Mass Effect: Andromeda gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel Core i5-3570 or AMD FX-6350
RAM:
8 GB RAM
GPU:
Nvidia GTX 660 2 GB, AMD Radeon 7850 2 GB
DX:
DirectX 11
OS:
64-bit Windows 7, Windows 8.1, or Windows 10
STO:
At least 55 GB of free space
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel Core i7-4790 or AMD FX-8350
RAM:
16 GB RAM
GPU:
Nvidia GTX 1060 3 GB, AMD RX 480 4 GB
DX:
DirectX 11
OS:
64-bit Windows 7, Windows 8.1, or Windows 10
STO:
At least 55 GB of free space
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 1 137
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Azt hiszem tudjuk mi lesz az első DLC-ben. 😆
T6 Carnifex
T6 Revenant
T6 Isharay
Hosszabban: 8 gigán is elmegy szépen, nekem is fut, de a 8-ból nálam úgy ~10-et használ, szóval rendesen használja a lapozófájlt is, ami meg ugye nem valami gyors. Szóval elég a 8 giga, de azzal már rendesen csökken a teljesítmény.
Lényegében egyet értek az értékelővel.
Pontosabban sajnos ott tartunk, hogy már én is természetesnek veszem, hogy van egy játékban egy rakat hiba a megjelenés után. Pedig, mikor elkezdtem játszani még megvette az ember a játékot és az működött, mert befejezték és tesztelték a kiadás előtt. Szó nem volt javítócsomagról, mert nem is lehetett volna eljuttatni a vásárlókhoz. Aztán elterjedt a net, vele párhuzamosan a letölthető javítás, ami még nem is volt gond, mert kisebb hibákat javított, maga a játék működött rendesen anélkül is minden gond nélkül. Ma meg ott tartunk, hogy mindenkinél úgy is ott a szélessáv, szóval kiadják a játékot és a 0 napos javítás gyakorlatilag akkora, mint a játék fele, a következő meg lecseréli szinte az összes fájlt, mert a béta-tesztelés már a megjelenés után a vevőkkel, vevőkön történik. A megjelent játékokban meg olyan hibák vannak, hogy nem lehet küldetéseket befejezni, vagy pályákon végigmenni, amíg ki nem javítják...
Itt meg azon panaszkodunk, hogy milyen az arcmimika? Hát szerintem pont jó. Fel se tűnt, hogy nem tökéletes amíg el nem kezdtem kifejezetten ezt figyelni a kritikák hatására, hogy mégis miről beszélnek. Rossz a karakteranimáció? Érdekes, mert nálam nem rossz. Lehet, hogy nekem másik példányom van?
Eddig összesen egyszer láttam hibás karakteranimációt, mikor az egyik karakter egy lépcsőn "felcsapódó lábfejjel" közlekedett (hányszor és hány játékban láttam már ilyet!), miközben mellette az összes többi jól ment. Egyetlen hiba volt, amit még megtaláltam, az a falba szorult ellenség, de az sem zavart 30-40 másodpercnél tovább. Ennyi időbe telt, hogy rájöjjek, honnan lő. (Szintén számos játékban előfordult már, innen volt rutinom a probléma megoldásában.)
A pontozással eddig sem értettem egyet. A problémát abban látom hogy ismertető címszó alatt is saját véleményt írnak meg, hogy neki ez miért tetszik vagy nem tetszik. Objektíven nem tudnak/akarnak ismertetőt írni. Számomra az hogy xy gamer újságíró mennyi/mennyit ad egy játékra, vagy hogy ajánlja-e, érdektelen.
csuz-li:
csak szemléltetés volt. Nem itt fogjuk a probléma gyökerét megtalálni és megoldást ajánlani rá.
"ahol nincs ennyi játékideje az újságírónak" - ha akar rá annyi időt fordítani, akkor van. Más kérdés, hogy nem mindenkinek fekszik, hogy adott esetben olyan játékot "illene" végigjátszania amit nem ismer/szeret/nem erről akart írni, és mégis megnyerte.
Ellenpélda pl a Rockstar, vagy a Bungie. PC-n sikert sikerre halmoztak, majd fúj pc, mert kalózkodás meg különben is és mentek máris konzolra gameket gyártani, amit utána nagy kegyesen vagy elérhetővé tesznek a pc-n vagy nem, olyan minőségben, amilyenben. De ebből nem szándékozok konzol vs pc vitát generálni.
Az a helyzet hogy szerintem egyik fél sem szent ezen a piacon. Se a kiadó, se a fejlesztő, se az értékesítő, se a vevő.
Már előre látom, hogy ugyan az lesz, mint a Mafia III tesztemnél. Valaki ott írta kommentben nagyjából a következőt: "Én ugyan nem játszottam vele, de láttam videókat, szóval nincs igazad..." 😃 Ez volt a kedvencem... 😀
Ezek után már csak arra leszek kíváncsi, hogy a magyar "újságírók" mennyire fogják lepontozni.
- nem lesz folytatás megfelelő minőségben
- nem lesz folytatás PC-re
- a fejlesztőstúdió nem biztos hogy fennmarad
- a fejlesztőstúdió nem biztos hogy kap újabb megbízást
mindez akár egy-egy alaptalan negatív kritikai hullámnak is lehet az eredménye. A lényeg hogy legyen nézettség/olvasottság felelősség és következmény nélkül. Itt tartunk most. De ez jóval összetettebb probléma.
gigazte: Vettem az adást már akkor is, mikor feltetted. De, mint mondtam, sokan ebből élnek, csak más meg ez alapján dönt, ami ugye már elég ciki. Ennek a rosszabb verziója, mikor hasonló szakértők osztják az észt hardver témában és emberek ténylegesen hülyeségre költik a pénzüket emiatt, ami már azért komolyabb felelősség (lenne, ha az "okosak" ismernék ezt a kifejezést...) Addig nincs baj -legfeljebb a kiadónak probléma - amíg ezek miatt valaki nem vesz meg egy játékot, mert legfeljebb játékélményt veszít, azt meg meg is érdemli, ha ilyenek szavára hallgat.
Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy megérte megvenni a játékot, és a kisebb bugok teljesen elfelejthetőek!
Ami tegnap feltartott a haladásban, az az aszteroida "pálya" elhagyása volt. Nomadból nem lehet kiszállni, így felsétálni a Tempest rámpáján és ott használni a beszállást, nem lehet. T betű hosszan nyomva Nomadban = bolygóelhagyás.
----------------
Mindettől függetlenül továbbra is úgy gondolom, hogy nincs ebben a játékban különösebben sok bug, ami meg van, az nem emgy a játékélmény rovására. Mivel én nem futottam bele különösebb hibába, ezért megnéztem a TheVR végigjátszását odáig, ameddig már én is eljutottam, hogy ne lőjem le magamnak a poént és náluk sem voltak hibák. Szóval a lenti videók, simán összeszedték az összes neten fellelhető bugot és összevágták, hogy soknak tűnjön, mert ennyi egy játékosnál - kiindulva a saját tapasztalatomból és az említett végigjátszásból - egyszerűen nem jön elő.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az a hiba, amit WeKing is írt, hogy az ellenség beszorult a fal mögé nálam is előjött és ez az egy tényleg a játék rovására megy, vagyis mehetne, mert nem lehet befejezni a küldetést, amíg él bármelyik ellenség; de mivel Frostbite motor, én meg már öreg és sokat tapasztalt játékos vagyok, rutinosan ráütöttem a falra, amitől - mint az várható is volt - máris kiugrott a kis mocsok a falból és kapott annyi lövedéket, hogy ólommérgezésbe pusztult bele.
megestem a beszélgetés közbeni kameraállítást. Bal egérgombbal lehet, de a kamerakezelés még ebben az esetben is rendkívül silány. Marad a levegőbe bámulás.
csuz-li:
van azért más játék is mely bevállalta a single only-t, igaz nem reklámozták vele: No man's Sky 😃
Küldetéscunami: Kadara befejezése után Tempestre visszatérve a nyakamba zúdított kb 10+ küldetést, közöttük az első kettő loyality feladatot. Na most melyik ujjamba harapjak, már ha a ME2-ME3 kritikus küldetéseit figyelembe vesszük. Végül a két loyalitynek estem neki, meglátjuk, hogy jó döntés volt-e.
Vic04HUN:
PS4-en lehet az lesz, de PC-n kisebb az esély rá. Amúgy meg könnyen lehet hogy jó is, nem próbáltam.
😶
Annyi hülyeség hangzik el néha benne, hogy már kínomban nevettem rajta...😂
Szerintem is csak azért rakták bele, mert manapság már csak a Bethesda és a CD Project mer online nélkül kiadni ilyen jellegű játékot.
kösz, amint gépközelben leszek és nem felejtem el, kipróbálom. Bár ettől még nem lett jobb a véleményem a dologról. Kicsit olyan Division dejavu érzésem van. Ott is kézzel kell/lehet állítani a nehézségi szintet a térképen, automata megoldásra már nem tellett a kreativitásukból.
csuz-li: ilyesfajta multi volt a ME3 ban is, ott sem nyűgözött le, csak a kötelező köröket futottam le és hagytam is.
Kétféle "játékmódot" játszottunk. Az idézőjel azért van, mert szerintem tök ugyan az volt. Az egyik, mikor random küldit kezdünk, az olyan, hogy hullámokban jön az ellenség. Egyre többen és egyre erősebbek. Bedob egy térképre, ami tele van ládákkal, korlátokkal, szóval fedezékkel. Ott, ahol vagy simán beveszed magad egy védhetőbb sarokba és fogyasztod a töltényt, amíg bírod, azután meghalsz. Szóval nem egy nagy sikerélmény, bár lehet, hogy csak korán haltunk, mint a mosónők a versben... 😀
A másik, amikor van valami "célja" is a "küldetésnek". Akkor bedob egy pályára, ahol beveszed magad egy védhetőbb sarokba és fogyasztod a töltényt. Az ellenség hullámokban jön. A harmadik hullámnál a térkép egy véletlenszerű pontjára kell menni és ott maradni egy ideig. Ha ez sikerült, kiírja, hogy a küldetés teljesítve, de azért jön tovább az ellen hullámokban, szóval maradsz és fogyasztod a töltényt, amíg bírod, azután meghalsz.
Az biztos, hogy ezt a részt nem gondolták túl a fejlesztők.
Technikailag is érdekes a dolog. Ha privátra állítod a menetet, akkor meg tudod hívni a havert (max hármat, de lehet egyedül, meg kettesben is tolni) és együtt játszotok. Ha meg nyilvánosra, akkor vársz egy darabig, hogy valaki becsatlakozzon, azután elunod a várakozást és kilépsz. Úgy tűnt egyszer 10 és egyszer majdnem 20 perc várakozás után, hogy olyan opció nincs, ahogy be is csatlakozik valaki.
A másik technikai érdekesség, hogy úgy tűnt, mintha a host gépét használná a játék ezekhez a menetekhez, mert ha én indítottam a menetet, akkor nem volt semmi gond, a fiam be tudott csatlakozni és idővel kinyírathattuk magunkat. Ha viszont ő indította (neki ugye jóval gyengébb a gépe), akkor el sem indult, nála kifagyott a dolog.
Szóval így elsőre ennyi a multis tapasztalatom.
Itt számomra leginkább az "idegenek" mimikái a legelfogadhatóbbak (krogan, turian, ashana), illetve az emberek közül talán Cora az akinél az arcmimika "szódával még elmegy". Suvi meg a többi ember mimikája pl egy ME2 Miranda után katasztrofálisak.
Karakter mozgás bug rendszeres, ahogy a be-beragadó mozgásfázis és az ellenfél/társ tárgyakba való belelógása is. Nomadból a kiszállás is gyakran megmosolyogtató, de már csak kínosan, hogy ezt sem tudták rendesen megoldani. Nomad felett kb 5m-re popolnak a társak és esnek a nyakamra. Rosszabb esetben mindezt előttem 20m-el az ellenfelek feje fölött teszik. Kadarán ráadásul szembetűnő pl., hogy amint vége egy feladatnak a terepen, az NPC-k akik odajöttek segíteni, ott ahol voltak, lecövekelnek és nem mozdulnak, beszélni lehet velük, és annyi. Vaultok Gravity Well használata a főhős esetében még ahogy elmegy, de a társak össze vissza teleportálgatnak. Olyan nehéz lett volna nekik is a főkarakter "lebegését" megoldani...
Kamerakezelés: amint nem velem szemben van akihez beszélek, hanem pl fekszik a földön, máris megbolondul és oda fókuszál ahol a feje lenne, ha állna...vagyis a levegőbe nézve beszélek a fekvőhöz. Ugyanilyen fókuszzavarok rendszeresek ha pl járkál akit megszólítok, a kamera beáll a váll fölé, de akihez beszélek lép még kettőt és kilép a képből.
Nem tudom hogy ki és hogyan tesztelte illetve miért lett így kiadva, (illetve sejtem hogy megint a gonosz kiadó erőltette, csak ezúttal az EA és nem az UBI vagy PW) de ezekkel a hiányosságokkal, valamint a ME3 befejezésével és az SWTOR elcseszésével számomra a Bioware elkezdte leírni magát a komolyan vehető csapatok listájáról és átkerül a "B" ligába, a Cryptic mellé. Tőlük (Cryptic) nem várok magas szintű animálást, odafigyelést a karakterekre, szépen megalkotott, már-már tökéletesre megrendezett átvezetőket. 7 év Star Trek Online után sem tudnak egy normális átvezetőt összerakni.
Ezektől el lehet tekinteni, mert a játék többi része ettől még élvezetes, de egy rpg elemekkel és fontos párbeszédekkel telerakott tps esetén nagyon felemás képet kap a játékos.
Számomra vannak a történetvezetésben jó pár erősen megkérdőjelezhető "fordulat" és döntési helyzet is. Nem rossz, sőt nekem kifejezetten tetszik, hogy nincs "jó" és "gonosz" döntés. Majd a következő végigjátszásnál meglessem a többi lehetőséget is. A felfedezések, "építési" lehetőségek jók, megvan a hangulata amikor visszatérsz egy-egy felépített Outpostra és körülnézel.
Kutatás-gyártás sem rossz, nagyon el lehet mélyedni a különféle felszerelés modok használatában is, ahogy a skillek is eléggé széles skálán mozognak. Kombózást nem igazán használom, normal szinten nem vagyok nagyon rászorulva, soldier lévén inkább Isharay -el oldom meg a problémákat, sem mint "spádéval meg humbuggal".
Sajnos a ME1-3 óta hiányolom és ahogy néztem ide sem került bele a coop mód, csak valamiféle multizás ME3 mintára, amit egyelőre hanyagolok, a főszál és mellékküldetések bőven lekötnek.
Fentiektől függetlenül eddig 36 órám van benne, és nem bántam meg a megvásárlást. Az is belekezdhet aki nem játszott az első sorozattal, nem sok utalás van az ottani eseményekre.
Az animációval, mint írtam egyszer találkoztam. Az arcmimika meg megint nem zavar.
Amúgy is elvileg minden lény más nyelven beszél és csak a fordító tolmácsol, szóval a gyártók helyében simán erre hivatkoznék, hogy a szájmozgás miért nem illeszkedik a szöveghez 😃
Persze akár rendes munkát is végezhettek volna, szó se róla, de szerencsére a videósok kekeckedésével ellentétben, ez egyáltalán nem megy a játékélmény rovására.
Egyetlen hiba, amibe ez és dunkey videója is beleesett, hogy az "elfogadható" bugokat is beletették, sajnos ettől még a többiben ugyanúgy igazuk van. Nem véletlenül ez az egyetlen dolog, amit meg tudnak cáfolni, hogy védjék a játékot.