Dead Space 2
A 2011-es év legjobb horror TPS-e.
A Dead Space sorozatot senkinek nem kell bemutatni, egy hangulatos horror játék. Sok kritikát hallottam róla, amelyek nem jó színben tüntetik fel ezt a játékot, de aki szereti a kemény, zúzós horror játékot, annak ajánlom ezt.
Először is nézzük a sztorit! Isac Clark egy egyszerű szerelő, aki megmenekült az Isimura hajó veszedelmeitől. A Szaturnusz egyik holdján, a Titánon ébredünk, ott próbálnak minket az első jelenetben ébresztgetni (megjegyzem, kicsit széteshetett Mr. Clark :)) Miután sikerült felébresztenie, arra sincs időnk, hogy megkérdezzük az éppen minket ébresztgető férfit, hogy most mi a fene van, máris az életünkre törnek a nekromorf szörnyetegek, így újra fel kell vennünk velük a harcot az életünkért. Elsőként 2 segítőnk lesz, egy félig elmebeteg férfi, és egy barátságosabb női karakter. Nem lövöm le a poént, hogy mégis ki akar majd minket megölni, de a játék közepe felé kapunk még egy női segítőtársat, aki végig kísér minket a játék többi szakaszán a félig elmebeteg férfi kíséretében. A játék pedig arról fog szólni ezután, hogy kiderítsük, mi is történt a várossal, és hogy menthetünk meg túlélőket és a saját életünket, mivel a katonaság is minket üldöz és nem jön segítség. Ami még növeli a játék parafaktorát, hogy Mr. Clark túl közel és túl sokat volt a red marker (vörös jelző) közelében, amitől ugye megőrülnek az emberek, így mi sem vagyunk kivétel ez alól. Mindenhol látjuk elhunyt kedvesünket, aki mindig meg akar akadályozni minket, mindazonáltal nem folyik ki a vér a monitorból, mint a Dragon Age-ben, de gyengébb idegzetű játékosoknak nem ajánlom.
Nézzünk néhány újítást, amit kapott a játék!
Nézzük például a nulla gravitációs mezőben való repülést! Ez egy nagyon jó kis ötlet volt, az első részben csak ugrásra volt képes a karakterünk, de most már könnyebben el tudunk jutni egyik helyről a másikra, és a levegőben lőni is tudunk.
Ezen felül kapunk új fegyvereket:
Plasma Cutter - másodlagos tüzelése vízszintesre fordítja a fegyver csövét.
Pulse Rifle - energia puska, nagy tűzgyorsaságú.
Line Gun - alapvetően egy feltuningolt változata a a Plasma Cutter-nek.
Javelin Gun - használat során felnyársalja az ellenséget, akire irányítod a támadást, másodlagos tűz elektromos robbanást alkalmaz.
Force Gun - tüzet használ egy rövid távolságú fegyver robbanásszerűen fújja vissza az ellenséget.
Ripper - mikor tüzel, egy kerek forgó láncfűrész penge kerül kilövésre, a játékos tudja irányítani.
Seeker Rifle - a nagy hatótávolságú puska továbbfejlesztett nagyítással.
Ezen felül a ruhánkat nem csak fejleszteni lehet, mint az első részben, hanem le lehet cserélni:
Dead Space 2 Hacker Suit
Dead Space 2 Engineering Suit (ez Dead Space 1 öltözet, ezzel kezded a Dead Space 2-őt is)
Dead Space 2 Vintage Suit
Dead Space 2 Security Suit
Dead Space 2 Advanced Suit
Ezek a ruhák nem vesznek el, ha átveszünk egy másikat, hanem a játékban többször is elővehetjük a boltban a safe menüpont alatt. Egy ruhából több van elrejtve, így egy ruhából több is lehet (csak ügyesen:))
Ezen felül a játék tartalmaz többjátékos módot, amiben lehetünk nekromorfokkal. Ezekből a szörnyekből többet is módunkban lesz a többjátékos módban kipróbálni, ha megölünk egy szerelőt, aki úgymond speciális öltözéket visel, akkor kioldjuk azt az egyjátékos módban vagy a többjátékos módban is. A nekromorfoknak meg kell akadályozniuk a szerelőket abban, hogy a paneleket aktiválják. Lehetünk szerelőkkel, akiknek persze megmaradtak a fegyverek és a sztázis modul és persze a kinézis modul, a szerelőknek különböző paneleket kell aktiválni a győzelemhez.
Az egyjátékos mód egész hosszúra sikerült, a többjátékos mód pedig kitolja a játékidőt, és hogy eláruljak valamit, aki szerette az első részben lévő bányászhajót, annak örömhír, hogy visszatérhetünk rá, igaz csak röpke 1-2 pálya erejéig. Az egyjátékos mód keretén belül nagyobb interakcióba bocsátkozhatunk az ellenfelekkel nem csak ha ránk akaszkodnak vagy a lábunknál fogva húznak, bár ez nem azt jelenti, hogy ebben nem lehet szétverni a nekromorf hadsereget :) hanem akciódúsabb harcokban is részt vehetünk.
Persze a Dead Space 2-ből sem maradhatnak ki a rejtvények, fejtörők, hozd el innen, tedd be oda, állítsd át és megjelenik a hekkelés, ami abból áll, hogy időre egy körben egér segítségével körbeviszünk egy úgymond keresőt, amivel ha kék szeletet találunk a körben, rákattinthatunk, de több piros szeletet is felfedezünk, azokra nem érdemes, mert megráz az áram és életerőt veszítünk. Ezt háromszor kell eljátszani, hogy kinyissunk egy ajtót vagy behekkeljünk egy rendszert.
Egyjátékos módban a Dead Space 1-ben lehetett fejleszteni a ruhákat és a fegyvereket, nincs ez másként a Dead Space 2-ben sem. Munkapadoknál úgynevezett power node-okkal (energia góc) azt lehet elérni, hogy a ruhád több levegőt tartalmazzon, megnőjön az életsávod, a sztázis tovább tartson, illetve a fegyverek nagyobb sebzést vigyenek be az ellenségeknek. Ezen felül vannak eldugott szobák, amiket ezek segítségével lehet kinyitni. Itt vannak elrejtve új ruhák és úgynevezett félvezetők, amiket elvétve találhatunk a pályákon. Három van belőlük, arany-rubin-ezüst, ezeket jó drágán eladhatjuk, aztán a boltban felszerelést is vehetünk belőle vagy amire épp szükségünk van. Ahogy az első részben, úgy a második részben sem lehetnek hiányzó részei a játéknak a tervrajzok, amiket a boltban beváltva megkaphatjuk az új fegyvereket, ruhákat nagyobb lőszer vagy épp fegyver csomagokat. A nekromorfok sem maradtak ki a fejlesztésből, 6 új nekromorffal gazdagodott az arzenál (angol nevüket nem tudom, csak a tulajdonságaikkal párosított nevet tudok nekik adni).
Kisgyerek nekromorf: ezeket egyedül egy suhintással el lehet intézni, ezért támadnak csapatban, és néha egy pár nagyobb társuk is besegít nekik, ami néha kicsit nehézzé válik magasabb nehézségi fokozaton.
Gyors nekromorf: ezek is falkában támadnak, de ezek nem nyíltan támadnak, mint a gyerekek, hanem fedezék mögül támadnak és fedezék mögé rejtőznek vissza, mikor befejezik a támadást, ezért csak sztázissal vagy a fegyverek közül az aknafegyverrel lehet legyőzni őket, vagy aki szereti a kihívásokat, az megölheti őket más úton módon.
Savköpő nekromorf: ezeknek az a tulajdonságuk, hogy savat permeteznek ránk, amitől lelassulunk, és ha nagyon közel vagyunk hozzájuk, elkapnak és a maszkunk alá akarnak permetezni.
Savbomba nekromorf: ezek a szörnyek azon egyszerű elven alapulnak, hogy ha közel megyünk hozzájuk, akkor felrobbannak.
Bébi nekromorfok: ezek is a bomba elvén alapulnak, de ők jönnek felénk, és mikor közel érnek hozzánk felrobbannak.
Hatalmas nekromorf: ezek általában hatalmas űrantennákon és hatalmas szellőzőkön szoktak megtelepedni, és ha észrevesznek minket, pengéket hajítanak felénk, ezzel akadályoznak minket a feladatunkban.
Remélem kedvet csináltam ehhez a játékhoz! Ismétlem, csak erős idegzetű játékosoknak ajánlom, de azoknak nagyon!
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Visceral Games
igaz már 3x végignyomtam, de annyira nem volt félelmetes de az amnesia az már kicsit hátborzongató 😀