WoW Classic: idén érkezhet a The Burning Crusade kiegészítő
Februárban kerül megrendezésre a BlizzCon Online, így elindultak a találgatások, hogy a cég vajon mivel készül az idei eseményre. A pletykák egy része a World of Warcraft Classic következő nagy frissítéséről szólnak, amely állítólag a The Burning Crusade kiegészítőt is magába foglalja majd.
A kiegészítő megjelenése teljesen logikus is lenne, hiszen a Blizzard a Naxxramas raid kiadásával zárta az évet, ezzel megnyitva az utat a The Burning Crusade kiegészítő 2021-es debütálása előtt. Egy YouTuber, Staysafe TV pedig egy „megbízható forrásra” támaszkodva állítólag több információ birtokába jutott ezzel kapcsolatban.
A forrása alapján a World of Warcraft Classic The Burning Crusade kiegészítője a BlizzCon Online-on fog bemutatkozni, amelyet nem sokkal később a béta követ majd, és a teljes megjelenés pedig valamikor májusban várható. Ha figyelembe vesszük, hogy a fejlesztők elsősorban a Shadowlands kiegészítőre fordították erőforrásaikat, ez a dátum egy kicsit korainak tűnhet. Mindenesetre a hamarosan induló eseményen remélhetőleg tényleg kiderül majd, hogy pontosan mit is terveznek.
Műfaj: MMORPG
Fejlesztő: Blizzard Entertainment
Maga a világa az érdekelne mert, a Hearth Stone ból nagyon tetzsenek a lapok és a hősök illetve a heroes of the stormból is.
Eddig MMO játékkal a Aion, Tera, Blade & Soul volt amit játszottam.
Ha el akarod kezdeni a WoW-ot, javasolt mindenképpen egy alapozás, némi előísmeret, vagy egy társ aki kalauzol, hogy az adott terület miről szól, mi a múltja, ismertebb események, és történetek amik oda kötődnek.
Amint végigérsz shadowlanden érdemes lehet visszamenni a frakció kezdődre és ott keresni régebbi küldetéseket, amikhez már jó eséllyel túlontúl erős vagy, mégis pl Eastern kingdom - Elwynn forest - Goldshire és környéke hemzseg a koboldoktól akik szép számmal jelen vannak a HS-ben is.
Vagy horda oldalon végig küdletésezni Kalimdort, találkozni Rexxar-al akit szerintem jobban megismerhetsz a warcraft 3 orgimmar alapítása küdletéssorból, de pl a wowban számos helyen felbukkan még Kalimdoron kívül.
Majd ahogy érkeztek a kiegészítők a wowhoz, abban a sorrendben végigjátszani azokat. Átmenni Outlandre először annak is van egy érdekes hatása a játékosra ahogy ott végigcsinálni a küldetéseket, majd visszatérni és felfedezni Northrendet, Ulduart (csak e kezdő miatt érdemes egy deathknightot indítani), majd ismét vissza és a Cataclysm területeit bebarangolni, víz alatti világ, Uldum, Twilight Highland, Deepholm...átmenni pandáriába, Lili és Chen utazásába becsatlakozni (csak e kezdő miatt érdemes egy pandát indítani legalább), Pandária felfedezése közben érdemes a valley of the four windsben kicsit megpihenni földet művelni, főzőcskézni, majd a nem várt időutazással irány a pusztulás előtti Outland, találkozni olyan elfeledett hősökkel, mint Thrall szülei, vagy olyan addig ismeretlen hősökkel, mint Yrel (alli oldalon shadowmoon valley-t érdemes végigjátszani, nagyon jó sztori és látványos videók tarkítják). Shattrath ostroma és az iron horde leigázása mellett az erődítményed felépítése és némi flottaművelet is még belefér, majd irány a lángoló légió hídfőállása, és itt jönnek be az olyan nagy hősök, mint Tirion és a fegyvere az Ashbringer, illetve sokan mások. kb minden kaszt kapott specenként egy spéci fegyvert, amit nem tudom hogy most meg lehet-e szerezni már vagy sem, de a Legion kieg a fegyverek tápolásáról szólt és végül előkerült újabb jó pár elfeledett hős: Turalyon és Alleria.
És végül felbukkan Kul Tiras is a tengeri állam, ahová Jaina kalauzol el és ahol mindkét fél kapott saját területeket amiken lehet napizni, bejöttek az újabb alfajok akikkel lehet ismét szintezni és a kieg promolásakor felcsendült az egyik legjobb ének:
és megérkeztél shadowlandhez...
Alternatíva lehet a Classic végigjátszása elsőre, mert az még nem rohan veled végig, és bár a szintezés helyenként inkább fájdalmas semmint szórakoztató, be fogod járni mindkét kontinenst keresztül kasul, és fogsz jó sok cifra dolgot látni.
ez nem az a játék ahol végig kell rohanni az egészen,mert itt 8 kieg van,tehát van tőrténés elég rendesen.
- mi a fontos? csak az aktuális kieg vége, így hurrá hogy shadowlandben át lehet ugrani a fenti "unalmas" szintezést és lehet egyből a lecsóba csapni
- ott a lvlboost token - megveszed a kiegeket, hogy utána ismét fizess hogy ne kelljen játszani velük és ebben a blizz a partnered
Classic/Vanilia kb a szintezésről szólt ami simán eltartott 1-2 hónapig, nem hétig. Utána persze inták farmolása és raidgear összeszedése másik kellemes 1-2 hónap volt.
A kiegekben meg Egyre rövidebb a szintezés:
- BC-ben lightos 10-14 nap volt napi 6-8 órával hogy meglegyen a max szint és gear még sehol
- WotLK-ban ez 7-10 nap lett
többiekben 3-7 nap között volt mire az adott kieg területén végigmentél, már ha végig kellett menni egyáltalán az összes területen.
- Catában a víz alatti részt addig csináltad míg a csikóhal hátas és a víz alatti légzés meg nem lett utána tűnés onnan
- Pandában kihagyhattál 1 neked nem tetsző területet, nálam Krasarang maradt ki a pvp miatt, de félidőben timless isle-n hozzád vágtak egy komplett epic geart amit szó szerint a földről vettél fel és insta ready voltál egyből.
- WoD-ban végigmentél a területeken a segítők miatt de a napizós zónát ott is a legesleg végére hagytam
- Legion-ben na ott aztán végig kellett menni a 4 szintezős területen (nagyon max 4 nap), szerencsére lehetett akármilyen sorrendben és utána be lehetett költözni a napizós zónába
- BfA-ban a frakciód három területét végigtoltad és maxon is voltál pár nap alatt.
Most per pillanat a shadowlands-be a pvp elég vicces tud lenni olykor... ret pala, rugó,mage,és még a balance dudu is olyanokat ver hogy 2 spell és fekszel ha pl kezdő pvp sett van rajtad, esélyed sincs pl 1 bubit megnyomni vagy akármi ilyesmit...heal meg aztán full esélytelen.. mire elkasztolnád a feléig sem ér el a cast már fekszik a karakter... tehát egy kicsit szerintem nem ártana ezt átgondolni a blizznek mert sok kezdő játékosnak ez elveheti a kedvét a pvp-től, igazából az a legnagyobb baj sztem hogy nem a skill hanem a gear lett a főbb szempont... tehát ha 200+ilvl be vagy 2 gomb 1 új karakter bg-n... sztem ez így nagyon nincs rendben. Nem azt mondom hogy full low gearben verd szét a fullos embert de azért valami balance nem ártana, nekem ez az a dolog ami nem tetszik, de ezt meg a renow szarságot leszámítva shadowlands nekem bejön eddig. Nekem egész jól kezd alakulni a Mistweaver Monk-om, persze közel sem fullos de rajta vagyok hogy meglegyen a fullos pvp sett! Dehát ha elkap 1 a fent említett karakterek közül és ért is hozzá 2-3 gomb és fekszek, esélyem sincs megmozdulni,kapok 1 silence et vagy stunt és már a felénél fekszek, ez nagyon nincs rendben így, tehát még esélye sincs az embernek arra hogy pvp-zen, rugó shappol, cheep shot, 2-3 gomb és bumm fekszel. Ez régen nem így volt... (ugye most kezdtem ismét játszani 5-6 év után) persze néha 1-2 kiegbe visszajöttem pár hétre de ez a shadowlands most több lesz mert tetszik.
Meg minden értelmes alttal újra végigtolni az összes attunement feladatot - hellfire reaver öléssel együtt...és anno még azt hittük hogy Ubrs és Ony kulcs a masszív sz*pás (40-50 főnek kiszedni..ok jobb gearben egy szombaton megvolt Ony kulcs, na de az 2-3 új kulcsot jelentett csak a klánnak).
BC-ben nekem max Nagrand tetszett (kivéve az aréna, amikor a sok idióta ráállt kodoval a questgoblinra meg össze vissza lettek indítva a fightok ), de az nagyon, pláne hogy macroval fel lehetett húzni a grafikát és ha a vasad bírta akkor az alli FP-től elláttál a Hordásig.
És igen, a sztorija még kötődött a warcraft 2-3 -hoz, nem ilyen sha-s borzalom volt aminek kb semmi alapja nem volt előtte...
Pár éve elkezdték a lore-t összefoglalóan kiadni újra, de még előtte elkezdték képregényben, füzetben, tamagochin, mindenütt tolni a kis lore morzsákat, és már annyi "fórumon" tolták a lore-t, hogy én, aki végigtoltam a wowot a bfa-ig, és a könyvek/ebookok nagy részét is bezsákoltam, talán 17. könyvig a Vol'jin-ig mindet, sem bírtam követni, hogy akkor most ki kivel van ki kit ölt meg...és ahogy tapasztaltam a blizz is elvesztette a fonalat, lásd Cata red shirt guy (elejétől kb 01:30ig):
Össze vissza ugráltak, kaptak elő karaktereket a semmiből, majd írtak ki instant jól megalapozott hősöket ingame teljesen koncepciótlanul, hogy utána régi/új mellékszereplőket tegyenek reflektorfénybe.
visszatérve a warcraft 1 elejére kerül a játékos. És akkor a köv pár évben a warcarft 1-3-at lehetett volna végignyomni wow szemszögből. Kétlem hogy sokan emlékeznek/végigtolták anno a warcraft 1-et, bőven lett volna benne újdonság, még úgy is hogy pár eseménnyel onnan találkoztunk már pl Caverns of Timeban és Ulduarban...
És igen, időutazás akkor szokott lenni, amikor nincs több ötlet, hacsak nem arra épül alapból egy játék/film/könyv.
Mert az eredeti wow gyakorlatilag csak a WOTLK-ig tart. Vagy rosszul értelmezem?
WotLK szintén Warcraft 3 és WC3:TFT örökség, és ugye a WotLK vége tudjukmi.
és kb eddig egybe függő a sztori, a warcraft 2-3 szépen elmesélte és felvezette ezeket. És utána sztori szintű lejtmenet, pedig Metzen papa ekkor még nem volt lerobbanva...
Ám utána a Cata kb csak ilyen palceholder volt szerintem, mert semmi sem kötötte a WotLK történetéhez, se a korábbiakhoz. Max könyvekhez. Lásd Day of the Dragon könyv (mellesleg nagyon jó könyv, nagyon jól eltalált szereplőkkel megágyazva olyan történeteknek, mint a végtelen forrás trilógia), amire a Cata masszívan épített.
Panda meg szintén csak amolyan nesztek parasztok kell nekünk a kínai piac...semmi köze az addigi Warcraft játékokhoz. Vicces lett, de viszont jó nem.
WoD szintén könyvekre épül és bár van benne pár nagyon jó karakter és átvezető, kevés ahhoz hogy jó kieg legyen. Ám ha a következő kieg ott kezdödött volna ahol a WoD abbamaradt, máris érdekesebb lett volna és felértékelte volna a WoD-ot is. De nem így lett, az időutazás semmit sem változtatott meg. Pedig ott volt a ziccer hogy a Warcraft 1 történetét végig lehessen játszani egy wow kiegen keresztül...
Legion: warcraft 2 óta emlegetik a légiót, de csak ekkor került bele. a sztori is erősen erőltetett, és az ismert hősök kinyírása sem segít sokat rajta.
BFA: szintén a sokat emlegetett kul tirasról szól akik annak idején a vanilia wowban is jelen voltak egy erőd erejéig, és a könyvekben, warcarft 3 -ban is említve vannak.
és a fenti kiegekben egyre jobban ölték ki a multiplayer hangulatot a játékból. WotLK-ban az lfg, pandában a Farm, WoD-ban a Garrison, Legionben a kasztház az ami egyre jobban elszigetelte a játékosokat egymástól.
SL: meg sztori szinten ott folytatja, ahol kb a WotLK abbahagyta, LK trónjánál.
Retail : a sok kieges (bc-wotlk-cata-panda-wod-legion-bfa-Shadowland)
Classic : alap vanilia wow, pici fejlesztéssel, kb a vanilia végi patchszinttel két évre széthúzva adagolva a raideket ahogy eredetileg is történt. csak akkor is naxx 40es raidre fél év volt és jött a bc a 25ös raidekkel, klánokat kinyírva.
miért kellett a classic? törtszerveres balhék és nostalrius arcossága miatt plusz mert a wotlk vége catától kezdve a blizz irányt tévesztett és egyre egyszerűbbé tette a játékot (alap sem volt eszement nehéz), klasszokat kiherélve, uniformizálva, és egyáltalán ez már nem az amit a vanilia-bc-wotlk képviselt. Valamint a régen minden jobb volt mozgalom és a nosztalgia érzet is erősen munkált.
Abbahagyni pedig azért nem ésszerű, mert amíg van előfizető addig bevétel is. Előfizető meg csak akkor van ha van új tartalom. Kevesen nyomják végig egy kieg 2 évét kihagyások nélkül, hacsak nem raidel. Nem véletlen hogy a kiegek után 3 hónappal már visszaáll az előfizetői létszám a megszokottra. Kb három hónap amíg a casual réteg rájön hogy ez a kieg is csak egy 10 napos kaland, a többi idő meg kib*szott farmolás ahogy BC óta minden kieg. Ezt próbálja a blizz elhessegetni az évközbeni eventekkel, kb nincs egy nyugis hét, mindig van valami, holdújév, húsvét, gyereknap, darkmoon fair, stb... és a kieg közbeni újabb raidek is ezért nyílnak szépen lassan hónapokra elhúzva.
Ha most megvennéd a Shadowlandet és befizetsz 1-3 hónapra, teljesen más wow-ot kapsz, mint ami a wotlk alatt volt. Nem csak a szint csökkent vissza maxlvl 60-ra, hanem a szintezés is sokkalta gyorsabb, nem kell már végigmenni a vanilia wow területeinek a felén hogy 60 legyél, majd a BC egészén hogy 70-re feljuss és utána nem kell végigküldizni a wotlkt 80-ig, hogy utána a cata területein elérd a 85-t, majd pandában a 90-et, wodban a 100-at, a legionban a 110-et, bfa-ban a 120-at hogy lekezdhesd shadowlandet...a talentek is faék egyszerűségűek lettek és úgy az egész korábbi területek átugorhatók és irány shadowland.
Hozzáteszem, anyni minden bekerült már amit a shadowland most rövidrezár/kihagy/átugor, hogy ha most kezded azt sem tudod mihez fogj hozzá...de közben meg a sztoriban kihagysz fontos elemeket, lásd Ysera története, amik visszaköszönnek a Shadowlandben.
Egyedül is játszható már, nem csak warlocknak és hunternek 😀 Ha figyeled a sztorit, a területeket, a történéseket nem lesz unalmas, nagyon jó történetek vannak benne, csak ugye sokan átfutnak rajtuk mint kötelező elem a max szinthez és észre sem veszik milyen történetek peregtek le a szemük előtt, lásd Yrel története a WoD-ban és Ebonhorn története a Legionben.
Pénzügyileg nem hanyatlanak, mert az activison továbbra is megtartja őket és nem akarja elpasszolni a se a studiót se az IP-ket.
Az, hogy régi játékosokat szarba sem nézi a blizz, az már jelentheti hogy nem rájuk épít, és azok szemében a blizz elfordult tőlük, túlontúl casual lett minden egyes kieggel a wow és csak a kieg megjelenéskori hatalmas számok érdekesek, amiket a blizz kb a wotlk óta nem tesz közzé...addig vígan hivalkodott a 10+ milliós havi előfizetői réteggel, azóta meg kussol, de feltehetően párszázeres stabil fizető játékos is elég a fenntartáshoz. Tippre már régen nem az az akkora szerverpark meg alatta, mint a vanilia-bc-wotlk idején, amikor több régióba kellett több központ. Megtörténtek a szerverösszevonások is, a pvp, pve összevonás is, ami csak tovább erősíti, hogy "kezelhetőbb" méretre csökkent a létszám. És hogy pl a classic indulása egy csőd volt konkrétan.
Vagyis ez mind azt mutatja hogy a blizz nem foglalkozik olyan marhaságokkal, mint a magas szintű minőség, hanem kb a pénzt lapátolja kifelé. Ingame 20€-s hátasokról nem is beszélve. Arra van energia, de érdekes környezet kialakítására már kevésbé.
Classic wow meg a fentebbiek miatt kellett: hogy befogják a régi arcok nagy hangját. ÉS bár kezdetben a blizz cáfolta hogy meg tudná csinálni (nincs meg a forráskód), amikor a külsős csapat beszólt nekik akkor érdekes módon mégiscsak sikerült, ráadásul azokkal a hibákkal együtt amik akkoriban tényleg benne voltak. Tehát mégiscsak megvolt.
Éveken keresztül javasolta a játékosréteg hogy merre menjen a wow játékmechanikai fejlődése, de a válasz erre: ők jobban tudják mi kell nekünk, majd ők megmondják. Következő blizzconon meg jött a mobilos diablo fiaskó.
Ezek után nehéz továbbra is felfelé ívelő, játékosorientált fejlesztőstúdióról beszélni, aki törődik a játékosaival.
És a wowon és diablon kívül is odacsapott a blizz a saját játékosainak, nem is egyszer: HS balhék, Heroes of the strom liga kinyírása...
Részletesebben ha érdekel:
Ha a raid létszám vissza lesz vágva ismét 40-ről 25-re (úgy tudom hogy a classicban is 40-es mint a vaniliaban volt), akkor ismét csak ugyanazt a hibát követi el a blizz. Érdekes látni hogy a fentiek alapján semmit sem tanultak.
És akkor kérdés hogy a BC milyen állapotban jön. A megjelenéskori, annak minden bajával (revered repu minden altnak HC instákhoz) és bájával vagy a kivezetéskori, ami közel sem volt már akkora élmény (a végén már gruult 4db T6-os és 15+ db hc instás cuccban lévő facerollolta le, Hyal meg egy vicc volt).
BC szerver ellen szól, hogy anno a retailen ezt azért nem lépték meg, mert nem akarták a játékosbázist szétdarabolni. Aki nem vette meg a kieget az amúgy is kimaradt. Ha bejün a BC szerver a classic mellé, akkor talán feleződni fog a létszám, fele marad classicon, fele megy bc-re...