Kill with Skill
Nos az Epic kiadta, amit annyira híresztelt, lássuk mi is lett belőle...
Kiadó: EA
Platform: PC, Xbox 360, PS3
Stílus: Akció, FPS
Nos az FPS-ek korszakát éljük, vagyis a korszak játékainak lényeges része FPS-ekből áll. A Bulletstorm sem kivétel. Lássuk is az Epic új játékát, amihez sok ígéretet fűztek.
A Bulletstorm-ot 2010-ben jelentette be az Epic Games, a People Can Fly fejlesztésével. A cél kb. ugyanaz volt, mint az FPS-ek nagy részénél, próbáltak valami egyedit készíteni, ami készítés közben részben sikerült is. De hogy is volt ez? A játék különlegessége az volt, hogy magunkhoz ránthatjuk az ellent harc közben, majd elrúghatjuk a látványos halál érdekében, de mikor látták, hogy a játékosok többször visszarántják az ellent és tovább püfölik, mielőtt megölnék, elhatározták mért ne használnák ki ezt? Így született meg a Skill Kill rendszer,
aminek lényege, hogy a játék a különféle gyilkolásokat pontozza, amiket beválthatunk egyéb dolgokra, sok ígéret volt a játékba, és most, hogy kijött, lássuk is mi hogy alakult.
Kill with Skill
A játék mottója lett a "Kill with skill". Ennek a lényege, hogy a második pályán felszedett leash segítségével különféle gyilkolásokat hajtsunk végre, mondjuk a leash összértéke, hogy segít a továbbjutásban, magunkhoz ránthatjuk vele az ellent, és később kisebb robbanást hajthatunk vele végre, szal lényegében nem sokat tesz a különleges gyilkolás érdekében, de hogy mik is érnek pontot, alapból egy kivégzés, headshot, ha rárúgjuk a csókát a vasrúdakból álló falra, stb. A játéknak egy teljes listája is van a kivégzésekről, hogy könnyebb legyen a dolgunk. Az ezekért kapott pontokat a páyákon található Dropkit-eknél tudjuk felhasználni, lőszervásárlásra vagy fegyver tuningra.
A bosszúból csak bukás lesz
Egyetlen nagy gondom, hogy merte az Epic azt híresztelni, hogy "ennek komoly története lesz". Félre ne értsetek, egy ilyen játéknál részemről jó a történet, csak azért túlzásba nem kellett volna esniük a marketing érdekében. De mi is a lényeg? Volt katonák vagyunk, a célunk emberek likvidálása, akik valami rosszban sántikálnak, mind ez szép, és jó, míg ki nem derült, hogy Sarrano tábornok egész végig átvágott minket, és ártatlan embereket öltünk meg, akik rájöttek Sarrano tábornok tervére. Szal ahogy ezt megtudjuk, otthagyjuk a hadsereget és 3 társával kalóznak fognak. Itt kezdődik a játék, mikor is meglátjuk az Ulysses hajót, amin Sarrano tartózkodik, és rögtön főhősünkre tör a bosszú, aminek következménye, hogy részegen nekivezeti a hajót az Ulysses-nek, aminek a vége, hogy mindkettő a közelben levő planétán landol. Ám a gond fokozódik, mikor egy társunkat kis híján kinyírtuk. Innentől kezdve a fő cél, hogy eljussunk a bolygóról, amin landoltak, mert ahogy látszik, nem egy csatamentes bolygón landoltak, és sajnos egyetlen mód a hazaútra, ha összefogunk legfőbb ellenségünkkel, Sarrano tábornokkal. Út közben felszedünk egy 3. társat Thriska személyében, aki az egyik csapat parancsnoka, és később még egyéb érdekes dolgok is kiderülnek róla.
Az UE3 még mindig üt
A játék természetesen az Unreal Engine 3-at használja, ami megint azt bizonyítja, hogy az egyik legjobb motor, a tájak gyönyörűek, csak talán nem elég változatosak, megfordulunk a sziklás hegységtől, a városig földalatti bázison, kisebb növénykertben. Ha valami rosszat fel lehet sorolni, az természetesen az UE3 szokásos bugjai, vagy amit nagyon imádok, hogy sokszor képtelen rögtön betölteni a pályát, nem menet közben tölt, és ha meghúzok egy kart, mindig újra betölti. Ja, és természetesen itt is el tudták cseszni a konfigot, már azzal, hogy a configba állítgatni kell, ha azt akarod, hogy ne akadjon játszhatatlanul, vagy, hogy nem képes normálisan futtatni a játékot pl. 1440x900-as felbontásban, nem ehelyett az nvidia vezérlőpultba (vagy radeon vezérlőbe) beállítani a 849-es vagy most nem tudom milyen felbontást, hogy ne akadjon, ha maxra rakod, ha ezeken átszenvedsz, élvezhető a játék. Ja, és megjegyzem elég szépen szakadnak az emberek egy gránáttól.
Az arzenál a lényeg
Habár a játék nem a rengeteg fegyveréről híres, ami van az elég ütős, plusz mindegyiknek a másodlagos tüzelése felér még egy fegyverrel. Alap fegyverünk egy gépfegyver, majd lesz revolverhez hasonló pisztolyunk, sörétesünk, egy igen durva nem is tudom mi, de egy láncot lő az emberre, aminek a 2 végén egy gránát van, ami aktiválásra robban, és akkor, hogy Gray-t idézzem: "Kaboom". A játék lényegében igen élvezetes, egy-két rész tényleg elég durva lett, csak hogy a kedvencemet idézzem, mikor egy vonaton vagyunk egy minigun-nal, és mögöttünk egy óriás kerék van, ami folyton gurul utánunk, és az a cél, hogy lelassítsuk, majd tönkretegyük. Valamint a játék még kapott egy Echo módot, amiben a single pályákat vihetjük végig, csak a pályák végén kapunk egy összesítést, max pont, kedvenc fegyver stb.
Multi nélkül nincs játék
Nos, manapság a multi minden játéknál kötelező, sőt sajna a játékosok fő célja a multi. Ezért vannak ilyen rossz single player játékok, amik nem tartanak tovább 6 óránál, ez alól a Bulletstorm se nagyon kivétel, de hát akkor gondoljuk ilyen játéknál a multi csak leköt tovább 6 óránál. Ööö hát nem, sőt, hogy őszinte legyek, én elég komoly multit vártam ilyen Skill Kill rendszer mellé, hát elég csalódás lett. Lényegében a multi nem hogy 6 óráig, de szerintem 3 óráig se húzná ki, hogy miért is? Nos, kapaszkodjunk meg, kőkemény 3 pályát kapott a multi, 1 játékmóddal. Hát mikor ezt meghallottam, olyan gondolataim lettek, amiket inkább nem osztanék meg veletek.
Ez a játék kissé le lett húzva, és talán nem ok nélkül. De mint minden játék, ez is ember függő, engem 3 végigjátszás erejéig a gép elé szegezett, másokat aligha hiszem. Jó játék a Bulletstorm, csak több időt fordíthattak volna rá, ha másra nem, a multira és a grafikára biztos. Ja, és hogy el ne felejtsem, a zene nagyon halk volt nekem, ami azért ilyen játéknál szerintem elég nagy mínusz.
Játékélmény: 9/10
Grafika: 7/10
Hang: 9/10
Irányítás: 10/10
Összegzés: Ez a játék nagy durranásnak indult, és részben az is lett. Én csak ajánlani tudom a játékot, de ha a fenti pár száz sor nem győzött meg, akkor inkább felejtsd el.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Epic Games, People Can Fly
Kedvem támadt újra végigtolni.😆
Egyébként teljesen korrekt.Ilyen teszteket szivesen olvasok.
Gratula !😃
sztem is jobb igy szabad stílusban csak így tovább
Annyi nem tetszett benne,hogy olyanokat irtál bele, hogy "szal", "cseszni", ez nekem kicsit komolyatalan, egyetlen egy PC Gurus cikkben sem olvastam ilyet...
de elémeletileg majd jön hozzá patch
elég jó grafója van sztem