WildStar - Jelentés a bolygóról, amit Nexusnak hívnak!
Egy játékteszt a WildStar-ról, a Caribne Studios 2014.06.03-án megjelent Hardcore MMORPG-jéről! A Havidíjas MMO amiért nem kötelező havidíjat fizetni! Havidíjas, vagy mégsem?
Tehát a WildStar, akik követik és szeretik az MMORPG-ket, először a 2011-es Gamescon-on hallhattak a WildStar-ról, ott lett ugyan is bemutatva, majd bő három éves munka és rengeteg nyílt és zárt béta teszt után idén június másodikán indult útjának a játék. Mivel egy MMORPG, nem sokakat fog érdekelni valószínűleg a története, de ha már belekezdtem leírom. A Történet szerint találtak egy ismeretlen bolygót az univerzum szélén, a Nexus-t, amit egy hihetetlenül fejlett Eldan nevű életforma lakott, de mára minden nyom nélkül eltűntek. A Dominion frakció akik az univerzum elnyomó ereje és az Exile, a kitaszítottak hatalmas harcot vívnak egymással a Nexuson való uralkodásért. A két frakció csatáját már a játék első szintjein is bemutatja, a két frakció itt totális ellenség. Természetesen vannak PvE szerverek ahol nem lehet megtámadni egymást csak úgy World PvP-ben, én egy ilyen PvE szerveren játszok, de már a Napi küldetésekkel nagyon kemény terület harcok mehetnek a PvP szervereken. Magyar szervernek egyébként az Eko (PvE) és a Hazak (PvP) van kikiáltva! Azzal kezdeném ami miatt valószínűleg csak nagyon kevés ember vette meg a játékot, ez pedig a fizetési mód! Ami havidíjas ugyan, de az Eve online-féle rendszert követi, tehát gondoltak azokra a játékosokra is akik nem tudnak minden hónapban 15 eurót fizetni a játékért! Ez úgy van megoldva, hogy van a játékban egy bármikor megvásárolható item, a C.R.E.D.D amit aki akar megvehet 20 euróért és játékbeli pénzért eladja, ami azt jelenti, hogy körülbelül ingyenes a játék. Nagyjából jelenleg 6 játékbeli Platinába kerül egy C.R.E.D.D, ami magyarul azt jelenti ha napi két órát játszol, kiviszed az összes Daily Küldetést, illetve még egy Veteran Adventure-t akkor egy hét alatt simán összejön! Jelenleg én úgy vagyok hogy egy hónap után elmondhatom azt, hogy a következő Hat hónapban ingyen fogok játszani, annyi C.R.E.D.D-et tudtam már venni. Szóval a pénz csak úgy hullik és van mire költeni nem csak C.R.E.D.D-re.
Egyfelől ott van a Housing, aminek a lényege, hogy lehet egy saját birtokod amin lehet házad és építhetsz bármit amit megszerzel (szélmalom, farm, bánya, malom, stb...), valamelyik bónuszokat ad, de van olyan is amivel tárgyakat szerzel. Másfelől meg minden testreszabható a játékban, a ruhádhoz szerezhetsz színeket és úgy festheted ahogy akarod, vannak a játékban kosztümök, sőt még a Mountok is teljesen testreszabhatóak. Tehát ha pénzért veszel egy Hoverboardot (légdeszka), akkor tehetsz rá előre, hátulra és oldalra is egy-egy díszt, és ez minden mountnál így van! A WildStar egyébként a már kicsit unalmas Hack & Slash-es MMORPG-ket dolgozta kicsit át, mivel van benne egy Telegraph rendszer, ami annyit tesz hogy látod az összes skilletnek a Hitboxát, illetve más színnel az ellenségeid Hitboxát is! Emiatt van értelme az elugrásoknak, a sprinteléseknek, amik később raid Progressen is használni KELL! Az igazsághoz az is hozzátartozik hogy a fejlődős küldetések elég sablonosak, a szokásos WoW-ból is megszokott ölj meg x mennyiségű moobot, üss ki x mennyiségű tárgyat vagy keresd meg ezt meg azt küldetés teszi ki a nagy részét a fejlődésünknek. De tudtak bele hozni egy újítást, ezek a Path-ek, amik lényegében a játékstílusod takarják! Minden karakternek választanod kell egy Path-t hogy hogyan szerenél vele játszani, ezek lényegében a küldetéseid körülbelül 20%-át teszik ki, és külön fejlődsz a saját Path-edben. A Path maximális szintje jelenleg 30, és minden szinten (az 1-11-21 szintek kivételével) kapsz valami ajándékot! Sőt minden Path ad három-négy külön skill-t amit használhatsz. A négy Path a Soldier (Katona), az Explorer (Kalandor/Felfedező), a Scientist (Tudós) és a Settler (Telepes). A Soldiernek általában sokat kell ölnie, adott pontokat megvédeni vagy elfoglalni. Az Explorer-nek felfedeznie kell, akár olyan helyekre is elmegy ahova amúgy nem kellene! A Scientist a Nexus növény- és állatvilágát tanulmányozza és egy halom adatot gyűjt amit el lehet olvasni, így megismerni a bolygót. Legvégül pedig a Settler aki általában buff állomásokat épít, vagy kisebb Fake Taxi-kat ami lényegében a Griffes WoW-ból! Viszont hogy szerintem miért is zseniális játék ez? Egyszerű, a Progress! Ez a játék nagyon nehéz, hihetetlenül nagy csapatmunkát igényel, lényegében egy Veteran Dungeon-t Pug csapattal lehetetlen kiütni!
A WoW-ban valahogy úgy működött, hogy két-három hét alatt összegyűjtöd a kellő Loot-ot és már mehetsz is Raid Countentet csinálni! Na itt ez messze nem így van, és valószínűleg ezért is lesz nagyon hosszú életű a játék! Nos, itt más a helyzet mivel már a Veteran Dungeonok hihetetlenül nehezek, ezért ajánlatos fel gearelődni elég keményen. Amit általában Veteran Adventure-rel lehet a legkönnyebben, mivel az még csak-csak lemegy puggal! Illetve van lehetőség a Daily-kért kapott Elder Gem-et elkölteni Veteran Item-re ,(hasonlóan a WoW-ban a Valor Ponthoz) viszont itt előfeltétele az adott Adventure, Dungeon vagy Raid boss megfelelő kiütése amiből esne az item! De nem áll meg ennyiben az egész így túl könnyű lenne! Mivel vannak a játékban Medálok, amit Adventure és Dungeon végén kapsz, ez dönti el, hogy mennyi loot-ot és milyen minőségűt kapsz. Három fokozat van: Arany-Ezüst-Bronz. Ahhoz viszont, hogy kivegyél egy itemet Veteran Adventures dropp-ból, ki kell ütnöd magát azt az Adventure-t legmagasabb azaz GOLD Medálra! A Gold medál nem könnyű, már Adventuren is van belőle gond de az igazi gond dungeonban van, lényegében hiba nélkül kellene végigvinni egy dungeon-t ahhoz, hogy egy Gold Medal meglegyen. Mert ha két ember meghalt bárhol a Dungeonon belül akkor már nem lesz meg Gold-ra! Ráadásul a Dungeonokban ha fél másodpercig rossz helyen állsz, jobb esetben csak téged csuknak össze, rosszabb esetben Le Wipeoltatod az egész Party-t! Raiden sajnos még nem voltam, így sok mindent nem tudok róla mondani, de videókból kegyetlenül nehéz bossok vannak. Annak meg utánanéztem, hogy a 20 fős Raid két részre van szedve, és összesen 9 Miniboss, 6 nagyboss és 4 event van benne. A 20 fős Raid egyébként két részre van szétszedve! PvP-t sem sikerült még kipróbálnom, egyelőre nagyon jól elszórakozok a Veterán Dungeonokkal, de az ismerőseimtől tudom, hogy nagyon pörgős az egész!
Gearedben rengeteg olyan ami egyedinek nevezhető, például a szerintem legnagyobb ötlet a Shield, ami lényegében az életeden felül egy pajzsot ad külön bónuszokkal, ezek mellé még ott van az Implant, a Support és a Weapon System ami hasonlóan erősít. Skillek rendkívül kidolgozottak, három féle skilled van (Path skilleket nem beleszámolva), Assault, Support, Utility, mind a háromban van 9-10 külön skill, de természetesen csak 8 skill-t tehetünk ki! Vannak olyan skillek amihez előfeltétel az AMP-ja kirakása. Az amp lényegében egy Hexagon Talent fa formájában! Itt a karakteredet hat irányba viheted, illetve több fele is. Az AMP "fa" hat része: Assault, Support, Utility, Assault/Support Hybrid, Assault/Utility Hybrid, Support/Utility Hybrid. Hat kaszt van Warrior, Enginer, Medic, Stalker, Spellslinger és Esper, ezek közül első kettő Heavy Armor-t, második kettő Medium Armor-t, utolsó kettő pedig Light Armor-t visel. Minden kaszt tud DPS lenni természetesen, és minden kasztnak az Assault a DPS fája. Viszont a Support fa kettéválasztja a kasztokat, míg a Support fa az Enginer-Warrior-Stalker hármasnál Tankolásra való, addig a Medic-Spellslinger-Esper hármasnál meg Healerésre jó! Az Utility Skillekben vannak általában a Life Steal-es illetve CC-s Skillek. Apropó CC, elég nagy szerepe van a CC-knek a szakításoknál, a játékban a Boss-okon vannak Armor-ok, amiket CC-s skillekkel lehet levenni, de általában egy nagyobb Bosson 3-5 Armor is van, ami azt jelenti, hogy HAT CC-s skillt kell elnyomni ahhoz, hogy meg legyen szakítva a skill! Ezért általában érdemes minden DPS-nek legalább két CC-s Skill-t kiválasztania!
A játéknak talán egy kicsi és egy nagy hibája van, a kicsi az, hogy keveslem a zónákat és a Reputációs helyeket, a bolygón nagyon sok a szürke mező, gondolom ezt tartogatják későbbre. Illetve most elsején jött a legújabb Patch amivel két új zónát kapunk. A Fejlesztő csapat tehát eddig betartja azt az ígért havi egy nagyobb Patch-et! A nagyobb hiba pedig az optimalizáció, ugyan laggolni nem szokott a játék, de a kis gépigényéhez képest keveslem az FPS-t! Illetve Ultra Low beállításon és Ultra High beállításon is hajlamos 4-8 giga RAMot megenni a játék, ami nagyon sok! Grafikailag nincs rá panaszom, én szeretem az animációs dolgokat, persze nem mindenkinek fog bejönni, de hihetetlenül hangulatos! Zenék terén kicsit talán furcsa, nem mindegyik zene illik bele a világába, egyik zene nagyon el van találva, másik már kevésbé! Aki szeretne egy nagyon kemény és pörgős progressű MMORPG-vel játszani az jöjjön, ezt a játékot a Hardcore Playerekre szabták, és nem a Casualosabbakra!
Értékelésem: 95% (9.5/10)
Műfaj:
Fejlesztő: Carbine Studios
Őszintén mondom ha nem wowoznák már vagy 7 éve akkor beruháznák rá de és itt a de Nekem Sok a 2 havidíjas game egyszerre őszintén remélem hogy nem lesz free to play mert akkor tele lesz a game troll pisisekkel. Szép teszt 😀