Call of Duty: Modern Warfare 2 (2022) gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel Core I3-6100 / Core I5-2500K or AMD Ryzen 3 1200
RAM:
8 GB
GPU:
Nvidia GeForce GTX 960 or AMD Radeon RX 470, 2GB
DX:
DirectX 12
OS:
Windows 10 64-bit (latest update)
STO:
72 GB, Hi-rez assets cache: Up to 32GB
Hang:
DirectX Compatible
NET:
Broadband network connection
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel Core I5-6600K / Core I7-4770 or AMD Ryzen 5 1400
RAM:
12 GB
GPU:
Nvidia GeForce GTX 1060 or AMD Radeon RX 580, 4GB
DX:
DirectX 12
OS:
Windows 10 64-bit (latest update) or Windows 11 64-bit (latest update)
STO:
72 GB, Hi-rez assets cache: Up to 32GB
Hang:
DirectX Compatible
RES:
60 fps, High settings
NET:
Broadband network connection
NOTE: Competitive:
CPU: Intel Core I7-8700K or AMD Ryzen 7 1800X
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia GeForce RTX 3060Ti or AMD Radeon RX 5700 XT, 8GB
DX: DirectX 12
OS: Windows 10 64-bit (latest update) or Windows 11 64-bit (latest update)
Storage: 72 GB, Hi-rez assets cache: Up to 32GB
NETW: Broadband network connection
Ultra 4K:
CPU: Intel Core I9-9900K or AMD Ryzen 9 3900X
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia GeForce RTX 3080 or AMD Radeon RX 6800 XT, 10GB
DX: DirectX 12
OS: Windows 10 64-bit (latest update) or Windows 11 64-bit (latest update)
Storage: 72 GB, Hi-rez assets cache: Up to 64GB
NETW: Broadband network connection
CPU: Intel Core I7-8700K or AMD Ryzen 7 1800X
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia GeForce RTX 3060Ti or AMD Radeon RX 5700 XT, 8GB
DX: DirectX 12
OS: Windows 10 64-bit (latest update) or Windows 11 64-bit (latest update)
Storage: 72 GB, Hi-rez assets cache: Up to 32GB
NETW: Broadband network connection
Ultra 4K:
CPU: Intel Core I9-9900K or AMD Ryzen 9 3900X
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia GeForce RTX 3080 or AMD Radeon RX 6800 XT, 10GB
DX: DirectX 12
OS: Windows 10 64-bit (latest update) or Windows 11 64-bit (latest update)
Storage: 72 GB, Hi-rez assets cache: Up to 64GB
NETW: Broadband network connection
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 396
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Vacilalok rajta, talán aki játszott már vele az megirhatná, hogy gondolja.
köszönöm a választ.
Egy dolog, ami miatt mégsem tudom egyelőre ajánlani a játékot, az a crashek. A kampány alatt annyira nem tapasztaltam, viszont az alatt a kb. 3 óra alatt, amit eddig a multival töltöttem, szerintem minimum 10 crashem simán volt. Konkrétan a legutóbbi 5 meccsem a crashbejelentő ablakkal végződött. Nem csak meccsek során, de pregame lobbyban, operátor menüben, meg úgy kb. bárhol összefossa magát a játék, ha olyan kedve van. Ez így azért szerintem nem oké, és ahogy néztem a Steames értékeléseket, nem egyedi a probléma.
Edit: Legutóbbi 6 meccs...
Edit 2: Legutóbbi 7 meccs.......
Segitségre lenne szükségem
Megnéztem hogyan futna a gépemen ez a játék elv elvinné de inkabb leirom ide is feleslegesen ne vegyem meg ha csak szétlaggolná magát:)
Gépigényem:
Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU
@ 3.20GHz 4 Cores
GPU
Radeon RX 570 Series
Elsődleges/Különálló VRAM
4096 MB
GDDR5 1750 MHz
Ram 16 GB
Nem egy nagy cucc de kivancsi lennek ra :)
Én a béta multijából lazán ki tudtam hozni a 60 FPS-t, pedig nekem sincs izom gépem.
Ground warnál volt FPS drop 45-50-re de akit ez nem zavar annak ugye ez nem lényeg.
UI: FHD felbontásban, high medium beállítások mellett tudtam kipréselni a gépemből a 60 FPS-t, szóval nem nézett ki rosszul a játék.
Talán annyi, hogy a procid kevés lesz, de 1 próbát megér.
Ha mégsem fut jól még mindig ott a refund lehetősége.
a GPU-d 1080p lowra talan eleg lenne 60 FPS körül tudnand tolni,habar a 4 GB VRAM eleg keves ;)
Jó az optimalizálás kisebb gépeken is jól futtatható!
Megvásárlásra betervezve! 😊
Cold War már izgalmasabb kivitelben készült, de az sem az igazi.
Vanguard-al nem játszottam, annak semilyen formája nem jött be.
Ez az új MW2 viszont szerintem jó lett. Grafikailag is kellően szép, történetszál és kivitelezés nekem bejött és végig lekötött. Az átvezetők pedig szerintem szintén kiválóak. Nem gondoltam, hogy pont egy cod single tud lekötni, de bátran ajánlom bárkinek, aki eddig még gondolkodott rajta.
Most már csak az a bajom vele, hogy 28-a csak jövő héten lesz. 🤣🤣
Ultrán(vagy itt csak High van? hm) ment 1440p-ben, dlss nélkül, a 60 fps mindenhol megvolt, de inkább fölötte, bugokkal nagyon nem találkoztam, néhány crash volt, de szerintem ezt kb az első patch javítani fogja. Az a Film Grain effekt még mindig a világ legfeleslegesebb beállítása, ocsmány szar, összekéne csomagolni a Chromatic Aberration-el és elásni valahol Gyula bá' hátsó kertjében.
Összeségében ez eddig minden forintot megért nekem, viszont azt a másik két csapatot a codok közelébe se engedném, mert ha az IW tud ilyen magas minőséget hozni akkor nem ártana elöbb felzárkóztatni a Sledgehammert és a Treyarch-ot is, mert az ő játékaik az MW-khez képest müzlisdobozos demo-knak tünnek...
Spoiler!
Ami még feltűnt, hogy a COD 1/2-t idéző struktúrája van némely küldetésnek. Tehát van egy viszonylag nagy térkép és azon belül mozgunk helyről-helyre, nem egy "csőben" haladunk végig, ez is hatalmas piros pont. Néhány helyen választható válaszokkal jelen van a párbeszéd funkció is, ami nyilván nincs semmire kihatással de jópofa és megismerhetjük mélyebben a karaktereket és a köztük lévő kapcsolatot.
De ami a legfontosabb szerintem, hogy most már az agy kikapcsolós daráló kifejezés nem illik a COD kampányára. A küldetések legalább felében egyszerűen gondolkodni kell és taktikákat kidolgozni, megfontolni, hogy kit ölsz meg, hova lépsz, mit veszel fel stb. Piszok nehéz a játék már Regularon is, a Realism-ot elképzelni nem merem milyen lehet de ma elkezdem mégegyszer előről a legmagasabb nehézségen. Van AI is, a "közkatonák" inkább fedezékbe maradnak, a pajzsosok meg pusholnak rád, akinek shotgunja van nem próbalövészetet játszik másfél kilométerről hanem próbál az is közelebb húzódni hozzád.
Aki egy szokásos cod kampányra számít én megmerem azt kockáztatni, hogy azt mondjam lehet csalódni fog, ha ugyanolyan sebezhetetlen terminátor módban szeretne végigmenni az egészen piszok sokszor meg fog halni és akár frusztráló is lehet, hogy néha azt se tudja, hogy mit is vár most tőle a játék mert egyszerűen nem arra számít. De egy biztos, brutálisan látványos, az epic faktor még komolyabb és olyan az egész mint egy interaktív film. Most először éreztem azt egy codnál, hogy a kampány azt a célt (is) szolgálja amolyan Battlefieldes módon, hogy felkészítsen a multira, a lootolás, craftolás egyértelműen a WZ 2.0 / DMZ módokhoz próbál egy kis ízelítőt adni. Persze nyugalom, attól még fluid és epic, nem BF szerű tutorial.
Spoiler!
De azzal együtt is jó élmény volt, egyáltalán nem ért csalódás.
amugy miota van 3050Ti ????
Elég régóta a laptopoknál. Asztali esetében nincs ilyen.
mert amennyi gondjaid vannak nem csodálom XD
|PC|
Kampány korai hozzáférés előtöltés (előrendelőknek): Október 19. (szerda) 19:00.
Kampány korai hozzáférés indítható (előrendelőknek): Október 20. (csütörtök) 19:00
Teljes játék előtöltés: Október 26. (szerda) 19:00
Teljes játék indítható: Október 28. (péntek) 6:00
Spoiler!
Spoiler!
GÉPIGÉNY:
Spoiler!
Spoiler!
Aludni se birok😄
volt 3070-em kb. 4 honapig ;) annyit is ert .....
Nekem amúgy kimondottan tetszik ez a lassabb játékmenet, végre van a fegyvereknek és a karakternek is fizikája.
Amúgy 1440-ben, ultrán szépen hozta a 120-140 fps-t DLSS Performance módban, de azért remélem még optimalizálnak rajta a megjelenésig.
Leginkább arról szól, hogy meghalsz és respawn.
Ha meg akarod tudni. Nem, nem változott semmit a játék. Ha nem szereted a cod ot, ez után se fogod.
Se a közönsége, és maga a játék se változott túl sokat. ❌
Egy kis időt biztosan el fogok tölteni vele, legalább miről beszélni a kollégákkal.😋
Tudom, hogy ez még csak a béta. De nem hiszem, hogy sokat fog változni a kiadásig, ezáltal a véleményem se.
Most akkor van benne fsr 2.1… vagy csak fsr 1.0. Vagy akkor most mivan? XD
pc n már le engedi tölteni, de xboxon még nem.
Nincs előrendelve.
Úgy tudom, hogy ezen a hétvégén mindenki tud vele játszani, az is aki nem rendelte elő, nem?
A grafika jelenleg vegyes szájízt hagy maga után, egyértelműen látszik, hogy sokkal kidolgozottabb mint bármelyik korábbi cod, a textúrák tűélések, rengeteg apró kis deatil van, próbáljátok ki, hogy milyen golyónyomokat hagy a fegyver egy csempefalon. A fegyverek torkolattüze még jobb mint az MW19-be. A hangok brutál jók, fegyverek, robbanások, elsuhanó repülők no. 1. Viszont ezzel a színvilággal nem vagyok kibékülve, túlszaturált nagyon, bár az összes eddigi cod béta ilyen volt aztán release-re megcsinálták normálisan. Egyedül az Invasion mód pályái aggasztóak, az egy dolog, hogy bugos mint a fene, 5m-re kirajzolódó tereptárgyak stb. de alapból is olyan furcsának hatnak nekem mintha nem lenne kellőképpen kidolgozva, mondjuk ugyanilyen gondokkal küzdött az MW19 béta Ground War-ja is anno, aztán az is jó lett.
Ami még kielemendő a gameplay-ben, és ezzel lehet vitatkozni is mert a másik tábort is megértem akinek ez nem tetszik, de lassú a játék. Konkrétan az emberek TDM-ben a folyosókon célra tartott fegyverrel, minden sarokba benézve sétálgatnak. Képzeljétek el akkor a SnD vagy Prisoner Rescue sebességét. Ezt nem úgy kell érteni, hogy mindenki campel mintha muszáj lenne, csak egyszerűen ez a játék ilyen, R6S-hez tudnám a leginkább hasonlítani ebből a szempontból, persze attól azért jóval gyorsabb és fluidabb. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy 10 óra gameplay alatt egyetlen emberrel találkoztam aki rajtam kívűl használta a Stim-et, ami ugye olyan alapkellék volt akár az előző MW-be is mint péknek a lapát. Megfontoltan, gondolkodva próbál mindenki helyezkedni a pályán, nyoma sincs annak az epilepsziás görcsnek amit a Vanguard hozott magával, futás, 180* rántás, stun-stun, futás, ugrás, hasalás, dara-dara-dara, ugrás... aki ezt várja csalódni fog, ez már nem az a cod. Kegyetlenül bünteti a játék az eszetlen rusholást, parkettán, márvány járólapon 20 méterről hallani az öblös trappolást és csak le kell tartani a ki/bejáratot, esélytelen ezzel a technikával bármit is elérni. Persze lehet agresszívan nyomulni, csak itt ez mást jelent mint eddig. Tudsz hangtalan is lenni, walk speed 25 alatt beállítva, célra tartott fegyverrel haladsz ütemesen helyiségről helyiségre, ha tempózni akarsz jobban eldobsz egy füstöt vagy gas-t, annak az 5-6 másodpercig tartó hangeffektje elrejti a lépteidet, ha jó helyre dobtad akkor akár vizuálisan is.
Technikai értelemben az eddigi legjobb béta mióta 3-4 éve becsatlakoztam aktívan a cod közösségbe, nincs lebutítva a grafika csontra, 10 óra alatt kb. 5-ször fagytam ki, de abból is 3 a menübe volt nem meccsbe, bugok is inkább a vizuálhoz köthetőek (texture pop-up nagy mapokon) vagy esetleg fizikához (ragdoll, kill animation viccesen gagyi néha), szóval semmi olyan ami eddigi bétákban ne lett volna és nem volt kijavítva teljes megjelenésre.
Teljesítmény ügyileg nagyon elégedett vagyok, gépemet megtudjátok tekinteni a profilomon, 6 éves videókártyával maximális grafikai beállítások mellett stabil 60 frame (V-Sync, anélkül átlagot még nem mértem) egyedül nekem a Mercado Las Almas pályán néha droppol de hasonló gépen másoknak meg ott nem, hanem mondjuk Breenberg Hotelben ahol pedig nekem betonstabil, azt hiszem ezt ráfoghatjuk a béta állapotra. Viszont VRAM-ot kér a program rendesen, 6 GB kártyák kifutnak a limitből max grafikán, én a 8-al még benne vagyok bőven. (6.5-7 GB usage 1080p).
Szumma, én nagyon élvezem, egy lehelettel jobban még az MW19 bétától is, ahol azért ott volt a "húha" faktor is mint az első olyan cod ami értelmes grafikát és fizikát kapott, meg úgy alapból úgy nézett ki és működött ahogy egy PS4 & XBONE generációvégi játéknak kellett pl. a BO4-el szemben. Itt ez a hatalmas rácsodálkozás nincs, immerzióban, hangokban, gunplay-ben, grafikában ez kb. 10-20%-os előrelépés, nyílván nem üt akkorát mint 2019 mikor újra lett definiálva a Call of Duty de legalább nem hogy kevesebb, hanem némileg több is lett és ez üdvözlendő a jelenlegi videojátékiparban.
most hiába keresed a zöld gombot 😂
Akkor ebből még nem lesz game napközben :D
nem futna el csak ha jó ráijesztesz bammeeeg :)))))))))))
Már nyomtam egy karikát eddig tetszik. De kell egy erősebb VGA
processor:intel core i5 11300H
OS:windows 11
grafika kartya:intel iris xe graphics/nvidia rtx 3050
8gb ram
Sokszor láttom a streamek alatt, hogy totál látszik, hogy csal, vagy kevés olyan tehetség van mint ők.
Sokan mondják, hogy hozzák vissza a dedikált szervereket de nekem soha nem hiányoztak. Ha RPG-t camozok shipmenten akkor azt csinálom, 70 euroért ne mondja meg nekem senki, hogy mit lehet meg mit nem, pláne ne valami csávóka akinek attól nagy az a bizonyos ... hogy szervert bérel valahonnan ezeöccázé' havonta.
Mert jól játszanak. Na hagyuk már. Szánalom az egész.
kieg: ha kap egy update et a anti cheat, egy pár napig tök jól el lehet lenni. Hirtelen eltűnnek a tehetségek.
Nem is értem mi köze lenne egy játék árának a gépigényéhez.
Akkor már ne menjen semmin csak 3090en?
Vagy mi ez a baromság?
Vagy ezt most hogy érted?
Saját magukat szurnák tökön ha valami brutál grafikát pakolnának alá... Egyébként meg a játék baromi szép, vagy szerinted egy 6v6 400-500nm² pályának annyira kellene terhelnie a gépet mint az RDR2 75km²? Nem is értem.
Mint ahogy azt sem, hogy mit jelent az, hogy "full RTX"? Egy RTX 2060 feltételezi a nextgen látványt míg egy GTX 1080Ti kukába való? 😂
Nem is azért mert manapság, a tripla A-s, ismert stúdiók által készített videójátékok a beléjük öntött fejlesztési és marketingköltségvetést összeszámolva közel akkora büdzséből készülnek, mint egy mozifilm 🤔.
Ami annyit tesz hogy ez a beta gépigény.Olvasás/szövegértelmezés,alsó tagozat 2-3 osztályban tanítják.
Spoiler!
Spoiler!
COD Next névre keresztelt, a franchise jövőjét boncolgató digitális expo.
Szeptember 15. (jövőhét csütörtök) valószínűleg PT 10:00 azaz magyar idő szerint 19:00-től a Call of Duty hivatalos YouTube csatornáján. Fő témája egyértelműen az MWII lesz, feltehetően jön a multiplayer, új mechanikák, mapok bemutatója, esetleg még a Warzone 2.0-ról is eshet szó.
BÉTA dátumok:
Playstation korai hozzáférés: Szeptember 16. - 20. (csak előrendelőknek)
Playstation nyílt béta: Szeptember 18. - 20.
XBOX+PC korai hozzáférés / Playstation nyílt béta: Szeptember 22. - 23. (XBOX+PC csak előrendelőknek)
XBOX+PC+Playstation nyílt béta: Szeptember 24. - 26.
Akinek nem lett volna egyértelmű,
PS-en ha előrendelő vagy akkor játszhatsz: Szept. 16.-17.-18.-19.-20.-22.-23.-24.-25.-26.-án.
PS-en ha nem vagy előrendelő akkor játszhatsz: Szept. 18.-19.-20.-22.-23.-24.-25.-26.-án.
XBOX-on ha előrendelő vagy akkor játszhatsz: Szept. 22.-23.-24.-25.-26.-án.
XBOX-on ha nem vagy előrendelő akkor játszhatsz: Szept. 24.-25.-26.-án.
PC-én ha előrendelő vagy akkor játszhatsz: Szept. 22.-23.-24.-25.-26.-án.
PC-én ha nem vagy előrendelő akkor játszhatsz: Szept. 24.-25.-26.-án.
A bétában elért eredmények nem vihetők át a teljes megjelenésre, ennek az oka, hogy a progression könnyített a próbaidőszak alatt, hogy a lehető legtöbb fegyvert és attachmentet ki tudd próbálni.
Minden platform előrendelője már a megjelenés előtt egy héttel, október 20.-án kezdheti a kampányt.
Nem hivatalos szivárgások:
-Warzone 2.0 és ezzel együtt az MWII első szezonjának megjelenése november 16.
-A DMZ játékmód nem biztos, hogy a megjelenéskor helyet kap, lehet Second Year tartalom lesz. (Ugyebár ez az epizód megtöri a két évtizedes hagyományt és két évig lesz az aktuál cod, addig nem jön új rész.)
Új mechanikák, itt nehéz eldönteni mi hivatalos, mi szivárgás és, hogy mit láttam a saját szememmel egyáltalán a kikerült videókon:
- A járművek a grandiózus pályákon ( WZ 2.0 ! / DMZ ? / Ground War ? ) fontosabb szerepet kapnak mint eddig, figyelni kell az üzemanyag szintjüket, tankjuk újra is tölthető, részletesebb sebzésmodell, pl: kilőhető kerekek, jól irányzott lövésekkel hatástalanítható motor, külön letörő ajtók, betörő lámpák, sebezhető felfüggesztés mellyel a kormányzás nehezebbé válik. Ablakokon való kihajolás lehetősége, kimászás a tetőre, platóra, egyik járműről való másikra ráugrás. Helikoptereknél autopilot funkció amely az adott magasságon tartja a gépet, így a sofőr is tud lőni a belsejéből ha muszáj.
- A parkour és mozgás kibővül, megváltozik. A mászás fontos szerepet kap az akár még kispályán játszódó meccsekben is, ugyanis szinte minden párkányt, kiszögellést, kerítést el lehet kapni (amolyan Dying Light féle módon) ami nem túl magas vagy nincs blokkolva (a tetején nincs elég hely ott állni, szögesdrót védi etc.) Függeszkedve one handed fegyvereket használni is lehet, az objektum szélének elkapása és a tényleges mászás két különböző mozgási mechanika, nem kötelező megragadás után fel is menni, cancel-elhetjük is a folyamatot. A slide cancel búcsúzik, helyére a vetődés jön, amely pontosan nem volt tisztázva, ablakokon, lyukakon épületbe be/ki is lehet használni specifikusan.
- A víz szerepe jelentősen megnő, lehet benne úszni sőt merülni is. Maga a víz teljes fizikát kapott, így realtime befolyásolható annak mozgása. Gondolok itt arra, hogy egy motorcsónak által keltett hullámok, robbanás ereje stb. A vízbe lőtt töltények kalibertől függően akár pályát is válthatnak, sebzésük jelentősen csökken. Kellő mélységre való merüléssel ha a fényviszonyok is lehetővé teszik akár láthatatlanok is lehetünk a szárazföldiek számára. Taposóaknák helyezhetőek a víz tetejére amelyeket egy kis ballon tart fent a felszínén. Ráúszva, csónakkal ráhajtva hozhatóak működésbe.
(Nyílván ennek a víz dolognak nagyobb mapokon lesz értelme és jelentősége, gondolok itt a Ground War, Warzone 2, DMZ módokra, de kitudja, lehet, hogy kisebb pályákon is szerves része lesz a gameplaynek.)
- Játékmódok közül lesz több új is. Az egyik egy amolyan package holder, random spawnol a rendszer egy tárgyat a térképen és az a csapat győz amelyik eljuttatja hamarabb a megadott pontra vagy ha az összes ellenféllel végeznek. Ami ettől jó pár fokkal izgalmasabb az a túszmentő/örző mód, ami konkrétan 1:1 R6 Siege csak feltételezhetően sokkal jobb grafikával és dinamikusabb játékmotorral alatta. Itt mindenféle speciális eszköz áll majd rendelkezésre mind a két térfélen, támadó oldalon cluster charge, wall breach, új lethal-ök, védő oldalon mozgatható kamerák, csapdák stb. Mivel feltételezhetően nem csak ezek lesznek az újdonságok között és még sok felfedetlen mód vár még ránk illetve a korábbiak is módosulnak valamilyen irányba így kijelenthető az, hogyha nem is dinamikusan de lesz a játékban időjárás és napszak változás. (Mit meg nem adnék ha a túszmentős mód hozna egy kis Clean House vibeot a multiba.)
Szóval a legelső és legalapvetőbb dolog, hogy ez Modern Warfare II (2022), ami a Modern Warfare I (2019) folytatása. A régi sorozat az a Modern Warfare 2 (2009) (arab számmal) ami a Modern Warfare 1 (2007) folytatása. Tehát már nevében sem ugyanaz a játék. 2019-ben rebootolták a szériát éppen ezért annak univerzuma semmilyen kapcsolatban nem áll az előző trilogiával.
Reboot fogalma konyhanyelven: Egy már létező szellemi termék újragondolása, újrakeverése azon elv alapján, hogy az eredetit meghatározó aspektusok megmaradnak és jellegzetességeiben megőrzi annak stílusát miközben mégis más oldalát mutatja be a produktumnak.
Nem összekeverendő a Remastered-el, ami csak a grafikát és és egyéb technikai dolgokat javít fel de alapvetően 1:1 ugyanaz a termék.
Remélem így már érthető, de ha esetleg nem kérdezz bátran.
Annyi hogy néha kidobott a Call Of Duty multiplayernél, de egyjátékos módban jó.
Az új Doom is meg van eredetiben nekem a 2016 - os, és azzal se volt még semmi bajom egyjátékos módban, és az is Steam -es.
Én az Epic - et nem szeretem, mert ott Windows újratelepítésnél nem lehet újraaktiválni a játékokat, hanem újból le kell tölteni őket!
Én nekem azért lenne jó Steam - re az új Call Of Duty mert egy csomó már meg van nekem Steamen, meg amúgy is a legtöbb játék azzal megy.