Belevaló witcher
Kedvenc rpg-m, a The Witcher, második részéhez érkezett.
A lengyel CD Projekt RED szerepjátéka, a The Witcher nagy népszerűségre tett szert. Több mint 2 millió eladott példányával a 2007-es év egyik legjobb játékává vált. Tavaly megérkezett a második rész, s kicsit késve bár, de elhatároztam hogy bemutatom miért is sikerült megismételni az előd színvonalát.
Valamikor a nyáron vettem meg a The Witcher 2-t. Az első ami nagyon tetszett, hogy a játék sima kiadása is milyen tartalmas és szép. Sok-sok ajándék van hozzá, pl. egy térkép, kirakható papírbábuk, egy levél, egy műanyag oren + egy extra dvd, ami videóinterjúkat és a játék zenéit tartalmazza, bár angol nyelven (a játék magyarul jelent meg).
A telepítés után megcsodáltam a játék menüjét, majd felraktam a grafikát ultrára. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy szaggat. Gyorsan leszedtem az első elkészült patchot, és szerencsére fel is gyorsult a játék. Meg kell hagyni, gyönyörű külcsínnel áldották meg a programot.
Ismét Geraltot alakítjuk, a mutáns szörnyvadászt, aki az előző részben elvesztette az emlékezetét.
A történet itt is nagy hangsúlyt kapott, s ez emeli ki a játékot az átlag akció rpg-k közül. Az első képsorunk az első részből valók, ahol Geraltunk menekül valami elől. Aztán felébred, s egy börtönben találja magát kedves, segítőkész őrök között, akik pár gyomorszájassal kedveskednek neki. Mielőtt összevernének, visznek kihallgatni, mert megtudjuk: Foltestet, Temeria királyát megölték. Mivel Geraltot találták meg a helyszínen, bevágták ide és jobbára számolhatja a napokat az akasztásáig. El kell mondanunk Vernon Roche-nak mindent, amit tudunk, majd a segítségével megszökhetünk, s a valódi királygyilkost vehetjük célba.
Ennyit a sztori kezdetéről, mert nem akarok semmit lelőni. Utunk során változatos és sokszínű szereplővel kerülünk majd kapcsolatba, akik közül összefutunk pár ismerős arccal is, mint Zoltan Chivay-jal vagy Triss Merigolddal.
A párbeszédrendszer különösen fontos, ugyanis szavaink teszik Geraltot segítőkész witcherré vagy lelketlen gazemberré. Külön pont jelzi, hogy mennyire vagyunk ügyesek az adott technikákban (Meggyőzés, Fenyegetés, Manipuláció), valamint a beszédmechanika is életszerűbb hangot ad a játéknak. Nem mindegy, hogy egy ostoba földművest akarunk átverni, vagy egy okos őrparancsnokot. Ilyenkor könnyen megszívhatjuk, de akár meg is könnyíthetjük a saját dolgunkat.
Néhol bevethetjük a mágikus Axiinkat vagy egyéb jelünket, amivel manipulálhatjuk az NPC-ket/szereplőket.
Hála az égnek, a készítők lecserélték az előző rész kissé furcsa támadóváltogatásos harcrendszerét, helyette igazi hack n' slashot kapunk. Szörnyeket gyors/erős támadással üthetjük le, és használhatjuk az öt jelet is. A witcherek ezüst kardot használnak a szörnyek ellen, vasat, acélt az emberek ellen, és ez nem csak leírva érdekesség. A monsztákat acél karddal sokkal nehezebben tudjuk megölni. A mágikus jeleinkből ötöt ismer a játék, nevezetesen: Aard, Quen, Axii, Yrden és Igni. Minden jelnek megvan a maga sajátos erőssége és hátránya. Megidézésükhöz erély kell.
A fejlődés is módosult. Itt is három út van: Harcos, varázsló és alkimista. Ezeket egy hatásos pókhálóban fejlesztgethetjük a szintlépéseknél, felhasználva kapott pontjainkat. Rengeteg tulajdonságra költhetjük a pontokat, pl: a gurulás hossza megnő, vagy a védekezés +50%-kal megnő. Vannak még a jelek, amelyeket ilyen módon bónuszokkal ruházhatunk föl.
Újdonság még a gyorsmenü, ahol használhatjuk az alkímiát, gyógyitalokat ihatunk vagy meditálhatunk. Immár akárhol pihenhetünk, kivéve szörnyek közelében. Az alkímia viszonylag egyszerű: Egy adott ital recept kell, amiben a szükséges anyagok vannak leírva. Ezeket növényekben találhatjuk meg. Egy-egy ital kotyvasztásakor megnő a meditálás ideje.
Sok tárgyat és fegyvert gyűjthetünk be. Ezek közül az újabb dolgok, a mutagének. Beültethetjük őket Geraltba, akinek ideiglenesen megnő valamely tulajdonsága, nevezetesen: Több ideig bírja a főzetek hatását, gyorsabb lesz a harcban vagy kevesebbet sebződik.
Az elődhöz hasonló módon tengernyi fegyver és páncél áll majd rendelkezésünkre, amivel remek harcost faraghatunk Geraltból.
Most jön az egyik kedvencem: Az erotika. Nem véletlenül került fel a játék dobozára a 18+ karika, ugyanis a program nyílt intim jeleneteket tartalmaz. Nem kell kemény pornóra számítani, az ilyen dialógusok csupán pár másodpercesek, de nem rejteget semmit fekete képkockákkal. Merész húzás volt, de bevált.
Csakhogy írjak negatívumot is: A bejárható területek száma igen kevés lett. Változatosságukban nincs hiány, de azért ha megnézzük a mellékelt térképet... hát elfért volna még pár erdő, vagy város. Szintén nem vagyok megelégedve az irányítással sem. Látszik, hogy elsősorban a konzolosoknak szerettek volna kedvezni, s néha kissé bonyolulttá válhat hősünk mozgatása, különösen a harcban.
Összességében ennyit a The Witcher 2-ről. Megéri megvásárolni, mert tartalmas és hosszú kalandot kapunk, amely sok időre leköti az embert.
Műfaj:
Fejlesztő: CD Projekt RED
konzolra most 17-én jött ki a játék,azért lehet letölteni az enhanced edition-t ami 10gigás