Steamen is elérhetővé vált a Star Wars: The Old Republic
Sajnos a népszerű Knights of the Old Republic harmadik része sosem készült el, helyette viszont kaptunk egy MMO-t, amelyet a BioWare még mindig támogat és új tartalmat is készítenek hozzá.
A Star Wars: The Old Republic előfizetői modellje sajnos nem volt sikeres, ezért free-to-play-re alakították át. Az új rendszer sajnos több sebből is vérzett, de tökéletes volt arra, hogy új előfizetőkre tegyenek szert. Azóta ismét nagyot zuhant a játék népszerűsége, és valószínűleg ezért döntött az EA amellett, hogy ez lesz a következő címük, amelyet a Steamen is elérhetővé tesznek.
Rengeteg tartalom érhető el a free-to-play játékosok számára, de az előfizetők rengeteg extrát kapnak, arról nem is beszélve, hogy az új kiegészítőkhöz legalább egy hónapos előfizetés után lehet hozzáférni. Steamen szintén elő lehet fizetni, illetve a prémium fizetőeszközzel történő vásárlásra is lehetőség van.
Műfaj: MMORPG
Fejlesztő: BioWare
És igen, vannak benne jó részek, pl.: Alderaan, Taris, az űrhajózásos feladatok és a klasszikus tank-healer-dps felállás valamint a régi wow talentfa copy, de pl a jedi oldalon a kőhajigálás szerintem kifejezetten nevetségesre sikerült.
Legtöbb beszélgetéses szinkron anyagot ez a játék tartalmazza...
Muhaha, az egyik legrosszabbul kivitelezett F2P átállás volt abban az időszakban. Konkrétan a karakterlapon 9 azaz kilenc helyen volt ikon hogy prémium fizetőeszközből oldj fel olyan kapcsolókat, mint pl a sisak megjelenjen a karakteren vagy sem.
Az átállás után a F2P szintezés gyakorlatilag használhatatlan volt: végeztél egy bolygóval és kellett még 75% XP a következőhöz, amit sehonnan nem tudtál összeszedni, csak ha ölted a mobokat. Űrhajós feladatokra bevezettek heti limitet: 2db-ot csinálhattál egy héten. De vehettél tokent hogy 5db-ot csinálhass. Craftolást szintén kinyírták az átállással.
Supportjuk a béka s*gge alatt volt: egy egyszerű küldetésberagadást nem tudtak hónapok alatt feloldani. Titkos kérdésre a választ az ékezetes karakterek nélkül mentette a rendszerük, mindenféle visszajelzés vagy értesítés nélkül. Az indiai Helpdeskessel élmény volt 30 percen át angolul betűzni a választ mire kiderült mi a baj.
Ekkor örültem hogy a Bioware az SW-t b*szta el ennyire, és nem egy Mass Effect MMO-t.
Két előnye volt a játéknak: 8 történet van benne, de előfizetés kellett hogy játszható legyen, különben élvezhetetlen grind volt az egész. Ezt így volt kb egy-két évvel ezelőttig amikor is helyrehozták annyira, hogy F2P is játszható lett: fő történeti feladatokat játszva is végig lehet tolni az adott kaszt teljes történetét, előfizetés nélkül.
Másik előny: a videók. Nagyon jól rendezettek és hozzák az SW hangulatot.
Ezzel szemben a Star Trek Online F2P átállása maga volt a mennyország. Kb egy időben álltak át, de az STO-ban közel sem volt ennyi limitáció és fizetős "tartalom". Plusz az akkor MMO-k közül az egyetlen volt amivel találkoztam a Lifetime előfizetéssel.
És bár technológiailag az STO nagyon gyenge lett és most is az, játékmechanikailag az egyik legjobb F2P átállást hozták össze a fejlesztői. Tanulhattak volna tőlük a Bioware-s arcok.
Egyszer előfizetsz 75-ig megkapsz mindent !