Nyílt forráskódúvá vált a PhysX motor

Szerző: xoki | 2018. December 04. | hír | 11 hozzászólás

Az Nvidia PhysX motorja egy fizika szimulációs technológia, amelyet valószínűleg sokan ismertek, vagy legalábbis láttátok már a logóját valamelyik játékban. A PhysX technológia segítségével mozgott Batman köpenye az Arkham Origins játékban, és ennek a segítségével jelentek meg a Call of Duty: WWII-ban található robbanásokkor jelentkező részecske effektusok, valamint Geralt realisztikusabb hajáért szintén a PhysX felelős.

Az Nvidia szerint a technológia több ágazatban is hasznos lehet, ezért nem szeretné, ha az csak a játékok élethű fizikájáért lenne felelős. Pont ezért a PhysX motor mostantól nyílt forráskódúvá vált, tehát mindenki számára elérhető, és a cég szerint ez a technológia segíthet majd a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseknél, robotoknál, valamint például az önvezető autóknál is hasznos lehet.

A 3.4-es verzió már elérhető a GitHubon, de december 20-án már a 4.0-ás verzió is letölthető lesz. A 4.0-ás verzió már alkalmas lesz gyorsabb és sokkal pontosabb fizikai szimuláció létrehozására, amely felülmúlja a jelenlegi játékokban látott effektusokat.

A bejelentés mellett az alábbi videóban az Nvidia demonstrálta is a PhysX 4.0 újdonságait:

Hozzászólások: 11
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
YoRHa 2B avatar
Akkor mostmár AMD kártyákkal is lesz PhysX gyorsítás ? 😃 (CPU helyett)
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
A PhisX is , a HairWorks is meg az RTX is ott bukik meg, hogy senki se akar olyan technológiával játszani ami lefelezi az FPS ét.
Szóval szerintem játékok terén ez irreleváns, de javítsatok ki ha nincs igazam.
0
0
0
0
💬 5
csuz-li avatar
@Mesterlovesz: Azért felezi le, mert az Nvidia direkt úgy alakította, hogy ne fusson sem az Intel, sem az AMD grafikus vezérlőin, ezért specifikus részeket tartalmaz, ami ugyan plusz terhelés és felesleges, ráadásul még az Nvidia kártyáit is leterheli, de a konkurencia nem tudja alkalmazni. Két légy egy csapásra: a konkurencia nem tud PhisX-et futtatni, úgyhogy ha szeretnél ilyet, Nvidia kártyát veszel és, mivel a gyengébbeken túl nagy terhelést okoz, ezért onnan is a drágábbakat. Az egész GameWorks kapcsán erre panaszkodnak a fejlesztők évek óta.
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
@csuz-li: Középkategóriás kártyákon úgysem futnak ezek, felső kategóriából meg azért vesznek Nvidiát az emberek mert csak az van. Ezek a technológiák fél év után bedöglöttek, mert senkit sem érdekelt annyira, hogy beáldozza a fele teljesítményt érte, a High end játékosok 80%a is azért vesz drága kártyát, hogy sok fps el és/vagy magas felbontáson játsszon, nem pedig azért, hogy RTX et nézegessen. Aki meg igen, az meg elég szűk réteg szerintem ahoz, hogy érdemes legyen fejleszteni miatta.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Mesterlovesz: Egy apró kiegészítés: Ezek nem múltak ki fél év alatt.
PhysX-es játékok 2005 óta jelennek meg. Mind a mai napig vannak ilyen játékok rendszeresen. A cucc 2008 óta, azaz tíz éve az Nvidiáé.
A GameWorks 2014 óta létezik és ennek része lett a PhysX is. GameWorks-ös játékok azóta is jelennek meg és mind a mai napig fejlesztenek ilyeneket a kiadók, akikkel az Nvidia leszerződött.
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
@csuz-li: Tudom, hogy léteznek ezek, csak én pl egy embert sem ismerek aki használná is őket. Ezért bátorkodtam kihaltnak jelenteni őket. Ha én kiadó lennék, biztos csak akkor fejlesztenék ilyenekre, ha az NVidia pénzzel tolná a dolgot. Egyébként te mit tudsz róla, vannak olyan játékok, ahol használhatóak ezek a technológiák, vagy azóta is csak egy szép próbálkozásnak tekinthetőek?
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Mesterlovesz: Vannak és szépek is. Amúgy tényleg az fejleszt, akit az Nvidia megtol pénzzel, de elég sok ilyen jelenik meg. Csak ez ugye a 1070-1080-al rendelkezők terepe, ami azért nem az átlagos konfiguráció...
0
0
0
0
Csicso avatar
Most már csak a Gsync-es monitorokat kellene licenc díjtól mentesíteni.
0
0
0
0
xCube avatar
Elég kései lépés de ettől függetlenül örvendetes. Remélem, hogy valamennyit segít majd azon, hogy a játékok fizikája tovább fejlődjön. Ezen a téren az utóbbi időben szinte egy helyben toporgung.

A felhasználás kiterjesztése is szimpatikus.

Egy kis korrekció a hírhez: Geralt haját nem a PhysX, hanem a Hair Works mozgatja.
0
0
0
0
usbee avatar
Végre 😃
Ezek után akkor be tud épülni a WINE-ba, illetve a Limuxra portolásnál sem lehet akadály, ha egy játék esetében ezen múlt volna a portolás.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció