Rendkívül népszerű a legújabb Assassin's Creed
A Ubisoft egyik legnépszerűbb sorozatának legújabb része a jelenlegi konzolgeneráció legjobb startját produkálta, ugyanis az első héten nagyobb bevételt termelt, mint az utóbbi évek bármelyik Assassin's Creed játéka. A Ubisoft egyelőre nem osztotta meg velünk, hogy pontosan mennyit is hozott a konyhára az Assassin's Creed Odyssey, de elárulták, hogy felülmúlta elvárásaikat, legyen szó fizikai vagy digitális eladásokról, illetve a mikrotranzakciókról.
Az Odyssey-t a Ubisoft Quebec készítette, akiknek további nyolc Ubisoft stúdió is besegített. Az előző részekkel ellentétben az új rész esetében kicsit hosszabb távra terveznek, ugyanis rengeteg további tartalomra számíthatunk a megjelenést követően is. Például két terjedelmes DLC a történetet bővíti majd ki, ráadásul egy ingyenes sztori is várható, vagyis a The Lost Tales of Greece.
Ne felejtsétek el, hogy ha megvásároljátok a Season Passt, vagy az azt tartalmazó Gold Editiont, akkor az Assassin's Creed III Remastered, valamint az Assassin's Creed: Liberation remaster is a tiétek lesz majd.
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Ubisoft Bucharest, Ubisoft Kiev, Ubisoft Montpellier, Ubisoft Montreal, Ubisoft Quebec
Már az Origins egészen lenyűgözött a sok újítással (pl. nem lehet mindenkit csak úgy egy szúrással kinyírni)
Mikrotranzokat meg nem kötelező használni úgy hogy nem értem mi ez a felháborodás.
Nagyon jól rajöttek az okosok, hogy sok a nyomi és ebből pénzt is lehetne csinálni.
Persze lehet kifogást keresni miért is hasznalja aki használja, de a lényegen nem változtat.
Ez egy játék, kikapcsolódásról kellene, hogy szóljon.
Igaz ami igaz, a készítők is úgy írják meg a játékot, hogy azért ösztönözzék a gyengéket.
Mikrotranzakció jó vagy sem, majd kiderül hosszú távon. Egyelőre nyomják már teljes árú single játékokban is a season pass és dlck mellett, vagyis van rá igény. De eddig nem fordult elő, hogy kötelezően kellett volna használni.
Majd ha kötelező lesz, mert csak onnan lehet egy továbbjutáshoz szükséges cuccot beszerezni, akkor indulhat a kasza élezés.
Nekem ez a véleményem.
Ott vannak pl a F2P játékok, ahol XP boostereket lehet vásárolni, vagy előfizetést aminek hatására a játék szintén több Xp-t ad. Az is csalás?
Amúgy nem tragikus felfogás ez. Nekem ez csak egyéni véleményem. Akik ezt használják általában a multiban is csalnak mert hozzá vannak szokva a sikerhez rövid úton . Persze tisztelet a kivételnek.
A játékok ára a 90-es évek óta nem változott (50-60 USD), míg a fejlesztési költségek 0,5-1 millió dollárról már több 100 millióra rúgnak. Ezt persze kompenzálja némileg, hogy jóval több darabot lehet eladni, mert nőtt a piac és szerencsére egyre idősebb az átlag játékos (tehát nem zsebpénzt, hanem fizetést költ játékra, mivel az átlag már 35-40 éves), ám még így is 100-150 USD-t kellene kérni egy játékért, hacsak nem lennének azok sokan, akik "pénzért csalnak", meg persze olyanok, akik megveszik a mindenféle digital delux, meg gold (mint pl. én ennél a játéknál..), meg hasonló extra verziókat 100-150 dollárért.
Szóval szerintem jobb ez így, mintha a játék ára nőne. Mi elvagyunk azzal, hogy sok-sok órát lootolunk, vagy hagyjuk veszni a gold fegyvert és leváltjuk egy sima egyszerűre idővel, ha kell, más meg befizeti a befizetendőt.
Cserébe a marketing költségek elszálltak nagyon és a lokalizáció sincs ingyen.
Már most is 100€-t kérnek egy "teljes" játékért csak szétbontják alapra(60€) + season passra(40€).
Mint írtam az egyik dolog, ami az egy darabra eső költséget csökkenti az az, hogy ma már több darabot lehet eladni. Ehhez meg - a közhiedelemmel ellentétben - nélkülözhetetlen a marketing. Aki azt hiszi, hogy marketing ráfordítás nélkül is lehet eladásokat növelni, az nagyon téved. Ilyen nincs. A kis kiadók pont attól szenvednek, hogy mivel nem tudnak eleget marketingre költeni, sokszor a frissen megjelent játékuk elveszik a steam tömegében és már csak abban bízhatnak, hogy páran, akiknek van befolyásuk nagyobb embertömegre, felkapják és akkor be tud futni rendesen. Egy Minecraft nem példa, hanem ritka kivétele ezen a piacon.
Attól függetlenül 60 euróért is egy teljes, játszható játékot kapsz...
60€-ért egy játszható játékot kapsz, ám nem az szerintem nem közel sem biztos hogy kerek történettel rendelkezik, vagyis teljes játék. Nem egy esetben sokat tett a történethez a hangulathoz ha bezsákoltad az adott DLC-ket vagy season passt is hozzá. És nem egy esetben a dlc és season pass tartalmak ki lettek vágva a fejlesztés után majd "ismét" el lettek adva a játékosnak, aki ha kerek és az írók által elgondolt történetet akart látni akkor jobban járt, ha megvette a teljes csomagot 100€-ért. Amennyiért a kiadó eleve akarta hogy a játék kerüljön. Ismét csak tucat játékban vannak a főtörténetében is komoly hézagok amiket DLC-kben válaszolnak meg.
De ez meg nagyon elmenne a teljes játék vs dlc-seasonpass irányba.
Én személy szerint fizetnék többet is egy játékért, mint 60€, ha:
- megjelenése előtt már nem lobogtatnák hogy készülnek a DLC-k, ahelyett hogy a még meg sem jelent játékkal foglalkoznának (persze értem hogy egy designer nem fog hibát keresni a hálózati kódban, meg hogy fenn kell tartani az érdeklődést, de ez nálam így visszás hangulatot áraszt nagyon, kb mint az Űrgolyhókban: a film még nincs kész, de kazettán már kapható.) Vázoljanak fel egy tervet hogy mikor mivel szándékoznak bővíteni, de ne lássam nyomát hogy a plusz tartalmakat okosba oldják meg
- megjelenéskor nem szembesülnék azzal hogy az alapot kapom csak és még kellene fizetnem az alapjáték még 2/3-át hogy teljes "kiszolgálást" kapjak
- nem megvágott alapjátékot kapnék amire még rá kellene fizetnem hogy megkapjam az eredetileg elgondolt "teljest"
- megjelenés után nem felejtenék el a készítők-kiadók a terméküket és máris mással foglalkoznak és nem a hibák javításával, esetleg a be nem váltott ígéretek teljesítésével
- ha egy sorozatnak meghirdetett játékot nem hagynak abba az első rész után, mondván kevés fogyott, nem készítünk belőle többet
Az, hogy a "cím is maga eladja az egészet." az a marketing, azon belül pedig a brand-építés, ami az egyik legköltségesebb dolog a marketingen belül.
Az, hogy "sok online felület is, velük foglalkozik, lassan már a csapból is ők folynak," szintén a marketing része. Ezek, bár kívülről úgy tűnik, nem maguktól jönnek létre.
Az, hogy "minden kis elböffentett twitterre több tucat oldal ugrik rá" a fentieknek köszönhető, szintén nem magától alakul így. Nem hiába oktatják a marketinget egyetemen és fizetik meg nagyon jól a marketingeseket.
Ám most megint olyan rész van lvl34-35 körül hogy ismét szenvedés. A legtöbb feladat lvl36-38-as, a többi zsoldos is felzárkózott és lvl34 a legkisebb akivel találkozok és 6 vágásból leszed. Méreg és tűz már nagyon gyorsan lesebez és nincs ellene skill amit ki lehetne pontozni. Volt olyan zsoldos akit csak 4 halál után tudtám leszedni, 2h fegyverrel kb 300 fokban suhintott maga körül és érintésre lángra kaptam tőle, végül egy póznára felmásztam és sündisznót csináltam belőle az íjammal. Neki hamarabb fogyott el a HP-ja, de nem sokkal. Plusz a piszkok már elkezdtek Hp-t is visszatölteni ha nem támadod folyamatosan vagy ha nagyon messzire mész tőlük, plusz a nagy csapásaikat 3-5 másodpercenként tudják nyomni. Így innentől számomra kicsit kezd nehezedni a játék.
Egyedüli farmolandóak azok a kötáblák, azt sajnos nem lehet kikerülni.
És ha esetleg van kedved PM-ben küldj egy Ubi accoint nevet, felveszlek és ha úgy van megoszthatjuk az ötleteket, észrevételeket egymással 😉
Persze ha létezne resistance gear, akkor azzal szép nagy kalamajkát és temérdek egyensúlybeli problémát lehetne behozni.
Engravek között sem találtam méreg vagy tűzsebzés csökkentőt, viszont van ott pár érdekes.
Eszmecsere szerintem mehet itt is, még ha kicsit lassabb is, közérdekű szerintem a téma.
Nekem még csak 46 van meg, és van belőle szerintem még 1-2 nap, kb 8 óra játékidő, de így is 70 óránál járok, pedig nem csinálok sok mellékküldetést csak amennyit feltétlenül muszáj a szintek miatt. Mondjuk a kőtábla gyűjtés az időigényes meg a különféle Engrave-k összeszedése.