Az oldal ezen része csak a tagok számára látható!
Ha szeretnél tag lenni, regisztrálj és jelentkezz be az oldalra!
Ha szeretnél tag lenni, regisztrálj és jelentkezz be az oldalra!
Gépsarok képek
Nincsenek képek
Hozzászólások: 182
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hát azért akadnak különbségek a két motor között. Teljesen más a karakterisztikájuk. Alapvetően jó motor a PDTDI, nem véletlenül gyártották olyan sokáig, és szerelték annyi típusba. A gond azzal van, hogy a PD elemekből adódóan a meghibásodási ráta nagyobb. Egy PD elem cseréje 300 ezer, még ha van kapcsolatod és mókoltok valamit akkor is 100 alatt nem úszod meg, és hát van belőle 4. Ha nem jó gazdája volt az autónak, akkor komoly esélye van ezeknek az elemeknek az idő előtti meghibásodásának, ami igen költséges dolog. Ez irányú tapasztalatom van bőven, autókereskedésben melózok. Ha jól bánnak a motorral, akkor szinte örök élet. de sajnos a motorban lévő tuningpotenciál miatt igen sokan hozzányúlnak a vezérlés elektronikához, ami gondatlan kezekben rosszul is elsülhet, de ebbe most nem mennék bele.
Az egyes golfban még nem ilyen dízel motorok voltak, azok még teljesen mások. Közük nincs az említett TDI, és PDTDI motorokhoz.
Core2
Izzó alatt az izzítógyertyára gondolsz? Én az Astrában minden télen cseréltem, mert egy telet sem bírtak végig megfelelően. De ez nem komoly költség.
Nekem most kell majd megint olajat cserélnem a Hondában. 5W40-es Eneost öntöttem bele az elsőnél, ez egy minőségi Japán olaj. Ezt fogom ezután is, mert nagyon jó. Ráadásul az 5W40-nek jobb a hidegindítási tulajdonsága, mint a 10W40-es olajoknak, télen jobb az 5W-s. A motor legjobban hidegindításnál, illetve hidegen való használatnál kopik. Ezért jobb télen a hígabb olaj, mert jobb a kenése hidegen, üzemi hőmérsékleten meg ugyan olyanok a tulajdonságai, mint a többi 40-es olaj.
Ezeket csak azért írom, hogy hátha tudok valami hasznos tanácsot adni, nem okoskodni akarok. Én elég kényes vagyok a saját autómra, nagyon odafigyelek a részletekre. Szeretem, ha azon minden patent, és ebbe a megfelelő olajcsere is benne van.
Mi a baj a PD TDI-vel amúgy thug85?
Mondjuk sok változás nincs a TDI-hez képest, lóerőben ugyan az egy régi 1,9 TDI, meg egy új 1,9 PD TDI....Tuning alapnak jó....
Haveréknak hajtja az egyes golfot rendesen 😃
Az Audinál jó a motorválasztás. Ezek az 1.9-es TDI motorok még nagyon jók voltak, kimész vele a világból is. A következő generációs A4-es már PDTDI-t kapott, ami már kevésbé megbízható. Az A4-nek 97-ben volt modellfrissítése, ez már az? Bár ha jól tudom csak 98-tól kerültek forgalomba. Turbós motornál az a lényeg, hogy ha egy kicsit jobban meghajtod, vagy sokat mész vele turbónyomás alatt pl. pályán, akkor hagyni kell neki visszahűteni a turbót alapjáraton. Tehát mikor mész vele egy komolyabbat, akkor leállítás előtt alapjáraton hagyd járni 1-2 percet. De ezzel nem igazán lesz bajod, ha nem volt széthajtva. Olaj, meg víz legyen benne, az a lényeg. Dízel motornál gyárilag 8500 kilométernél van előírva az olajcsere, de egy jobb szintetikus olajjal 10 ezrenként simán elég megcsinálni. Ja és vezérlés cserét érdemes megcsinálni, ha nem tudni mikor volt cserélve. Az tud még galibát okozni. Használt autó vásárláskor ez alapvető dolog. Nem túl olcsó, de ha elszakad a szíj, akkor egy generál még drágább.
Gratulálok az autódhoz, legyen benne sok örömöd. A4 kombi, nem csúnya jószág. Milyen motorral van?
Egyébként én is nemrég cseréltem le az Astrát. Egy Honda Civicet vettem.
Ez az.
[LINK]
A munkám gyümőlcse....
amugy miota van ez az avid 😆
Szanto Roland: én is romániában élek de én se vagyok román 😆
bejeloltelek😀
Nem gond hector maio...