PC-n és konzolokon is elkeserítő teljesítményt nyújt a Star Wars Jedi: Survivor
A Star Wars Jedi: Survivor eredetileg márciusban jelent volna meg, de április végére halasztották, hogy elvégezzék az utolsó simításokat. Sajnos ez nem volt elegendő idő a ráncfelvarrásra, ugyanis a játék PC-n és konzolokon is elkeserítő teljesítményt produkál.
A sajtó a hét elején publikálhatta az első kritikákat. A média túlnyomó többsége pozitívan vélekedett a játékról, viszont a Star Wars Jedi: Survivor hivatalosan tegnap vált elérhetővé, amely a teljesítményproblémák miatt „Többnyire negatív” összértékelésen áll a Steamen. Bár a tesztekben többen is rámutattak a technikai problémákra, nem férhettek hozzá az első napos javításhoz, így túlságosan nem tértek ki rá. A day-one patch természetesen több hibát is orvosolt, de a kirívó problémák többsége még mindig fennáll.
A negatív véleményekbe beleolvasva látható, hogy sokan high-end RTX 30 és RTX 40 szériás kártya birtokában sem tudják élvezni a játékot, illetve konzolokon sem rózsás a helyzet. Több helyen is akadozó képkockasebesség jellemzi a játékot, gyakran a 30 fps tartományba zuhan, ami komoly fejfájást okozhat nyílt területeken, főleg harc esetében.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Respawn Entertainment
"Gyakran a 30 fps tartományba zuhan, ami komoly fejfájást okozhat nyílt területeken, főleg harc esetében." - hát emberek, fájt a fejünk folyamatosan harc közben mercsakharmincefpées vót. Lehet itt most azzal jönni, hogy "2 millás gépet raktam össze, menjen már rajta a játék négykában stabil 144 FPS-sel" - de nem fog. És erre fel lehet készülni, hogy sok ilyen lesz még a jövőben. Lehet átkozni a játékpiaci trendeket, a kedves fejlesztőcsapattól megkérdezni, hogy miért nem kullogott küretre az édesanyjuk - sok mindenen nem fog változtatni.
Csicskagyász Series S-en tolom a játékot - natív 1080p, vagy FSR-rel van felskálázva, tudjatököm igazából - stabil 30 képkocka megvan másodpercenként, elég patent frametimingokkal. Eddig glitch-csel, buggal nem igen találkoztam. Nem látom, nem érzem, hogyan hátráltatna ez a "mérhetetlen technikai probléma". Baromira elkényelmesedtünk, hozzá szoktunk a jóhoz, sír a szánk, ha valami nem adja ki úgy, ahogy szeretnénk. Közben meg ott van a fazon, aki valami makeymakey kit szerűségre kötött banánokból csinált "kontrollert", és kivitte a Dark Souls 3-at.
A játékos a pénztárcájával szavaz. Elhiszem, hogy gyalázatos a PC verzió - nem veszed meg. Mondhatjátok, hogy szívom a kópiumot ezerrel, de az a helyzet, hogy rohadtul élvezem ezt a játékot konzolon, és ezt senki nem tudja tőlem elvenni.
Emígy szólottam.
Irreális a PC játék ára az általa nyújtott teljesítményhez képest? Itt jössz Te a képbe, nem veszed meg...
-öööö.......csak azt ne mond hogy szerinted normális ha a játék minden beállításon ugyanolyan FPS-t produkál
-más kiadók szerint például, csak hasonlítsd össze hasonló gépigényű játékokkal, de mondok jobbat: ***ott 4090-en 1080p-ben is 60 FPS, 1440p-ben is és még 4k-ban is hasonló grafikai beaállításokon, ha szerinted ez nem optimalizálási probléma akkor vak vagy (amúgy megjegyzem más játékoknál ilyen még nem fordult elő)
-amúgy meg nem csak a 4090 érintett, a 4080, 4070, RX 7900 XT, 6900 XT, 6800 XT
Fallen Order egyébként nálam minden hiba nélkül elment
Nem akarlak elkeseríteni, de más kiadók és a befektetőik is tojnak nagy ívben arra, hogy neked, vagy szomszéd Józsikának, hogy fut a játék, amíg csörgedezik a zöldhasú. Nem fordult elő az Ampere meg Lovelace kártyákkal és az AMD ekvivalenseikkel? Talán. De ne csinálj úgy, mintha ez a botrányos megjelenés példa nélküli lenne. Számos gané release volt az elmúlt években: Cyberpunk 2077, Arkham Knight, az első Watch Dogs... Csak, hogy néhányat említsek.
Részemről berekesztem ezt a parttalan diskurzust, elbeszélünk egymás mellett.
Tudom én nagyon jól, többször is pont ezt írtam nem egy játéknál. Én személy szerint csak akkor veszek játékot ha tudom hogy jól fut és még akkor is cdkeys-t használom hogy 40-80%-al olcsóbban jussak hozzá. Lehet ezzelk a játékkal túlságosan elfogult vagyok mert az első résszel semmi problémám nem volt és első játékom amit elő is rendeltem, nagy SW rajongó létemre. Már vagy 15 éve játszok szóval nagyon jól átlátom én is mit csinálnak a kiadók, de arra ami ebben az évben történik még soha nem volt példa. Az összes "AAA" cím közül ami eddig megjelent csak 1 nem küzdött durva optimalizálási problémákkal, persze eddig is voltak rossz darabok de idén aztán mintha tényleg mindenki a "legrosszabb játék megjelenés" díjra pályázna (tisztelet a kivétel, Dead Islan 2).
Igen, benne lehet ez is a dologban. Az, hogy mennyire érzed fluidnak a kirenderelt játékot, sok mindenen múlik. Nem győzöm hangsúlyozni a frame pacing/frame timing jelentőségét, de itt is sokan az FPS-re vannak rágyógyulva. Mely utóbbi tényleg a legfőbb indikátora annak, hogy milyen teljesítményt nyújt a játék a vason, de nem az egyetlen, ez ennél jóval komplexebb. Ahogy írtad, talán fejben is sok minden eldől már előre, hogy milyen elvárásokkal ülsz le az adott cím elé.
Konzolokon azért jó mert fixen tudják hozni.
Persze nem vagyunk egyformák,de amint irtad az ember a pénztárcájával fizet......igen amiért cserébe el is vár valamit.
Had háborogjanak,egyszer talán eljut oda a dolog,hogy vásárló megtévesztése mint fogalom ide is befèszkeli magát.
Egyébként rossz kimondani, de 50-70 eur aprópénz a legtöbb fejlett országnak így az elvàràs sem magas. A mostani tripla A kategóriát is adjàk ennyiért ilyen minőségben, elfogadom, de lehetne ennél magasabb kategória mondjuk 100eur-ért 100% optimalizálàssal, bug mentesen!
Sokszor 70 euró pillanatok alatt elviszi az úri népek pénzét is, ha nincs ellen érték.
Mi, vásárlók egy dologgal tudunk ténylegesen szavazni a kiadóknál, a pénztárcánkkal.
Amennyiben én lennék a kiadó fejese, minek költenék brutális összegeket tesztelésre és optimalizálásra, ha a ******* userek megveszik úgyis a kiadott játékot?
Sőt, még a ki sem adottat is...
Azért kicsit gondolkodj légy szíves, mielőtt írsz valamit.....
Biztosan van olyan játék,ami pár éves és nem vitted végig,nem? :D