Teljes gázzal
Elhoztam nektek az adrenalinnal és hibákkal teli játék tesztjét, íme.
Kiadó: EA
Platform: PC, Xbox360, PS3
Stílus: Szimulátor
Hát részemről az NFS széria, a Most Wanted után egy lejtőn indult el, egy nagyon meredek lejtőn. A ProStreet még az épp elmegy részbe tartozik, legalábbis nálam. Fel nem tudom fogni, hogy az NFS széria hogy süllyedhetett ilyen mélyre, szerintem. Van, aki meg van elégedve a Shift-tel vagy az új HP-vel, nem azt mondom, hogy az új részek rosszak, sőt a HP remake eléggé jó sztem, csak nem az a hetekig gép elé szegező, mint anno az UG2, vagy a MW. Na de elég ennyi bevezető, hisz most nem az NFS lassan bekövetkező bukásáról lesz szó, hanem a ProStreet-ről.
Igazából a ProStreet-tel semmi gond nem lenne, maga az ötlet jó, versenynapokat kell megnyerni úgy, hogy versenyeket nyerünk, amikért pénzt és pontot kapunk. Ha eléggé feltornázzuk magunkat a ranglétrán, megküzdhetünk különböző versenyek bossaival, és így nyerhetjük el a StreetKing címet. Na de mi is a gond? Hát csak annyi, hogy elég pocsék lett ennek a megvalósítása. Inkább kezdjük a hibákkal, a készítők látták, hogy alakításra szorul az NFS, csak rossz helyen alakítgattak. Alapból fel nem fogom, hogy mér kell minden verseny stílushoz külön kocsi, nem értem. És quick race módba mért nem lehet az épp feloldott kocsikat használni vagy alapból mért nem lehet karrieren kívül tuningolni kocsikat, mint az eddigi részekben, nem volt az úgy jó? Erre a minden stílushoz külön kocsi kell dologra pláne pipa vagyok, mer a főboss, Rio Watanabe minden versenyen ugyanazzal a kocsival van, miután elnyerjük há persze, hogy csak körversenyre jó, ilyenkor má a falat tudtam volna verni.
A csúcsig meg se állj
Az egész játék úgy kezdődik, hogy Ryan Cooper személyében egy qualifikációs versenynapon indulunk, ahol a fődíj belépő a Battle Machine-be, amivel közelebb leszünk a célunkhoz. Az elején még könnyű, hisz az első versenynap nagy részét Cooper megcsinálja, nekünk csak egy egyszerű versenyt kell megnyernünk, hogy tovább jussunk. És innentől csak annyi a dolgunk, hogy versenynapokat nyerjünk meg, aztán átenged egy újabb szintre, majd ott is versenynapokat nyerünk, és így jutunk el a verseny King-ekhez, Drift King-hez, Drag King-hez stb...
A gázzal csak óvatosan
A versenyek nagy része komoly változáson esett át, meg maga az egész játék. Ahogy a versenyek is. Kezdjük a kedvencemmel, a Drag-gel, ami annyiban változott, hogy verseny előtt lehetőségünk van gumiégetésre, amivel elvileg jobb lesz a tapadásunk, sok különbséget nem éreztem a maximum tapadás és a jó gumiégetés közt, de mindegy. A másik, hogy kapott egy kétkerekezési módot a Drag race, aminek az a lényege, hogy aki hosszabb távot tesz meg két keréken, az a nyertes. Ehhez azér egy elég erős izomautó szükséges, és jó, ha maxra tuningoljuk, ajánlom figyelmetekbe eme célra a Dodge Charger R/T-t, egy 1/4 mérföldes versenyt végigaláz. A kövi verseny, ami kicsi változott a Drift, mondjuk csak annyi változás, hogy driftelés közbe csak ellenkormányozni kell, szal sztem nehezebb lett, mint pl. a Carbon-ba. A circuit race is kapott egy új módot, a szektor párbajt. Itt összesen annyi a lényeg, hogy szektorokra vannak osztva a pályák, amiket minél rövidebb idő alatt kell megtenni, hogy a miénk legyen. Amelyik verseny viszont komoly kihívás lett, az a Sprint, elég nehéz lett. Itt az a cél ugyan úgy, hogy A-ból B-be eljuss elsőként, egyébként ebbe is van szektor párbaj mód, de mindegy. Szóval az az újítást, hogy elég nagy sebességgel kell végigszáguldani a pályát, és eléggé kell figyelni, mert apró hiba, és mész a roncstelepre, higgyétek el, elég nehéz, Rio-nál vagy 10 totálkár zsetont elhasználtam, ő nála ajánlott kiütni Rio-t, és akkor sétakocsikázás lesz a verseny.
Dübörög az adrenalin
Nah térjünk rá arra, ami elég jól sikerült a játékba, a versenymódokról végszóként annyit, hogy a Sprint nehézségét elnézve, nagyon jók, és élvezhetőek lettek. Kocsikból most sincs hiány, hál isten a régi izomautóktól a korszakbéli Paganiig minden megtalálható. Ó most, hogy eszembe jutott, csak egy tipp, ha a Pagani-t kipróbálnátok mentsetek, mert én nálam se a Sprint-nél, se a Drag-nál nem vált be. Szóval, a zenék pláne jó lettek, kemény rock, rap, punk zenék vannak, amik verseny közben marhajók. Imádom, mikor gumiégetés közben szól a rock, plusz rátesz adrenalinként, hogy aki pofázik versenynapokon, most így hirtelen nemtom ki ő, a versenynap vezető, vagy mittom én tök mindegy. Szóval, hogy ő is a nevünket mondja hangosan. A versenynap is nagyon jól meg lett szervezve, amikor ott vagyunk a versenynapok él az egész környezet, látni, hogy járkálnak az emberek, néhol bunyóznak is, szal marhajó lett. A grafika pláne szép, rátett az is, hogy ez volt az első NFS, ahol télleg elég szépen tört a kocsi, ha nem is a legjobban de szépen.
A játékot már sok helyen lehúzták, nem is hiába. De azér ahogy mondtam, ez az NFS még elég, szórakozásra pláne jó. Én 10 rugót kidobtam rá mikor kijött, és nem bántam meg, ja és én PS2-re vettem meg, és ott is elég szép volt. Szóval nem a legjobb gém, de azér szerzett nekem elég szép órákat.
Játékélmény: 8/10
Grafika: 9/10
Hang: 10/10
Irányítás: 8/10
Összegzés: Ha NFS rajongó vagy, és kicsit hajlasz a szabályos versenystílus felé, de azok közül is a kicsit szabadabb stílusér, akkor tetszeni fog a ProStreet.
Műfaj:
Fejlesztő: EA Black Box
nagyon jó tesztet írtál gratulálok 😀
Am én is kiütöttem Rio-t és úgy nyertem meg a versenyt😆
Egyből úgy indultam el, hogy tövig elcsavartam a kormányt az ellenfél felé és felborítottam😂
am grat a Corvett hez széplett😉