Menu
Mindössze öt nap alatt készültek el az Assassin's Creed kisebb mellékküldetései
Szerző: xoki, 2020. május 24., hír

Az Assassin's Creed első része - főleg a folytatásokhoz képest - elég repetitív volt, és ezt a játékosok is szóvá tették megjelenéskor, de mint kiderült, a játék ilyen téren akár sokkal rosszabb is lehetett volna, ha fejlesztők nem hallgatnak a vezérigazgató gyerekének véleményére.

Yves Guillemot gyermeke lehetőséget kapott az Assassin's Creed korai verziójának kipróbálására, és miután kijelentette, hogy a játék unalmas, rákényszerítette a csapatot, hogy különböző mellékküldetésekkel bővítsék ki. Már az is meglepő, hogy egy személy véleményének köszönhetően azonnal nekiláttak a munkának, de ami mindezt még érdekesebbé teszi az az, hogy bizonyos mellékküldetések mindössze öt nap alatt kerültek bele a játékba, ráadásul szinte teljesen hibátlanul. Ez idő alatt alig 5-6 ember dolgozott ezeken a tartalmakon, szóval mindenféleképpen dicséretre méltó az, amit összedobtak.

A megjelenést követően kiderült, hogy Yves Guillemot gyermekének teljesen igaza volt a játékkal kapcsolatban, hiszen még az extra tartalmak hozzáadása után is sokan unalmasnak tartották a játékot, szóval elképzelhetitek, milyen lehetett az említett korai verzió. A következő részben már okosabban kitöltötték a pályát, amely a széria legkedveltebb főhősének köszönhetően az egyik legjobb résszé is vált. A fenti információkat Charles Randall, a Ubisoft egykori fejlesztője osztotta meg velünk.

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 16
kolbaszkarika avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 20:31:11
#
Pár bejegyzéssel később meg már azt írja, hogy ő nem tudja ezt biztosan, csak azt mondták neki hogy a gyerek miatt van. Ez ilyen ostoba munkahelyi pletykának hangzik.
no avatar
39 napja | 2020. 05. 26. 06:41:06
#
@kolbaszkarika: Inkább PR fogás. Most minden az AC-ról szól, kell egy újabb "pletyka", ami pozitív és az AC-t szóbeszédben tartja 1-2 hétig.

Majd jönni fog a Valhalla hír hogy bekerül az a kard amit nemrégen egy kislány talált egy tóban:
https://www.bbc.com/news/world-europe…e-45753455

:D

Csoda hogy a Mass Effectről nem derült még ki hogy Tali'Zorah nar Rayya aranylemezre kerülés után született csak meg és a már elkészült aranylemezt 36 óra alatt újrázni kellett a plusz karakter miatt.... de persze ez is kiderülhet még amikor kell egy kis PR.
Ahogy a Duke Nukemről is kiderült persze utólag, 20 évvel később, hogy az összes vicces rész állítólag csak a legvégén került be...de a végén úgy is mindenki azt hisz amit akar.
SuperPuma avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 17:18:42
#
Mertek is volna mást mondani a véleményre 8-)
Miniman1998 avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 14:04:14
#
Ha jól emlékszem eredetileg egy Prince of Persia játék lett volna, "PoP: Assassin" néven. Arra az összeállításra is kíváncsi lettem volna.
mikej95 avatar
40 napja | 2020. 05. 25. 10:51:31
#
Azért érdekelne, hogy min dolgoztak előtte a játékmenet kidolgozásával foglalkozó fejlesztők. Mert a történet és a dialógus kemény volt, elvitte az egészet a hátán, de felteszem azon külön csapat dolgozott.
MaximumGame avatar
40 napja | 2020. 05. 24. 23:57:00
#
8-) Ez kemény... hát tuti szar lett volna nélküle... többet kéne a gyerekekre hallgatni ! Ilyen téren !
Andor1997 avatar
40 napja | 2020. 05. 25. 01:03:12
#
@MaximumGame: Vagy csak szimplán a játékosokra. Láttam már olyan embereket,akik még a saját létjogosultságukat és elvárásukat egy-egy játék felé is túlzásnak tartják,mondván csak kicsit itt ,kicsit ott. Aztán ha van valaki,aki meg sok mindent változtatna ,ami ésszerű is lenne ,arra meg ráfogják,hogy minek...nem kell stb.
no avatar
40 napja | 2020. 05. 25. 04:28:43
#
@Andor1997: A játékosok sem tudják mit akarnak pontosan. Ékes példa a World of Warcraft Classic. Abban egyet értettek a játékosok, hogy kell nekik a Classic. De hogy milyen mértékben legyen classic és milyen mértékben retail, arról annyi vélemény volt, ahány játékos nyilatkozott.

AC-ra visszatérve, kb minden részének megvan a maga rajongótábora. És azért az AC2 és Odyssey között eléggé nagy az eltérés. Szóval a kövi AC-ba minek is kellene benne lennie mindenképpen?
Mely korban játszódjon?

Az Ubi az AC2 után megkérdezte a játékosokat, hogy a következő AC melyik korba kerüljön, és lehetett szavazni: viktoriánus london, franica szabadságharc, amerikai függetlenségi háború, karibi térség...lehet tippelni melyik AC készült el ezekből. Spoiler: mind. Vagyis mindegy volt mit mondott a játékos...ennyit az Ubiról.
botmunpls avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 16:04:32
#
@Palanova: Bezzeg a japók/magyarok nincsenek sehol sem. Pedig azért itthonról is lehetne tatárjárás, török hódoltság, 48, 56...4 külön korszak, országok közötti és belhoni viszályok stb. Ha jól emlékszem valami 56-os kezdeményezés volt is egy online petícióval.
A japánokat meg több külföldi fórumon is olvastam, mint ninja-szamuráj viszályról hogy van rá igény.
Andor1997 avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 16:09:37
#
@botmunpls: Rengeteg mindent......de talán majd egyszer...úgy is fogynak a témák azért,amit megér feldolgozni. :?
no avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 16:58:26
#
@botmunpls: Aham, mert mi akkora fogyasztói réteg vagyunk hogy megéri nekünk játékot készíteni...még a magyar nyelvi supportot is kivették az utóbbi AC-kból, majd pont ezek után készülne magyar vonatkozású game, amikor az átlag amerikai és kínai azt sem tudja hol van ez az ország.

Persze, bőven lenne a magyar történelemben is lehetőség, hiszen viszály volt és van mindig, de nem éri meg játékot készíteni belőle. Mikor a reneszánszukat élték a dél-koreai kosztümös sorozatok a TV-ben akkor sem jutott eszébe senki itthoninak egy hasonlót készíteni, pedig vannak legalább akkora történelmi alakjaink, mint akiket bemutattak azokban a sorozatokban...

A felsoroltjaid közül egyedül a tatárjárás és a török hódítás az ami talán játéktéma.
Tatárjárás sztoriban benne van minden: nagy arcoskodás hogy lenyomjuk őket mint a bélyeget, majd a konfliktus és a vereség keserű íze, végül a vesztes helyzetből talpraállás és végül diadal. Kb majd minden AC erre a sémára épül, amikor éppen nem egy vég nélküli vérbosszú az alapfelállás.
Törökhódoltság témájába meg belefér egy akármilyen történet ami hihető lenne abban a korban...
1848 és 56 túl kényes és túl közel van, hogy ne lássanak bele aktuálpolitikát akár a saját, akár a szomszéd országok politikusai: 56-ot ma is minden politikus a saját érdeke szerint magyarázza, és gondolj csak bele 1848-ba : az akkor nem is létezett országok ma mekkora arccal fröcsögnének hogy a kötsög magyarok miatt lett az államalapításuk elhalasztva száz évvel...
botmunpls avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 18:31:31
#
@Palanova: Nem nekünk készítenék a játékokat, nem ezt írtam :D
Hanem hogy itt játszódna a sztori java. Azért a tatárjárás és török hódítás egy eléggé ismert történelmi vonal külföldön is (pl. volt angol kollégáim Budapesten kívül Egerről hallottak mert tanultak az ostromról), és nem csak a mai országunk területére vonatkozik, hanem számos szomszéd államot bemutatna. Így azért bőven kitágulna a piac.
De 48 és 56 is szintén nemzetközi folyamatok eredményei, ha 56-ban nem is, de 48-ban tuti lenne fantázia, hasonlóan mint a francia forradalomban.
A japánok meg nyilván nem mi vagyunk :D
no avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 18:58:00
#
@botmunpls: Lehet hogy ismertek, de nem formálta az államukat. 1241 és környékén nyugat Európának más problémái voltak. Inkvizíciót kellett megalapítani, angolok bukják a francia földeket, meg csupa ilyen érdekesség. Pont nem érdekli hogy mi zajlik kelet Európában.

Török hódítás ismét csak nem jutott túl Bécsen a legenda és a történelem szerint, így azon túl nem hinném hogy nagyon érdekelné őket, ahogy minket sem igazán érdekelt a skót szabadságharc 1270 körül. Más gondjaink voltak.

1848 meg nem véletlenül nem nagyon lett feldolgozva eddig és nem is erőltették mert bár a francia forradalom az mérvadó volt, 1848 kb csak nekünk lényeges.

56 meg szintén.

Ezért gondoltam hogy a mi piacunkra szánod ezeket.

Japán meg Kína alapítása nindzsák és szamurájok meg teljesen más tészta.
Andor1997 avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 16:16:09
#
@Palanova: Nyilván ez is egy szélsőséges példa,amit te mondasz,ez már egy más féle "harc". Szimplán arra gondoltam,hogy adhatnának az ötletekre,mert igazából a játékkészítők nagy része nem tud játék és szórakozásként tekinteni a játékára,ez egy munka neki,amibe ötletet próbál tenni,mi nekünk zsigerből lehet 1 A4-es oldal ötlet lenne ,nekik viszont lehet sok gondolkodás kell,hogy mi lenne jó,például vannak olyan játékok,ahol az apróságokra nem figyelnek,hol ott nagyon sokat adna a játékhoz.
no avatar
39 napja | 2020. 05. 25. 17:28:40
#
@Andor1997: Persze. Szélsőséges példa volt, mert az mutatta be a két végletet. Készítőket nem kell félteni, ötletek ott is vannak, csak éppen a kiadó terveibe azok már nem férnek bele, amikor negyedévről negyedévre villantani kell vagy éppen megmagyarázni a részvényeseknek hogy az igazgatótanács tagjai miért veszik a veszteséges negyedév ellenére a sokadik ferrarit/jachtot/luxusapartmant/vagy éppen miért kapnak csúcsrészesedés miközben a kiadás előtti hetekben 7/24-eznek a droidok. Ez üzlet, ahol határidők vannak.

Ötletekkel az a baj hogy ahány játékos, annyi javaslat lenne egy konkrét cím "javítására" és a végeredmény egy meglehetősen korcs valami lenne, mert bőven adódhat egymással szembe menő vélemény is.

pl Champions of Anteria: Settlernek indult ahol a játékos egy hőst alakít aki miközben a környéken kalandozik a városkájába visszatérve fejlesztheti azt. Végül a tesztek során állítólag a játékosok kértek olyan módosításokat, mely során elvesztette a Settlers jellegét az egész és a városépítésről az elementál alapú harcra került a hangsúly, és lett belőle az a valami Champions of Anteria néven. És ezt a Blue Byte követte el, nem egy nevesincs indiefejlesztő...persze a BB is elb*szta és csak tovább rombolta a két IP-je hírnevét egy erősen megkérdőjelezhető Anno 2205-tel és Championssal ami a Settlers kb paródiája...

Vagy: Division 1 - Massive patchről patchre b*szta el az ingame élményt, játékos ötleteket lesöpörték, hogy nekik nincs ilyenre szükség, ők megoldják belső kreativitásból; első "raid" egy két szobás garázs lett. Második "raid" 3 utca és egy tér, ami kb 2 háztömbnyi terület...ezek után állítólag alapítottak egy ETF-et (Elite Task Force) a legnevesebb Div1 játékosokbül elvitték őket Malmő-be és kikérték a véleményüket a folytatásról: eredmény: 3 fizetős dlc, mely közül az egyik egy két szobás randomgenerált DLC lett, a második egy survival mód ami noha illeszkedik a játék világába, az alapfelállás miatt az eleve meg sem történhetett volna, a harmadik DLC meg randomtrashwave ölő cucc lett, és a DZ továbbra is elb*szott...közben kijött a Div2, és a fenti hibák ismétlődnek, halmozódnak. gyenge és OP signature fegyverek, elképesztően használhatatlan buildek, össze vissza skálázódó NPC-k, és az S1 elb*szott grindolása nincs szó, sem tőbb szóból álló kifejezés ami leírná mennyire el lett cs*szve az egész.

Vagy World of Warships: WG készít jó és használható prémium hajót, zárt teszten a CC-k és YT-erek odavannak érte, WG kiadja erősen paywall mögé zárva (Puerto Rico) játékosok anyáznak, CC-k magyarázkodnak, WG számolja a casht, majd félév után, újabb erős hajót ad ki a WG, CC-k és YT-erek odavannak érte, WG kiadja erősen nerfelve...mindezek visszajelzésekre alapozva.
Vagy lehetne példának felhozni a CV reworkot ami minden csak nem lett sikeres, vagy a Graf Zeppelin esetét amikor megvetted majd 3/4 évig még finomhangolták mert túl erős vagy éppen túl gyenge lett...

Ennyit a hasznos játékosi visszajelzésekről.
no avatar
40 napja | 2020. 05. 25. 04:29:34
#
@MaximumGame: Feltéve, ha igaz. Erősen kétlem, hogy igaz, de ha az is, nem akármelyik gyerek/gamer véleménye számított, innentől kezdve adott kinek a szava számít csak.


Lite versions: