hang változatlanul tökéletes. Mindenki döntse el hogy mit gondol a játékról, nekem az 1 jobban tetszett, mert abban a folytatásban többet láttam. Azért szerzett szép pillanatokat nekem. Remélem meghoztam a kedvetek a játék kipróbálásához!

Dead Space 2
Dead Space 2
Dead Space 2
Megjelenés: 2011. January 25. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Visceral Games
Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
köszi! 😀 a 3. én is nagyon várom!! 😃
0
0
0
0
Zergi0 avatar
Én is így voltam vele de nem bántam meg eszméletlen jó, várom a 3-at 😀 . Am jó teszt 😃 .
0
0
0
0
FrostnovaZ avatar
Eddig is terveztem h egyszer leszedem, de vhogy lusta voltam hozzá 😆 de a teszt után 95% h leszedem 😃 az 5% a lustaság 😆 ment egy felülmúlhatatlan 😀
0
0
0
0
no avatar
Mongoosewow köszi 😀 amúgy igen, a "De még így is" a lényeg 😃
0
0
0
0
Mongoosewow avatar
Szerintem nem baj hogy nem írta oda hogy kik a készítők. A bug egy más téma, viszont kb ugyanazok mint az első részben. Ha ajtó közé dugod a halott morfikat bebugolnak az ajtóba stb.
"A történet kicsit csalódást okozott DE még így is szenzációs lett!" .Szerintem itt a DE MÉG ÍGY IS-en van a hangsúly, tehát úgy értette gondolom hogy csalódott benne, de nem változtat azon hogy egy nagyon jó történetű játékkal van dolgunk. Kedvenc játék, nagyon jó teszt! Grat.
0
0
0
0
no avatar
Oké. A készítőket/fejlesztőket tényleg megnézhettem volna. Bug: Sajnos én sem tudom 100%-ig egy új játéknak minden monumentumát megjegyezni, nekem nem rémlik hogy én találkoztam volna buggal ami számomra azt jelenti hogy egy jól elkészített játék, mert ugyan bug mindig van de nem mindegy hogy mennyi. Az az egy mondat a történetből: Ha úgy akarom nézni mint egy független játékot ami most robbant be a játékiparba akkor tényleg nagyon jó története van. Viszont abból a szempontból, hogy ez egy folytatás amiben az előző rész alapján nagyon sok volt, akkor kicsit szerintem több is lehetett volna ebben. Tehát: Én úgy gondolom hogy tehettek volna többet ebbe az alapba, de ezt leszámítva nagyon is tetszett! Ha minden elvárásomat teljesítette volna valószínűleg hibátlant írtam volna, hátulütők nélkül. 😀
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Azt nem értem, milyen okból nem tudod, hogy ki volt készítőcsapat, és azt se, hogy találkoztál-e buggal. Ha nem tudod ki a készítő, akkor beírod a google-ba, hogy dead space 2 wikipedia és az kiadja. 😀 Bug meg minden játékban van. Az elején egy kicsit ellentmodásos dolgokkal találkoztam:

Történet: A történet kicsit csalódást okozott DE még így is szenzációs lett!


Ha csalódás volt számodra, akkor hogyan lett szenzációs?

Ezektől a kisebb hibáktól eltekintve egész jó lett.
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
17 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció