Menu
Rendkívül népszerű a legújabb Assassin's Creed
Szerző: xoki, 2018. október 11., hír

A Ubisoft egyik legnépszerűbb sorozatának legújabb része a jelenlegi konzolgeneráció legjobb startját produkálta, ugyanis az első héten nagyobb bevételt termelt, mint az utóbbi évek bármelyik Assassin's Creed játéka. A Ubisoft egyelőre nem osztotta meg velünk, hogy pontosan mennyit is hozott a konyhára az Assassin's Creed Odyssey, de elárulták, hogy felülmúlta elvárásaikat, legyen szó fizikai vagy digitális eladásokról, illetve a mikrotranzakciókról.

Az Odyssey-t a Ubisoft Quebec készítette, akiknek további nyolc Ubisoft stúdió is besegített. Az előző részekkel ellentétben az új rész esetében kicsit hosszabb távra terveznek, ugyanis rengeteg további tartalomra számíthatunk a megjelenést követően is. Például két terjedelmes DLC a történetet bővíti majd ki, ráadásul egy ingyenes sztori is várható, vagyis a The Lost Tales of Greece.

Ne felejtsétek el, hogy ha megvásároljátok a Season Passt, vagy az azt tartalmazó Gold Editiont, akkor az Assassin's Creed III Remastered, valamint az Assassin's Creed: Liberation remaster is a tiétek lesz majd.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 35
MaximumGame avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 01:37:49
#
Spoiler!
Még nincs fent ott :D
Moon_Breaker avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 16:02:43
#
Számomra kellemes csalódás ez a rész, eddig nagyon tetszik.

Már az Origins egészen lenyűgözött a sok újítással (pl. nem lehet mindenkit csak úgy egy szúrással kinyírni)

Mikrotranzokat meg nem kötelező használni úgy hogy nem értem mi ez a felháborodás.
santakigyo avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 19:57:56
#
@Moon_Breaker: Ezek az előrejutást segítő dolgok olyanok mint régen a csalás. Most kicsit átalakítva, de a lényege ugyan az. És persze kik csalnak? A lúzerek.
Nagyon jól rajöttek az okosok, hogy sok a nyomi és ebből pénzt is lehetne csinálni.
Persze lehet kifogást keresni miért is hasznalja aki használja, de a lényegen nem változtat.
Ez egy játék, kikapcsolódásról kellene, hogy szóljon.
Igaz ami igaz, a készítők is úgy írják meg a játékot, hogy azért ösztönözzék a gyengéket.
no avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 17:23:09
#
@santakigyo: Szerintem nem kell túlzásokba esni és aki mikrotranzakciót használ azt lelúzerezni. Teljesen mindegy hogy ki mit vesz, és senkinek semmi köze hozzá.

Mikrotranzakció jó vagy sem, majd kiderül hosszú távon. Egyelőre nyomják már teljes árú single játékokban is a season pass és dlck mellett, vagyis van rá igény. De eddig nem fordult elő, hogy kötelezően kellett volna használni.

Majd ha kötelező lesz, mert csak onnan lehet egy továbbjutáshoz szükséges cuccot beszerezni, akkor indulhat a kasza élezés.
santakigyo avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 19:04:18
#
@Palanova: Nem vittem túlzásba. Az előrejutást segítő cucc az csalás. Sajnos manapság már annyi kitartás sincs az emberekben, hogy egy játékot végigvigyenek. Tisztelet a kivetelnek.
Nekem ez a véleményem.
no avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 20:00:48
#
@santakigyo: Így is fel lehet fogni, de szerintem ezt nem kell ennyire tragikusan kezelni.

Ott vannak pl a F2P játékok, ahol XP boostereket lehet vásárolni, vagy előfizetést aminek hatására a játék szintén több Xp-t ad. Az is csalás?
santakigyo avatar
61 napja | 2018. 10. 14. 11:30:46
#
@Palanova: Messziről kerültem mindig is az ilyet.
Amúgy nem tragikus felfogás ez. Nekem ez csak egyéni véleményem. Akik ezt használják általában a multiban is csalnak mert hozzá vannak szokva a sikerhez rövid úton . Persze tisztelet a kivételnek.
csuz-li avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 08:52:50
#
@santakigyo: Abban igazad van, hogy a pénzért vett játék-beli pénz olyan, mintha belecsalnál a játékba némi pénzmagot. Ám én a helyedben örülnék neki, hogy valakik "pénzért csalnak".

A játékok ára a 90-es évek óta nem változott (50-60 USD), míg a fejlesztési költségek 0,5-1 millió dollárról már több 100 millióra rúgnak. Ezt persze kompenzálja némileg, hogy jóval több darabot lehet eladni, mert nőtt a piac és szerencsére egyre idősebb az átlag játékos (tehát nem zsebpénzt, hanem fizetést költ játékra, mivel az átlag már 35-40 éves), ám még így is 100-150 USD-t kellene kérni egy játékért, hacsak nem lennének azok sokan, akik "pénzért csalnak", meg persze olyanok, akik megveszik a mindenféle digital delux, meg gold (mint pl. én ennél a játéknál..), meg hasonló extra verziókat 100-150 dollárért.
Szóval szerintem jobb ez így, mintha a játék ára nőne. Mi elvagyunk azzal, hogy sok-sok órát lootolunk, vagy hagyjuk veszni a gold fegyvert és leváltjuk egy sima egyszerűre idővel, ha kell, más meg befizeti a befizetendőt.
no avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 09:28:35
#
@csuz-li: A költségeket csökkenti még, hogy nem kell akkora mennyiségben, vagy egyáltalán fizikailag legyártani, tárolni, szállítani.
Cserébe a marketing költségek elszálltak nagyon és a lokalizáció sincs ingyen.
Már most is 100€-t kérnek egy "teljes" játékért csak szétbontják alapra(60€) + season passra(40€).
csuz-li avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 12:55:22
#
@Palanova: Igen, sok tényező közül az egyik a digitális értékesítés, ami csökkenti a költségeket (pl.: nem kell elásni a sivatagban az adathordozókat, ha bukik a játék... :D )
Mint írtam az egyik dolog, ami az egy darabra eső költséget csökkenti az az, hogy ma már több darabot lehet eladni. Ehhez meg - a közhiedelemmel ellentétben - nélkülözhetetlen a marketing. Aki azt hiszi, hogy marketing ráfordítás nélkül is lehet eladásokat növelni, az nagyon téved. Ilyen nincs. A kis kiadók pont attól szenvednek, hogy mivel nem tudnak eleget marketingre költeni, sokszor a frissen megjelent játékuk elveszik a steam tömegében és már csak abban bízhatnak, hogy páran, akiknek van befolyásuk nagyobb embertömegre, felkapják és akkor be tud futni rendesen. Egy Minecraft nem példa, hanem ritka kivétele ezen a piacon.
Attól függetlenül 60 euróért is egy teljes, játszható játékot kapsz...
no avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 15:15:51
#
@csuz-li: Persze, de vannak címek, jellemzően a nagy címek, nem az indie fejlesztések, amik milliókat, 100 milliókat költenek marketingre, holott már a cím is maga eladja az egészet. Ráadásul a sok online felület is, velük foglalkozik, lassan már a csapból is ők folynak, minden kis elböffentett twitterre több tucat oldal ugrik rá hogy húha, pedig bőven lehetne fejlesztésre fordítani azokat a költségeket. Lehet jobban megtérülne, mint egy 50 milliós kampány, ha több tartalom kerülne bele, vagy olcsóbb lenne az alapjáték.

60€-ért egy játszható játékot kapsz, ám nem az szerintem nem közel sem biztos hogy kerek történettel rendelkezik, vagyis teljes játék. Nem egy esetben sokat tett a történethez a hangulathoz ha bezsákoltad az adott DLC-ket vagy season passt is hozzá. És nem egy esetben a dlc és season pass tartalmak ki lettek vágva a fejlesztés után majd "ismét" el lettek adva a játékosnak, aki ha kerek és az írók által elgondolt történetet akart látni akkor jobban járt, ha megvette a teljes csomagot 100€-ért. Amennyiért a kiadó eleve akarta hogy a játék kerüljön. Ismét csak tucat játékban vannak a főtörténetében is komoly hézagok amiket DLC-kben válaszolnak meg.

De ez meg nagyon elmenne a teljes játék vs dlc-seasonpass irányba.

Én személy szerint fizetnék többet is egy játékért, mint 60€, ha:
- megjelenése előtt már nem lobogtatnák hogy készülnek a DLC-k, ahelyett hogy a még meg sem jelent játékkal foglalkoznának (persze értem hogy egy designer nem fog hibát keresni a hálózati kódban, meg hogy fenn kell tartani az érdeklődést, de ez nálam így visszás hangulatot áraszt nagyon, kb mint az Űrgolyhókban: a film még nincs kész, de kazettán már kapható.) Vázoljanak fel egy tervet hogy mikor mivel szándékoznak bővíteni, de ne lássam nyomát hogy a plusz tartalmakat okosba oldják meg
- megjelenéskor nem szembesülnék azzal hogy az alapot kapom csak és még kellene fizetnem az alapjáték még 2/3-át hogy teljes "kiszolgálást" kapjak
- nem megvágott alapjátékot kapnék amire még rá kellene fizetnem hogy megkapjam az eredetileg elgondolt "teljest"
- megjelenés után nem felejtenék el a készítők-kiadók a terméküket és máris mással foglalkoznak és nem a hibák javításával, esetleg a be nem váltott ígéretek teljesítésével
- ha egy sorozatnak meghirdetett játékot nem hagynak abba az első rész után, mondván kevés fogyott, nem készítünk belőle többet
csuz-li avatar
59 napja | 2018. 10. 16. 10:32:40
#
@Palanova: Alapvetően nem is vitatkoznék azzal, amit írsz, jórészt egyet is értek, de a marketing szükségességét alábecsülöd, mint általában mindenki. Pedig igen is fontos.
Az, hogy a "cím is maga eladja az egészet." az a marketing, azon belül pedig a brand-építés, ami az egyik legköltségesebb dolog a marketingen belül.
Az, hogy "sok online felület is, velük foglalkozik, lassan már a csapból is ők folynak," szintén a marketing része. Ezek, bár kívülről úgy tűnik, nem maguktól jönnek létre.
Az, hogy "minden kis elböffentett twitterre több tucat oldal ugrik rá" a fentieknek köszönhető, szintén nem magától alakul így. Nem hiába oktatják a marketinget egyetemen és fizetik meg nagyon jól a marketingeseket.
enslaved avatar
63 napja | 2018. 10. 11. 21:19:29
#
Nekem nem jött be annyira mint gondoltam, elkínlódtam magam a 17. szintig utána jött a mikrotranzakciók hada. Tele pakolták tök felesleges rpg elemekkel, erősen túlzásba vitték az Originshez képest.
Arnybiro avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 14:19:18
#
@enslaved: Aki lusta időt szánni a játékra az megérdemli hogy elverje a pénzét ilyen fölösleges dolgokra. Én Eddig egy forintot sem költöttem a mikrotranzakciókra, mégis vidéman eléldelégel a most már 22-es szintemmel.
no avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 14:58:41
#
@Arnybiro: Teljesen mindegy, hogy él-e valaki a mikrotranzakcióval vagy sem egy single játékban. Ubi látta a lehetőséget hogy igény lenne rá, beépítette. Amíg nem kötelező, ahogy lassan a DLC-Season pass vásárlás addig nem gond a mikrotranzakció sem single játék esetén, még ha az a játék teljes árú is.
Arnybiro avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 16:42:17
#
@Palanova: Nem is így úgy értettem hogy baj-e vagy sem, hanem hogy egy kis idő ráfordításával simán el lehet érni azt amit a mikrotranzakciók adnak. És szerintem, az észrevételeim alapján Originshez képest jóval engedékenyebb a játék ilyen téren, mert Origisben jóval erősebben éreztem a nyomást abba az irányba hogy alapanyagokért pénzt adjak, Odysseyben egy kis grinddal szinten tudom tartani a kedvenc felszereléseimet.
no avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 17:42:05
#
@Arnybiro: Én kifejezetten az Odyban sem farmoltam eddig. Lovaglás közben felkapom a kisfákat és érceket, valamint mindent törtem ami kiesett és törhető volt. Pénz meg jött a ládákból és fosztogatásokból. Egy-két eset volt, hogy kevés volt a drachma egy-egy fejlesztéshez de később meglettek azok is. Pénzt meg leginkább a fejvadászok lefizetése viszi nálam, tárgyfejlesztéssel leálltam, most a hajót akarom kimaxolni de ahhoz meg a kőtáblák kellenek már csak.

Ám most megint olyan rész van lvl34-35 körül hogy ismét szenvedés. A legtöbb feladat lvl36-38-as, a többi zsoldos is felzárkózott és lvl34 a legkisebb akivel találkozok és 6 vágásból leszed. Méreg és tűz már nagyon gyorsan lesebez és nincs ellene skill amit ki lehetne pontozni. Volt olyan zsoldos akit csak 4 halál után tudtám leszedni, 2h fegyverrel kb 300 fokban suhintott maga körül és érintésre lángra kaptam tőle, végül egy póznára felmásztam és sündisznót csináltam belőle az íjammal. Neki hamarabb fogyott el a HP-ja, de nem sokkal. Plusz a piszkok már elkezdtek Hp-t is visszatölteni ha nem támadod folyamatosan vagy ha nagyon messzire mész tőlük, plusz a nagy csapásaikat 3-5 másodpercenként tudják nyomni. Így innentől számomra kicsit kezd nehezedni a játék.
Arnybiro avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 18:20:13
#
@Palanova: Olyan konkrét grinde-ot én sem csináltam eddig, Bountykat csinálgatom ha elfogy a pénzem, meg a ládákból, meg a lebontásból egész jól jönnek az alapanyagok. Én még csak most értem el lvl22-őt, nem sok kell 23-hoz, de gyakran itt is érezhető a nehézség. Észrevehetően nehezebb ez a rész mint az eddigiek, de ha abszurdul nehéz játék, akkor nem olyan vészes szerintem, egy kis kihívás nem árt néha.
no avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 17:15:42
#
@Arnybiro: Én igyekeztem a geart szinten tartani, de annyi drachmát és nyersanyagot emészt hogy abbahagytam és jellemzően a kiesett jutalomból kapott tárgyakkal szerelem fel magam. Amit szinten tartok mostanában, az az Engrave. Olcsó és ha teljes felszerelés engravelve van eléggé jó erősítés összességében.

Egyedüli farmolandóak azok a kötáblák, azt sajnos nem lehet kikerülni.
Arnybiro avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 17:20:55
#
@Palanova: Közben utánajártam, és amit írtál, a méreg és tűzsebzés ellen nincs skill. De van, a Secound Wind, vagy mi is a neve a HP visszatöltő képességnek a neve a Warrior line-ban. Ha jól értettem amit ír, ha felfejleszted 3-as szintre (5-ös szintű Dárda kell hozzá) akkor teljes ellenállást ad Tűzre és Méregre. Még kipróbálni nem tudtam, de rajta vagyok, és ha esetleg előbb elérem mint te akkor megmondom mi lett az eredménye.

És ha esetleg van kedved PM-ben küldj egy Ubi accoint nevet, felveszlek és ha úgy van megoszthatjuk az ötleteket, észrevételeket egymással ;)
no avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 17:29:52
#
@Arnybiro: Az már ki van maxolva, külön tartogattam rá pontot a lándzsa 5 szintre fejlesztésekor és az egyik első skill volt amit kipontoztam, de a tooltip szerint "csak" leveszi a meglévő méreg és tűzsebzést, nem ad passzív ellenállást ellene, hogy pl a méreg ha sebezne 1000-t, akkor csak 800-at venne le, vagy még kevesebbet.

Persze ha létezne resistance gear, akkor azzal szép nagy kalamajkát és temérdek egyensúlybeli problémát lehetne behozni.

Engravek között sem találtam méreg vagy tűzsebzés csökkentőt, viszont van ott pár érdekes.

Eszmecsere szerintem mehet itt is, még ha kicsit lassabb is, közérdekű szerintem a téma.
enslaved avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 19:32:28
#
@Arnybiro: Tudod van akinek sok egyéb fontos dolog van az életében mint az hogy órák hosszat farmoljon egy játékban. Majd ha nem 24 éves leszel és lesz három gyereked talán bele is tudsz érezni. Single játékoknál meg nem gond ha van mikrotranzakciós lehetőség, aki meg nem akar élni vele és iszonyat sok az ideje az ne éljen vele.
Arnybiro avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 16:30:15
#
@enslaved: Ne érts félre, nem rosszból mondtam, inkább építő jelleggel. Hiába vagyok annyi idős amennyi, én sem dúskálok az időben, sokszor nem tudok néhány óránál többet játszani. De vannak olyan módszerek a játékban amikkel könnyen alapanyaghoz lehet jutni. Nation chest, war supply, ezek nagyon jól adnak alapanyagot, és már mászkálás közben is jól lehet gyűjtögetni. Ha tudod mit csinálsz könnyű dolgod van, és én is ezeket alkalmazom. Nem rohanok előre, Bountykat csinálom ha pénz kell, Fort-okat kifosztom ha alapanyaghiányban vagyok.
enslaved avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 20:30:24
#
@Arnybiro: Oké, semmi gond, viszont én már annyira meguntam valahogy ezt a játékot hogy csak azért játszom több órát éjszaka hogy vége legyen minél hamarabb. Az Origins esetében nem erőltettem ezerrel a mikrotranzakciókat, mert ott azért lehetett haladni a játékkal, de itt már unom ezt a sok hegymászást, stb. Elértem a 33. szintre, majdcsak vége lesz egyszer:)
no avatar
62 napja | 2018. 10. 13. 20:44:33
#
@enslaved: Az még odébb lesz és nem muszáj hegyet mászni, lehet körbelovacskázni is.
enslaved avatar
61 napja | 2018. 10. 14. 18:19:26
#
@Palanova: Nem baj, 41. szint megvan, halad ez:)
enslaved avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 11:21:33
#
@Palanova: Vége. 45. szint, kétféle befejezés, bár mindkettő kicsit furcsa. Azt hiszem a döntések játék közben tényleg sokat változtatnak a legvégén.
no avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 12:04:58
#
@enslaved: Nagyon is sokat változtatnak. Már a legelején egy döntésed befolyásolja legalább további két döntésedet ami a fő szálat érinti, plusz közben sem mindegy kit hagysz életben és kit nem, mert ezek is megkötik a kezed a későbbiekben.

Nekem még csak 46 van meg, és van belőle szerintem még 1-2 nap, kb 8 óra játékidő, de így is 70 óránál járok, pedig nem csinálok sok mellékküldetést csak amennyit feltétlenül muszáj a szintek miatt. Mondjuk a kőtábla gyűjtés az időigényes meg a különféle Engrave-k összeszedése.
enslaved avatar
60 napja | 2018. 10. 15. 19:08:30
#
@Palanova: Én nem tagadom hogy sokat használtam a mikrotranzakciós lehetőséget, erős a gyanúm hogy kaptam a kontroller végett egy jó kis ínhüvelygyulladást, a harcokat kezdtem már nem bírni, persze aki engem ismer az tudja hogy egyébként sem vagyok ellene:) Pihentetni kellene de azt eleve nehéz, és akkor rövidesen itt a Darksiders is:(
mikej95 avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 15:43:24
#
@enslaved: Na ha te azt mondod sok a mikrotranzakció és a grind akkor tényleg baj van. Mindenesetre nevetséges, hogy még mindig viszik az AC brandet, csak azért mert garantáltan többen megvesznek egy ismert IP-t.
enslaved avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 19:34:21
#
@mikej95: Már az sem biztos hogy ki fogom játszani, ez már nagyon nem AC, még az előzőhöz mérten sem. Kezdem megunni, én sem gondoltam volna.
TRACERHD avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 19:44:27
#
@enslaved: Még mindig úgy gondolod hogy megérte a pénzét?
enslaved avatar
63 napja | 2018. 10. 12. 20:42:41
#
@TRACERHD: Talán nem, de úgy vagyok vele nem hajt a tatár, amikor lesz kedvem játszom tovább. Most kicsit meguntam.
no avatar
64 napja | 2018. 10. 11. 20:55:09
#
Ennyi :D
no avatar
64 napja | 2018. 10. 11. 20:23:40
#
Szerintem érthető az eladások növekedése hisz az Origins rendesen odab*szott úgyhogy, ez sem lehet rosszabb csak jobb alapon érthető a dolog, habár nincs egetrengető fejlődés de hát miért is kéne, ez így a jó és kész.


Lite versions: