Prototype 2
A játék PS3 és XBOX konzolokra 2012. április 24-én jelent meg, míg nekünk PC-s játékosoknak várnunk kellett 2012. július 27-ig.
Történet
Ki ne ismerné Alex Mercert a híres gyilkoló gépet, aki New York utcáit róva gyilkolta a katonákat és a fertőzött szörnyeket. Aki nem tudná a 2009-ben megjelent Prototype játék főszereplője volt az előbb említett fiatalember, akit egy rejtélyes vírus fertőzés után hihetetlen képességekre tett szert, ami által átvette az uralmat New York felett. A Prototype 2 története nagyjából 1 évvel később folytatja a történetet, mikor egy összecsapás alkalmával Alex Mercer megfertőzi az elszánt és haldokló katonát, James Heller-t. Mercer látva a katona elszántságát úgy dönt, hogy tanítványt farag belőle, de nem számított rá, hogy ekkora erővel fogunk rendelkezni. A játék ez után következő úgy durva 10-15 órájában Mercert terveit fogjuk romba dönteni itt-ott egy pár segítő személy társaságában.
A játék első része kitűnő támpont volt a fejlesztőknek, hogy merre hogyan folytassák a játékot. Ugyanakkor az előző rész pár órányi játék elteltével eléggé monotonná vált a küldetések változatlansága miatt. Minden alkalommal ugyanaz: kebelezd be őt, öld meg őt, robbantsd fel ezt majd ha már ott vagy akkor rombold le a környéket is. Persze ez jó volt, de azért nem árt a változatosság. Ezt a 2. részben megpróbálták kiküszöbölni kisebb-nagyobb sikerrel. Hogy miért??? A játék küldetések terén nem sokat változott, küldetéseink nagy része most is abból áll, hogy keresd meg őt és öld meg majd menekülj el. Némileg ellensúlyozza ezt a negatívumot, hogy a képességeink eléggé látványosak, így ha már 20-szor kapjuk, hogy öld meg a parancsnokot még mindig tudjuk szeretni, mert ugye kinek ne tetszene az, ha a karmainkkal letépjük az ellenség fejét, vagy a pengénkkel darabokra szabdaljuk.
Ebben a részben még mindig New York utcáin randalírozhatunk, de nem kaptunk akkora szabad teret mint az 1. részben, de ez ne zavarjon meg senkit, így is elég nagy a térkép és az 1. részben lévő NY térképe szerintem túl sok volt egy olyan játéknak, ahol a nagyvárosban majdnem csak hogy futkosni/repkedni és harcolni tudunk. A város 3 részre lett osztva: Yellow Zone, Green Zone és Red Zone.
Yellow Zone-ban kezdünk, ahol a fertőzöttség még csak alig-alig ütötte fel a fejét, itt inkább csak katonákkal fog meggyűlni a bajunk, de persze már itt is feltűnik elég sok mutáns szörny is. Green Zone-ba úgy 3-4 h játékidő után kerülünk, ahol már eléggé elterjedt a fertőzés, ezáltal sokszor találkozunk szörnyekkel.
Red Zone-ba érve közeledünk a játék vége felé, itt már csak a tetőn tartózkodó civilekkel találkozunk, mivel a teljes városrész lakossága megvan fertőződve. Számomra ez a városrész volt a leglátványosabb főleg esőben, ugyanakkor ezt a városrészt utáltam a legjobban, mert itt már elég gyakran előfordulnak mutánsok szabad kószálásban is.
A játékban 5 fő képességet sajátíthatunk el a történet előrehaladtával, további 38 mutációt, amivel képességeink és karakterünk fejlődik, ezeket speciális célpontok bekebelezésével és gyűjthető dolgok felszedésével, illetve megölésével érhetjük el és végül ott van nekünk a játékban minden megölt ellenfél és küldetés után járó XP, ami szintlépést eredményez és lehetővé teszi képességpontok elosztását. Az 5 fő képességünk már ismertek az előző részből. Szerintem elképesztő, hogy milyen részletes és gyönyörű Heller miközben a keze helyén egy penge vagy karom található.
Az első képességünk a „CLAWS” ami engem amolyan X-Men-féle karmokra emlékeztet csak továbbfejlesztve, nah meg persze látványosabbra csinálva. Személy szerint nekem ez a kedvencem.
Másodjára a „TENDRIS” nevű képességet kapjuk, ami által az ellenséget egy ütés segítségével a környező dolgokhoz tudjuk „ragasztani” így interakciót tudunk rajta végre hajtani.
Harmadik képességnek kaptuk a „HAMMERFIST” –et, ami amolyan szikla öklöket takar, ami által egy ütéssel tudunk több célpontot leteríteni és levegőből a földre ütve tüskéket kilőni a földből. Abban a küldetésben, ahol a Hammerfist-et kaptuk megkapjuk a negyedik képességünket, a „BLADE”-t, ami által Heller jobb keze egy pengévé alakul, ez a képesség igen hatásos a gyalogos célpontok ellen.
Végül, de nem utolsó sorban kaptuk meg a „WHIPFIST” –t. Ez egy amolyan láncszerű mutáció, amivel könnyedén tudunk mint földi mint légi ellenséget megragadni és megölni.
A játékban folyamatosan kapunk még más képességeket is, mint például a „SHIELD” amivel egy fajta „counter attackot” tudunk beadni az ellenségnek ezáltal lelassítva. A küldetések során kapunk még egy úgynevezett „BIO-BOMB” skillt, ennek a használatánál a kiválasztott ellenséget megfertőzzük és pár másodperc elteltével felrobban és magához vonz pár tárgyat, és a „PACK LEADER” nevű skillt, ami által meg tudunk idézni szörnyeket, akik segítenek a harcban. A képességeket úgy tudjuk fejleszteni, ha a várost járva találunk személyeket, illetve szörnyeket, akik felett egy „sárga fej” ikon lebeg, akkor ha őket bekebelezzük a képességeink fejlődni fognak. A városban találhatunk megölt katonák utolsó pár másodpercéről hangfelvételeket amolyan Blaxkbox-kat, amik segítenek fejlődni, vagy még a városban vannak bizonyos kutató csoportok, akikkel ha végzünk szintúgy fejlődik képességünk, és találhatunk mutáns fészkeket is, amiket el kell pusztítanunk.
A fejlesztők meghagyták nekünk az előző részből a különböző „EVENT” feladatokat, amikor időre kell bizonyos küldetést teljesíteni, némelyik ilyen feladat elég nehéz, de van amelyik simán megoldható. Nem mellesleg ezek az eventek teljesítése után megkapjuk Alex Mercer kinézetét a játékban, így akinek ő jobban tetszik és vele szeretne a városban vandálkodni az megteheti.
Grafika, Hang és Irányítás
A képességek felettébb látványosra lettek kidolgozva, ám a karakterek és más elemekre nem fektettek különösebb hangsúlyt, persze még így is lenyűgöző és az átvezető videók engem lenyűgöztek. Az a Sin Citys beütés és hogy csak a piros színt emelik ki benne az fergeteges.
A hangokban nem találtam semmi kiábrándítót, a videók és a párbeszédek is elég jók, itt-ott szól egy kis háttérzene, de semmi extra dolog.
Az irányítással sincs semmi gondom, bár a MI az néha nagyon buta.
Végezetül a Prototype 2 jobb lett az elődjénél, de messze nem hibátlan, számtalan alkalommal ütköztem kisebb bugokba, de egyik sem volt olyan nagyon vészes. Tehát azt mondanám a Radical Entertainment és az Activision egy élvezetes kis játékot adott ismételten a játékosok kezébe és hűen várom, hátha bejelentenek egy 3. részt is.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Radical Entertainment