Mindössze öt nap alatt készültek el az Assassin's Creed kisebb mellékküldetései
Az Assassin's Creed első része - főleg a folytatásokhoz képest - elég repetitív volt, és ezt a játékosok is szóvá tették megjelenéskor, de mint kiderült, a játék ilyen téren akár sokkal rosszabb is lehetett volna, ha fejlesztők nem hallgatnak a vezérigazgató gyerekének véleményére.
Yves Guillemot gyermeke lehetőséget kapott az Assassin's Creed korai verziójának kipróbálására, és miután kijelentette, hogy a játék unalmas, rákényszerítette a csapatot, hogy különböző mellékküldetésekkel bővítsék ki. Már az is meglepő, hogy egy személy véleményének köszönhetően azonnal nekiláttak a munkának, de ami mindezt még érdekesebbé teszi az az, hogy bizonyos mellékküldetések mindössze öt nap alatt kerültek bele a játékba, ráadásul szinte teljesen hibátlanul. Ez idő alatt alig 5-6 ember dolgozott ezeken a tartalmakon, szóval mindenféleképpen dicséretre méltó az, amit összedobtak.
A megjelenést követően kiderült, hogy Yves Guillemot gyermekének teljesen igaza volt a játékkal kapcsolatban, hiszen még az extra tartalmak hozzáadása után is sokan unalmasnak tartották a játékot, szóval elképzelhetitek, milyen lehetett az említett korai verzió. A következő részben már okosabban kitöltötték a pályát, amely a széria legkedveltebb főhősének köszönhetően az egyik legjobb résszé is vált. A fenti információkat Charles Randall, a Ubisoft egykori fejlesztője osztotta meg velünk.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Majd jönni fog a Valhalla hír hogy bekerül az a kard amit nemrégen egy kislány talált egy tóban:
[LINK]
😃
Csoda hogy a Mass Effectről nem derült még ki hogy Tali'Zorah nar Rayya aranylemezre kerülés után született csak meg és a már elkészült aranylemezt 36 óra alatt újrázni kellett a plusz karakter miatt.... de persze ez is kiderülhet még amikor kell egy kis PR.
Ahogy a Duke Nukemről is kiderült persze utólag, 20 évvel később, hogy az összes vicces rész állítólag csak a legvégén került be...de a végén úgy is mindenki azt hisz amit akar.
AC-ra visszatérve, kb minden részének megvan a maga rajongótábora. És azért az AC2 és Odyssey között eléggé nagy az eltérés. Szóval a kövi AC-ba minek is kellene benne lennie mindenképpen?
Mely korban játszódjon?
Az Ubi az AC2 után megkérdezte a játékosokat, hogy a következő AC melyik korba kerüljön, és lehetett szavazni: viktoriánus london, franica szabadságharc, amerikai függetlenségi háború, karibi térség...lehet tippelni melyik AC készült el ezekből. Spoiler: mind. Vagyis mindegy volt mit mondott a játékos...ennyit az Ubiról.
A japánokat meg több külföldi fórumon is olvastam, mint ninja-szamuráj viszályról hogy van rá igény.
Persze, bőven lenne a magyar történelemben is lehetőség, hiszen viszály volt és van mindig, de nem éri meg játékot készíteni belőle. Mikor a reneszánszukat élték a dél-koreai kosztümös sorozatok a TV-ben akkor sem jutott eszébe senki itthoninak egy hasonlót készíteni, pedig vannak legalább akkora történelmi alakjaink, mint akiket bemutattak azokban a sorozatokban...
A felsoroltjaid közül egyedül a tatárjárás és a török hódítás az ami talán játéktéma.
Tatárjárás sztoriban benne van minden: nagy arcoskodás hogy lenyomjuk őket mint a bélyeget, majd a konfliktus és a vereség keserű íze, végül a vesztes helyzetből talpraállás és végül diadal. Kb majd minden AC erre a sémára épül, amikor éppen nem egy vég nélküli vérbosszú az alapfelállás.
Törökhódoltság témájába meg belefér egy akármilyen történet ami hihető lenne abban a korban...
1848 és 56 túl kényes és túl közel van, hogy ne lássanak bele aktuálpolitikát akár a saját, akár a szomszéd országok politikusai: 56-ot ma is minden politikus a saját érdeke szerint magyarázza, és gondolj csak bele 1848-ba : az akkor nem is létezett országok ma mekkora arccal fröcsögnének hogy a kötsög magyarok miatt lett az államalapításuk elhalasztva száz évvel...
Hanem hogy itt játszódna a sztori java. Azért a tatárjárás és török hódítás egy eléggé ismert történelmi vonal külföldön is (pl. volt angol kollégáim Budapesten kívül Egerről hallottak mert tanultak az ostromról), és nem csak a mai országunk területére vonatkozik, hanem számos szomszéd államot bemutatna. Így azért bőven kitágulna a piac.
De 48 és 56 is szintén nemzetközi folyamatok eredményei, ha 56-ban nem is, de 48-ban tuti lenne fantázia, hasonlóan mint a francia forradalomban.
A japánok meg nyilván nem mi vagyunk 😃
Török hódítás ismét csak nem jutott túl Bécsen a legenda és a történelem szerint, így azon túl nem hinném hogy nagyon érdekelné őket, ahogy minket sem igazán érdekelt a skót szabadságharc 1270 körül. Más gondjaink voltak.
1848 meg nem véletlenül nem nagyon lett feldolgozva eddig és nem is erőltették mert bár a francia forradalom az mérvadó volt, 1848 kb csak nekünk lényeges.
56 meg szintén.
Ezért gondoltam hogy a mi piacunkra szánod ezeket.
Japán meg Kína alapítása nindzsák és szamurájok meg teljesen más tészta.
Ötletekkel az a baj hogy ahány játékos, annyi javaslat lenne egy konkrét cím "javítására" és a végeredmény egy meglehetősen korcs valami lenne, mert bőven adódhat egymással szembe menő vélemény is.
pl Champions of Anteria: Settlernek indult ahol a játékos egy hőst alakít aki miközben a környéken kalandozik a városkájába visszatérve fejlesztheti azt. Végül a tesztek során állítólag a játékosok kértek olyan módosításokat, mely során elvesztette a Settlers jellegét az egész és a városépítésről az elementál alapú harcra került a hangsúly, és lett belőle az a valami Champions of Anteria néven. És ezt a Blue Byte követte el, nem egy nevesincs indiefejlesztő...persze a BB is elb*szta és csak tovább rombolta a két IP-je hírnevét egy erősen megkérdőjelezhető Anno 2205-tel és Championssal ami a Settlers kb paródiája...
Vagy: Division 1 - Massive patchről patchre b*szta el az ingame élményt, játékos ötleteket lesöpörték, hogy nekik nincs ilyenre szükség, ők megoldják belső kreativitásból; első "raid" egy két szobás garázs lett. Második "raid" 3 utca és egy tér, ami kb 2 háztömbnyi terület...ezek után állítólag alapítottak egy ETF-et (Elite Task Force) a legnevesebb Div1 játékosokbül elvitték őket Malmő-be és kikérték a véleményüket a folytatásról: eredmény: 3 fizetős dlc, mely közül az egyik egy két szobás randomgenerált DLC lett, a második egy survival mód ami noha illeszkedik a játék világába, az alapfelállás miatt az eleve meg sem történhetett volna, a harmadik DLC meg randomtrashwave ölő cucc lett, és a DZ továbbra is elb*szott...közben kijött a Div2, és a fenti hibák ismétlődnek, halmozódnak. gyenge és OP signature fegyverek, elképesztően használhatatlan buildek, össze vissza skálázódó NPC-k, és az S1 elb*szott grindolása nincs szó, sem tőbb szóból álló kifejezés ami leírná mennyire el lett cs*szve az egész.
Vagy World of Warships: WG készít jó és használható prémium hajót, zárt teszten a CC-k és YT-erek odavannak érte, WG kiadja erősen paywall mögé zárva (Puerto Rico) játékosok anyáznak, CC-k magyarázkodnak, WG számolja a casht, majd félév után, újabb erős hajót ad ki a WG, CC-k és YT-erek odavannak érte, WG kiadja erősen nerfelve...mindezek visszajelzésekre alapozva.
Vagy lehetne példának felhozni a CV reworkot ami minden csak nem lett sikeres, vagy a Graf Zeppelin esetét amikor megvetted majd 3/4 évig még finomhangolták mert túl erős vagy éppen túl gyenge lett...
Ennyit a hasznos játékosi visszajelzésekről.