Nyílt forráskódúvá vált a PhysX motor
Az Nvidia PhysX motorja egy fizika szimulációs technológia, amelyet valószínűleg sokan ismertek, vagy legalábbis láttátok már a logóját valamelyik játékban. A PhysX technológia segítségével mozgott Batman köpenye az Arkham Origins játékban, és ennek a segítségével jelentek meg a Call of Duty: WWII-ban található robbanásokkor jelentkező részecske effektusok, valamint Geralt realisztikusabb hajáért szintén a PhysX felelős.
Az Nvidia szerint a technológia több ágazatban is hasznos lehet, ezért nem szeretné, ha az csak a játékok élethű fizikájáért lenne felelős. Pont ezért a PhysX motor mostantól nyílt forráskódúvá vált, tehát mindenki számára elérhető, és a cég szerint ez a technológia segíthet majd a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseknél, robotoknál, valamint például az önvezető autóknál is hasznos lehet.
A 3.4-es verzió már elérhető a GitHubon, de december 20-án már a 4.0-ás verzió is letölthető lesz. A 4.0-ás verzió már alkalmas lesz gyorsabb és sokkal pontosabb fizikai szimuláció létrehozására, amely felülmúlja a jelenlegi játékokban látott effektusokat.
A bejelentés mellett az alábbi videóban az Nvidia demonstrálta is a PhysX 4.0 újdonságait:
Szóval szerintem játékok terén ez irreleváns, de javítsatok ki ha nincs igazam.
PhysX-es játékok 2005 óta jelennek meg. Mind a mai napig vannak ilyen játékok rendszeresen. A cucc 2008 óta, azaz tíz éve az Nvidiáé.
A GameWorks 2014 óta létezik és ennek része lett a PhysX is. GameWorks-ös játékok azóta is jelennek meg és mind a mai napig fejlesztenek ilyeneket a kiadók, akikkel az Nvidia leszerződött.
A felhasználás kiterjesztése is szimpatikus.
Egy kis korrekció a hírhez: Geralt haját nem a PhysX, hanem a Hair Works mozgatja.
Ezek után akkor be tud épülni a WINE-ba, illetve a Limuxra portolásnál sem lehet akadály, ha egy játék esetében ezen múlt volna a portolás.