Zombihent a paradicsomban
Mostanság a zombis játékok újra fénykorukat élik. A Techland eddig a kalandjátékaival bizonyított, de most nagy fába vágta a fejszéjét, előző játékuk is egy nagy cím volt, de a Cal of Juarez: The Cartel csúnyán leszerepelt, szerencsére a Dead Islanddel nem ez történt.
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Techland
Műfaj: akció-horror-FPS
Multi: van, 4 fős kooperatív
Mostanság a zombis játékok újra fénykorukat élik. A Techland eddig a kalandjátékaival
bizonyított, de most nagy fába vágta a fejszéjét, előző játékuk is egy nagy cím volt, de a Cal of
Juarez: The Cartel csúnyán leszerepelt, szerencsére a Dead Islanddel nem ez történt.
Az E3-as, díjnyertes Dead Island trailer után mindenki beleszeretett a játékba. A videó alapján
egy erősen történet centrikus játékra számíthattunk, ahol a drámát és a rettegést helyezték
középpontba. Szinte a játék elején rájövünk, hogy nem így van, na de ne ugorjunk ennyire
előre. Ugyan van rendes története a játéknak, de nem valami ütős és nem ezen van a hangsúly.
Miután teljesítettünk pár küldetést, arra is rájövünk, hogy itt nem vagyunk üldözöttek, hanem
fordítva. Úgy érezhetjük, mi vagyunk az erősebbek és nincs mitől félnünk. A sztori szerint egy kis
szigeten hatalmas buli van, ám reggel arra ébredünk, hogy mindenfelé élőhalottakkal
találkozunk. Valamiféle vírus támadta meg a sziget lakóit az éj során, szerencsére karakterünk
immunis erre, illetve van még néhány túlélő rajtunk kívül, akikkel összefogva kijuthatunk a pokoli
paradicsomból. A játék során mindig van egy főküldetésünk és több (rengeteg) mellékküldetés.
Természetesen csak a főszálon végighentelve is mehetünk, ám sokkal élvezetesebb, ha
elvégezzük a mellékküldetéseket is, itt szerezhetünk igazán erős fegyvereket és érdekes
módokat hozzájuk, valamint +XP-t és pénzt is.
FPS kicsit másképp...
A játékmenet egyedi. Eddig még nem játszhattunk FPS-ben zombihentet közelharci fegyverekkel.
Sokan féltek, hogy rosszul sül el, de épp ellenkezőleg, ez adja meg a program különlegességét.
Ettől lesz meg az a sajátos atmoszférája, amivel nem minden játék büszkélkedhet. A
kézifegyverekkel is célozni kell, hisz bírunk adni headshotot, de ez nem mindig hatásos, így
szinte bármely helyre ütünk más a hatás. Persze megjelennek a történet haladtával a lőfegyverek
is, de nem sikerült igazán arányos sebzést biztosítani nekik, így hasznosabb elektromos baltával
a kezünkben mászkálni. Ellenfélből amúgy is van jó néhány. Természetesen a 25 órás(!!!)
játékidő végére már az összes zombi gyenge pontját ismerjük és vagy 100-szor lezúztuk őket.
Vannak "egyszerű" élőhalottak, akiket könnyen 2-3 ütéssel kivégzünk, de néhány igen nagy
testre és különleges képességre tett szert, őket taktikusan kell körbe csalnunk és megölnünk.
(akad néhány bitang nagy jószág is)
Ásó,kapa,nagyharang
A játékban, mint említettem közelharci fegyverek mellett pisztolyok és puskák is helyet
kaptak,de a hangsúly a baltán, fejszén és társaikon van. Milliónyi szerszámot szerezhetünk,
egyesek gyorsak, mások nagyobbat sebeznek. Ha ez nem elég, akkor az összegyűjtött
apróságokkal (ragasztó, szög, elem...) még fel is turbózhatjuk őket. Mikor egy barkácsasztalhoz
érünk, megjavíthatjuk és felszerelhetjük fegyvereinket. Különböző módokkal készíthetünk
magunknak elektromos, mérgező vagy épp tüzelő eszközöket, általában eme képességeket egy-
egy melléküldetés-sorozat befejezése után kapjuk meg. Nincs jobb mint egy pocsolya mellé állni
és elektromos machétával megpöckölni a vizet. Ilyenkor csak röpködnek az XP-k hozzánk.
Apropó XP, egy bizonyos szint után karakterünk fejlődik és velünk együtt a zombik is, de ez csak
koop-ban érdekes, szóval mikor szintet lépünk, akkor kapunk extrákat, mint több hely az
inventoryban és hasonló apróságok, ill. van egy fontos is, bizonyos fegyvereket csak egy szint
elérése után tudunk használni,ezek általában nagyobbat sebeznek, kevésbe rongálódnak.
(a csajokat sem kell félteni)
Furcsa nyaralás
A Dead Islandről nehéz csak jókat mondani, lévén van néhány hiba, amit mindenki észrevesz és
aki játszott már zombis játékkal, az észreveheti a "Ctrl+C" gombnyomásokat. Az egyik szemet
szúró hiba, hogy az inventory tele lehet fegyverekkel, ragasztóval, ronggyal, de csak 100 lőszer
lehet nálam?! Mégis hogy gondolták ezt, ez zombinak legalább 10-15 kell, még ha kicsit
megbabráltam is, és nincs is minden sarkon belőle, szóval vigyáznunk kell rá. Továbbá egy igen
idegesítő dolog a játékban, hogy ha koop-ban játszol, akkor a zombik olyan szintűek, mint amilyen
a hostoló, szóval ha te belépsz egy 25-ös szintű játékos mellé és te csak 10-es vagy, akkor
megszívtad, mert a játék kegyetlenül kivégez. Másik hasonló gond, hogy a játék vége felé elég
unalmas már, hogy minden zombinak annyi csapás kell, mint a legelső percekben, ha már
játszottam 20 órát és 20-as szintű vagyok, legalább az alap zombikat üssem ketté két
mozdulattal. A játék igaz, hogy 18-as besorozású, ám hihetetlen de alig van vér, egy ilyen
programtól elvárná az ember a vérfürdőt. Igaz ezek nem nagy hibák, és mit sem vonnak le az
érdemből, hogy a Dead Island igenis jó játék, és megéri kipengetni a pénzt érte. Ilyen
hentelésben rég volt dolgunk, és végig izgalmas marad, fenn tudja tartani a játékos érdeklődését.
Grafika: 80%
Hang és zene: 85%
Játékélmény: 88%
Pro: ilyen zombiaprításban rég volt részünk és jól teszi össze a bevált módszereket.
Kontra: van néhány apróbb hiba és sajnos hiányzik az eredetiség.
Összértékelés: 84%
Végszó: próbáljátok ki, a piac jelenlegi legjobb zombi játéka!
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Techland
Kíváncsian várom azokat is. 😜